Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Delaypedaalit
1 2 3 4 5
Herkkumajoneesi
04.12.2016 10:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! En löytänyt yhtäkään yleispätevää kirjoitusta täältä delayhyn liittyen. Mitä delaytä käytätte, miksi ja mitä suosittelisitte? Itseä houkuttelisi ostaa tuo Voxin Joe Satrian time machinen tai sitten Mad professorin deep blue delayn.
 
LaMotta
04.12.2016 11:14:18 (muokattu 04.12.2016 18:06:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seymour Duncan Deja Vu. Siinä on analoginen ja digitaalinen delay sekä tap tempo. Paras.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
antnis
04.12.2016 11:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on TC Electronicsin Flashback. Hyvin toimii.
 
Attew
04.12.2016 11:51:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytössä Mooer Anaecho. Se on halpa ja hoitaa hommansa.
 
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Åboensis
04.12.2016 13:09:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No viimeksi hurahdin tc electronicin Alter Ego V2:een. Paitsi että siinä on näppärästi tärkeimmät klassikkodilsat yksissä pedaalilautaystävällisen kokoisissa kuorissa, löytyy mokomasta myös tap tempo (jota ei tosin tarvitse polkea jalalla) sekä tone print -ominaisuus. Sounditkin ovat mainiot. Tuolla on tullut viime aikoina leikittyä aika huolella.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Puavali
04.12.2016 13:25:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall Echohead viimeisenä pedaalilaudassa, sitä ennen Digitech Digidelay.
 
Echoheadista saa mukavasti jaettua signaalin kahdelle vahvarille. Siihen saisi myös taptempon kytkettyä, ja sehän olisi käyttistä.
Guitarfreak
04.12.2016 13:30:15 (muokattu 04.12.2016 13:31:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle kotiutui Bossin dd-20:n jälkeen Bossin dd-500. Tykkään hyvästä soundista, monipuolisuudesta ja säätövarasta. Irtoaa chorus + flanger tarvittaessa (ei ihan joka päivä...), oktaaveri, eq...
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
sepisti
04.12.2016 14:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuo Mad Professorin delay. Se on hyvä perus-delay. Ei kohise tai aiheuta muutakaan häiriötä. Tällä hetkellä tuo on mun basso-pedaalilaudassa kiinni.
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Shredator
04.12.2016 14:41:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laudassa on kiertänyt monenmoista delayta aina klooneista ja Mooereista Strymon Timelineen. Nykyään käytän rakentamiani klooneja MP Deep blue delaysta. Se on kyllä hyväsoundinen delay, suosittelen.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
nobel
04.12.2016 16:56:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama. Liki kaikki delaypedaalit läpikäyneenä Deep blue delay se oli joka lautaan jäi ja on ollut siitä asti aina päällä. Toimii aina ja kaikkeen.
 
Rämppy
04.12.2016 17:24:44 (muokattu 05.12.2016 18:50:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut nyt muutaman viikon Catalinbread Belle Epoch. Echoplex - tyyppiset kaiut ovat todella hienot ja käyttökelpoiset. Pedaali on myös helppo ja looginen käyttää. Mulla on myös yli 15 vuotta palvellut Line6 DL4, jota ei voi moittia: hyvät kaiut, helppo käyttää, 3 muistipaikkaa, toiminut luotettavasti ankarissakin oloissa. Ainoa miinus oikeastaan on suuri koko.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Arms
04.12.2016 18:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on TC Electronic Flashback Triple Delay, joka on osoittautunut jokaisen euron arvoiseksi. Kolme delaytä voi olla samaan aikaan päällä, kaikkea 0:n ja 3:n väliltä. Onhan siinä paljon säädettävänä mutta looginen käyttöliittymä auttaa asiassa.
 
Toinen delay, mikä minulta löytyy on Bossin RE-20, joka on myös aivan mainio. TC on minulla treeniksellä ja RE-20 kotona.
 
http://www.facebook.com/AdiosStudios
LepakonNahka
04.12.2016 20:47:07 (muokattu 04.12.2016 20:48:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1207225
köh köh köh 60e köh köhköh
 
Arms: Toinen delay, mikä minulta löytyy on Bossin RE-20, joka on myös aivan mainio.
 
Totta puhut, samainen kapine löytyy täältäkin. Hintaahan silläkin vaan on.
 
kohta alkaa kalman tanssi...
Lespaul66
04.12.2016 22:14:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitaalinen Boss dd-3 antaa hyvän perusdelayn, ei kohise ja suhise ja on säädettävyydeltään riittävän laaja.
 
Amtech AGE One ja Alesis Q2 Echoes from the past ohjelmalla sitten rautalankaan ja mihinkä vaan kun tarvitaan nauhakaikumaista delayta ja monimutkaisia rytmikuvioita toistoihin. Molemmat on hyviä ja Alesis vielä monipuolisempi.
 
sepisti
05.12.2016 00:00:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole DD-3:sta, mutta ainakin mun DD-7 aiheuttaa pientä kohinaa, mikäli se on kytkettynä ennen kitaravahvistimen etuastetta. Sen vuoksi hankin aikanaan Deep blue delayn. Nykyisin mulla on DD-7 vahvistimen efektiloopissa, jossa se toimii moitteettomasti.
 
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Jucciz
05.12.2016 01:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tc Electronics Nova Delay täällä. On palvellut monen sadan keikan ajan hienosti, eikä soundissa ole moitetta. Muistipaikkoja saa max 9, itse käytän neljää. Tap tempot sun muut löytyy normaalisti.
D-Kay
05.12.2016 01:50:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tapaatte delayta käyttää? Tap tempolla biisin tempon mukaisesti, vapaalla kädellä suunnileen, simppeli slapback?
Jucciz
05.12.2016 01:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

D-Kay: Miten tapaatte delayta käyttää? Tap tempolla biisin tempon mukaisesti, vapaalla kädellä suunnileen, simppeli slapback?
 
Riippuu täysin biisistä. Aiheesta voisi varmasti kirjoittaa kirjan.
noon
05.12.2016 08:52:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss DD-20 ja siinä erillinen tap tempo pedaali. Valitsin aikanaan tuon sen takia, että siihen saa tallennettua 4 presettiä ja että siinä on tuo tap tempo ominaisuus. Ei ole uniikkejaominaisuuksia noi, toi vaan oli silloin tyrkyllä mnetin torilla ja ostin pois. Luotettava pedaali ainakin.
 
Eikä tuosta delay-vaihtoehdot kovin äkkiä kesken lopu.
 
Exhausted
05.12.2016 09:32:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Line6 HD500:n Memory Man -mallinnus. Hieman modulaatiota mukana. Tempo biisin mukaan muistipaikoista, vaikkei soiteta klikistä, mutta moni biisi alkaa delay-kitaralla, jolloin tempon pitää olla just eikä melkein. Saundi ei ole liian kliininen, mutta ei myöskään suhise liikaa. HD500 on kitaran ja vahvarin välissä, vahvarista vähän rosoa ja suurimmat säröt pedaalista. Täten delaykin "sulautuu" vähän soittoon särösoundeissa. En tykkää sellaisesta hifidigitaalidelaysta, joka on efektilenkissä.
 
Äänityshommissa käytän usein oikeaa Memory Mania etenkin kun teen jotain feedback-efektejä. Myös Roland Space Echo -nauhakaiku löytyy, mutta se on sit vähän erilaiseen käyttöön, se on enemmän kokonaisvaltainen efekti kuin pelkkä delay/reverb.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «