Aihe:
1 2 3 4 5 6 7 820 21 22 23 24
spiritcrusher
18.12.2016 06:58:33
texan: Ei taida Olli olla ihan niitä helpoimpia ihmisiä. Vähän sellaisen kusipäisen oloinen kaveri. Taisi olla Andylla ihan oikea kohde kun kaatoi taannoin kaljaa keikalla Ollin päälle.

Ei tiedä mitä kaverin (Ollin) päässä liikkuu mutta tuo kaljan kaataminen toisen niskaan ei ollu kyllä oikein. Itse olisin heittänyt variksenpelättimen lavalta, Olli ei käynyt kaiketi käsiksi.
santa
18.12.2016 10:35:06
Eiköhän se olli ole bändin liideri ja vastuun kantaja. Sitähän ei tiedä minkälainen kokoonpano on tulossa. Ei varmaan alkuperäinen mutta ei sitä tiedä vaikka jonkinmoista alkuperäisen suuntaista olisi tulossa. Se että yö on paskaa on aivan totta.
sirdickyj
18.12.2016 10:50:02
jabajee: Voiko tuota bändiä oikein enää Yöksi kutsua, kun entisiä jäseniä on jo 13kpl ja ainoa alkuperäinen jäsen on Olli itse. Lähes kaikki hititkin on jonkun muun kuin Lindholmin tekemiä. Parempi nimitys olisi Olli Lindholm ja joku tausta bändi plays Yö. Soittajat voi ottaa vaikka Virosta kuten se toinen Porilainen laulaja teki.

Joku tuolla jossain kommenteissa ehdottikin, että bändin nimen voisi muuttaa Työksi. Koska kyllähän se työstä käy, kun vetää samaa likaista legendaa yli 30vuotta. Lindholm vaikuttaa myös melko v-mäiseltä pomolta, jolla soittajat ovat vain töissä.

No mitä sä sit kuvittelit rockmuusikon hommien olevan? Tai ylipäänsä musabisneksen.

Olli huolehtii siitä, että bändi toimii ja kuulostaa YÖ:ltä. Ja johtaa hommaa, mikä tarkoittaa että hän palkkaa töihin n.s. itseään parempia työntekijöitä.

YÖ:ssä soittaa ammattilaisia, ja ne saa siitä palkkaa, eli on siinä töissä.

Yleensä tällaista kuviota arvostelee eniten sellaiset, jotka eivät osaa soittaa, tai ymmärrä muutenkaan mitään siitä, mitä muusikkona toimiminen tarkoittaa.

Fanien näkökulmasta toki onkin niin, että tiettyyn kokoonapnoon kiintyneet haluavat että soittajat on ne, joihin on tututtu.

YÖ on niin suomalainen juttu kuin olla ja voi. Tavallisuutta alleviivaavaa iskelmärokkia, jossa soittajatkaan ei voi erottua muiden yläpuolelle. Saati solisti, joka koko olemuksellaan koittaa viestittää, olevansa "kansan mies".

Minä kunnioitan tätä toimintaa, Suomessa musabisneksellä ei oikein enää paremmin voi leipäänsä tehdä kuin YÖ on homman hoitanut. Jani Viitanen jossain haastattelussa sanoi homman hyvin; Olli on hoitanut asiansa siihen malliin hyvin, että halutessaan voi tehdä ammatikseen YÖtä koko lopun työuraansa. Musta se on hienosti hoidettu ura.

En kuuntele enkä oikein lämpene musalle, mutta ei mun tarvikaan. Riitävän moni lämpenee ja se on oikein hyvä juttu YÖn kannalta. Eikä muuten keneltäkään muulta pois.
Kefiiri
18.12.2016 11:11:32
sirdickyj: Minä kunnioitan tätä toimintaa.

Joo näin se on nähtävä. Konsepti toimii. Haastattelu uusimmassa Soundissa on asiallinen. Lindholm puhuu nimenomaan työnäkökulmasta. Se, että näkee musahomman työnä, ei välttämättä tarkoita sitä, että olisi täysin leipääntynyt ja ajattelisi vain rahaa.
En ole musiikin asiantuntija.
Exhausted
18.12.2016 11:54:34

sirdickyj:
Minä kunnioitan tätä toimintaa, Suomessa musabisneksellä ei oikein enää paremmin voi leipäänsä tehdä kuin YÖ on homman hoitanut. Jani Viitanen jossain haastattelussa sanoi homman hyvin; Olli on hoitanut asiansa siihen malliin hyvin, että halutessaan voi tehdä ammatikseen YÖtä koko lopun työuraansa. Musta se on hienosti hoidettu ura.

Eikö Olli ajanut pitkään taksia ja nykyisin työskentele kuntosalilla?

