Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Casio Cosmos Finlande
1 2
Simulator
04.12.2016 09:21:24 (muokattu 04.12.2016 09:33:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervetuloa Casio Cosmos Finlande keskusteluketjuun!
 
Ajattelin perustaa tämmöisen ketjun Casio merkkisiä soittimia käyttäviä varten. Ketjun nimi "Casio Cosmos Finlande" kuulosti mielestäni hauskalta, ikäänkuin tämä olisi jokin kerho tai järjestö, näin ei kuitenkaan ole kuin vain leikisti.
 
Omistatpa sitten Casion Syntikan, digipianon, tai jonkin muun Casio musiikkihärvelin niin täällä siitä voisi sitten keskustella muiden samanhenkisten kanssa. Erilaisiin mahdollisiin käyttöön liittyviin ongelmiin voisi myös hakea apua ja vinkkejä.
 
Uusia käyttöideoita voisi esittää ja laittaa muiden iloksi vaikkapa linkkejä omiin musiikkidemoihin tai esityksiin joissa Casio soitin on mukana merkittävällä panoksellaan.
 
Oletko näpännyt hyvän valokuvan Casiostasi, pistä kuvalinkkiä tulemaan. Sääli kun tällä foorumilla ei voi liittää kuvia tekstin sekaan!
 
Käytätkö tai oletko käyttänyt Casiota keikoilla, kerro vähän käyttökokemuksia.
 
Kerro mitä Casion musiikkivempaimia omistat tai olet omaistanut, entäpä mistä Casiosta haaveilet?
 
Etkö pidä Casiosta? Täällä voit avautua jolloin Casio Cosmos Finlanden terapeutit yrittävät auttaa sinua parhaansa mukaan:D
 
Ketjun aloittaja aloittaa:
Potkin silloin tällöin tähän ketjuun vauhtia mutta en halua olla äänessä kuitenkaan joka välissä. Mikään kaikkitietävä Casio guru en ole vaikka muutaman soittimen omistankin. Laitan tähän nyt aluksi vain listan ja palaan noihin myöhemmin tarkemmin mikäli keskusteluketju ottaa tulta, tai vaikkei ottaisikaan "Heh,Heh"
 
CZ-101 syntetisaattori
 
CZ-1 syntetisaattori
 
FZ-1 Sampleri/Syntetisaattori
 
XW-P1 Syntetisaattori
 
MT-45 Kotikeyboard
 
CT-370 Kotikeyboard
 
Hankintahaaveet: Casio RZ-1 Rumpukone, VZ-1 syntikka, CZ-1:n RA-6 muistikortti ja CZ-1:n soundikortit, suomimanuaali Cz-1:een
 
Poismyyty: SZ-1 Sekvensseri. tämän poismyyntiä kadun vähintään kerran kuukaudessa.
 
Heitetään tähän nyt yksi kysymyskin. Onkos kenelläkään Casion digitaalikitaraa tai niitä ensimmäisiä DZ-sarjan sähkörumpuja?
 
Prophet
04.12.2016 09:46:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simulator: Tervetuloa Casio Cosmos Finlande keskusteluketjuun! Etkö pidä Casiosta? Täällä voit avautua jolloin Casio Cosmos Finlanden terapeutit yrittävät auttaa sinua parhaansa mukaan:D
 
Kasarin ajan Casioon en palaisi enää koskaan. Itsellä oli silloin joku CTK-sähköurku ja HT-3000 -syntetisoija. Ei tule ikävä, vaikka vintage-arvoa olisikin nykyisin. Kokemuksia myös kosmosyntetisaattoreiden, CZ-1000 ja CZ-5000, ankeista, ohuista, muovisista, kylmän digitaalisista preseteistä ja myös choruksen kanssa. En tiedä, olisiko VZ-1 ollut lopulta se paras vaihtoehto kasari-Casioista. Casion jälkeen pysytellään tutussa ja turvallisessa Korg-Roland -linjassa. Ehkä vielä joskus myös Wersi.

Tämä lienee se arvokkain kasari-Casio.
 
http://www.matrixsynth.com/2009/07/ … -casio-dg-20-midi-guitar-synth.html
 
Simulator
04.12.2016 14:48:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, olisihan tuota Casion varhaista midikitaraa mielenkiintoista päästä räpeltämään, koristeena tuossa seinälläkin se olisi tyylikäs.
Tosin se ei ole Casion vintagelaitteista kuitenkaan kalleimmasta päästä, ihan kohtuuhinnalla noita näyttäisi saavan, ainakin toistaiseksi. Olisiko niin, että noita futurisesti muotoiltuja malleja olisi kuitenkin myyty aikoinaan melko tavalla tuolla maailmalla. Tiedä sitten suomen tilanteesta, liekö semmoista kellään?
Sensijaan tämä oikean kitaran näköinen Casio midi-kitara on jo sitten pykäälä vaikeampi löytää, ei tosin mikään mahdoton tapaus kumminkaan:
https://www.youtube.com/watch?v=l6DC4o3fyZo
 
VZ-1 syntetisaattori on kieltämättä "parempi" kuin CZ-sarjan koneet mutta tuo paremmuuskin on vähän suhteellinen käsite. Riippuu keneltä asiaa kysyy ja mitä halutaan. VZ-1 on tietysti uudempana mallina soundeiltaan lähempänä nykylaitteita ja semmoinen pitää syntikkaharrastajalla tietysti olla mutta ei se nyt sentään Cz-sarjan koneita tee tarpeettomiksi ei ainakaan keräilijän näkökulmasta katsottuna.
 
CZ-sarjan digitaalisen cosmo-syntikan soundi voi äkkiseltään kuulostaa ohuelta mutta näin ei ole kuitenkaan kaikken sen soundien kohdalla.
Paikoitellen soundit ovat hyvinkin paksuja ja lämpimiä, jopa niin että alapään bassoja on pakko ruuvata pienemmälle.
Itse olen huomannut äänityksiä tehdessäni, että ne CZ:tan ohuet soundit sopivat yllättävän moneen biisiin. Kitarapohjaiseen pop/rock tyyliseen äänitteeseen on monesti pitänyt valita juuri Cz-syna koska sen äänimaailma saadaan sovitukseen vielä mahtumaan ihan hyvin. eikä tarvitse tinkiä kitaroiden soundeista. Puhumattakaan nyt sitten biiseistä joissa mennään Cz-synan soundien ehdoilla.
 
Tuo Cz-1:nen on nyt ollut minulla muutaman päivän ja sormet syyhyää päästä äänittämään sen kanssa, olisipa vaan aikaa. Mikserin ja Alesiksen kaikulaitteen kanssa olen sitä nyt vähän kerennyt kokeilla ja on se kyllä niin herkkua, niin herkkua, aivan omanlaisensa härveli on kyllä kyseessä.
 
Prophet
04.12.2016 16:35:08 (muokattu 04.12.2016 16:35:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä Simmons -kasarisähkörumpujen käyttäjät mahtavat pitää Casiosta?
 
http://www.polynominal.com/site/stu … /casio-dz-1/casio-dz-1brochure2.jpg
 
Simulator
05.12.2016 10:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Mitä Simmons -kasarisähkörumpujen käyttäjät mahtavat pitää Casiosta?
 
http://www.polynominal.com/site/stu … /casio-dz-1/casio-dz-1brochure2.jpg

 
Oikeastaan nuo Casion DZ-1 sähkörummut poikkeavat saman aikakauden Simmonseista melko paljon, sillä Casiot ovat "Midi-Rummut" kun taasen Simmonseissa oli oma analoginen äänimoduli jolla niitä "piu, piu" soundeja väänneltiin. Vanhoja 80-luvun Simmonseja voisi vertailla tavallaan ennemminkin Taman TechStareihin. Casio oli kuitenkin mennyt pidemmälle sillä heidän sähkörummuilla pystyi soittamaan mitä tahansa midi-liitännällä olevaa syntikkaa, rumpukonetta tai äänimodulia. Omia soundeja niistä ei kuitenkaan lähtenyt, ellei nyt sitten sellaiseksi lasketa sitä mikäli niihin liitti Casion RZ-1 rumpukoneen. Varsin edistykselliset sähkörummut tuolloin siis . . .
 
