Aihe: Ibanez 7321:sta kokemuksia
1 2
Super-Jari
10.06.2004 17:47:50
Otsikossa lienee kaikki oleellinen.
Kertokaa omia kokemuksia kyseisestä kitarasta.

Mitä maksoitte?
Mitä soitatte ja miten se siihen soveltuu?
Stay heavy froewer! - bass-man
Ze Kink
10.06.2004 18:13:10 (muokattu 10.06.2004 18:14:12)
Testannut olen musakaupassa. Ihan kiva keppi, tosin säädetty aika huonosti. Kielet rämisivät inhottavasti ja mikit oli melkoisen tuhnut. Ei myöskään kuulostanut miltään maailman mukavimmalta testaamani Laneyn läpi (Hirveä sirkkeli- ininä vaikka kuinka yritin säätää, mutta se on enemmänkin vahvistimen vika). Kunnolla säädettynä ja paremmilla mikeillä varmaan ihan asiallinen keppi.
"Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino
Carpenter
30.05.2005 22:07:25 (muokattu 30.05.2005 22:12:38)
Kertokaapa lisää kommentteja tästä kitarasta, koska minuakin kiinnostaa se. En viitsi turhaan uutta aihetta aloittaa.

Edit: Ekaa seiskaa olisin hankkimassa. Mieluiten kiinteällä tallalla.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Twist
30.05.2005 22:10:46 (muokattu 30.05.2005 22:12:53)
- Mikit
- Monella volume nupit alkanut särisemään, kuten itsellänikin.

Ei tosta oikeen muuta miinusta tule, kun ei omassa seiskassa silloin aikoinaan ollut muuta vikaa.
Mutta todella hyvä vehje jos on ensimmäinen askel 7-kielisten maailmaan. Kornit ainakin lähti ihan hyvin vaikka ny olikin vähä kuraset mikit ;)

E: Ja tuossa kitarassa on rungossa painoa, joten saa siihen totutella myös.
Säkkipilli
Super-Jari
30.05.2005 22:31:56
- Mikit
- Monella volume nupit alkanut särisemään, kuten itsellänikin.

Ei tosta oikeen muuta miinusta tule, kun ei omassa seiskassa silloin aikoinaan ollut muuta vikaa.
Mutta todella hyvä vehje jos on ensimmäinen askel 7-kielisten maailmaan. Kornit ainakin lähti ihan hyvin vaikka ny olikin vähä kuraset mikit ;)

E: Ja tuossa kitarassa on rungossa painoa, joten saa siihen totutella myös.

Tässä kai ne tulikin. Volapotikka hajoaa varmaan melkein heti. Muita vikoja en juuri keksi.

Tosi hyvä perusseiska ja mikä tärkeintä, kiinteä talla.
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
Twist
30.05.2005 22:35:02
Tässä kai ne tulikin. Volapotikka hajoaa varmaan melkein heti. Muita vikoja en juuri keksi.

Tosi hyvä perusseiska ja mikä tärkeintä, kiinteä talla.

Juuri näin! Mutta jos on pitkään takuu voimassa niin kannattaa käyttää se juuri tuon volumepotikan korjaukseen, ei se kyllä varmaan ihan heti kuitenkaan mene hajalle? Äänensävypotikka alkaa säristä myös, joten muista käyttää takuu hyväksi! Jos ny edes olet ostamassa 7321 ;)
Säkkipilli
Super-Jari
30.05.2005 22:42:28
Juuri näin! Mutta jos on pitkään takuu voimassa niin kannattaa käyttää se juuri tuon volumepotikan korjaukseen, ei se kyllä varmaan ihan heti kuitenkaan mene hajalle? Äänensävypotikka alkaa säristä myös, joten muista käyttää takuu hyväksi! Jos ny edes olet ostamassa 7321 ;)

Jeps. Mulla meni takuuseen kun hajos eka kerran. Mulla on nyt kolmas potikka menossa.
Basisti on HIENO soitin
-Eemil
Twist
30.05.2005 22:46:42
Jeps. Mulla meni takuuseen kun hajos eka kerran. Mulla on nyt kolmas potikka menossa.

Oho 8l

Mulla ei sitä enää ole, kaduttaa prkl ku meni vaihtamaan Deaniin. Ei kestäny kauaa ku veri veti takas seiskoihin.
Säkkipilli
Invader
30.05.2005 22:48:43
Hmm, ihme kyllä mulla ei ole noi potikat alkaneet reistaamaan. Eipä tuo oma 7321 tosin niin intensiivisessä käytössä ole, kun on noita muitakin kitaroita päässyt nurkkiin kertymään jonkin verran. Ihan hyvä tuollainen perus-seiskahan tuo on. Mikitkään ei mielestäni mitkään susipaskat ole, hyvinhän noilla soittelee (mielipide saattaisi kyllä tosin muuttua jos jotain parempaa mikkiä tuohon kokeilisi).

Nyt on vaan ollut parilla viime kielisetillä (.09 ja .10-setit) sellaista ongelmaa ettei meinaa intonaationsäätövara tallassa riittää ala-H-kielelle. Muutenkin tuo ala-H:n sointi on nyt vähän luokkaa banjo, "boinggg..". En tiedä mistä johtuu, vielä muutama setti sitten tuo soi ihan eri tavalla ja intonaationkin sai kohdalleen...
Tai sitten ei..
McNulty
31.05.2005 08:16:28
Edit: Ekaa seiskaa olisin hankkimassa. Mieluiten kiinteällä tallalla.

Kannattaa myös tsekata Schecterin valikoimaa... 007 tai Omen 7 ovat varsin näppäriä kiinteätallaisia seiskoja.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Carpenter
31.05.2005 22:20:32
Kannattaa myös tsekata Schecterin valikoimaa... 007 tai Omen 7 ovat varsin näppäriä kiinteätallaisia seiskoja.

Onkos näille vielä muita vaihtoehtoja? Torstaina mennään Hesaan luokkaretkelle ja 3.5 tuntia on aikaa musakauppoja kierrellä. Tarkoitus olisi silloin hieman testailla.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
-K-
31.05.2005 22:40:21 (muokattu 31.05.2005 22:43:56)
Onkos näille vielä muita vaihtoehtoja? Torstaina mennään Hesaan luokkaretkelle ja 3.5 tuntia on aikaa musakauppoja kierrellä. Tarkoitus olisi silloin hieman testailla.

Ei tuohon hintaluokkaan ole oikein kuin tuo 7321 ja tuo schecterin omen7, jonka kaulaliitos on kyllä elämää tönkömpi. Eli en oikein pidä, liimakaulaiset schecterit olivat paljon mukavempia sitten käteen. Eli schecter omen7 on minun "huonoiten käteen istuva 7kielinen"-listassani toisena, heti jacksonin DX-7:n jälkeen.

EDIT: ehkä hieman kärjistettyä, on tuo schecterin liitos kuitenkin hyvä yritys kun vertaa jacksonin liitoksen. Toki mm tuossa uudessa FF-kitaristin mallissa on menty näköjään parempaan suuntaa, vaikka silloinkin ollaan ibanezia 10-vuotta jäljessä.
Ei suotta elämys.
nakedzen
31.05.2005 22:53:32 (muokattu 31.05.2005 22:57:29)
Joo, 400€ maksoin Tre Musiikista. Ei mitään vikaa ole ollut. Mukavan keskiäänivoittoiset tehdasmikit, tykkään jopa enemmän kuin toisessa kepissä olevasta Blazesta. (Joka tulee vaihtumaan Duncan Distortioniin kyllä kohta.)

Kaula on hyvän muotoinen, ei sellainen mela kuin Jacksonin seiskoissa.

EDIT: Kaikki kielet soivat hyvin, ei kuolleita kohtia ja minkäänlaista säätöä en ole joutunut keppiin tekemään. Kielisettinä on melko ohuet kielet, en nyt muista tarkkaan. Oisko H-kieli 58 tai jotain?