Huhujen mukaan syynä Lewisin ja Daffyn erottamiseen olisi se, etteivät ole absolutisteja, kuten muut Ollin taustamuusikot.
sirdickyj
18.12.2016 12:49:09
Kefiiri: Joo näin se on nähtävä. Konsepti toimii. Haastattelu uusimmassa Soundissa on asiallinen. Lindholm puhuu nimenomaan työnäkökulmasta. Se, että näkee musahomman työnä, ei välttämättä tarkoita sitä, että olisi täysin leipääntynyt ja ajattelisi vain rahaa.

Jokainen joka esiintyy yleisölle ja väittää ajattelevansa vain musiikkia, valehtelee.

Esiintymisessä on aina monta ulottuvuutta. Siitä saa itselleen jotain, tulee tunne merkityksellisyydestä, siitä saa palkkaa jne.

Ne, jotka tekevät hommaa puhtaasti musiikillisista syistä, soittavat himassa sängyn laidalla.

Loput yhdistelevät rakastamaansa asiaa, ehkä harrastusta josta on tullut ammatti, ja elämäntyyliä sekä sitä realiteettia, että ihmisten on tienattava elantonsa jollain.

Kaikki YÖ:lle naureskelevat m.net amatöörit ovat tod.näk.sen tason muusikoita, että eivät selviäisi edes yksistä YÖ:n treeneistä. Saati pystyisi keikkailemaan sen riveissä.
jukkajylli
18.12.2016 13:12:25
spiritcrusher: Ei tiedä mitä kaverin (Ollin) päässä liikkuu mutta tuo kaljan kaataminen toisen niskaan ei ollu kyllä oikein..

Se oli yksinkertaisesti parasta, legendaarista, oikein ja lapsellisen ihanaa.
Stidi alla.
Regalis Apertura
18.12.2016 13:43:58
En ole fani mutta vähän huvittaa kun medioissa mainitaan aina "Yö-yhtye" keikkamainoksissakin... Ei koskaan tyyliin "Yö keikalla..." Ihan kuin se virallinen nimi olisikin Yö-yhtye;).
vantage
18.12.2016 13:47:50
sirdickyj:
Kaikki YÖ:lle naureskelevat m.net amatöörit ovat tod.näk.sen tason muusikoita, että eivät selviäisi edes yksistä YÖ:n treeneistä. Saati pystyisi keikkailemaan sen riveissä.

Oletko olli lindholm?
HS
18.12.2016 15:38:28
Terve

sirdickyj: Jokainen joka esiintyy yleisölle ja väittää ajattelevansa vain musiikkia, valehtelee...

Melkosta Höpö Höpöä!
Hyviä neuvoja vaikka ei edes kysytä.
Nacho-king
18.12.2016 16:27:18
sirdickyj: Jokainen joka esiintyy yleisölle ja väittää ajattelevansa vain musiikkia, valehtelee.

Luulen, että löytyy sellaisiakin artisteja, joille musiikki on enemmän kuin keikkapalkkiot ja esiintymisten tuoma julkisuus.
Jos miettii, esim. John Fruscianten uraa, niin ei varmasti mennä sillä ladulla, joka toisi eniten dollareita taskuun. Toisaalta niitä varmaan hänelle riittävästi siellä jo onkin. Tietysti se ei faneja aina miellytä, jos artisti esiintyy (jos ylipäätään esiintyy) ja tekee musiikkia enemmän itseään varten kuin kuulijoille...
jukkajylli
18.12.2016 17:29:57 (muokattu 18.12.2016 17:30:23)
Nacho-king: Luulen, että löytyy sellaisiakin artisteja, joille musiikki on enemmän kuin keikkapalkkiot ja esiintymisten tuoma julkisuus.
Jos miettii, esim. John Fruscianten uraa, niin ei varmasti mennä sillä ladulla, joka toisi eniten dollareita taskuun. Toisaalta niitä varmaan hänelle riittävästi siellä jo onkin. Tietysti se ei faneja aina miellytä, jos artisti esiintyy (jos ylipäätään esiintyy) ja tekee musiikkia enemmän itseään varten kuin kuulijoille...

No eihän tossa ollut siitä kyse. Vaan että jos menet esiintymään ihmisille sulla on joku muukin motiivi, kuin pelkkä onni soittaa musiikkia. Senku mietit Fruscianten uraa, mä en ainakaan edes tunne sitä.
Stidi alla.
Kefiiri
18.12.2016 18:30:59 (muokattu 18.12.2016 18:31:16)
Lehdessä Lindholm sanoo tykkäävänsä musasta, joka on yhdistelmä särökitaroita ja 70-luvun suomi-iskelmää. Tuntuuhan se rock-orientoituneesta kummalliselta, mutta noin ajattelevia on ilmeisen paljon.
En ole musiikin asiantuntija.
Dirtyh
18.12.2016 18:48:16

sirdickyj: Ne, jotka tekevät hommaa puhtaasti musiikillisista syistä, soittavat himassa sängyn laidalla.

Tämä ei pidä paikkaansa. Suomessa on varmaan 20000 bändiä jotka käyvät soittamassa omia biisejään räkälöiden nurkassa ilmaiseksi. Kyllä he varmaan mieluusti siitä ottaisivat korvauksenkin mutta kun kukaan ei ole valmis maksamaan niin päästäkseen soittamaan omaa musiikkiaan ollaan valmiita kuittaamaan kaikki kulutkin. Kunhan vain pääsee sen 5:n hengen yleisön eteen esitttämään niitä laulujaan.
sirdickyj
18.12.2016 19:11:45
Dirtyh: Tämä ei pidä paikkaansa. Suomessa on varmaan 20000 bändiä jotka käyvät soittamassa omia biisejään räkälöiden nurkassa ilmaiseksi. Kyllä he varmaan mieluusti siitä ottaisivat korvauksenkin mutta kun kukaan ei ole valmis maksamaan niin päästäkseen soittamaan omaa musiikkiaan ollaan valmiita kuittaamaan kaikki kulutkin. Kunhan vain pääsee sen 5:n hengen yleisön eteen esitttämään niitä laulujaan.

Enhän mä tohon viitannut.

Jos ne tekee tota asiaa puhtaasti musiikki mielessään, niin miksi menevät sit esittämään sitä muille?

Jatainhann siinä haetaan. Jos kyse olis puhtaasti musiikista, ei tarttis lähteä muille esiintymään.
sirdickyj
18.12.2016 19:15:47
Nacho-king: Luulen, että löytyy sellaisiakin artisteja, joille musiikki on enemmän kuin keikkapalkkiot ja esiintymisten tuoma julkisuus.

Älä sotke. En mä puhunut tosta, älä laita sanoja mun suuhun.

100%puritaani soittais yksin himassa zen-asenteella, välittämättä siitä mitä muut asiasta ajattelee. Musiikin tarkoitus olisi vain musiikki.

Kun teet touhusta julkista, siihen astuu mukaan muut arvot.

Mitkä arvot, missä määrin ja millä painotuksilla, on asia erikseen. Mutta silloin se lakkaa olemasta PELKKÄÄ soittamisen iloa. Tai surua.
Musta Arkipyhä
18.12.2016 19:57:13
Saivartelua kerrakseen. Jokainen tajuaa mitä ajetaan takaa kun ollaan sitä mieltä että Yö on työpaikka: Sitä ,että hommaa tehdään pääasiassa rahan vuoksi ja rakkaus musiikkiin on pienessä osassa. Liekö sitten näin oikeasti? Sitä emme toki tiedä.

Kaikkien Yötä kritisoivien tai vaikka sille naureskelijoiden yleistäminen amatööreiksi on melkoisen onnetonta olkiukkoilua.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
texan
18.12.2016 20:23:18 (muokattu 18.12.2016 20:24:19)
PsychedelicWarlord: Saivartelua kerrakseen. Jokainen tajuaa mitä ajetaan takaa kun ollaan sitä mieltä että Yö on työpaikka: Sitä ,että hommaa tehdään pääasiassa rahan vuoksi ja rakkaus musiikkiin on pienessä osassa. Liekö sitten näin oikeasti? Sitä emme toki tiedä.

Kaikkien Yötä kritisoivien tai vaikka sille naureskelijoiden yleistäminen amatööreiksi on melkoisen onnetonta olkiukkoilua.

Niin on, no joku vetää aina herneen nenäänsä, ei se nyt niin vakavaa ole.
Jokatapauksessa ei Olli kovin ammattimaisesti ja suoraselkäisesti tuota erottamista hoitanut. Ei ollut miestä hoitaa asiaa henkilökohtaisesti kasvokkain, vaan lähetti tekstiviestin. Melko tökeröä toimintaa pitkäaikaisia bändikavereita kohtaan.
jra
18.12.2016 21:10:46 (muokattu 18.12.2016 21:11:21)
sirdickyj: Enhän mä tohon viitannut.

Jos ne tekee tota asiaa puhtaasti musiikki mielessään, niin miksi menevät sit esittämään sitä muille?

Jatainhann siinä haetaan. Jos kyse olis puhtaasti musiikista, ei tarttis lähteä muille esiintymään.

Musiikki on kait olemukseltaan jonkin sortin kommunikaatiota. Mitä sellainen kommunikaatio on jossa ei ole vähintään kahta osapuolta? Jos (musiikillinen) kommunikaatio on abstraktia, niin ei kait siinä vielä tarvitse olla muuta kuin musiikkia.

Yö tai Popeda ovat musiikillinen vastine "ruualle suomalaiseen makuun". Sitäkin tekevät ammattilaiset, mutta ei siitä mitään kummoisia kokemuksia saa.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)