Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Carvin V3M ja kaiuttimet
1
ijasari
24.10.2016 19:17:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
minkälaisia kaiuttimia olette käyttäneet Carvin V3M:n (kombo tai nuppi) kanssa? Miten ovat toimineet? Kokemukset elementeistä ja käyttötarkoituksista kiinnostaa.
 
Itse mietin mahdollista vaihtoa mukana tulleesta Carvin GT12-elementistä johonkin toiseen. Mahdollisesti jotain "kaikkeen hyvä, mihinkään ei paras"-vaihtoehtoa.
 
-Ari
 
ijasari
27.10.2016 11:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hiljaista on. Eikö kukaan ole tosiaan kokeillut eri kaiuttimia Carvin V3M:ssä?
 
LaXu
28.10.2016 20:13:39 (muokattu 28.10.2016 20:15:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulen, että vahvarisi on aika harvinainen täällä, siitä vastausten puute. Lähtisin eka kokeilemaan vaikka jollain perusvarmalla tyyliin Celestion V30, G12H-100, G12K-100 tms.
 
ijasari
28.10.2016 21:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Luulen, että vahvarisi on aika harvinainen täällä, siitä vastausten puute. Lähtisin eka kokeilemaan vaikka jollain perusvarmalla tyyliin Celestion V30, G12H-100, G12K-100 tms.
 
Taitaapa tosiaan olla varsin harvinainen. Ja kiitos ehdotuksista. Jonkin verran olen noista lueskellut ja videoita kattellut. Pitäisi tietty kokeilla omassa vahvistimessa jotta tietää että onko hyvä, mutta kun ei jaksaisi kovin montaa ostaa/myydä/vaihtaa. Ainakin pitää rajata ehdokkaat hyvin.
 
Jos nyt vähän yritän lisää kuvata minkä tyyppistä haetaan kaiutinta haen. Eli:
 
- monipuolinen eli sopiva aina mahtavista puhtaista metalliin
- syvä, mutta hyvin kontrollissa oleva ja napakka alarekisteri
- korostumaton, lämpimähkö keskialue
- hillitty, mutta sopivan heleä ylärekisteri
- toimii hyvin 1/3 avoimessa kotelossa (1x12)
- pitää sopia 50w vahvistimen kanssa eli tehonkesto pitää olla varmaankin yli 60 vähintään
 
Voi olla että tuossa on ristiriitaisuuksia ja mahdottomia toiveita mutta täydellisyyttä pitää tavoitella :)
 
LaXu
29.10.2016 02:52:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon perusteella G12H-100 voisi toimia, jos jostain käytettynä löydät. G12K-100 pitäisi olla samanhenkinen, mutta sitä en ole kokeillut.
 
ijasari
15.11.2016 10:52:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, pitkän tutkimisen ja harkinnan jälkeen olen päättänyt laittaa tilaukseen WGS ET90-kaiuttimen. Sen pitäisi olla kuvausten ja kommenttien perusteella olla juuri niin monipuolinen elementtien kuin mitä kaipaan.
 
jenrg
08.12.2016 16:55:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaanpa nyt vaikka vähän myöhässä ja käyttötapaus menee ehkä vähän ohi kuvailemastasi. Mulla on nuppimalli tuosta ja hankin sen kaveriksi Carvinin oman 2x12 kaapin jossa oli originaalina Carvinin omat V30 kopiot elementteinä. Noilla Carvinin elementeillä soundi oli melko tunkkainen enkä saanut oikein säätämälläkään omaan korvaan hyvää soundia irti. Vaihdoin kaappiin Eminencen Governor ja Wizard elementit ja soundi parantui varsin huomattavasti. Soittolistalla on kaikenlaista rokkia 60-luvulta nykypäivään rankahkoilla muttei kuitenkaan millään kirkonpolttosäröillä ja omaan käyttöön ainakin tuo kombinaatio sopi mainiosti. Toimii myös puhtailla hyvin. Kaappi on koko ajan ollut suljettuna, Eminencen Wizard toimii arvostelujen mukaan huonommin avoimessa kaapissa. Nyt sekä vahvistin että kaappi on muista syistä torilla myynnissä.
 
ijasari
10.12.2016 01:11:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin lyhyt testi WGS ET90 kanssa takana
 
Hillitsee alunperin varsin kovaa yläpäätä. Joutuu säätämään treble ja presence aika paljon että saa mieleistä soundia. Melkein säätövara meinaan loppu muttei kuitenkaan ihan. Eli siis rauhoittaa yläpäätä alkuperäiseen Carvin GT 12-elementtiin verrattuna paljon. Muuten vaikuttaa hyvin tasapainoiselta kaiuttimelta, mikään ei ärsytä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «