Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mihin kannattaa myydä kitarakamat Helsinki
1
Proge
30.11.2016 09:07:11 (muokattu 30.11.2016 09:08:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Yritin etsiä onko tähän liittyvää keskustelua, ei ainakaan suoraan asiaan viittaavaa.
 
Mutta siis, kertokaa kokemuksia mikä on paras paikka Helsingissä myydä käytettyjä kitarakamoja (ml. vahvistimet)? Mistä mielestänne saa parhaan hinnan tai vaihtoarvon instrumenteille?
 
edit. Liikkeitä siis haetaan.
 
elon arska
30.11.2016 09:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli keikattua kämppä liian isolla autolla?
 
Mikäli ei niin tämän sivun torille pistäisin myyntiin.
 
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
metlica
30.11.2016 10:46:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Tuli keikattua kämppä liian isolla autolla?
 
Mikäli ei niin tämän sivun torille pistäisin myyntiin.

 
Joo aika huonosti liikkeet ottaa, myyntitiliin lähinnä. Helsingin Pantti saattaa antaa rahaa suoraan, mutta enempi saa täältä kun hinnoittelee fiksusti
 
What's yours?!
Proge
30.11.2016 14:44:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Tuli keikattua kämppä liian isolla autolla?
 
Mikäli ei niin tämän sivun torille pistäisin myyntiin.

 
Joo tuli :D
 
Kiitti vastauksista, näin vähän aattelinkin että paremmin saa M.Netin Torilta.
 
oksatboys
30.11.2016 20:06:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarapajalla on myyntitilisysteemi ainakin, mutta en itse ainakaan ymmärrä miks ei jaksais myydä vaan torilla. Hesoissa on ostajia kuitenkin harvinaisillekkin vehkeillä ja saa koko summan itelleen.
 
hallu
30.11.2016 20:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Kitarapajalla on myyntitilisysteemi ainakin, mutta en itse ainakaan ymmärrä miks ei jaksais myydä vaan torilla. Hesoissa on ostajia kuitenkin harvinaisillekkin vehkeillä ja saa koko summan itelleen.
 
Itseasiassa samat ostajat ostaa torilta kuin myyntitililtäkin ja itse esimerkiksi en osta kitarapajasta, mutta torilta ostan.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
pappasfin
12.12.2016 14:00:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä torilla kannattanee myydä kamojaan.
Toki voihan niitä vaihdossakin laitella soitinliikkeissä mutta eivät siellä kyllä
anna sitä hintaa mitä täällä torilla saa kun myy.
 
Hinta kannattanee asetella sinne ostajalle sopivaksi täällä eli pyytää enempi mitä saa
sieltä liikkeestä ja kuitenkin niin, että hinta ostajalle on halvempi kuin jos hän sen sitten ostaisi sieltä liikkeestä käytettynä.
 
Ite olen myynyt torilla sekä sitten antanut vaihdossa uutta ostaessa liikkeessä.
 
PappaSFin
darrell
14.12.2016 18:44:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Joo aika huonosti liikkeet ottaa, myyntitiliin lähinnä. Helsingin Pantti saattaa antaa rahaa suoraan, mutta enempi saa täältä kun hinnoittelee fiksusti
 
Yleensä, mutta pienellä tuurilla Helsingin Pantti saattaa maksaa yllättävän hyvin. Kerran m.netin torilla myin vintage-ikäistä bassoa pitkään ja tiputtelin pari kertaa hintaa ilman kauppoja. Ohimennessäni kävin näyttämässä HP:ssä ja sain enemmän käteen, kuin oli viimeisin m.net pyynti.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Rämppy
15.12.2016 10:08:47 (muokattu 15.12.2016 10:13:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Kitarapajalla on myyntitilisysteemi ainakin, mutta en itse ainakaan ymmärrä miks ei jaksais myydä vaan torilla. Hesoissa on ostajia kuitenkin harvinaisillekkin vehkeillä ja saa koko summan itelleen.
 
