Käyttäjätunnus 10.06.2004 23:52:40 | |
---|
http://www.soneraplaza.fi/vapaaaika … keli/0,2973,h-8955_a-226559,00.html Hurriganesin legendaarinen rumpali-laulaja Remu Aaltonen julkaisee uuden albumin Sticks and Stones, joka koostuu dance-versioista Hurriganesin biiseistä. – Mä oon joskus antanut noista koneista sellaisen lausunnon, että silloin pitää olla vitsit vähissä kun tarttee musaan koneita, Remu toteaa uudesta levystä Nöjesguidenin haastattelussa. Silti hän lähti mukaan tekemään uusia versioita levyn ideoineen ja toteuttaneen Kimi Nordströmin aloitteesta. Remu itse on soittanut levylle rumpuja ja myös laulanut joitain osuuksia uusiksi. Monet uusista versioista ovat saaneet myös tuoreet nimet. Esimerkiksi Crazy Days on nyt Daisy Grace, ensimmäinen single albumilta. –Kyllä mä olen yllättynyt, että toi teknologia vieläkin menee eteenpäin tänä päivänä. Että jos joku sanoo kaks sanaa eikä osaa laulaa, niin se kuulostaa hyvältä. Kyllä se aika hupaa suurimmaksi osaksi on, kun kaikki nää teknopeput vaan hölisee bumbum ja sit tulee pläppläppläpbom, ihan jakomielitautista, Remu pohtii nykymusiikkia. Remu Aaltonen on löytänyt itselleen uuden kodin Porvoosta. Hänen edellinen kotinsa paloi asumiskelvottomaksi muutama viikko sitten. Samalla meni läjäpäin Remun elämänsä aikana keräämiä tavaroita ja vaatteita. No hoho..mitähän tohonki nyt sitten sanoisi.. "Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa |
sirdickyj 11.06.2004 00:02:09 | |
---|
No hoho..mitähän tohonki nyt sitten sanoisi.. Eikös tuohon voisi vaikka jättää sanomatta mitään? Eipä ole Remu nauttinut ikinä meikäläisen kunnioitusta, eikä nauti nyt ainakaan yhtään enempää. Turha sälli. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Jani The Rock 11.06.2004 00:18:10 (muokattu 11.06.2004 00:28:43) | |
---|
Turha sälli. Kukas Suomi-rockin legenda se siellä huutelee, kun on varaa tollain sanoa. On se tehnyt suomalaisen rock-musiikin ja sen esittäjien eteen sen verran duunia, että riispektiä olisi syytä löytyä, vaikkei niin muuten tykkäisikään. Don`t mess with the countryboys |
Härski 11.06.2004 08:44:47 (muokattu 11.06.2004 08:45:07) | |
---|
Jani tuossa jo ojensikin... Mä kuulin tuolta levyltä joskus muutama kuukausi sitten It ain't what you do:n. Ei se nyt NIIN paha ollut, mitä kuvittelin, siinähän oli ihan repivää kitararaitaakin. Mutta muuten nää "Remu goes Tekno" jutut ovat jotenkin.. hmm, miten sen sanois... järjettömiä. Uskon, että ilman näitä olisi tultu oikein hyvin toimeen. Mieluummin kuulisin pääliköltä uutta materiaalia, varsinkin nyt, kun Löytty ja Orma ovat kuvioissa. |
Toki kaikki kunnioitus Remulle, vaikken ikuna mikään erityinen Hurriganes-diggari ole ollutkaan. Mutta mikä on tämän levyn pointti? Remuhan on "lost his chops", eli eihän mies enää rumpuja jaksa oikein paukuttaa, mutta en kyllä silti ymmärrä miksi pitää tehdä koneversioita vanhoista biiseistä... Shake your money maker! |
Mika K 11.06.2004 10:15:28 (muokattu 11.06.2004 13:40:18) | |
---|
Kyllähän Remulle on hattua nostettava, kovan luokan äijä suomalaisessa rockissa. Nää uudet teknojutut kyllä pistää vähän ihmetyttään, ja vielä Hurriganes biiseistä. Sitä paitsi teknohan oli kova sana joskus 10 vuotta sitten. |
Jani The Rock 11.06.2004 11:44:42 | |
---|
No joo, onhan se myönnettävä että en itsekään ole tästä jutusta kovin innoissani. Mutta kaikkihan kierrättävät vanhoja systeemeitään. Asiasta on ollut puhetta vaikkapa tuossa "Hanoi palaa juurilleen" -threadissa, ja itselleni tulee mieleen esim. Tuomari Nurmio joka on tehnyt biisejään uusiksi moneen kertaan. Enkä mä tiedä, kumpi sitten on surkuhupaisampaa: Duunata vanhoja rock-repäisyjä uusiksi koneversioina vai vetää niitä samoja 30-40 vuotta vanhoja juttuja samalla tavalla hamaan ikuisuuteen niinkuin nämä iskelmätähdet tekee. No, tämäkin kuvio täyttää mun mielestä tehtävänsä, mikäli yksikin teknoilija innostuu noita kuullessaan ns. aidosta asiasta. Mä en ole noita kuullut, mutta tulee mieleen, että ne olis pitänyt ehdottomasti sitten tehdä Afterburnerin aikaseen ZZ Top -tyyliin ja just semmosilla soundeilla. Don`t mess with the countryboys |
Härski 11.06.2004 11:57:14 | |
---|
Mä en ole noita kuullut, mutta tulee mieleen, että ne olis pitänyt ehdottomasti sitten tehdä Afterburnerin aikaseen ZZ Top -tyyliin ja just semmosilla soundeilla. On muuten hyvä lätty. Eikä paskempi idis. |
sirdickyj 11.06.2004 14:15:45 | |
---|
On se tehnyt suomalaisen rock-musiikin ja sen esittäjien eteen sen verran duunia, että riispektiä olisi syytä löytyä, vaikkei niin muuten tykkäisikään. Jep, sorry vaan jos loukkasin. Mutta tosiasia on, että Remun "Spirit of Hurriganes" jutut on oleet sitä tasoa, että jos aloitteleva bändi menis semmosella kattauksella keikalle, niin liksat jäis saamatta ja sähköt poikkastais ekan biisin jälkeen. Ja kyllähän se Remu on itsensä eteen sitä duunia tehnyt eikä suomalisen rock-musiikin. Jos täällä haukuttais Jussi Raittista, niin vastalauseiden ryöppy olis aika vähäinen, väitän. Respectiä löytyy Remen hahmoa kohtaan, samalla tavalla kuin Irwiniäkin kohtaan. Karaktäärejä enemmän kuin muusikkoja, mutta sitähän rock´n roll on. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Zed 11.06.2004 14:56:08 | |
---|
itselleni tulee mieleen esim. Tuomari Nurmio joka on tehnyt biisejään uusiksi moneen kertaan. Tämä poikkeaa taas aiheesta, mutta eikai nyt Nurmio? Eipä tule muuta mieleen, kun ne englanninkieliset kokeilut, joista Meet The Meatballskin julkaistiin täydessä pimennossa ennen kuin monesta sillä julkaistusta biisistä tehtiin 'virallinen' versio. Nurmio on kyllä aikanaan vetänyt kerralla useita otoksia tietyistä biiseistä, joita julkaistiin sinkuilla. Pussataanko? |
aivokuolio 11.06.2004 15:54:57 | |
---|
löytynee sitten divarista kahen vuoden kuluttua 5 euron hintaan. hurriganesista pidän, järjettömistä ideoista en. |
Jytäurpo 11.06.2004 19:15:20 | |
---|
Ei mitenkään kauheen hyvältä kuulosta tää idea, mut katotaan sitte kun levy on kuultu. I can't surf! And neither can you! -Reverend Horton Heat |
willie 11.06.2004 21:27:39 | |
---|
Kuka sitä Remun uusinta tekelettä nyt jaksaa, vanhat Hurriganes levyt soimaan.. willie Basisti, melkein 50v. |
Jani The Rock 11.06.2004 23:38:40 | |
---|
Tämä poikkeaa taas aiheesta, mutta eikai nyt Nurmio? Eipä tule muuta mieleen, kun ne englanninkieliset kokeilut, joista Meet The Meatballskin julkaistiin täydessä pimennossa ennen kuin monesta sillä julkaistusta biisistä tehtiin 'virallinen' versio. Nurmio on kyllä aikanaan vetänyt kerralla useita otoksia tietyistä biiseistä, joita julkaistiin sinkuilla. Ehkä toi "moneen kertaan" oli turhan jyrkkää tekstiä, eikä kyllä ollut tarkoitettu minkäänlaiseksi kritiikiksi Herra Tuomaria kohtaan. Mutta eikös esim. Tanssipalatsi-levyllä ole ns. tanssittavampia versioita vanhoista biiseistä, vai muistanko nyt ihan väärin. Ja onhan esim. biiseistä Valo yössä, Paha tyttö ja Älä itke Iines tehty useampikin versio. Vai onkoos ne sitten noita sinkkujuttuja justiin. Don`t mess with the countryboys |
Zed 12.06.2004 01:59:28 | |
---|
Mutta eikös esim. Tanssipalatsi-levyllä ole ns. tanssittavampia versioita vanhoista biiseistä, vai muistanko nyt ihan väärin. Ja onhan esim. biiseistä Valo yössä, Paha tyttö ja Älä itke Iines tehty useampikin versio. Vai onkoos ne sitten noita sinkkujuttuja justiin. Tuon tanssipalatsin tosiaankin unohdin. Valo yössä levytettiin Orpojen tuki -kokoonpanolla, ja julkaistiin sinkulla. Köyhien ystävien kanssa tehtiin sitten myöhemmin samana vuonna tuo twist-versio, mikä julkaistiin LP:llä. Älä itke Iines ja Paha tyttö on myös julkaistu erilaisena versiona sinkulla ja LP:llä. Pussataanko? |