Aihe: Two Notes Torpedo - keinokuormat ja/tai kaiutinsimulaattorit
1 2 3 4 510 11 12 13 1423 24 25 26 27
steelduck
14.11.2016 20:59:37

OK, Kiitos TTV.... kelasin tuota vaan noiden vanhan liiton vahvistinten kautta. Itse kailpaisin juuri tuommoista Torpedo Studio vehjettä, että voisi soitella putkivahvistimella putket punaisena luureihin ja DAW:iin kerrostalossa.
TTV
14.11.2016 21:17:26
steelduck: OK, Kiitos TTV.... kelasin tuota vaan noiden vanhan liiton vahvistinten kautta. Itse kailpaisin juuri tuommoista Torpedo Studio vehjettä, että voisi soitella putkivahvistimella putket punaisena luureihin ja DAW:iin kerrostalossa.

Tuo kuormallinen Torpedo Live on vastaus tarpeeseesi :-) Sellaisen saatan itsekkin joskus vielä laittaa...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Shredator
09.12.2016 21:45:49

Tuossa vähän lisää Two Notes Torpedo -tiluttelua. Gibson LP ja Engl Savage suoraan Torpedoon. Käytin Mesan Recto 4x12-impulssia.

https://www.youtube.com/watch?v=sxNwbDr6T8U
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Boltsa
10.12.2016 08:30:27
Shredator: Tuossa vähän lisää Two Notes Torpedo -tiluttelua. Gibson LP ja Engl Savage suoraan Torpedoon. Käytin Mesan Recto 4x12-impulssia.

Hyvä soundi ja soittokin!
Boltsa
Shredator
10.12.2016 09:11:04

Boltsa: Hyvä soundi ja soittokin!

Kiits. Nyt kun kuuntelee niin tuo Youtube-kompressio tekee soundin vähän muhjuseksi mutta eipä voi mitään.
sustain65
10.12.2016 09:18:07
Shredator: Tuossa vähän lisää Two Notes Torpedo -tiluttelua. Gibson LP ja Engl Savage suoraan Torpedoon. Käytin Mesan Recto 4x12-impulssia.

No nyt siellä on toinenkin peukku ylöspäin.
Shredator
11.12.2016 17:35:00 (muokattu 11.12.2016 18:12:51)

sustain65: No nyt siellä on toinenkin peukku ylöspäin.

Kiitosta vuan. Siinä lissää lähes samalla setupilla, tällä kertaa Sentencediä :)

https://www.youtube.com/watch?v=q-4rfjl-2Po&feature=youtu.be
hallu
11.12.2016 18:14:51
Osaisiko joku kertoa, että miten two notensin kaappimallinnukset eroavat Logicin tai MainStagen vastaavista? onko kyse jostakin ihan muusta vai samasta asiasta, mutta vaan paremmin toteutettuna?

Kysyn tätä sen vuoksi, että ymmärtäisin mistä kaappimallinnuksessa ainakaan ei ole kyse. Aitoa twonotesia kun mulla ei ole mahdollista päästä kokeilemaan. Mulla on vaan Logic ja Mainstage (ja jotein muutakin kaappimallinnusta olen tietokoneella kokeillut) ja muodostan mielipiteeni niiden perusteella, niin haluaisin tietää kuinka harhaan joudun?

Jos joku on käyttänyt sekä Logicia että twonotes torpedoa ja ystävällisesti kertoisi.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
jii.haanpaa
11.12.2016 18:33:40
hallu: Osaisiko joku kertoa, että miten two notensin kaappimallinnukset eroavat Logicin tai MainStagen vastaavista? onko kyse jostakin ihan muusta vai samasta asiasta, mutta vaan paremmin toteutettuna?

Kysyn tätä sen vuoksi, että ymmärtäisin mistä kaappimallinnuksessa ainakaan ei ole kyse. Aitoa twonotesia kun mulla ei ole mahdollista päästä kokeilemaan. Mulla on vaan Logic ja Mainstage (ja jotein muutakin kaappimallinnusta olen tietokoneella kokeillut) ja muodostan mielipiteeni niiden perusteella, niin haluaisin tietää kuinka harhaan joudun?

Jos joku on käyttänyt sekä Logicia että twonotes torpedoa ja ystävällisesti kertoisi.

Two Notesin kaappimallinnukset ovat oikeista kaapeista tehtyjä "tallenteita", impulsseja. Ne eivät sinällään mallinna mitään. Ovat ikään kuin oikeiden kaappien kuvia. Logicin oma vahvariplugari on nykymittapuulla aika kuraa, niin vahvari- kuin kaappiominaisuuksiensakin puolesta. Kyllähän silläkin harrastelee, mutta paljon parempia löytyy muutamalla kymmenellä dollarilla.

Näiden erosta saat parhaimman kuvan testaamalla asiaa itse. Lataat Two Notesin Wall of Soundin Logiciisi, eikä maksa markkaakaan. Rahalla voi sitten ostaa lisää kaappeja. Wall of Sound on se softa, jonka riisuttu versio löytyy esim Torpedo Livestä. Tätä on tietenkin suositeltu tässäkin ketjussa monta kertaa, joten voi olla, että olet sitä jo testannutkin.
TTV
11.12.2016 18:45:03
Shredator: Kiitosta vuan. Siinä lissää lähes samalla setupilla, tällä kertaa Sentencediä :)

https://www.youtube.com/watch?v=q-4rfjl-2Po&feature=youtu.be

Hienoa, sekä Strato että Sentsu toimivat todella hyvin. Makiat on saundit ja kyllähän soittotaitoakin teikäläiseltä riittää :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
11.12.2016 18:59:47
jii.haanpaa: Two Notesin kaappimallinnukset ovat oikeista kaapeista tehtyjä "tallenteita", impulsseja. Ne eivät sinällään mallinna mitään. Ovat ikään kuin oikeiden kaappien kuvia. .........

Käsittääkseni kuitenkin digitaalisia kuvia. Eikös twonotes torpedo tee kaapille saman kuin Kemper tekee vahvistimille?
jii.haanpaa
11.12.2016 19:38:56
hallu: Kiitos, en ole kokeillut sitä mutta kokeilen ensitilassa. Ja juurikin Logicin mallinnuksista olen kanssasi samaa mieltä että ne on aika perseestä enkä itse tykkää käyttää niitä ollenkaan. Olen hankkinut sitä varten etuvahvistimen myös bassolle, että voin soittaa linjaan suoraan hyvät soundit enkä oikeastaan nauhoituksissa laita mitään mallinnuksia kitara enkä bassoraitoihin ja ne on mielestäni parhaat sillä tavalla. Olen tässä pähkäillyt siksi, että mitä tuo twonotes torpedo oikeastaan antaa enää lisää? kun aika moni siitä kuitenkin intoilee ja vähän alkaa jo olla hypetyksenkin makua ilmassa, niin on vaikea saada tolkullista käsitystä.

Ei tuo Torpedo ole kuorman lisäksi mitään muuta kuin kaappi-impulsseja pyörittävää aateekoota helppokäyttöisessä ja näppärässä paketissa. Jos tarkoitus on nauhoitella jotakin, niin torpedo ei välttämättä tarjoa mitään extraa, jos hyvä keinokuorma jo löytyy. Logicissa on omakin impulssiplugari, jolla voi ladata impulsseja käyttöön ja Logicin mukana tulee myös työkalut impulssien tekemiseen esim omista kaapeista. Tästä joskus jo juteltiinkin, joten ei siitä sen enempää.

Ja sitten taas toisaalta, kyllähän tuolla Logicin omalla vahvarimallinnoshärvelillä aika vakuuttavaa jälkeä saa aikaiseksi kun youtuubista aiheeseen liittyviä videoita katselee.

hallu: Käsittääkseni kuitenkin digitaalisia kuvia. Eikös twonotes torpedo tee kaapille saman kuin Kemper tekee vahvistimille?

Hyvin sanottu. Varmaan jotakin tollasta.
hallu
11.12.2016 20:13:10
jii.haanpaa: Ei tuo Torpedo ole kuorman lisäksi mitään muuta kuin kaappi-impulsseja pyörittävää aateekoota helppokäyttöisessä ja näppärässä paketissa. Jos tarkoitus on nauhoitella jotakin, niin torpedo ei välttämättä tarjoa mitään extraa, jos hyvä keinokuorma jo löytyy. Logicissa on omakin impulssiplugari, jolla voi ladata impulsseja käyttöön ja Logicin mukana tulee myös työkalut impulssien tekemiseen esim omista kaapeista. Tästä joskus jo juteltiinkin, joten ei siitä sen enempää.

Ja sitten taas toisaalta, kyllähän tuolla Logicin omalla vahvarimallinnoshärvelillä aika vakuuttavaa jälkeä saa aikaiseksi kun youtuubista aiheeseen liittyviä videoita katselee.

Hyvin sanottu. Varmaan jotakin tollasta.

No nyt :-D olipas se vaan oma hommansta asentaa, mutta onnistui. Eli Twonotestista 30 päivän trialversio johon tuli kaksi kaappia messiin. Piti vaan rekisteröityä että homma alkoi toimimaan missä meni hetki kun enmeinannut heti älytä marssijärjestystä miten edetään. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin :-).

Testasin aika pikaisesti ja pinnallisesti Logicissa rinnakkain Logicin omien mallien kanssa (jotka löytyvät siitä vahvistin plugista eli trasperentti kliini vahvistin ja sen perään kaappi samalla mikillä kuin torpedossakin ja ehan etuverkkoon suunnilleen pölykupin kohdalle). Tasot niin samaan kuin äkkiseltään sain.

Pikaisen testin perusteella TwoNotes vaikuttaa paremmalta ilman muuta. Ensinnäkin siinä näyttää olevan säätöjä ihan sikana ja se vastaa säätöihin jotenkin luontevammin. Toisaalta mikin etäisyyden säädölle en saanut kovin isoa soundieroa (saattaa olla että tein vaan jotakin väärin tai mulla oli joku osa pois päältä tms.).

No tämä jätti vähän semmoisen ristiriitaisen fiiliksen. Ensinnäkään Twonotesin plugi ei saanut sukkia pyörimään jaaloissa ja studiomonitoreihin treenaillessa pidän kaappimallinnukset (impulssit tms.) mieluiten pois päältä edelleen, se kuulostaa silloin luonnollisemmalta. Toisaalta kun äänitän, niin tuosta voi olla hyötyä joskin olen tottunut mikittämään vahvistimen myös himassa demoillessa (se ei mielestäni ole pöllömpi vaihtoehto sekään). Korvakuulokkeisiin soitettaessa twonotes toi lisää tilan tuntua ja sellaista fiilistä, että skitta ei ole ihan niin "naamassa", mutta motivoituisinko maksamaan 500 euroa kaappimallinnusmasiinasta??? hmmmm en ehkä nyt ihan suoralta kädeltä enkä tämän testin perusteella.

Mulla on kuukausi nyt aikaa leikkiä tuon trialin kanssa, niin voi olla että vielä intoudun siitä. Huono se ei missään tapauksessa ollut.

Kiitos sinulle erinomaisen hyvistä kommenteista ja vinkeistäsi. Olisi tämäkin mahdollisuus jäänyt multa testaamatta jos et olisi muistuttanut. En ole ihan varma törmäsinkö tähän ekaa kertaa, varmaan joskus olen yrittänyt tätä softaa, mutta en päässyt noista rekisteröintujutsikita eteenpäin. Nyt pääsen ja sain kokeiltua tätä.
jii.haanpaa
11.12.2016 20:25:22 (muokattu 11.12.2016 20:26:27)
hallu: ...No tämä jätti vähän semmoisen ristiriitaisen fiiliksen. Ensinnäkään Twonotesin plugi ei saanut sukkia pyörimään jaaloissa ja studiomonitoreihin treenaillessa pidän kaappimallinnukset (impulssit tms.) mieluiten pois päältä edelleen, se kuulostaa silloin luonnollisemmalta...

En tiedä miten ja millä testasit, mutta jos vedät studiomonitoreihin pelkkää vahvaria ilman minkäänlaista kaappimallinnusta, niin ei se kyllä erityisen luonnolliselta kuulosta. Jos kaikki on ns. kunnossa, niin kajareista pitäisi kuulua jotakin kitaran tapaista hirveällä tirinällä maustettuna.

Oliskohan voinut käydä niin, että sulla oli jo jonkinlainen kaappimallinnos tulilla ennen Wall of Soundia? Esim noissa vahvariplugareissa pitää ohittaa niiden omat kajarimallinnukset jne.
hallu
11.12.2016 20:31:35
jii.haanpaa: En tiedä miten ja millä testasit, mutta jos vedät studiomonitoreihin pelkkää vahvaria ilman minkäänlaista kaappimallinnusta, niin ei se kyllä erityisen luonnolliselta kuulosta. Jos kaikki on ns. kunnossa, niin kajareista pitäisi kuulua jotakin kitaran tapaista hirveällä tirinällä maustettuna.

Oliskohan voinut käydä niin, että sulla oli jo jonkinlainen kaappimallinnos tulilla ennen Wall of Soundia? Esim noissa vahvariplugareissa pitää ohittaa niiden omat kajarimallinnukset jne.

Jaa niin tuotapas en tullutkaan ajatelleeksi. Mulla on kitaraetuvahvistimessa passiivinen kaiutin simulaatio, jonka kautta kitarat tulee äänikorttiin. Mun pitääkin kokeilla löytää ihan pelkkä mallintamaton lineoutti, että saan kaikki mahdolliset häiriötekijät pois. Siinähän on tavallaan kaksi mallinnusta nimittäin peräkkäin kun on se passiivinen kaiutinsimulaatio tuossa Koch Pedaltonessa ja sitten ajan sitä tietokoneella kaappimallinnussoftaan.

Yritän löytää etuvahvistimestani directoutin ja kokeilen uudelleen ja kommentoin sitten. Voisin myös kokeilla äänittää tuolla sanelukoneella pienet näytteet mitä noista monitoreista tulee jos siitä saisi käsityksen..... tai äänitän sen linjasta mallinnuksen kanssa ja ilman mallinnusta niin voitte vertailla.
jii.haanpaa
11.12.2016 20:40:24
hallu: Jaa niin tuotapas en tullutkaan ajatelleeksi. Mulla on kitaraetuvahvistimessa passiivinen kaiutin simulaatio, jonka kautta kitarat tulee äänikorttiin. Mun pitääkin kokeilla löytää ihan pelkkä mallintamaton lineoutti, että saan kaikki mahdolliset häiriötekijät pois. Siinähän on tavallaan kaksi mallinnusta nimittäin peräkkäin kun on se passiivinen kaiutinsimulaatio tuossa Koch Pedaltonessa ja sitten ajan sitä tietokoneella kaappimallinnussoftaan.

Yritän löytää etuvahvistimestani directoutin ja kokeilen uudelleen ja kommentoin sitten. Voisin myös kokeilla äänittää tuolla sanelukoneella pienet näytteet mitä noista monitoreista tulee jos siitä saisi käsityksen..... tai äänitän sen linjasta mallinnuksen kanssa ja ilman mallinnusta niin voitte vertailla.

Löytyykö äänikortista instrumenttituloa? Jos löytyy, niin kitara kiinni suoraan siihen. Tietty jos on joku erityinen syy käyttää erillistä etuvahvaria, niin sitten tuo ei ole ratkaisu.

Eikös sulla ollut myös Kochin keinokuorma? Oikea vahvari Kochin linjalähdöstä (siitä reiästä, jossa ei ole mallinnusta) äänikorttiin ja Logicissa signaalitielle Wall of Sound, space designeristä joku pikku kaiku ja siinäpä se.
hallu
11.12.2016 21:00:53
jii.haanpaa: Löytyykö äänikortista instrumenttituloa? Jos löytyy, niin kitara kiinni suoraan siihen. Tietty jos on joku erityinen syy käyttää erillistä etuvahvaria, niin sitten tuo ei ole ratkaisu.

Eikös sulla ollut myös Kochin keinokuorma? Oikea vahvari Kochin linjalähdöstä (siitä reiästä, jossa ei ole mallinnusta) äänikorttiin ja Logicissa signaalitielle Wall of Sound, space designeristä joku pikku kaiku ja siinäpä se.

Juu äänikortistä löytyypi kyllä instrumenttitulo. Teen testin sillä. Käytän erillistä etuvahvistinta sen vuoksi kun siinä on parempi (lue terveempi) soundi kuin noissa Logicin vahvistinmalleissa. Samasta syystä käytän myös erillistä bassoetuvahvistinta. En tiedä mistä se johtuu, mutta en saa Logicin malleissa kitaraa soimaan hyvin koko alueeltaan eli erityisesti alapää menee jotenkin kummaliisesti pöriseväksi tai semmoiseksi ei hyvältä kuulostavaksi. Tuskilin niiden maillien kanssa aikana ja sitten mulle tuli mieleen tökätä tuo etuvahvistin väliin ja tuntui, että "kas tämähän on tässä" .

Mulla oli se Koch LB120 keinokuorma, mutta ehdin sen jo hävittää. Mutta minä tutkin asiaa. Niin ja koitan jossakin välissä väsätä pienet demopätkät niin tiedätte mistä puhun. Nythän kyse on siitä että pöydällä olevat kajarit antaa luontevimman soundin etuvahvistimesta ilman tietokoneen kaappi-impulssia. Luureihin asia ei ole niin itsestään selvä ja lisäksi en ole varma puhunko soundista vai soittotuntumasta. Siksi aattelin, että mun on parasta äänitellä testi pätktä ettei erilainen soittotuntuma sotke arviota.
hallu
11.12.2016 22:18:03
No tein pikaisen äänityksen yhden kaikkien tunteman riffin soitin (jos tunnistatte :-D ) ja äänitin logicilla. Kitara Telecasten kaulamikillä (kuulostaa joo stratolta, mutta se on baja) äänikorttina Focusrite Saffirepro 24 ja kitara vahvistinmalleihin on äänitetty instrumenttisisäänmenosta ja se Pedaltone on äänitetty linjaan ilman mitään. Pedaltone ei ole oikein vertailukelpoinen kun Logicin vahvistinmalleista ei löytynyt Kochia ja sitten niissä kolmessa Brownmallissa on rewerbiä mutta Pedaltonessa ei :-D. Mutta jos nyt jotain tästä tajuatte niin hyvä.

Ensin pelkkä Pedaltone ilman mitään muuta:
http://maihinnousu.net/s/26758

Sitten Logic Brown mallinnus vähän reverbiä, mutta Direct eli ilman kaappisimulaatiota:
http://maihinnousu.net/s/26759

Sitten Logic sama Brown vahvistinmalli samoilla asetuksilla Logicin oma 412 kaappi mic57 etuverkossa kiinni keskellä:
http://maihinnousu.net/s/26760

Sitten Logic Brown mallinnus samoilla asetuksilla kuin nuo muut, mutta Torpedon kaappiplugin läpi 4x12 mic57 etuverkossa kiinni keskellä:
http://maihinnousu.net/s/26761

Tuommoista sain irti tähän mennessä. Jatkan harjotteluita. Nuo vahvistin ja kaappimallit on ihan jees, mutta minusta Pedaltone ilman mitään muuta tuntuu luonnnollisimmalta pöytäkajareista, mutta siinä voi olla kyse myös soittotuntumasta en tiiä kahtellaan.
AnttiU.
12.12.2016 13:58:01

Osaisiko viisaampi joku kertoa, onko markkinoilla olevilla reaktiivisten kuormien (Palmer PDI-03, Suhr Reactive load, Torpedo live yms.) välillä suurta laadullista eroa, kun tarkoituksena on ottaa ulos puhtaasti linjatason filtteröimätöntä signaalia, jonka päälle sitten lisättäisiin WOS III -plugarin kaappisimulaatiot ym. digitaaliajan kikkailut?
Kannattaako satsata suoraan Torpedoon, vai saako saman tuloksen esim. huomattavasti halvemmalla Palmerilla? :)
Elämässä on tärkeintä ettei tee virheitä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)