Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5192 193 194 195 196444 445 446 447 448
klobasa
03.12.2016 16:05:23
Ei vissiin käy kaupaksi kun jotku nostaa joka päivä oman ilmon listan kärkeen. Malttia myyntiin, sillä toi on ärsyttävää ja dorkaa. Jos saisin päättää niin viikon välein korkeintaan nosto.
Alfons Åberg
03.12.2016 18:23:11 (muokattu 03.12.2016 18:25:50)
klobasa: Ei vissiin käy kaupaksi kun jotku nostaa joka päivä oman ilmon listan kärkeen. Malttia myyntiin, sillä toi on ärsyttävää ja dorkaa. Jos saisin päättää niin viikon välein korkeintaan nosto.

Komp. Itse jos löydän kiinnostavan kamppeen, mutten ole sellaisessa paikassa tai kellonaika ei ole sellainen että kehtaisi soittaa, merkitsen sen muistiin. Siinä sitten saa ihmetellä että menikö se kaupaksi kun aamulla on jo ilmoitus kadonnut.

"Aika tavaran kaupitsee" pätee tässä. Ei tavaran liikkuminen ole päivän päälle muun kuin aivan persnetolle hinnoitellun bulkkikaman kohdalla.
"Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny-
Teme.H
03.12.2016 19:08:22
Hotone chorus-pedaalia lukuunottamatta kaikki on mennyt kaupaksi, ja useimmiten ihan siedettävässä ajassakin.Tosin aika usein saatan huolia vaihdokkejakin kun useimmiten jonkun kamppeen myyn vaan vaihtelun vuoksi. Se tietysti helpottaa aika useinkin myymistä. Ei noita oikeen rahapulan takia raaski myydä, sen verran paljon on köyhä joutunut paiskimaan töitä sen rahan eteen millä noita on ostanut.
Juzpe
03.12.2016 19:21:55

Åboensis: Kaikilla on jo ilmeisesti elämää parempi futsi, koska sellainen ei tunnu kelpaavan kenellekään edes puoli-ilmaiseksi? No, kyllähän se oli jo etukäteen tiedossa, että tori on noita pöristimiä pullollaan, mutta ajattelin, että jos tuollainen "vähän harvinaisempi" ja "helkatin hyvä" kiinnostaisi...

Onneksi ei ole kiire myynnin kanssa. Vai oliko se niin, että sitä hintaa pitikin nostaa kiinnostuksen lisäämiseksi...?

Lupaan testata ton fuzzin ja ostaa poiskin jos on hyvä... sillä ehdolla, että tuote sen näytille ton punasen Essin kans :D
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Thyvon
04.12.2016 12:08:26 (muokattu 04.12.2016 12:08:46)
klobasa: Ei vissiin käy kaupaksi kun jotku nostaa joka päivä oman ilmon listan kärkeen. Malttia myyntiin, sillä toi on ärsyttävää ja dorkaa. Jos saisin päättää niin viikon välein korkeintaan nosto.

Olen huomannut, että yhteydenotoissa on hämmästyttävä piikki, kun ilmoituksen nostaa, joten siinä mielessä se ei ole dorkaa.

Presidentti: Komp. Itse jos löydän kiinnostavan kamppeen, mutten ole sellaisessa paikassa tai kellonaika ei ole sellainen että kehtaisi soittaa, merkitsen sen muistiin. Siinä sitten saa ihmetellä että menikö se kaupaksi kun aamulla on jo ilmoitus kadonnut.

Koitapas hakua, hirmu näppärä! Ilmoitusten nostamista ärsyttävämpää on mielestäni se, jos tietyllä haulla ensimmäisenä tulee viisi samaa ilmoitusta, joten vanhan ilmoituksen poistaminen on hyvä tapa.
tumppusormi
04.12.2016 12:27:37
Thyvon: Olen huomannut, että yhteydenotoissa on hämmästyttävä piikki, kun ilmoituksen nostaa, joten siinä mielessä se ei ole dorkaa.
No lievää sellaista on omissa myynneissä näkynyt.

Thyvon:
Koitapas hakua, hirmu näppärä! Ilmoitusten nostamista ärsyttävämpää on mielestäni se, jos tietyllä haulla ensimmäisenä tulee viisi samaa ilmoitusta, joten vanhan ilmoituksen poistaminen on hyvä tapa.

Noista vanhoista vaan on kiva seurata hintakehitystä. Antaa samalla osviittaa siitä kipurajahinnasta. Jos taas hinta poukkoilee ylös alas, niin myyjä todennäköisesti koittaa vaan saada mahdollisimman hyvät rahat. Näkisin että noi vanhat ilmot on myyjän tappio.
En allekirjoita mitään
petrip
04.12.2016 12:57:16
Muista en tiedä, mutta mulla ainakaan ei ole varaa näin kalliisiin laitteisiin: myyntihinta "99999999" euroa. Jos hakee tietyn hintatason tavaraa, niin ei välttämättä osu hakukriteereihin.
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
Åboensis
04.12.2016 13:05:19

Juzpe: Lupaan testata ton fuzzin ja ostaa poiskin jos on hyvä... sillä ehdolla, että tuote sen näytille ton punasen Essin kans :D

No mikä jottei ;D. Harmi vaan ettei ole sinne Tampereen suunnalle muuta asiaa (tai "asiaa") lähivkoina. Mutta ilman muuta saat hipeltää ESsiä futsikauppojen yhteydessä jos se on siitä kiinni XD. Siinä nimittäin riittää hipellettävää...

Ja futsi on erittäin hyvä ellei parempikin, itsellä vaan ei kaikesta yrittämisestä huolimatta ole käyttöä. Mutta yritetään sovitella jotain möötinkiä. Ja jos keikkareissu tai muu tuo sinua Turkuun päin lähiaikoina niin pistä viestiä tulemaan... futsi ja ESsi odottavat... ;D
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
klobasa
04.12.2016 13:24:50
Thyvon: Olen huomannut, että yhteydenotoissa on hämmästyttävä piikki, kun ilmoituksen nostaa, joten siinä mielessä se ei ole dorkaa.

No joo, mutta lähes joka päivä? Tori olis käyttökelvoton jos kaikki nostais ilmoituksensa maksimimäärän viikossa. Laittamasi ilmoitus olis tunnin päästä sivulla 15 jos kaikki tekis samaa.
klobasa
04.12.2016 13:26:26
Toisaalta, visioin tässä josko lopettais kitaroinnin kokonaan. Jos laitan kamat torille niin nostan toki ilmoituksen sen viisi kertaa viikossa.
Juzpe
04.12.2016 14:02:35

Åboensis: No mikä jottei ;D. Harmi vaan ettei ole sinne Tampereen suunnalle muuta asiaa (tai "asiaa") lähivkoina. Mutta ilman muuta saat hipeltää ESsiä futsikauppojen yhteydessä jos se on siitä kiinni XD. Siinä nimittäin riittää hipellettävää...

Ja futsi on erittäin hyvä ellei parempikin, itsellä vaan ei kaikesta yrittämisestä huolimatta ole käyttöä. Mutta yritetään sovitella jotain möötinkiä. Ja jos keikkareissu tai muu tuo sinua Turkuun päin lähiaikoina niin pistä viestiä tulemaan... futsi ja ESsi odottavat... ;D

No loppiaisen persiisä ois yks saunailta wanhan soittokaverin (ei o nähty pariin kymmeneen vuoteen...) kans suunniteltuna. voiskai sitä morjestella siinä vaiheessa muutenkin, vaikkei vutsia enää oiskaan sulla, essi vissiin on ja pysyy... :)
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Åboensis
04.12.2016 15:03:50

Juzpe: No loppiaisen persiisä ois yks saunailta wanhan soittokaverin (ei o nähty pariin kymmeneen vuoteen...) kans suunniteltuna. voiskai sitä morjestella siinä vaiheessa muutenkin, vaikkei vutsia enää oiskaan sulla, essi vissiin on ja pysyy... :)

