Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5290 291 292 293 294343 344 345 346 347
Jucciz
19.12.2016 21:39:35
sustain65: Gary Mooren One Day -kappaleen komppailuun käypi ainakin minun mielestäni Les Paulin kaulamikki (joita tietty on on useamman sorttisia, sulla voi olla hyvin eriluonteinen tapaus). Mutta minulla on aika kirpakat soundit vahvarista väännettynä myös kliinille kanavalle.

Joku maltillisesti käämitty alnico-pötkö ei totta vie tuota ihan samanlaista lopputulosta kuin supertehokas keraaminen jötkäle, vaikka molemmat voivat olla Les Paulin kaulamikkejä.
LepakonNahka
20.12.2016 08:36:19
Haluttashan tuo kaikenlaista, PitchBlack, Neunaber Immerse, DOD Boneshaker, Moog -ekspressiopedaali... Rahaa vaan ei oo loputtomasti. Ja toki se efektilauta virtalähteineen.
kohta alkaa kalman tanssi...
munkero
22.12.2016 01:52:24
Pinkki delay pitäs saada.

Eli AD-9, mielellään kasarilta.
Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more.
kosmonausea
22.12.2016 11:17:18
munkero: Pinkki delay pitäs saada.

Eli AD-9, mielellään kasarilta.

No höh, mulla ois punainen CD-10 kasarilta. Ei ihan osunu.
Perkelefantti.
heviäijä
22.12.2016 11:20:09 (muokattu 22.12.2016 11:20:36)
-Jackson Soloist/Joku kasari charvel
-Basso
-Reaper
-Joku kunnon channel strip -plugari
-Overdrive kelpaa aina
-Lätkämaila

Lisäksi näin unta ENGL gigmasterista, jonka joskus jätin ostamatta. Olenko sairas?
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
hallu
22.12.2016 11:31:07
nyt on mielen perukoilla alkanut kummitella ajatus ultimaattisesta kitaravahvistimesta. Lopullisesta ja viimeisestä johon kaikki päättyy. Mesa Boogia mark V nuppiversiona (tai kombokin käy, mutta nyt olen päässyt läjien makuun) ja joku passeli Mesan kaappi. Olen pohtinut, että jos saisin myytyä kaiken pois minkä omistan, niin saattaisin sellaiseen päästä kiinni. Ei ole vielä edennyt toteutuksen asteelle, mutta oikea Mesa olisi pakko saada :-). Tuo mun nykyinen mesa (TA-15 antaa makua, mitä kaikkea se voi olla).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
s8na
22.12.2016 19:52:24 (muokattu 22.12.2016 19:52:53)

hallu: nyt on mielen perukoilla alkanut kummitella ajatus ultimaattisesta kitaravahvistimesta. Lopullisesta ja viimeisestä johon kaikki päättyy. Mesa Boogia mark V nuppiversiona (tai kombokin käy, mutta nyt olen päässyt läjien makuun) ja joku passeli Mesan kaappi. Olen pohtinut, että jos saisin myytyä kaiken pois minkä omistan, niin saattaisin sellaiseen päästä kiinni. Ei ole vielä edennyt toteutuksen asteelle, mutta oikea Mesa olisi pakko saada :-). Tuo mun nykyinen mesa (TA-15 antaa makua, mitä kaikkea se voi olla).

Päätin että rockerverbi saa olla se. Pedaalitkaan ei imeydy niin pysyy homma simppelinä. Toki sivussa saa pyöriä ja pyörii muita vehkeitä. ;)
Laulava Kylätohtori
22.12.2016 20:53:30
hallu: nyt on mielen perukoilla alkanut kummitella ajatus ultimaattisesta kitaravahvistimesta. Lopullisesta ja viimeisestä johon kaikki päättyy. Mesa Boogia mark V nuppiversiona (tai kombokin käy, mutta nyt olen päässyt läjien makuun) ja joku passeli Mesan kaappi. Olen pohtinut, että jos saisin myytyä kaiken pois minkä omistan, niin saattaisin sellaiseen päästä kiinni. Ei ole vielä edennyt toteutuksen asteelle, mutta oikea Mesa olisi pakko saada :-). Tuo mun nykyinen mesa (TA-15 antaa makua, mitä kaikkea se voi olla).

Ai ai, nyt näyttää pahalta. Hallu on selvästi imeytymässä hulluuden pyörteeseen. :D

Mesa V voi mahdollisesti olla se loppuelämän täydellinen vahvistin, mutta tämä skenaario on aika teoreettinen. Huomattavasti todennäköisempää on, että tuosta alkaa vain pyöriä loputon hulluuden mylly. :)

Toisaalta, onhan mullakin ollut tuo Dusty Road jo monta vuotta, eikä ole vahvarit gasitelleet. Paitsi Fried Eye silloin tällöin, mutta kun soittelee taas hetken Dustylla (/AcdcII:lla), niin kyllä ne gasit siitä haihtuu...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Shredator
22.12.2016 21:47:42

Plääh, elä sitä vitosen ruoskaa vaan nelonen. Se soundi on siinä.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
steelduck
22.12.2016 22:02:21

Laulava Kylätohtori: Ai ai, nyt näyttää pahalta. Hallu on selvästi imeytymässä hulluuden pyörteeseen. :D

Mesa V voi mahdollisesti olla se loppuelämän täydellinen vahvistin, mutta tämä skenaario on aika teoreettinen. Huomattavasti todennäköisempää on, että tuosta alkaa vain pyöriä loputon hulluuden mylly. :)

Toisaalta, onhan mullakin ollut tuo Dusty Road jo monta vuotta, eikä ole vahvarit gasitelleet. Paitsi Fried Eye silloin tällöin, mutta kun soittelee taas hetken Dustylla (/AcdcII:lla), niin kyllä ne gasit siitä haihtuu...

Hetkellinen kaasusaturaatio on saavutettu, kun on kämpillä Mark V ja FriedEye/JTM45. Kemperin myin pois, kun noilla on niin paljon kivempi soitella. Kotona pärjää treenatessa Bias Desktopilla.
BugBadWolf
22.12.2016 23:16:57
Shredator: Plääh, elä sitä vitosen ruoskaa vaan nelonen. Se soundi on siinä.

Jospa Hallu ei etsikään vain yhtä soundia?

V on vähän toisenlainen kuin IV. Minä en keksi mitään, mitä ilman olisin jäänyt. Säröttäminen tapahtuu vain toisella tavalla (vähän hankalampaa kuin nelosen lead-kanavalla) ja V:n saa kuulostamaan tietyiltä osin IV:ltä sen verran hyvin että ei niitä nauhoituksessa toisistaan erota.

Nelonen olisi jo kaivannut sitä joka kanavalle omaa tonestackia. Hyvähän se IV:kin on, mutta V selättää sen ominaisuuksien määrällä 10-5.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
22.12.2016 23:19:54
hallu:...mutta oikea Mesa olisi pakko saada :-). Tuo mun nykyinen mesa (TA-15 antaa makua, mitä kaikkea se voi olla).

Se on ihan oikea Mesa sekin.

Hae täältä tuo Mk III red stripe kuukaudeksi tai pariksi lainaan, niin saat vähän esimakua. Ei se vee ole, mutta toimii vähän samalla tavalla. Veet ovat valitettavasti varattuja (mutta saat sinä tuon combon viikoksi lainaan, jos oikein kauheasti kärsit ilman).
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
22.12.2016 23:22:51
Shredator: Plääh, elä sitä vitosen ruoskaa vaan nelonen. Se soundi on siinä.

Nelkku on kiinnostava peli sekin, mutta ei niitä ihan alvariinsa torilla näy kuten ei kolmosiakaan. Vitosia on torilla useammin ja sen saa halutessaan kaupasta uutenakin. Mä en ole ihan vielä asiantuntija näiden Mesojen kanssa, mutta se vitonen jonka näin teki kyllä vaikutuksen.
hallu
22.12.2016 23:27:34
BugBadWolf: Jospa Hallu ei etsikään vain yhtä soundia?

..............

Nimenomaan, humpasta jazziin pitäisi päästä :-). Ei vaan mua alkoi kiehtomaan se vitosen filosofia miten ne soundit rakentuu ja miten joka parametriä voi itse säätää. Siinähän on kolme itsenäistä kanavaa niin se tarjoaisi aika ultimaattiset mahdollisuudet livetilanteisiinkin.

No tää on vasta varovaista kaasuttelua, mä tässä keräilen vähän kaasua ja makselen laskuja ja hieron suunnitelmisa miten tuon nykyisen kaluston saisi vaihdettua rahaksi, niin katsotaan sitten miten homma siitä etenee.
ha55i
22.12.2016 23:50:56
Mun mielestä nelosia on ollut tarjolla suhteessa aika kohtuuhintaan - jopa halvalla -verrattuna viitoseen. Kaipa viitonen on sen verran uudempi, että käytettyjen hinnat on vielä pysyneet korkealla. Ja onhan noissa teknisiäkin eroja.

Oma nelosen combo on palvellut nöyrästi nyt ainakin parikymmentä vuotta. Kyseessä on mallin alkupään kone. Käsittääkseni ekoja, joita Suomeen tuli. Hyvin on kestänyt aikaa ja kilometrejä. Rakennettu kuin tankki... ja painaa pienen tankin verran.

Hieno ja kiva peli, joka taipuu moneen. Toisaalta tunnistan kyllä Juccizen huomion tietystä hengettömyydestä tai ehkä paremminkin neutraaliudesta. Vastapainona (ja vähän epäloogisesti) parhaimmillaan koneen sweet spot sitten oikeasti sweet.

Suositeltava peli, jos Mesan haluaa.
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
hallu
23.12.2016 01:00:50
ha55i: Mun mielestä nelosia on ollut tarjolla suhteessa aika kohtuuhintaan - jopa halvalla -verrattuna viitoseen. Kaipa viitonen on sen verran uudempi, että käytettyjen hinnat on vielä pysyneet korkealla. Ja onhan noissa teknisiäkin eroja.

Oma nelosen combo on palvellut nöyrästi nyt ainakin parikymmentä vuotta. Kyseessä on mallin alkupään kone. Käsittääkseni ekoja, joita Suomeen tuli. Hyvin on kestänyt aikaa ja kilometrejä. Rakennettu kuin tankki... ja painaa pienen tankin verran.

Hieno ja kiva peli, joka taipuu moneen. Toisaalta tunnistan kyllä Juccizen huomion tietystä hengettömyydestä tai ehkä paremminkin neutraaliudesta. Vastapainona (ja vähän epäloogisesti) parhaimmillaan koneen sweet spot sitten oikeasti sweet.

Suositeltava peli, jos Mesan haluaa.

No minä voisin haluta.... mietin tässä vielä. Mun käsitys Mesoista on muuttunut kun olen päässeyt kokeilemaan semmoista. Aikaisemmin kuvittelin niiden olevan vain monimutkaisia vahvistimia, mutta nyt olen oppinut, että niillä on ihan oma luonne. Vaikka puhutaan paljon siitä että Mesan saa kuulostamaan vaikka miltä, niin vaikka mitä ei saa tuntumaan mesalta. Tarkoitan, että en ole tavannut muissa vahvistimissa samanlaista soittotatsia. Siinä/niissä on jotenkin semmoinen outo juttu, että vaikka säröä olisi vähän runsaamminkin, niin se vahvistin vastaa jotenkin dynaamisesti siihen miten kitaraa kurittaa. Tarkoitan, semmoista fiilistä että soundi tulee sormista, vaikka soittaisi kovillakin säröillä. Tavallaan ymmärrän nyt paremmin sen, miksi mesa kuulostaa joidenkin soittajien käsissä niin huonolta. Se tulostaa yllättävän tarkasti sen miten sitä kitaraa hipelöi vaikka säröillä soittelisikin. En ole moiseen soinnin täsmällisyyteen törmännyt aiemmin (toki vanhat fenkut on samanlaisia, mutta ne ei ole särökoneita). Se on tärkein syy miksi olen varovaisesti Mesasta innostunut. Se on vaan niin saatanan kallis ettei oikein meinaa ymmärrys riittää miten moisia summia vahvistimista maksetaan, mutta nyt tässä itsekin siis ihan vakavissaan ynnäilee vekselin ottamista :-D.
Guitarfreak
23.12.2016 07:03:47
hallu: No minä voisin haluta.... mietin tässä vielä. Mun käsitys Mesoista on muuttunut kun olen päässeyt kokeilemaan semmoista. Aikaisemmin kuvittelin niiden olevan vain monimutkaisia vahvistimia, mutta nyt olen oppinut, että niillä on ihan oma luonne. Vaikka puhutaan paljon siitä että Mesan saa kuulostamaan vaikka miltä, niin vaikka mitä ei saa tuntumaan mesalta. Tarkoitan, että en ole tavannut muissa vahvistimissa samanlaista soittotatsia. Siinä/niissä on jotenkin semmoinen outo juttu, että vaikka säröä olisi vähän runsaamminkin, niin se vahvistin vastaa jotenkin dynaamisesti siihen miten kitaraa kurittaa. Tarkoitan, semmoista fiilistä että soundi tulee sormista, vaikka soittaisi kovillakin säröillä. Tavallaan ymmärrän nyt paremmin sen, miksi mesa kuulostaa joidenkin soittajien käsissä niin huonolta. Se tulostaa yllättävän tarkasti sen miten sitä kitaraa hipelöi vaikka säröillä soittelisikin. En ole moiseen soinnin täsmällisyyteen törmännyt aiemmin (toki vanhat fenkut on samanlaisia, mutta ne ei ole särökoneita). Se on tärkein syy miksi olen varovaisesti Mesasta innostunut. Se on vaan niin saatanan kallis ettei oikein meinaa ymmärrys riittää miten moisia summia vahvistimista maksetaan, mutta nyt tässä itsekin siis ihan vakavissaan ynnäilee vekselin ottamista :-D.

No juu. Kaikkea pitää kokeilla ;)... Luulin osaavani soittaa kun treenasin podXt:llä aikansa. Sitten tuli Studio preamp ja paljasti asian oikean tilan - ei lähtenyt.
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Shredator
23.12.2016 07:25:25

BugBadWolf: Jospa Hallu ei etsikään vain yhtä soundia?

V on vähän toisenlainen kuin IV. Minä en keksi mitään, mitä ilman olisin jäänyt. Säröttäminen tapahtuu vain toisella tavalla (vähän hankalampaa kuin nelosen lead-kanavalla) ja V:n saa kuulostamaan tietyiltä osin IV:ltä sen verran hyvin että ei niitä nauhoituksessa toisistaan erota.

Nelonen olisi jo kaivannut sitä joka kanavalle omaa tonestackia. Hyvähän se IV:kin on, mutta V selättää sen ominaisuuksien määrällä 10-5.

No tästä ollaan väännetty aiemminkin...Kyllä se IV on ihan yhtä monipuolinen kuin V. V:ssä modeswitchit toki helpottavat säätöurakkaa. Molemmat on olleet a/b-testissä ja IV jäi. Se vain soundaa paremmalta minun korviin. Mietteitä voi lukea soundiklippeineen tuolta huoneen puolelta lisää.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Laulava Kylätohtori
23.12.2016 09:27:05
hallu: No minä voisin haluta.... mietin tässä vielä. Mun käsitys Mesoista on muuttunut kun olen päässeyt kokeilemaan semmoista. Aikaisemmin kuvittelin niiden olevan vain monimutkaisia vahvistimia, mutta nyt olen oppinut, että niillä on ihan oma luonne. Vaikka puhutaan paljon siitä että Mesan saa kuulostamaan vaikka miltä, niin vaikka mitä ei saa tuntumaan mesalta. Tarkoitan, että en ole tavannut muissa vahvistimissa samanlaista soittotatsia. Siinä/niissä on jotenkin semmoinen outo juttu, että vaikka säröä olisi vähän runsaamminkin, niin se vahvistin vastaa jotenkin dynaamisesti siihen miten kitaraa kurittaa. Tarkoitan, semmoista fiilistä että soundi tulee sormista, vaikka soittaisi kovillakin säröillä. Tavallaan ymmärrän nyt paremmin sen, miksi mesa kuulostaa joidenkin soittajien käsissä niin huonolta. Se tulostaa yllättävän tarkasti sen miten sitä kitaraa hipelöi vaikka säröillä soittelisikin. En ole moiseen soinnin täsmällisyyteen törmännyt aiemmin (toki vanhat fenkut on samanlaisia, mutta ne ei ole särökoneita). Se on tärkein syy miksi olen varovaisesti Mesasta innostunut. Se on vaan niin saatanan kallis ettei oikein meinaa ymmärrys riittää miten moisia summia vahvistimista maksetaan, mutta nyt tässä itsekin siis ihan vakavissaan ynnäilee vekselin ottamista :-D.

Eikös kaikilla vahvareilla ole oma luonne? Mesalla on Mesan luonne, eikä se siitä Fenderiksi tai Voxiksi muutu, vaikka monipuoliset säädöt olisikin.

Mutta kuulostaa siltä, että sun kannattaa vielä testata Trainwreckin Expressiä ennen Mesan ostoa. Se saattaisi olla teikäläisen juttu. Aidot maksaa älyttömyyksiä, mutta huippuklooneja saa Mesaa halvemmalla. Itselläni oli Bluetonen versio ja se oli kyllä hyvä ja monipuolinen - lähti kaikki humpasta heviin ihan yhdellä kanavalla ilman mitään moodeja. Bonuksena vielä todella kevyt, vaikka oli neljän putken pääte. Olisi pitänyt jättää sekin myymättä...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)