Heavy-rässiä soitellaan, Slayer-sahaukset lähtee oikein napakasti. :)
"Jos haluat kymmen- sata- tai tuhatkertaistaa kannatuksesi, kerää nollia!"
-K-
31.05.2005 23:08:31
EDIT: Kaikki kielet soivat hyvin, ei kuolleita kohtia ja minkäänlaista säätöä en ole joutunut keppiin tekemään. Kielisettinä on melko ohuet kielet, en nyt muista tarkkaan. Oisko H-kieli 58 tai jotain?

Käsittääkseni tehdassetissä tuo on 56, aika letku imho
Ei suotta elämys.
Niskamies
31.05.2005 23:10:16
Ei tuohon hintaluokkaan ole oikein kuin tuo 7321 ja tuo schecterin omen7, jonka kaulaliitos on kyllä elämää tönkömpi. Eli en oikein pidä, liimakaulaiset schecterit olivat paljon mukavempia sitten käteen. Eli schecter omen7 on minun "huonoiten käteen istuva 7kielinen"-listassani toisena, heti jacksonin DX-7:n jälkeen.

EDIT: ehkä hieman kärjistettyä, on tuo schecterin liitos kuitenkin hyvä yritys kun vertaa jacksonin liitoksen. Toki mm tuossa uudessa FF-kitaristin mallissa on menty näköjään parempaan suuntaa, vaikka silloinkin ollaan ibanezia 10-vuotta jäljessä.

Schecterin Blackjack C-7 on muuten yksi helkutin hyvä kitara! Jos joskus seiskan hommaan, se tulee mitä suuremmalla todennäköisellä olemaan tollanen.
Virallisesti semi-pro!
nakedzen
01.06.2005 01:22:20
Käsittääkseni tehdassetissä tuo on 56, aika letku imho

Jaa, mulle on sitten sattunut tiukka setti. :)
Slayer-vireessä ainakin toimii.
"Jos haluat kymmen- sata- tai tuhatkertaistaa kannatuksesi, kerää nollia!"
Laareppi
01.06.2005 21:06:48
Testailin joskus, jäi sellainen mielikuva että samanlainen kuin muut mallit Ibanezin halvemmasta päästä.
Mikit olivat aika surkeat, ja tatsi ei muutenkaan ollu varsinaisesti kohdallaan. En suosittelisi tätä hankkimaan, kannattaisi vähän enemmä rahaa investoida vaikkapa siihen Prestige RG-seiskaan. Sitä en ole tosin kokeillut, mutta vähän asiallisemmalta vaikuttaa...

Itse mielummin ottaisin varmaan Schecterin tai Ltd Viper 407.
Stephen Carpenterin mallit on aika namuja, mutta turhan kalliita.

Olishan se JEM Universe ihan näppärä peli myös =P
-K-
01.06.2005 21:52:37
Testailin joskus, jäi sellainen mielikuva että samanlainen kuin muut mallit Ibanezin halvemmasta päästä.
Mikit olivat aika surkeat, ja tatsi ei muutenkaan ollu varsinaisesti kohdallaan. En suosittelisi tätä hankkimaan, kannattaisi vähän enemmä rahaa investoida vaikkapa siihen Prestige RG-seiskaan. Sitä en ole tosin kokeillut, mutta vähän asiallisemmalta vaikuttaa...

No en minä kyllä tuota suosittelisi ostamaan. Ei oo oiken hinta/laatu-suhde niin hyvä kuin tuossa 7321:ssä. Itse omistan tämän RG7420:n joka on tuo rg 1527 "prestige"! esi-isä. Ennemmin sitten käytettynä tuohon hintaluokkaan, juurikin käytetty universe, rg7620/7621 tai sitten 1077/2077XL.

Tuon rg 1527;n hinnalla saa kuitenkin jo keppejä kunnon mikeillä. kuten schecterin BJ:n.
Ei suotta elämys.
Lego
01.06.2005 21:54:15
Tuon rg 1527;n hinnalla saa kuitenkin jo keppejä kunnon mikeillä. kuten schecterin BJ:n.

Paljonkos tällä sitten on hintaa? Siis seitsenkieloisella sectumilla?
Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut.
Ibanez, probably the best guitar in the world!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)