Aihe: Nupista kaappiin kytkeminen ?
1 2 3
LaMotta
02.12.2016 21:00:19 (muokattu 02.12.2016 21:01:16)

Olisiko mahdollista, että toisen kabinetin johdotukset on räpelletty jossain vaiheessa navoiltaan vastakkaisiksi? Jos siis joku olisi niitä vähän itse 'kytkenyt'. Paitsi tietysti jos on uudet.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
BugBadWolf
02.12.2016 21:00:21
N.P: joo nuppi on ollut sammutettuna kun piuhoja on vaihdeltu

Noh...

Kun seuraavan kerran olet kasan äärellä, teet kytkennän varmasti oikein ja kokeilet uudelleen. Eiköhän se siitä, jos ei ole rikki.

Ennen virran kytkemistä voit toki vähän räpsyttää sitä katkaisijaa eestaas ja tunkea piuhaa sissään-ulos kumpaankin jackiin.

Juu... Ei kuulosta kovin ammattimaiselta, mutta ko tempulla on tullut korjattua n 90% kaikista efektilenkkien ja muiden kytkentäkohtien vioista ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
02.12.2016 21:01:12
LaMotta: Olisiko mahdollista, että toisen kabinetin johdotukset on räpelletty jossain vaiheessa navoiltaan vastakkaisiksi?

Tuumasihan se että mnetistä hankitttu, joten kaikki lienee mahdollista.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Gary the pine
02.12.2016 21:01:24
Tässä kohtaa olis varmaan hyvä kaivaa ruuvari ja yleismittari esiin...
Tulin, näin, paskoin housuun.
BugBadWolf
02.12.2016 21:02:19
Gary the pine: Tässä kohtaa olis varmaan hyvä kaivaa ruuvari ja yleismittari esiin...

Jep. Vähän vaikuttaa siltä ettei edellinen omistaja ole tyytynyt pelkästään kitaranvirittelyyn.
LaMotta
02.12.2016 21:02:56 (muokattu 02.12.2016 21:03:32)

BugBadWolf: Tuumasihan se että mnetistä hankitttu, joten kaikki lienee mahdollista.

Niin. Tuli mieleen tämä, jos kerran kumpikin kabinetti toimii yksinään, mutta yhdessä ei. Vähän niinku vastakkaisvaiheessa olevat kitaran mikit.

Mut on tämä kaukoparantaminen hirveetä spekulointia.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
BugBadWolf
02.12.2016 21:04:54
LaMotta:...Mut on tämä kaukoparantaminen hirveetä spekulointia.

Jep. Ei tiedä kamoista sen paremmin kuin niiden omistajastakaan mittää.

Kannattaa silti yrittää. Ainahan sitä voi jonkun päivän onnistua pelastamaan.
BugBadWolf
02.12.2016 21:06:29
LaMotta:...Vähän niinku vastakkaisvaiheessa olevat kitaran mikit....

Rupesin vain pohtimaan että eikö tuo meluaisi ihan alusta saakka jonkinlaisena hurinana? OP:han tuumasi että hetken on toiminut ja sitten hiljeni.
N.P
02.12.2016 21:22:03
siis kun kumpikin kaappi oli kytkettynä omaan vahvistimen outputtiin niin vähän aikaa soi ihan hyvin ja sitten ilman mitään varoitusta kaikki hiljeni
N.P
02.12.2016 21:24:06
sustain65
03.12.2016 06:13:27
N.P: siis kun kumpikin kaappi oli kytkettynä omaan vahvistimen outputtiin niin vähän aikaa soi ihan hyvin ja sitten ilman mitään varoitusta kaikki hiljeni

Onhan vahvarissa oleva sulake edelleen ehjä?
N.P
03.12.2016 07:14:05
Joo kummatkin sulakkeet on tarkistettu ja ehjiä olivat.
blues guitar
03.12.2016 07:54:14 (muokattu 03.12.2016 08:16:31)

LaMotta: Niin. Tuli mieleen tämä, jos kerran kumpikin kabinetti toimii yksinään, mutta yhdessä ei. Vähän niinku vastakkaisvaiheessa olevat kitaran mikit.

Mut on tämä kaukoparantaminen hirveetä spekulointia.

Jos kaiuttimet on vastavaiheessa pitäisi niistä kuitenkin kuulua, mutta huonommin.
Eikä vahvistimen pitäisi tietää mitään kaiuttimen vaiheistuksesta.
Voisikohan tuo vahvistin "haistella" ohmeja itseään suojatakseen?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Guitarfreak
03.12.2016 08:19:36
Tämmöisiä ideoita:
- Kaapin ohmikytkimessä kosketushäikkä
- Kaiutinjohdoissa joku häikkä
- Vahvistimen speaker outissa mätää
- Kuu väärässä asennossa
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hallu
03.12.2016 14:07:39
N.P: Joo kummatkin sulakkeet on tarkistettu ja ehjiä olivat.

Tämä on saivartelua, mutta miten tarkistit? käytitkö yleismittaria, vai kokeilitko sulaketta toisessa vahvistimessa? sulake voi olla rikki vaikka se näyttäisi ehjältä.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
N.P
03.12.2016 16:16:04
sulakkeet testasin yleismittarin ns piippi alueella
Pelimonni
06.12.2016 05:19:20
N.P: Elikkä mulla on JCM2000 nuppi ja 2kpl 4x12 mono kaappeja, miten voin kytkeä kummatkin kaapit nuppiin, niin että kummatkin kaapit toimii.

Mittaa ohmit.
Vahvistin ei välttämättä tykkää kahdeksasta ämyristä. Niissä on eroja.
Pääasia, että kokonaisimpedanssi on oikea.
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
Laulava Kylätohtori
06.12.2016 09:19:57
Pelimonni: Mittaa ohmit.
Vahvistin ei välttämättä tykkää kahdeksasta ämyristä. Niissä on eroja.
Pääasia, että kokonaisimpedanssi on oikea.

Itse olen ymmärtänyt, että se riittää hyvin, että nimellisimpedanssit täsmää. Sitä paitsi impedanssien mittaus taitaa olla aika hankalaa puuhaa, yleismittarillahan ei saa mitattua kuin resistanssin...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
hollstro
06.12.2016 09:37:06 (muokattu 06.12.2016 09:37:29)

Laulava Kylätohtori: Itse olen ymmärtänyt, että se riittää hyvin, että nimellisimpedanssit täsmää. Sitä paitsi impedanssien mittaus taitaa olla aika hankalaa puuhaa, yleismittarillahan ei saa mitattua kuin resistanssin...

Resistanssi on tyypilllisesti 15 % alhaisempi kuin nimellisimpedanssi, joten hajulle pääsee yleismittarillakin. Vaihtovirtavastuksen mittaaminen vaatii testijärjestelyn johon suurimmalla osalla ei ole laitteita, esim. sopivaa vastusta, oskiloskooppia ja siniaaltogeneraattoria.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)