Kyllähän niistä sähkörumpusoundeista puhuttiin melkein joka bänditreeneissä tuolloin. Jotkut padit olisi pitänyt saada mausteeksi rumpusettiin ne "piu, piu" äänet kuulostivat silloin niin makeilta. Muutenkin rummut dempattiin lyhytsointisiksi ja soitossa matkittiin koneita, ainakin minä tein niin. Sitten kun se buumi oli vuosien päästä ohi ja keikkailutkin oli jo keikkailtu niin eräs tuttava lahjoitti minulle ilmaiseksi Taman Techstar modulin ja padit! Niinpä niin, näin se homma etenee . . .
 
teroyk
06.12.2016 00:13:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä lienee se arvokkain kasari-Casio.
 
http://www.matrixsynth.com/2009/07/ … -casio-dg-20-midi-guitar-synth.html

 
Itselläni on tylsemmän näköinen:http://hubpages.com/entertainment/The-Casio-Midi-Guitar-Model-MG-510
Mutta hyvä MG-sarjalainen Casio kitara ja vaikka sen joka kielestä saa lähettettyä VZ-8:lle omaa midiä, niin enempikin se on pysynyt minulla tavallisena lukkotallaisena sähkiksenä.
 
Mentiin aika kauas koskettimista, mutta muistutus siitä mitä MIDI-ohjaimia 80-luvulla Casio teki.
 
teroyk
06.12.2016 00:33:01 (muokattu 06.12.2016 00:42:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CZ-sarjan digitaalisen cosmo-syntikan soundi voi äkkiseltään kuulostaa ohuelta mutta näin ei ole kuitenkaan kaikken sen soundien kohdalla.
Paikoitellen soundit ovat hyvinkin paksuja ja lämpimiä, jopa niin että alapään bassoja on pakko ruuvata pienemmälle.

 
Itsekin olen samaa mieltä. Pienellä ohjelmoinnilla saa kaikkea muuta, kuin ohutta soundia, jos niin haluaa. Tosin tällöin kääntöpuoleksi meinaa tulla soundiin tukkoisuutta.
 
Tuo Cz-1:nen on nyt ollut minulla muutaman päivän ja sormet syyhyää päästä äänittämään sen kanssa, olisipa vaan aikaa. Mikserin ja Alesiksen kaikulaitteen kanssa olen sitä nyt vähän kerennyt kokeilla ja on se kyllä niin herkkua, niin herkkua, aivan omanlaisensa härveli on kyllä kyseessä.
 
Itsellä vähän sama homma, kun olisi aikaa enemmän CZ-1:lle, sillä ajan kanssa säätämällä soundi taipuu yllättävänkin moneksi. Pakko kertoa, että CZ-1:n innoitamana tein Sonic Corelle soundin nimeltä cz-80, joka on niillä nykyään Factoy patcheissa heidän Modular IV softassa. Tein soundin ensin CZ-1:llä ja sitten sain heiltä aikarajoitetun beta version softasta jolle sen väänsin.
 
Prophet
06.12.2016 16:47:46 (muokattu 06.12.2016 17:02:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikä pidä myöskään unohtaa Casio -saksofonia ja rumpupadeja.
 
http://bassic-sax.info/version5/vin … ind-controllers/casio-digital-horn/
 
http://thumbs.worthpoint.com/zoom/i … aecc0ff016e083567038665401a6ffb.jpg
 
Simulator
06.12.2016 20:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: Itselläni on tylsemmän näköinen:http://hubpages.com/entertainment/The-Casio-Midi-Guitar-Model-MG-510
Mutta hyvä MG-sarjalainen Casio kitara ja vaikka sen joka kielestä saa lähettettyä VZ-8:lle omaa midiä, niin enempikin se on pysynyt minulla tavallisena lukkotallaisena sähkiksenä.

 
Kappas vaan . . olihan näköjään sitten ainakin yksi Casion midikitara suomessakin, liekö niitä vielä muillakin? Oletko omistanut tuon aivan uudesta asti? Kiva kuulla myös, että CZ-1 syntikoita on muillakin. Onkos joku muuten ollut Casion maahantuojalla töissä 80-luvulla, kuinkahan paljon tuota CZ-1:tä aikoinaan myytiin suomeen?
Vanhan legendan mukaan kuulemma Ahosen Musiikissa Tampereella olisi iskemätön CZ-1 vielä tehtaan paketissaan! Kyselin sitä sieltä joskus takavuosina mutta mitään tietoa siitä ei herunut:D
 
Prophet: Eikä pidä myöskään unohtaa Casio -saksofonia ja rumpupadeja.
 