Joskus iskee laiskuus. Niinkuin mulle viime elokuussa kun tein impulsiiviset bassokaupat Pajalla. Ennakoidusti hyvityshinta meikäläisen vanhasta ritsasta oli parisataa euroa vähemmän, mitä olisin torilla siitä pyytänyt ja ehkä saanutkin. Toisaalta Paja tuli hieman vastaan uuden käytetyn soittimen hinnassa...
Siinä tilanteessa tuntui kätevältä ja vaivattomalta lykätä vanha soitin vaihdossa, niin eipä tarvinut kokea myymisen, pakkaamisen, lähettämisen, renkaanpotkijoille kohteliaana olemisen ja kaiken säätämisen vaivaa. Eli kyllähän vaivattomuudesta jotain joutuu maksamaan, mutta kaikki maksaa ja se on pelin henki. Helevetin onnistuneet passokaupat silti omasta mielestäni tein. Jäi hyvä mieli.
 
Sama varmaan pätee myyntitilihommaankin. Maksat sovitun provikan kauppiaalle siitä, että hän hoitaa "likaisen" työn. Munsta se on ihan ookoo, jos ei itse huvita tai ehdi. Tuollaisesta palvelusta pitää tietenkin maksaa. Mutta jos tykkää itse touhuta, niin sitten myy itse.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
oksatboys
15.12.2016 10:39:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Joskus iskee laiskuus..

 
Vaihtokaupassa on tietty helppo päästä eroon, mutta tota myyntiliä en ymmärrä joitain poikkeukksia lukuun ottamatta: Jos asuu esim. ulkomailla niin on hesoissa käydessä helppo heittää sinne kamat myyntiin ja olla huolehtimatta myynnistä tai on niin paljon massia ettei kiinnosta saada muutamaa satasta (helposti jos tonnien vehje on kyseessä) enemmän.
Ite näkisin että on suuri vaiva saada joku vahvari pajalle autottomana kuin myydä se torilla, niin että ostaja hakee ja lyö käteiset kouraan. Veikkaisin et melkein sama aika menee myy kumpaa reittiä tahansa, mutta torilta saa vaan enemmä rahaa.
 
Joku aika sitten mulla oli pitkäkestoinen akkariGAS ja pajan sivua tuli ahkeraan selattua. Melko kalliita olivat myyntitilisoittimet ja niinpä ne pyörivätkin siellä kuukaudesta toiseen. Jos myis ite niin vois hintaa tiputtamalla myydä nopeemmin pois ja saada silti saman verran rahaa.
 
Rämppy
15.12.2016 12:47:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys:
Ite näkisin että on suuri vaiva saada joku vahvari pajalle autottomana kuin myydä se torilla, niin että ostaja hakee ja lyö käteiset kouraan...

Perskules kun näin aina olisikin. Mutta kun meikäläisellä ostajakandidaatit on aina jostain Oulusta tai Vaasasta. Eli pakkaamisen ja lähettämisen riemua on riittänyt pikaviesteihin ja puheluihin vastaamisten ohessa. Mut en mie valita. Oululaiset ja vaasalaiset ovat hienoja ihmisiä ja heidän kanssaan kauppa on käynyt.
 
Joku aika sitten mulla oli pitkäkestoinen akkariGAS ja pajan sivua tuli ahkeraan selattua. Melko kalliita olivat myyntitilisoittimet ja niinpä ne pyörivätkin siellä kuukaudesta toiseen. Jos myis ite niin vois hintaa tiputtamalla myydä nopeemmin pois ja saada silti saman verran rahaa.
Eikös myyjä itse päätä millä hinnalla laittaa tavaran myyntitilille. Tai varmaan kauppias jonkun alarajan asettaa, että saa riittävän provikan palvelustaan. Myyntitilikaupasta ei voi kuvitellakaan saavansa samaa rahaa kuin omatoimisesti myymällä. Se on se laiskuuden hinta.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «