Sambza 25.07.2016 13:19:43 | |
---|
Ja päivää! Sen verran tiputan lusikkaani tähän soppaan, että satun itse omistamaan yhden ensimmäisistä koskaan rakennetuista kiirassoittimista. Kyseessä tämä, omasta mielestäni edelleen todella kaunis marras-custom josta löytyy kuvia täältä: http://www.kiirassoitin.com/varhais … rototyyppikitarat/#gallery/4693/215 Kitara ollut kohtalaisen kovalla käytöllä pian kaksi vuotta eikä minulla kyllä ole moitteen sanaa. Mikäli ongelmia on tullut, niin reippaasti on Kiirassoittimen kanssa asiat hoidettu. Ukko huoltaa nykyään kaikki muutkin kitarat ja bassoni, sen verran hyvin pelaa palvelu. Kaikenlainen customointi tosiaan kyllä onnistuu kun vaan rohkeasti kysyy. Itsellänihän tuossa kitarassa on erikseen tehty pähkinäpuukansi, koska olen intohimoinen pähkinäpuupervo. Kiirassoittimen seppä vähän aikaa vastusteli ideaani koska pähkinä ei ole aivan optimaalinen rakennusmateriaali sähkökitaralle, mutta yhteispelillä löydettiin ratkaisut jotka miellyttivät molempia. Liputan kyllä kohtalaisen rohkeasti kyseistä firmaa, ja sen voin todeta ettei ole ainakaan noiden varhaisten töiden laadussa moittimista, joten tuskin taso on ajan myötä alaskaan päin mennyt. Huomiolle pantavaa tuossa omassani vielä se, etten itsekään halunnut tuota kiirassoittimen omaa logoa joka ei omaa silmääni miellytä yhtään, joten minulle piirrettiin vartavasten tuollainen vintagemainen K-kirjain edustamaan merkkiä omassa soittimessani. Tuo versio ei omasta mielestäni häiritse kokonaisuutta yhtään. Tässäpä vain omia kokemuksia. |
metlica 26.07.2016 08:51:23 | |
---|
What's yours?! |
metlica 29.08.2016 18:00:42 | |
---|
Beissi tilattu.. Nyt ois exploreria torilla What's yours?! |
TTV 18.12.2016 17:39:13 (muokattu 19.12.2016 13:50:26) | |
---|
Yeah, TTV-6 Customin rakentajaksi valikoitui Kiirassoitin. Alustava speksi on perinteikäs tallamikillinen kiinteätallainen superstrato; runkona Ahti, lapana Otava, tallana Gotohin ToM ja mikkinä SD Black Winter. Runkopuuna saarni ja otelauta sitä eebenin korviketta. Master Volume ja Tone säätöinä. Viimeistely tulee olemaan kuluttamaton musta petsi. Innolla odotan tarkempaa tarjousta ja ekaa skissiä kitarasta :-) EDIT: speksi fiksattu ja aloitusmaksu maksettu, beibi valmis toukokuussa 2017. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
delarco 19.12.2016 14:43:38 | |
---|
Mikä on skissi? |
TTV 19.12.2016 15:09:42 | |
---|
delarco: Mikä on skissi? Hahmotelma. Simo hahmotteli mun kitaran malleista ja muusta materiaalista, joten pääsin näkemään mitä oon tilaamassa, hieno tulee :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
TTV 19.12.2016 18:56:49 | |
---|
Kiiras pelaa hienosti avoimin kortein asiakaspalvelunsa suhteen; laittoivat työjonon kaikkien nähtäväksi faceen (top post): https://m.facebook.com/Kiirasinstruments/ Sieltä voi jonon mittaa nähdä, ite kökötän nyt hännillä :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
delarco 19.12.2016 19:44:58 | |
---|
TTV: laittoivat työjonon kaikkien nähtäväksi faceen (top post): Tyylikäs veto. Saisi eräskin paja ottaa mallia.. :/ |
TTV 19.12.2016 19:47:01 | |
---|
delarco: Tyylikäs veto. Saisi eräskin paja ottaa mallia.. :/ Otat rahas pois ja viet ne Kiiraalle, lähempänäkin se ois... Mut joo, tuo avoimuus on mielestäni hieno juttu ja selkiyttää peliä. Aikataulut jopa sisältävä nikkarin 4 viikon Thaimaan loman :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
metlica 20.12.2016 08:27:30 | |
---|
TTV: Otat rahas pois ja viet ne Kiiraalle, lähempänäkin se ois... Mut joo, tuo avoimuus on mielestäni hieno juttu ja selkiyttää peliä. Aikataulut jopa sisältävä nikkarin 4 viikon Thaimaan loman :-) Loman takia myöhästyy beissi kuukaudella sovitusta ja jää kolme keikkaa soittamatta sillä. Tosin kelpais loma tännekkin.. Hyvä juttu kyllä toi production queue What's yours?! |
Gabe 21.12.2016 10:49:09 | |
---|
TTV: Kiiras pelaa hienosti avoimin kortein asiakaspalvelunsa suhteen; laittoivat työjonon kaikkien nähtäväksi faceen (top post): https://m.facebook.com/Kiirasinstruments/ Sieltä voi jonon mittaa nähdä, ite kökötän nyt hännillä :-) Onneksi homma pelaa suurella osalla pajoista, tyylikäs veto. Pistähän sitten mietteitä kun saat mailan kotiin. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
Karhukoira74 21.12.2016 21:25:55 | |
---|
Mulle tuli joku aika aitten Katras-sarjalainen Kiiras Vorna. 27" skaala, leppärunko,vaahtera/wenge -neckthrukaula, wenge-otelauta. Compound radius, 24 nauhaa, TOM-talla ja pelkällä tallamikillä (SD Black Winter). En oo VIELÄKÄÄN testannu omalla setupilla kun meni bändi uusiksi ja Mesa seisoo nyt kotona. Tiedotus ja kaikki toimi loistavasti, yksi huomattava viimeistelyvirhe mutta ei näkyvässä kohtaa ja tuo stopbar on oudon "takana". MINUN MOKA jonka tajusin vasta kitaran saatuani, että piti olla vielä string-thru. Ei tullu mieleenkään varmistaa, mutta tuohan nyt on suht helppo vaikka fiksauttaa jälkikäteen. Muutoin kitaran ulkonäkö ja soitettavuus on huippuluokkaa! Sanotaan kouluarvosana 9+ kuitenkin, ja pirun mukavan oloinen seppä on kaiken takana! Suosittelen! Yritän joitain kuvia laittaa johonkin jakoon tässä myöhemmällä iltaa. -So many assholes, so few bullets- |
TTV 21.12.2016 21:45:51 | |
---|
Karhukoira74: Mulle tuli joku aika aitten Katras-sarjalainen Kiiras Vorna. 27" skaala, leppärunko,vaahtera/wenge -neckthrukaula, wenge-otelauta. Compound radius, 24 nauhaa, TOM-talla ja pelkällä tallamikillä (SD Black Winter). En oo VIELÄKÄÄN testannu omalla setupilla kun meni bändi uusiksi ja Mesa seisoo nyt kotona. Tiedotus ja kaikki toimi loistavasti, yksi huomattava viimeistelyvirhe mutta ei näkyvässä kohtaa ja tuo stopbar on oudon "takana". MINUN MOKA jonka tajusin vasta kitaran saatuani, että piti olla vielä string-thru. Ei tullu mieleenkään varmistaa, mutta tuohan nyt on suht helppo vaikka fiksauttaa jälkikäteen. Muutoin kitaran ulkonäkö ja soitettavuus on huippuluokkaa! Sanotaan kouluarvosana 9+ kuitenkin, ja pirun mukavan oloinen seppä on kaiken takana! Suosittelen! Yritän joitain kuvia laittaa johonkin jakoon tässä myöhemmällä iltaa. Tuota string throughia itekkin mietin, vielähän sen kerkeis omassa muutta, mutta mutta... Monessa kitarassa tuo stopbar on hyvän kuuloinen, joten otetaan sellainen tähänkin. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Karhukoira74 22.12.2016 00:22:49 | |
---|
-So many assholes, so few bullets- |
TTV 22.12.2016 06:11:58 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Karhukoira74: Mulle tuli joku aika aitten Katras-sarjalainen Kiiras Vorna. 27" skaala, leppärunko,vaahtera/wenge -neckthrukaula, wenge-otelauta. Compound radius, 24 nauhaa, TOM-talla ja pelkällä tallamikillä (SD Black Winter). En oo VIELÄKÄÄN testannu omalla setupilla kun meni bändi uusiksi ja Mesa seisoo nyt kotona. Tiedotus ja kaikki toimi loistavasti, yksi huomattava viimeistelyvirhe mutta ei näkyvässä kohtaa ja tuo stopbar on oudon "takana". MINUN MOKA jonka tajusin vasta kitaran saatuani, että piti olla vielä string-thru. Ei tullu mieleenkään varmistaa, mutta tuohan nyt on suht helppo vaikka fiksauttaa jälkikäteen. Muutoin kitaran ulkonäkö ja soitettavuus on huippuluokkaa! Sanotaan kouluarvosana 9+ kuitenkin, ja pirun mukavan oloinen seppä on kaiken takana! Suosittelen! Yritän joitain kuvia laittaa johonkin jakoon tässä myöhemmällä iltaa. Luulen, että tuo takana oleva stop bar on parempi ratkaisu, mitä ihan tallan lähellä oleva. Tuossa mallissa kielten kulma virittimiin on pienempi. |
mpekkanen 22.12.2016 15:51:00 | |
---|
Karhukoira74: https://scontent.fqlf1-1.fna.fbcdn. … 46de5f7bd2c2aed1a94&oe=58F49794 Tuossa ensi hätään kuvaa itse valmistajan sivulta. Hieno on kitara ja onnittelut :) Itseä hieman tässä kitarassa ja muissakin tämän mallisissa herättänyt ihmetystä tuo jakin paikka. Kun itsellä on ollut ja on vieläkin Flying V tyylisiä kitaroita, niin eikä tuo jakki ole hieman hankalassa kohdassa jos soittaa istualtaan? Varmaan paras ratkausu on originaali Jacksonin Randy Rhoads kitaroissa, mutta miksei se Gibsonin perinteinen kanteen tulevakin toimi. Tuolla "sisällä" olevissa mallessa jakki, tai siis siihen tuleva plugi johtoineen, tahtoo tulla tiellä kun tosiaan istualtaan soittaa ja sähköjen kanssa. Miksein tuohon sinunkin kitaraasi voisi aika helposti laittaa tuonne straton jakkikupin, jos se soittoasi häiritsee... Muutoin ei ole kyllä mitään huonoa sanottavaa kitarastasi. Hieno on peli. |
sustain65 22.12.2016 18:59:05 | |
---|
|
Karhukoira74 22.12.2016 19:54:32 | |
---|
sustain65: No kyllä on komea soittopeli! Onneksi olkoon, varmaan (s)oiva peli Mesan kaveriksi! Täytyy toi kohta tässä kotona korkata Mesan kanssa, ei auta =) Onhan se komian tyly keppi, ja hyvin istuu käsiin. -So many assholes, so few bullets- |
Karhukoira74 24.01.2017 18:07:04 | |
---|
Kyselenpäs tätä kautta, oisko kellään kiinnostusta tuohon mulle tulleeseen keihääseen....? Kovahermoinen kun olen, en ole vieläkään testannu sitä ;) Käytännössä siis soittamaton. Aika lähelle omathan siitä pitäs saada pois, mukaan tulee Gatorin case ja tommonen tyylikäs Kiiraksen nahkahihna (miun makkuun lyhyehkö...). Ai miksikö? Rahat loppuu ja ulosottoon valuu jo laskuja muutenkin....eli kaupat ois sitte rahat käteen ettei vouti vie tililtä. Edellinen lause on täyttä totta, mutta oikeesti syy on saatananmoinen kasikuume ja tämä ois ainoa joka huutoitkua pidätellen voisi sellaisen rahoittaa. -So many assholes, so few bullets- |