http://bassic-sax.info/version5/vin … ind-controllers/casio-digital-horn/
 
http://thumbs.worthpoint.com/zoom/i … aecc0ff016e083567038665401a6ffb.jpg

 
Heh! Tosiaan, tuo midi-saksofoni oli huikea. Oma kaiutinkin vielä torven päässä. Tyypillistä Casion mielikuvitusta ja innovaatiota. Nämä tämmöiset hulvattomat keksinnöt tekevät juuri Casiosta mielenkiintoisen. Suunnittelu ei ole turhan ryppyotsaista vaan siinä on monasti semmoista hauskuutta mukana. Syntikkapuolella esim. XW-P1 on tehty suorastaan hauskanpitoon. Käyttöliittymä on sellainen, että välillä tulee mieleen onko suunnittelija ollenkaan ollut maan asukas:D
 
Luin netistä, että RA-3 muistikorttikin käy kuulemma CZ-1:seen. Soundeja vain ei mahdu niin paljon eikä niitä pysty nimeämään. Piti testata juttua, kävin nyppäämässä kortin irti Cz-101:en kyljestä ja pistin sen Cz-1:een. Hmm . . kortti oli näköjään tyhjä! Muistipatteri oli näköjään tyhjentynyt. Höh eihän se ollut kuin vasta 25-vuotta vanha! Oli 0,2-volttia kun piti olla 3-volttia.
Patterin vaihdon jälkeen kortti alkoi toimimaan ja soundit pysyvät nyt siellä virran katkaisunkin jälkeen. Niin ja toimii tosiaan CZ-1:ssä.
 
Prophet
06.12.2016 20:21:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olihan näitä!
 
http://weltenschule.de/TableHooters/Casio_KX-101.html
 
teroyk
12.12.2016 23:02:09 (muokattu 12.12.2016 23:15:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simulator: Kappas vaan . . olihan näköjään sitten ainakin yksi Casion midikitara suomessakin, liekö niitä vielä muillakin? Oletko omistanut tuon aivan uudesta asti?
 
Vasta 2000-luvulla hommasin. Olin tosin kuullut kehuja 90-luvulla, mutta ei ihan jokapäivä vastaan tuleva suomessa.
 
Simulator: Heh! Tosiaan, tuo midi-saksofoni oli huikea. Oma kaiutinkin vielä torven päässä.
 
Olen ollut soitinkaupassa miettien ostanko Casio SK-1:n vai Casion Midi-saksofonin (tarkkaa mallia en muista). Ostin SK-1:n. Näin jälkeenpäin olen tajunnut, että olis kannattanut tehdä toisinpäin.
 
Simulator:Suunnittelu ei ole turhan ryppyotsaista vaan siinä on monasti semmoista
hauskuutta mukana.

 
Juu ja soittaessa jotenkin alkaa tulla fiilis, että tästä soittimesta pitää ottaa kaikki irti. Mulla on oikeastaan aina jokin Casio myyntiharkinnassa tilanpuutteen vuoksi ja sitten kun päätänkin myydä ja saan myytyä, niin taas tulee vastaan joku Casio, että tämähän on jännä.
 
Simulator: Syntikkapuolella esim. XW-P1 on tehty suorastaan hauskanpitoon. Käyttöliittymä on sellainen, että välillä tulee mieleen onko suunnittelija ollenkaan ollut maan asukas:D
 
Onko kokemuksia XW-G1:stä?, koska itse ajattelisin sen solo-synth säätimet hauskemmaksi.
 
Simulator:Luin netistä, että RA-3 muistikorttikin käy kuulemma CZ-1:seen.
...
Simulator: Niin ja toimii tosiaan CZ-1:ssä.
 
Tuo oli hyvä tieto. Kiitos.
 
Simulator
14.12.2016 08:55:47 (muokattu 14.12.2016 12:29:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk:Juu ja soittaessa jotenkin alkaa tulla fiilis, että tästä soittimesta pitää ottaa kaikki irti. Mulla on oikeastaan aina jokin Casio myyntiharkinnassa tilanpuutteen vuoksi ja sitten kun päätänkin myydä ja saan myytyä, niin taas tulee vastaan joku Casio, että tämähän on jännä.
 
Joo, kuulostaa tutulta. Olen harrastanut myös tuota "kaikki irti Casiosta" juttua. Esimerkiksi tuo Cz-101:nen kun on monofonisesti multitimbraali neljällä eri soundilla, niin aikoinaan oli hauskaa rumpukoneen ja sekvensserin kanssa koittaa tehdä sillä mahdollisimman uskottavaa musaa. Siinä sitä tuli opeteltua midi tekniikan alkeita ja mahdollisuuksia.
Nyt taasen kun kamat on kehittyneet niin harvemmin pääsee moisia "kaikki irti" juttuja toteuttamaan. Esimerkiksi XW-P1 synasta kun yrittää ottaa kaiken irti niin eihän semmoinen enään onnistu, ei kenenkään kapasiteetti riitä moiseen, kyllä se on se syna joka viimeksi luovuttaa.
 
teroyk:Onko kokemuksia XW-G1:stä?, koska itse ajattelisin sen solo-synth säätimet hauskemmaksi.
 
Minulla ei ole siitä kokemuksia, vain esittelyvideoita olen katsellut. Soundi on kyllä ihan eri kuin XW-P1:ssä.
Mielenkiintoinen se on kun ominaisuudet ja soundit painottuu tuonne DJ-osastolle. Tekisi kyllä mieli semmoinenkin hankkia, ehkä joskus jos tulee sopiva käytetty vastaan. Niitähän voi saada aika halvalla, veikkaan että moni myy pois kun eivät jaksa opetella sitä käyttämään.
Nuo XW-synat vaativat kovaa itsekuria ja viikokausien ellei jopa kuukausien opettelua. Ongelmana niissä on se, että ne opiskelut menevät lähes aina leikkimiseksi koska laite on niin hauska, se aivankuin yllyttää leikkimään.
 
Jos vaikkapa suunnittelet tekeväsi taustat XWP:llä johonkin biisiin ja otat toivelaulukirjan esiin ja ryhdyt hommiin niin äkkiä huomaatkin, että kolme tuntia on mennyt vain leikkimiseen ja se biisi onkin muuttunut joksikin ihan muuksi. Siis sillähän pystyy kyllä tekemään ne taustat ihan hyvin mutta kovaa itsekuria se kyllä vaatii.
 
Ps. Torille tullut myyntiin Casio Cz-3000 hintapyynti 220,- ei mikään paha mielestäni.
 
Prophet
15.12.2016 19:31:16 (muokattu 15.12.2016 19:36:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli olemassa oikein rumpukapulatkin kumisia padeja varten. Mitähän soundia Jarre on käyttänyt Casio CZ 5000 syntetisoijasta ja missä yhteydessä?
 
http://www.ebay.co.uk/itm/Casio-Cas … -Drum-Sticks-/331746371782?nma=true
 
Mikael
15.12.2016 21:59:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on pari Casiota.
 
CT-101
http://www.vintagesynth.com/casio/ct101.php
Kaikesta yksinkertaisuudestaan huolimatta tää on jotenkin ihana ja vaikka noi soundit itsesään ei oo mitään valtavan ihmeellisiä, niin jotenkin ne kestää kaikenlaista efektoinita tosi hyvin. Särö/phaser/chorus/delay-hässäköinnillä tosta saa mielettömän hienoja soundeja ulos. Ulkonäkö on toki ihana.
 
Toinen on sellanen pieni kermanvärinen minikoskettimistollinen, mutten muista sen mallia. Siinä on hauskat rytmiominaisuudet :D
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Simulator
16.12.2016 15:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Mitähän soundia Jarre on käyttänyt Casio CZ 5000 syntetisoijasta ja missä yhteydessä?
 
CZ-5000:ta on käytetty Jarren Rendez-Vous 5 kappaleessa kohdasta 3.12 ja 4.10 mikäli netistä löytämääni tietoon on uskomista.
 
Mikael: Mulla on pari Casiota. CT-101 . . . . .
 
Heh, hieno peli kuin mikäkin. Tuohan on itseasiassa Casion varhainen analogisyntikka. Voin kuvitella kuinka noita soundeja voi hyödyntää sopivasti efektoituina.
 
Muus-Net torilla Casio Cz-3000:sen lisäksi myynnissä CZ-1000 joka meni näköjään heti. Alle satasen hintaan kotelovaurionsa takia. Siitä päästäänkin muuten mielenkiintoiseen aiheeseen nimittäin semmoiseen kuin: Casio CZ-synan räkkiversio!
Aivan . . semmoistahan ei ole olemassa mutta monesti on ollut mielessä josko semmoisen voisi väsätä itse, vaikkapa juuri tuollaisesta vanhasta halvasta Cz-1000:ta tai Cz-101:tä.
 
Otetaan semmoinen kahden unitin tyhjä räkkilaite kotelo johon sitten pilkotaan Cz:tan piirilevy sisälle. Etupaneeliin sopivasti tarvikenappuloita jotka johdotetaan piirilevyihin. Synan nestekidenäyttö ja muistikorttipaikka myös etulevyyn. Taakse virtaliitin, ulostulo ja midit.
Laittasko siihen etulevyyn vielä pitch-bender pyöränkin erikoisuudeksi. Muistin paristovarmennuksen patterit moduulin sisälle.
Nestekidenäytön voisi korvata hienolla valaistulla sinisellä näytöllä jossa valkoiset kirjaimet. Photoshopilla voisi tehdä tyylikkään etulevyn peittävän tarran Cosmo-Synhezier hengessä. Siinä voisi lukea sitten vaikkapa Casio CZ-1000 R.
Olisiko jollakin mielessä jotain ideoita toteutuksen ja mahdollisten ongelmien suhteen, muutakin kuin "unohda koko juttu. Mitään järkeähän tuossa ei tietenkään oikein ole mutta noin niinkuin ajanviete ja askartelumielessä ajattelin . . . ja eipä kellään muulla hemmolla olisi Cz-1000 R:ää :D
 
teroyk
18.12.2016 13:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Oli olemassa oikein rumpukapulatkin kumisia padeja varten.
 
Ei ne ole kumisia padeja varten, vaan esim. polviin soittamiseen. Ilmassakin onnistuu, kun opettelee pysäyttämään nopeasti (olen testannut). Noihin on Casiolla käsittääkseni joku patentikin, mutta eipä ole sitten 80-luvun näkynyt ja valitettavasti taitaa toimia vain muutan kiipparin kanssa. Jos joku tietää jonkun MIDI-liitännöillä toimivan mallin joiden kanssa noi toimii, niin olisin kiinnostunut tiedosta.
 
teroyk
18.12.2016 13:48:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Casio CZ-synan räkkiversio!
Aivan . . semmoistahan ei ole olemassa mutta monesti on ollut mielessä josko semmoisen voisi väsätä itse, vaikkapa juuri tuollaisesta vanhasta halvasta Cz-1000:ta tai Cz-101:tä.

 
Osaavalle ei edes välttämättä mahdoton juttu..saattaa jopa piirilevytkin mahtua räkkiin.
Näyttö taatusti mahtuu etulevyyn ja näppäimethän vois korvata pienemmilläkin. CZ-1:n on sitten varmaan mahdoton saada mahtumaan räkkiin, mutta minäkin varmaan räkkiversion hommaisin, jos olis, sillä viehän tuo CZ-1:n tilaa ja paljon.
 
Mutta jos kuoririkkinäinen CZ, niin toki lisää keytar-tyyppiseksi sitä voi myös muokata. Hihnanupithan siinä on jo valmiina.
 
Simulator
19.12.2016 06:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainitsit tuossa tuon keytar:in, siitä tuli välittömästi mieleeni vanha yotube-video jossa taitava syntikkaharrastaja soittaa Casion AZ-1 keytaria ja soundit tulevat CZ-101:tä. Vaikea usko mutta pakko kait on. Tottakai efektejä on käytetty mutta silti.
 
https://www.youtube.com/watch?v=71O8MSZ1AAk
 
Tässä toisessa videossa sama tyyppi soittaa lisää samalla yhdistelmällä. Hän ei vastaile kysymyksiin mutta eräs kuuntelija arvioi sitä kuinka soundi on tehty. Pitäisi joskus kokeilla saisikö tuollaista soundia aikaan Cz-101:tä
 
https://www.youtube.com/watch?v=msfi1fajHVo
 
Prophet
19.12.2016 20:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simulator: Mainitsit tuossa tuon keytar:in, siitä tuli välittömästi mieleeni vanha yotube-video jossa taitava syntikkaharrastaja soittaa Casion AZ-1 keytaria ja soundit tulevat CZ-101:tä.
 
Olen kokeillut joskus tuollaista, ei kehumista. Tosin ei kai noihin aikoihin ollutkaan lisäksi muita kuin erittäin käytännöllinen Yamaha KX-5 ja superraskassarjalainen Moog Liberation.
 
Prophet
26.12.2016 19:45:20 (muokattu 26.12.2016 20:28:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla puhutaan Casion arrangerista MZ-x600. Jos noin on, niin kiinnostaisi, mikäli tuossa pitkässä mallissa on parempi koskettimisto.
 
https://www.gearslutz.com/board/ele … r-predictions-rumors-desires-6.html
 
http://www.keyboardmag.com/keys-and … ths/1184/review-casio-mz-x500/59221
 
https://www.youtube.com/watch?v=cpYco-LjJRk
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «