Aihe: Boss re-20 space echo
1 2 3
hallu
19.12.2016 15:17:28
Guitarfreak: Bossin spekseissä näköjään nominal level -20 joten on siis suunniteltu vahvarin eteen. Tarttee jotkut signaalipad/booster -palikat looppiin jos haluais kunnolla toimivaks.

RE-20 toimii efektilenkissä kyllä ihan ilman ongelmia ei tarvitse signaalin vahvistimia eikä buustereita. Siinähän on säädettävä signaalin taso. Itse olen käyttänyt sitä sekä vahvistimen edessä että efektilenkissä (efektilenkissä olen käyttänyt Fender BluesDeVillessä, Dean Markley CD60, Koch Twintone2, Koch Pedaltone, Session Sessionette) ja toimii molemmissa, mutta efektilenkissä se toimii paremmin koska silloin vahvistimen säröjä voi käyttää. Vahvistimen edessähän pitää vahvistinta pitää kliininä ja ottaa säröt spetaalista ennen kaikumasiinaa. Jos Mark3 lenkissä ei toimi, niin siinä lenkissä voi olla jokin vikana kandee tsekata. Niin ja varmistaa että kyktennät efektissä on oikein sehän on stereoefekti eli kannattaa varmistaa, että signaali kulkee monojakkien kautta ja se lipukka millä saadaan pelkkä kaiku (sillä takana) ei ole päällä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
BugBadWolf
19.12.2016 16:01:15
hallu:...Jos Mark3 lenkissä ei toimi, niin siinä lenkissä voi olla jokin vikana...

Se ei välttämättä ole Mk III:n tapauksessa ihan näin. Lenkistä puuttuu oma tasonsäätö - ja tietyillä asetuksilla joidenkin laitteiden kanssa linjatasoja ei vain saa soviteltua kohdilleen. Jos haluttu soundi ei ole saavutettavisa pelaamalla kanavavolumen ja masterin kanssa, efekti saattaa saada liikaa signaalia toimiakseen kunnolla.

Lainaus aapisesta: "The Effects Loop circuitry of the Mark III is very sophisticated and works very well with nearly all units. The maximum signal strength obtainable is around 0.6 volts RMS, or about the same as a guitar pickup. Only the lowest quality, cheap digital delays may experience some overload and we feel the problem here is caused by poor effect design, which would cost only pennies to remedy. Worst offenders: Roland SDE 1000, Effectron Jr. Please call Roland or Delta to complain ... not us! Suggest that they "pad their input and buffer their output", as the real world requires! However, it is possible to further lower the Boogie's Effect output strength but not without increasing the noise and sacrificing some tone. For those who wish to do this we recommend changing resistor R230 from 6.8K to 4.7K. R230 can be located by following the Black wire from the Send jack back to the circuit board. In the Rhythm modes the Volume 1 control determines the Effects Send level, and in the Lead mode, it is the Lead Master. By running the Master 1 higher and these two controls lower, you can improve the performance of sub-standard effects."

Vähän näyttäisi olevan ikkäänku asennetta tuossa lausunnossa. V:ssä on kuitenkin taivuttu tarjoilemaan looppiinkin säätövaraa, joten jotain on opittukin ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Guitarfreak
19.12.2016 21:36:09
hallu: RE-20 toimii efektilenkissä kyllä ihan ilman ongelmia ei tarvitse signaalin vahvistimia eikä buustereita. Siinähän on säädettävä signaalin taso. Itse olen käyttänyt sitä sekä vahvistimen edessä että efektilenkissä (efektilenkissä olen käyttänyt Fender BluesDeVillessä, Dean Markley CD60, Koch Twintone2, Koch Pedaltone, Session Sessionette) ja toimii molemmissa, mutta efektilenkissä se toimii paremmin koska silloin vahvistimen säröjä voi käyttää. Vahvistimen edessähän pitää vahvistinta pitää kliininä ja ottaa säröt spetaalista ennen kaikumasiinaa. Jos Mark3 lenkissä ei toimi, niin siinä lenkissä voi olla jokin vikana kandee tsekata. Niin ja varmistaa että kyktennät efektissä on oikein sehän on stereoefekti eli kannattaa varmistaa, että signaali kulkee monojakkien kautta ja se lipukka millä saadaan pelkkä kaiku (sillä takana) ei ole päällä.

Mulla oli samaan aikaan myös twintone I jossa ei oikein myöskään toiminu jostain syystä. Muistelen että gigadelay tuli nopeasti takaisin koska oli tuota suhinaa (huono virta) loopissa ja se inputin säätövara ei ollu jotenkin toimiva looppihommissa - ja omassa soundista toi pre-amp delay on no-no. Nämä siis vajaa 10v sitten joten taitaa olla jo osassa jutuista detailit unohtunu ;)
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
19.12.2016 23:54:52
Guitarfreak: Mulla oli samaan aikaan myös twintone I jossa ei oikein myöskään toiminu jostain syystä. Muistelen että gigadelay tuli nopeasti takaisin koska oli tuota suhinaa (huono virta) loopissa ja se inputin säätövara ei ollu jotenkin toimiva looppihommissa - ja omassa soundista toi pre-amp delay on no-no. Nämä siis vajaa 10v sitten joten taitaa olla jo osassa jutuista detailit unohtunu ;)

No voihan se olla niinkin, että minä olen kovin vähään tyytyväinen.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Guitarfreak
20.12.2016 06:24:18 (muokattu 20.12.2016 06:39:21)
hallu: No voihan se olla niinkin, että minä olen kovin vähään tyytyväinen.

Voihan se olla että keskityn vääriin asioihin...:) tulihan siinä myös muutenkin ikävä gigadelaytä kun oli tottunut käyttämään eri dilsasoundeja eri jutuissa ja re20 oli kuitenkin niin oma soundi koko ajan.
Stone
20.12.2016 11:42:02 (muokattu 20.12.2016 11:42:51)

Guitarfreak: Voihan se olla että keskityn vääriin asioihin...:) tulihan siinä myös muutenkin ikävä gigadelaytä kun oli tottunut käyttämään eri dilsasoundeja eri jutuissa ja re20 oli kuitenkin niin oma soundi koko ajan.

Tämä kaikki vähän "jarruttelee" re-20 kiinnostusta, koska ei kovin hyviä kokemuksia delaysta suoraan vahvistimen edessä, joskaan en nyt paljon delayta käytä muutenkaan.

Hypätään sen verran sivuraiteille, että toimiko tuo gigadelay ok mark III loopissa ja miten onnistunut se tape echo mallinnos siinä mielestäsi on?
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Exhausted
20.12.2016 14:19:48 (muokattu 20.12.2016 14:21:18)

Guitarfreak: Voihan se olla että keskityn vääriin asioihin...:) tulihan siinä myös muutenkin ikävä gigadelaytä kun oli tottunut käyttämään eri dilsasoundeja eri jutuissa ja re20 oli kuitenkin niin oma soundi koko ajan.

Mulla on oikea RE-201 nauhakaiku ja se on ainakin enemmän kokonaisvaltainen efekti kuin delay/reverb, se on aina ihan oma saundinsa, eikä vain muun saundin päälle laitettava delay.

Muutenkin kyseessä niin vintagehenkinen verme, että miksi kukaan viitsisi sitä laittaa efektilenkkiin? :) Jos kaipaat hifi-delayta niin RE-20 ei ole siihen paras vaihtoehto.
Guitarfreak
20.12.2016 15:18:43
Exhausted: Mulla on oikea RE-201 nauhakaiku ja se on ainakin enemmän kokonaisvaltainen efekti kuin delay/reverb, se on aina ihan oma saundinsa, eikä vain muun saundin päälle laitettava delay.

Muutenkin kyseessä niin vintagehenkinen verme, että miksi kukaan viitsisi sitä laittaa efektilenkkiin? :) Jos kaipaat hifi-delayta niin RE-20 ei ole siihen paras vaihtoehto.

Olin nuori ja halusin olla vintagejunassa :) tuli kokeiltua ja huomattua ettei oo mun juttu mun käyttötarpeissa. Omana efektinään tosi hyvä - jos tarttee just tämmöistä.
Guitarfreak
20.12.2016 15:27:21
Stone: Tämä kaikki vähän "jarruttelee" re-20 kiinnostusta, koska ei kovin hyviä kokemuksia delaysta suoraan vahvistimen edessä, joskaan en nyt paljon delayta käytä muutenkaan.

Hypätään sen verran sivuraiteille, että toimiko tuo gigadelay ok mark III loopissa ja miten onnistunut se tape echo mallinnos siinä mielestäsi on?

Sitä tapedelaytä käytin kyllä eniten maalailuhommissa tossa GDssä. Ei se paras oo mut bändikontekstiin riitti mulle.
Toi GD toimii mkIIIssa eri hyvin loopissa. Itse ajelin sitä +4dB tilassa loopissa ja ei ollunna ongelmaa...
audioAXS
20.12.2016 16:48:54
Mulla toimii hyvin Re20 EVH 5150:n lenkissä. Pedaalista signaalin voimakkuus puolessa välissä. Hyvä laite mun mielestä :)
Särö korvaa puuttuvat virheet
Stone
20.12.2016 21:00:47 (muokattu 20.12.2016 21:01:31)

Guitarfreak: Sitä tapedelaytä käytin kyllä eniten maalailuhommissa tossa GDssä. Ei se paras oo mut bändikontekstiin riitti mulle.
Toi GD toimii mkIIIssa eri hyvin loopissa. Itse ajelin sitä +4dB tilassa loopissa ja ei ollunna ongelmaa...

Kiitokset infosta!
Omalla tavallaan tuo Re-20 tietty innostaa myös, mutta katsoo ny....ehkä liikkeessä käyn ensin testaa ainakin.
Tuo nykyinen ehx memory toy toimii kyllä hyvin loopissa, ihan peruspätevä simppeli analoginen delay vaikkei mikään nauhakaiku nyt olekkaan.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
LepakonNahka
23.12.2016 10:40:28 (muokattu 23.12.2016 10:53:27)
Puuhis1: Toinen space echo piti ostaa kun ei uskalla enää olla ilman varakappaletta. Niin keskeiseksi efektiksi se on minulle muodostunut.
Varakappale kotilaudassa, treeniksellä omansa.

Jouluvinkki: Expressiopedaalin liityntään voipi kyhätä simppelin on/off polkusimen jonka sulkeutuvan kytkimen kaverina on potikka tai sisäinen trimmeri siten että jalkakytkimen ollessa auki, trimmerin säätö vastaa vähäisesti painettua expressiopedaalia ja päälle polkaistaessa menee "kaasu pohjaan". Led-merkkivalo vielä kaveriksi. -> Pedaalilaudasta on juuri säästetty wahin mentävä tila mutta space echolle saa näin kolmannen saundiasennon. off - mieto - madness ;)

Kyllähän sitä nyt pitää kaksi Space Echoa miehellä olla ;) Kiitos vinkistä, ite meinasin silti hankkia Moogin expressiopedaalin ja käyttää sitä toisen, signaaliketjussa ekana olevan RE-20sen echo levelin säätöön. Mulla on siis molemmat niistä peräkkäin loopissa, enkä huomannut nyt ainakaan mitään häiriöääntä vaikka käytössä oli 1spot. Reverbit aika vakio-asetuksilla koko ajan ja stereona mennään jatkuvasti. Soundi on vähintäänkin valtava.
kohta alkaa kalman tanssi...
pehautan
17.08.2022 12:17:16
jniska: Oma space echo on ainakin hemmetin tarkka virtalähteestä. Esim T-Rexillä ei pelaa kunnolla , koko ajan kuuluu valon mukaan tsiuhh-tsiuhh-ääni. Erillisellä EHX:n muuntajalla on hiljainen.

Suihkutin PRF Kontakt 6-68 input ja output liitäntöihin, niin hävis tsiuh-tsiuh äänet muuntajien kanssa pelaaminen ei auttanut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)