Juu, Essistä ei luovuta. Eikä näköjään vutsistakaan, ainakaan nopeasti ;D. Kuullaan.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Krice
06.12.2016 09:36:52

Kaksi vaihtoehdotusta tuli myynti-ilmoitukseen. En jaksa enää edes vastata noihin, että kyseessä on myynti-ilmoitus, sen verran autistinen olen.
mpekkanen
06.12.2016 14:09:13
Laulava Kylätohtori: No pistänyt edes maininta, ettei vaihdot kiinnosta.

Paitsi, että taidat oikein haluta niitä vaihtoehdotuksia, että pääset niistä valittamaan... ;)

En tiedä tuosta valittamisesta, mutta minusta se olisi järkevää. Jo senkin takia, että moni voi tarjota ainakin ensin jotain vaihdossa. Ainakin itsellä on aivan liikaa soittimia ja jos kyseinen myyjä ei siihen vaihtoilmoon vastaan-->Niin tuskin sitä tulee silloin rahallakaan ostettua samaiselta myyjältä. Se voi olla myös niinkin, ettei samainen ostaja osta rahalla eikä millään muullakaan jatkossakaan kyseiseltä ihmiseltä yhtään mitään. Ei varmaan kauhea yllätys...
Tämä olisi siis myyjänkin etu, laittaa sinne ettei vaihtoja.

Vai onko se jätetty laittamatta siksi, että jos siihen kuitenkin joku tarjoaa jotain 50-luvun Fender tai Gibson kitaraa originaalikunnossa ja maksaisi vielä väliä(tai jotain muuta älytöntä...)???
Eikä tämä koske pelkästään tuota Kricen myyntiä, vaan aika samanlaista toimintaa on itsellekkin osunut vaikka kuinka paljon. Toinen on se, että kuitenkin kysytään mitä olisi vaihdossa tarjota ja kun siihen vastaa-->Niin sitten ei enää jakseta vastata, että valitettavasti ei ollut mitään minulle tarpellista tai kiinnostavaa. Ei tarvitsisi tuohonkaan pitkästi vastata, mutta monelle näemmä aivan ylivoimainen tehtävä.

Itse olen ehdottanut muutamankin kerran, kun on ollut puhetta noista ilmoitusten kehittämisistä, että niihin tulisi rasti ruutuun-->EI VAIHTOJA ja ilman tuota rastia ei voisi minkäänlaista ilmoitusta myyntipuolelle laittaa. Ei olisi iso homma ja se säästäisi monelta, myös myjältä, aikaa ja vaivaa.
varakeef
06.12.2016 18:52:50
Jospa olisikin se rastitus, jos haluaa vaihtaa? Minun mielestäni myynti kun on tavaran vaihtamista rahaan.

Siellähän on myös vaihtoehtopalsta "vaihdetaan" tälle oravannahkaosastolle.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Gary the pine
06.12.2016 20:06:05
varakeef: Jospa olisikin se rastitus, jos haluaa vaihtaa? Minun mielestäni myynti kun on tavaran vaihtamista rahaan.

Siellähän on myös vaihtoehtopalsta "vaihdetaan" tälle oravannahkaosastolle.

Niinhän se noinniinkuin periaatteellisella pohjalla onkin, mutta kun tuon torin käyttäjistä karkeesti 90% on persaukisia tilipäivien välillä, niin ylimielisyys vaihtopuuhiin ei ole kauhean pitkänäköistä puuhaa.

Kuten tossa aiemmin mainittiin, niin ei montaa kertaa tarvii perseillä vastauksissaan tai vastaamattomuuksissaan, niin nimimerkki jää mieleen eikä tarvii enää katella kyseisen henkilön ilmoja.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Krice
06.12.2016 22:51:35 (muokattu 06.12.2016 22:52:31)

Gary the pine: Kuten tossa aiemmin mainittiin, niin ei montaa kertaa tarvii perseillä vastauksissaan tai vastaamattomuuksissaan, niin nimimerkki jää mieleen

Onneksi kukaan ei koskaan muista minua. Mutta siis täällähän on erikseen vaihtoilmoitukset jos haluaa vaihtaa johonkin.
Juzpe
06.12.2016 22:52:36 (muokattu 06.12.2016 22:52:56)

Krice: Onneksi kukaan ei koskaan muista minua.

Kyllä mä muistan jo kerrasta. Myös sut.
mpekkanen
06.12.2016 23:47:09
Krice: Mutta siis täällähän on erikseen vaihtoilmoitukset jos haluaa vaihtaa johonkin.

On kyllä.

Itse olen tehnyt kuitenkin monta hyvää kauppaa kavereiden kanssa, joiden ilmoituksessa ei ole ollut EI VAIHTOA tekstiä. Eikä ne ole olleet myöskään missään vaihdetaan osastossa...
Kun on itselle kerääntynyt paljon tavaraa, joilla ei enää bänditouhujen loputtua tee niin mitään-->On aika luonnollista tarjota ensin vaihdossa ja usko tai älä, niin aika moni soittaja on kyllä yleensä aina jonkinlaisista soittokamppeista kiinnostunut.
Se on sitten toinen juttu, löytyykö sellaisia soittokamoja juuri minulta. Joskus on kuitenkin niinkin hyvin käynyt, että ei ole suoralla rahalla tarvinnut ostaa ja on siis päässyt eroon itselle tarpeettomasta.
Kuitenkin näin kotosallakin tulee aina välillä hankittua jotain uutta, vaikka ei enää niin kallista kamaa hankkisikaan. 7-kielinen kitara oli mm. yksi sellainen, jota ei siis vielä bändiaikoihin tullut soitettua.

Nyt kun vakava sairaus teki jo useita vuosia sitten sen, ettei bändisoittaminen onnistu enää-->Tästä jäi noin 30 vuoden aikana hankitut soittokamat.
Ei niitä ihan hetkessä suoralla rahalla myydä. Vahvarit ja suurin osa arvokkaimmista kitaroista on tullut jo myytyä, mutta on niitä ylimääräisiä vieläkin.
Jos ei ole kuitenkaan mikään akuutti pakko tai rahapula, niin ei viitsisi ihan jollain satasella tai kahdella myydä usean tonnin kitaroita.
Noin se kuitenkin aika monesti menee, jos ei ota mitään vaihdossa.
Soittajilla kun on useasti tuo raha tiukilla ja erilaisilla vaihdoilla voi saada tavaran nopeammin eteenpäin. Usein niin voi tehdä paremmat kaupat kuin myydä suoralla rahalla. Ainakin itselle on tullut jokaisesta hiemankin kalliimmasta kitarasta ja vahvarista paljon enemmän takkiin suoralla kaupalla. Jos on siis niin saanut edes menemään.
Enkä ole itse pitänyt myynti-ilmoja pitkään aikaan. Ettei minua kiinnosta jatkuva vaihtaminen, mikä tuntuu sekin olevan joillekkin ihan harrastus.

Tällaista tämä homma vaan on, vaikka kyllä varmaan jokainen toivoisi pääsevänsä ylimääräisistä kamoista eroon ja ihan rahalla.
Ne jotkut Thomann X 0.6 tai 0.7 ei vaan oikein käytännössä päde. Toki riippuu siitä myytävästä tavarastakin, mutta monikaan soitin tms. ei mene suoralla rahalla, vaikka sen hintapyynti olisi enemmänkin kuin kohdallaan.
Tähän vaikuttaa sitten jo niin monet asiat, että niitä on ihan turha alkaa käymään tässä kaikkia läpi. Koska on täysin erilaista myydä jotain custom kitaraa, oikeasti vintage soitinta tai uudempaa aasian edullisempaa Fenderiä. Tämä vain esimerkkinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)