Jez 04.12.2016 13:44:26 | |
---|
Taru sormusten herrasta triologia on yksi yhtenäinen tarina, joka kestää yhteensä yli 9 tuntia. On aivan selvää, että kaikki eivät tälläisista elokuvista välttämättä tykkää mutta aika hölmöä on sanoa huonoimpia koskaan näkemiäni leffoja jos katsoo ekasta leffasta ekan kolmanneksen. Varsinkin tälläisissa isoissa triologia järkäleissä eka elokuva lähtee hitaasti liikkeelle, koska tuleva tarina pitää pohjustaa hyvin, että hahmoilla ja seikkailulla on katsojan mielestä oikeasti merkitystä. Ehditäänkö ekan tunnin aikana ottaa edes miekkaa tupesta? It's hard to win an argument with a smart person, but it's damn near impossible to win an argument with a stupid person.
- Morgan Freeman |
varpio 04.12.2016 13:53:13 | |
---|
Taru sormusten herrasta on ihan turhaa paskaa. Katsoin kokonaan. |
varpio 04.12.2016 14:01:42 | |
---|
Mieluummin kannattaa katsoa esim. Poliisiopisto 5. |
Rojekti 04.12.2016 14:37:39 | |
---|
Oli kyllä aika pohjanoteeraus leffa-arvosteluna nyt kyllä. Itsekin olen katsonut todella montaa leffaa ja lukenut paljon kirjoja, mutten arvostele niitä sen perusteella kun en jaksanut katsoa. Toisaalta. Kokeillaanpa. Katsoin Schindlerin Listaa vaimon kanssa. Mutta ei saatana osaa kyllä olla tylsää töhköä. Käsittämätöntä matelua ja todella tylsää ja unettavaa settiä. Ehkä tunnin katsoin. Yksi huonoimpia leffoja mitä olen nähnyt. Kas kun eivät tee leffaa jostain fysiikan luennosta. Toisaalta kello oli 23 ja olin kiinnostunut enemmän nukkumisesta että en tiedä sitten. Just think about it. "Orkit tulevat. Höbitit olivat kauhuissaan." Ö/O |
Hetfield 04.12.2016 15:35:16 (muokattu 04.12.2016 15:36:12) | |
---|
Eilen taas tajus sen suuren kontrastin Sormusten herrojen ja Hobitti-leffojen välillä. Hienosti duunattu noi ensiksi mainitut. E: Niin ja eilen tajusin senkin miten paljon viittauksia Hobitti-kirjaan tuossa on. Alright, alright, alright! |
santakasa 04.12.2016 16:19:34 | |
---|
Tuo ensimmäinen osa on elokuvana ehdottomasti paras noistta kolmesta. Kakkosessa ja kolmosessa on jo vähän röytämisen makua juonen kanssa. Pitäisi varmaan joskus katsoa ne pidennetyt versiot. Voisi muuttua mielipide. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Oan 04.12.2016 17:22:59 (muokattu 04.12.2016 17:23:42) | |
---|
santakasa: Tuo ensimmäinen osa on elokuvana ehdottomasti paras noistta kolmesta. Kakkosessa ja kolmosessa on jo vähän röytämisen makua juonen kanssa. Pitäisi varmaan joskus katsoa ne pidennetyt versiot. Voisi muuttua mielipide. Ne pidennetyt on kyllä huomattavasti paremmin kasassa. Tai itse asiassa pitäisi varmaan tehdä niin, että ottaisi ne pitkät versiot ja saksisi niistä takaisin siihen teatteriversion pituuteen (tai lyhyemmäksi) leikkaamalla pois sellaisia turhuuksia joita oli jostain syystä jätetty siihen teatterivedokseen. Esim. taistelukohtauksien turhaa pitkittelyä ja mitä niissä nyt on. Vaikka sodastahan ton onkin tarkoitus kertoa... Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
Oan 04.12.2016 17:26:41 | |
---|
mpekkanen: Eikös jokaisella voi olla ihan omanlaisensa mielipiteet jokaisesta elokuvasta. Toki monikin voi vetää herneen nenäänsä, kun joitakin monien suosikkeleffoja arvostelee rankemmalla tyylillä. ... Mielipiteitä voi olla monenlaisia ja ei kenenkään mielipide jostain elokuvasta ole oikea tai väärä. No kyllä, mutta jos meinaa arvostella katsomansa elokuvan, niin olisi varmaan hyvä kuitenkin a) tosiaankin katsoa se elokuva, ja b) yrittää edes vähän laittaa jotain järkeä ja kontekstia arvioonsa. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
mpekkanen 04.12.2016 17:58:16 (muokattu 04.12.2016 18:37:06) | |
---|
Oan: No kyllä, mutta jos meinaa arvostella katsomansa elokuvan, niin olisi varmaan hyvä kuitenkin a) tosiaankin katsoa se elokuva, ja b) yrittää edes vähän laittaa jotain järkeä ja kontekstia arvioonsa. Tämä on kyllä aivan totta. Joskus vaan elokuva on niin huono, ettei sitä pysty katsomaan kokonaan. Eipä sellaiselle voi silloin antaa kovinkaan paljoa pisteitä tai arvostella muutenkaan. Joskus silloin kun Wayne's World tuli, kävin sen elokuvissa katsomassa. Tai yritin katsoa ja en pystynyt. Sain oltua väkisin ehkä puolet elokuvan ajasta ja sitten oli pakko lähteä. En ole ikinä jättänyt mitään elokuvaa aikaisemmin tai sen jälkeenkään elokuvateatterissa kesken. Kyseinen tuotos oli vaan ihan kaikella tapaa minulle niin huono, ettei sitä voinut katsoa. Nyt siis tuo huono sana on vielä aika lievästi ilmaistuna. Tuon elokuvan jälkeen ovat tämän kyseisen elokuvan näyttelijät olleet, minulla, sellaisia-->Että jos ovat elokuvan pääroolissa ja luokitus on komedia. EN katso kyseistä elokuvaa. Jotkut elokuvat voivat olla jo niinkin kökköjä, että ovat hauskoja ja hyviä jo siksikin. Tykkään vanhoista kauhuelokuvista ja niissä on monesti tällainen mukava huono/hyvä fiilis mukana :) Tämä kyseinen WW ei ollut mitään sellaista. Minulle siis ihan sitä itsään eli kertaalleen syötyä... Ehkä joskus leikin masokistia ja otan urakaksi katsoa kyseisen jöötin ihan kokonaan, mutta ihan ensimmäinen vaihtoehto se ei kyllä ole. Love Gurun mainoksetkin olivat jo sellaiset, että siinä ei ollut kaukana etteikö olisi jo ämpäriä tarvinnut molempiin päihin. Samainen näyttelijä ei ole pettänyt sitten jatkossakaan. Ainakaan kun on pääosiin päässyt ja nämä kultamunat jne. menee ihan samaan osastoon. Joku voi noistakin tykätä, mutta itsellä on taatusti hauskempaa kun katson vaikka omaa hanuria peilistä muutaman tunnin putkeen. Ei ole tosin tullut ihan lähiaikoina tätä harrastettua :D E: On kyllä tullut yritettyä katsella myös nota Austin Powereitakin, mutta ei onneksi elokuvateatterissa. Koskapa kesken nekin jäi... Viimeksi kävin katsomassa Nainen Junassa leffan teatterissa ja se oli minusta ehkä 3+/5. Ei mikään älytön, mutta toimi teatterissa ihan hyvin. Plussaa oli se, että olin katsonut tästä trailerin(jota ei pitäisi aina tehdä, jos katsoo kyseinen elokuvan) ja leffa oli minusta hieman erilainen kuin odotin. Ehkä positiivisesti, mutta kuitenkin ihan ok filmi. Ei mikään elämää suurempi teos, mutta huonompiakin tulee kyllä jatkuvasti. Tämä oli siis viimeisin leffa teatterissa, mutta muuten olen kyllä katsonut senkin jälkeen useita filmejä. Viimeisin oli The Forest 2016 tehty kauhuleffa Viaplayltä. Ihan ok katsottava, mutta ei kuitenkaan mikään kovinkaan ihmeellinen. Kauhu on kyllä aika vaikea laji ja niin on tietysti myös hyvä komediakin. 3/5 elokuva ja plussaa siitää, ettei ollut käsikamerakuvattu. Myöskin melko pienen budjetin elokuvaksi varsin onnistunut. |
Jeszse 04.12.2016 18:52:00 (muokattu 04.12.2016 18:53:14) | |
---|
Star warseja kun aletaan dissata ni allekirjoittanut kyllä jättää ottamatta ko. kirjoittelijan jatkossakin lainkaan vakavissaan. E. Täsmennettäköön että orkkiksia. Prequeleita saa lytätä niin paljon ku haluaa, vaikka nekään ei mun mielestä oo ihan niin paskaa ku yleisesti kerrotaan. |
mpekkanen 04.12.2016 19:25:02 | |
---|
Jeszse: Star warseja kun aletaan dissata ni allekirjoittanut kyllä jättää ottamatta ko. kirjoittelijan jatkossakin lainkaan vakavissaan. E. Täsmennettäköön että orkkiksia. Prequeleita saa lytätä niin paljon ku haluaa, vaikka nekään ei mun mielestä oo ihan niin paskaa ku yleisesti kerrotaan. Itsekkin kyllä aikaisemmin arvostin suuresti noita Star Wars leffoja. Nyt kun tämä toistaiseksi uusin Forse Awakengs ilmestyi, niin katsoin nuo aikaisemmat sitten kaikki. Olin vielä avovaimolle kehunut, miten hyviä nuo olivat :) Kyllähän tuo ihan ensimmäinen episodi 4 on niistä paras. Tosin kun sen nykyään katsoo, niin on siitä aika mennyt monin paikoin ohi. Paras se silti noista on, mutta sitäkään ei olisi pitänyt retusoida tietokoneella eikä lisätä siihen enää mitään. Näyttelijä suoriteukset eivät ole kovinkaan kummoisia ihan kaikkien "pääosissa" olleiden kohdalla, näissä episodi 4-6 elikuvissa. Varsinkin Jedin Paluuta muistelin huomattavasti paljon paremmaksi ja se oli melkoinen pettymys, kun sen pitkän ajan jälkeen katsoi uudestaan. Myöskään en tykännyt, että näihin kolmeen ensimmäisen aikajärjestyksessä tehtyihin elokuviin oli lisätty tietokoneilla kaikenlaisia juttuja. Ne episodit 1-3 ovat sitten jo luku erikseeen, koska niissä on ihan liikaa näitä Jar-Jar jne. hauskoja hahmoja sekä tuo tietokonetehty elokuva ei ole vielä tekniikaltaan kovinkaan hyvää. Muuten ne ovat elokuvina ihan ok leffoja. Tuo The Forse Awekens on tähän astista Star Wars elokuvista kaikista parhaiten tehty ja näytelty. Juonesta voi sitten olla montaa mieltä ja itse elokuvastakin. Oikeastaan tämän leffan juoni saattaa muuttua parempaan tai huonompaan, riippuen niistä varsinaisista jatko-osista jotka sitten joskus tulee... Harrison Fordin ensimmäinen oikeasti kunnollisesti näyttelemä elokuva. Toki tämä on vain minun oma mielipiteeni. Itse tosiaan luulin olevani isompikin Star Wars fani, mutta kyllä noiden katsominen uudestaan ihan hiljattain muutti käsitystä aika reilusti. Jos jotain kiinnostaa, niin katsokaapa nuo episodit 4-6(uudestaan) ja niistä varsinkin tuota näyttelypuolta. Ei tuo Harrison Ford ole tosiaankaan mitenkään ihmeellinen noissa. Kaunniimmalla puoliskollani tuntui olevan hauskaa kun ne ensimmäisen kerran katsoi ja olin niitä niin kehunut. Aika erikoista kyllä, kun nuo 4-6 episodit on kaikki tullut aikoinaan katsottua vaikka kuinka monesti. Ei kuitenkaan ainakaan 10 vuoteen ja siinä ajassa olivat muuttuneet, minun silmissä, niinkin paljon ???!!! |
Milkop 04.12.2016 19:47:05 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
NHR 04.12.2016 19:54:05 | |
---|
mpekkanen: Ei tuo Harrison Ford ole tosiaankaan mitenkään ihmeellinen noissa. Valitettavasti jossain YouTube-videossa huomautettiin, kuinka usein (siis kaikissa muissakin rooleissaan) hän osoittaa kiukkuisesti etusermellaan jotakuta, ja nyt en enää pysty tuota maneeriaan sivuuttamaankaan. :( Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa; rima pysyy paikallaan, kun riman alittaa. |
carnation 04.12.2016 19:57:44 | |
---|
Milkop: Jep jep. Ei kai kukaan ole täällä ottanut Dannyn juttuja tosissaan vuosiin? Tai oikeastaan koskaan. Mieshän trollaa minkä kerkeää, vaikka sinänsä uskottavasti tuon roolinsa vetääkin. En enää tiedä kumpi on pahempi, dannyn trollaukset vai nuo mpekkasen jaarittelut. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Milkop 04.12.2016 19:59:20 | |
---|
carnation: En enää tiedä kumpi on pahempi, dannyn trollaukset vai nuo mpekkasen jaarittelut. Olen ottanut tavaksi jättää kummatkin lukematta. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Wolfgang 04.12.2016 22:45:13 | |
---|
Bluesmies: Sunko mielestä tuo pökäle oli sitten hyvä? Perustelisitko mikä siinä oli hyvää? Vaikka kuinka yritän, en löydä MITÄÄN hyvää tuosta tekeleestä. Siksi 0/10. The Witch Katsoin juuri kyseisen filmin. Ja oikeasti et löydä MITÄÄN hyvää? Minä löydän paljonkin: erittäin hyvin näytelty, jopa lapsinäyttelijöiden osalta. Tunnelma oli onnistuneen painostava eikä vähiten hienon ääniraidan takia. Vaikea uskoa, että kyseessä oli ohjaajan ensimmäinen filmi, sen verran taitavaa elokuvausta. Yksinkertaisen juonen ympärille rakennettu upea kauhutunnelma. Plussaa myös ajalleen uskollisesta dialogista. Suosittelen kaikille. Tosin jos odotat säikäytystä joka viides minuutti, saatat pitää tätä tylsänä. "Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Wolfgang: Plussaa myös ajalleen uskollisesta dialogista. Minusta se oli teennäistä paskaa. Ei kukaan ole ikinä oikeasti puhunut sillä tavalla vaikka olisi kuinka puritaani. |
Swan 04.12.2016 23:55:20 | |
---|
varpio: Minusta se oli teennäistä paskaa. Ei kukaan ole ikinä oikeasti puhunut sillä tavalla vaikka olisi kuinka puritaani. T: Sakke, lingvistiikan professori Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
bedlam 05.12.2016 07:57:51 | |
---|
Wolfgang: The Witch Katsoin juuri kyseisen filmin. Ja oikeasti et löydä MITÄÄN hyvää? Minä löydän paljonkin: erittäin hyvin näytelty, jopa lapsinäyttelijöiden osalta. Tunnelma oli onnistuneen painostava eikä vähiten hienon ääniraidan takia. Vaikea uskoa, että kyseessä oli ohjaajan ensimmäinen filmi, sen verran taitavaa elokuvausta. Yksinkertaisen juonen ympärille rakennettu upea kauhutunnelma. Plussaa myös ajalleen uskollisesta dialogista. Suosittelen kaikille. Tosin jos odotat säikäytystä joka viides minuutti, saatat pitää tätä tylsänä. Itse suurena kauhudiggarina odotin tältä paljon enempi kuin mitä sain. Tykkään juurikin hitaasti etenevästä ja tunnelmaan pohjaavista kauhusta eniten, mutta tämä elokuva ei päässyt missään kohtaa pureutumaan ihon alle ja jäi sen takia lopulta aika keskinkertaiseksi yritelmäksi. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Bonham 05.12.2016 10:54:22 (muokattu 05.12.2016 10:55:01) | |
---|
Divergent http://www.imdb.com/title/tt1840309/?ref_=nv_sr_1 Sci-fin ystävänä tuli tämä kahlattua läpi. Olipahan melkoinen läjä sitä itseään... todella heikko yritys, vaikka idea olikin mielenkiintoinen. Lavastus ja puvustus suoraan 80-luvulta, eikä hyvässä mielessä. Köyhän miehen Nälkäpeli. Soma tyttö toki pääosassa. Ai niin, reilu kahden tunnin kesto ei todellakaan helpottanut asiaa. 0,5 / 5 |