el Bastardo 10.06.2004 13:47:55 | |
---|
Vattu. Joka kesä tasan sama juttu: kamala stressi siitä, mistä löytää hyvä porukka festareille rellestämään. Lähimmät kaverit on vähän sitä sorttia, ettei oikein taida kiinnostaa kamalasti ulkoilmajuhliminen. Joskus tosin on heitäkin saanut mukaan houkuteltua, mutta meininki on välillä jäänyt vähän laimeaksi. Kun nyt olisi _joku_ porukka, jonka kanssa lähteä. Aina saa soitella ympäriinsä ja jankuttaa samasta asiasta, vaikka vastauksen tietää jo kevättalvella. Viime vuosi oli kaiken huippu - kaveri perui Ruisrock-reissunsa päivää ennen lähtöä, joten piti sitten mennä yksin. Teltassa oli kyllä tilaa nukkua miten päin tahansa, mutta voi että sitä ahdistuksen määrää kun orpona matkustaa ja joka puolella jokaisella on vähintään yksi kaveri, useammilla useampi. No, lyöttäydyin sitten parin tyypin seuraan turkkufestivaalin ajaksi, ja hauskaa oli, mutta lähtötilanne on perin surkea edelleen. Se uskomaton ulkopuolisuuden tunne, mikä seuraa edellä kuvatusta tilanteesta: _minä_ oon täällä yksin, _muilla_ on kavereita. Yritä siinä sitten nauttia matkustamisesta kun vituttaa. Sanoiko joku, ettei kannattaisi valittaa? Ja siellä takana joku huuteli, että saahan sitä seuraa sieltä paikanpäältä. Niin no, totta kummatkin väittämät, en sitä kiellä. Ei pitäis valittaa, mulla on elämässä kaikki ihan hyvin. Mutta valitan silti, kun ahistaa tällainen. Olen ihan sosiaalinen luonteeltani kyllä, ei siinä mitään, ja varmaan joku hengailtava poppoo löytyisi paikanpäältä, mutta kyse on siitä kurkkua kuristavasta tunteesta, että MINKÄ HELVETIN TAKIA MUN KAVERIT ON NIIN LUSMUJA, ETTEI NE DIGGAA MISTÄÄN SELLAISESTA, MISTÄ MINÄ! Jämähtäkää vaan sinne sohvalle. Mikä tässä yhtälössä mättää: Rahaa + matkatavarat + festarilippu + juotavaa = parhaimmillaan hirveästi hauskoja muistoja. Tietty sää voi olla kehno, mutta me ollaan Suomessa. Pipon ja sadetakin voi ottaa mukaan. Reissussa voi myös rähjääntyä, mutta mitä sitten, sopiva määrä mutaa kuuluu asiaan. Rahat menee, mutta se on luotu kiertämään. Mieluusti käytän valuuttaani johonkin sellaiseen, mitä voi muistella myöhemminkin. Ja ne bändit? Musiikkiahan sinne mennään kuuntelemaan? Kyllä, mutta myös nauttimaan tunnelmasta. "Ei tuolla oikein oo mitään mikä ois hyvä", kuuluu kaverin suusta. Voi helvetti, avarra nyt jumalauta mieltäsi ja mieti vähän! Tunnelma on se, mikä ensi kädessä ratkaisee! Isoilla festareilla on niin paljon bändejä, että varmasti osa niistä miellyttää ketä tahansa. Ja live on aina liveä. Että näin. En pahoittele kirosanoja ja avautumista. Helpotti. Jep joo. Jos joku on lähdössä Provinssiin Jyväskylästä, niin saa ilmoitella. |
Tellervo 10.06.2004 14:49:13 (muokattu 10.06.2004 14:49:54) | |
---|
Tuttu kaiherruksen aihe. Suurin osa kavereista on jo sen verran ns. aikuistuneita ja perheellistyneitä, ettei niitä saa kovin helposti raahattua mihinkään, puhumattakaan että rokkifestareille (paitsi paikkoihin joissa ei tarvi yöpyä). Vähintään pitäisi olla niin paljon rahaa että päästäisiin hotellimajoitukseen, ja sitähän ei ole, kun lippujen hinnatkin on nykyään tähtitieteellisiä, samoin matkat. Festareilu on kyllä olennaisesti sosiaalinen tapahtuma, eikä tuo kriteeri täyty, jos nurtsilla kökkii yksin. Jos kuitenkin olet niin rock että lähdet vaikka omin päin, olet jo ehdottomasti voiton puolella! Mikä on coolimpaa kuin lonely rider. Mitä vaan voi tapahtua, kuka vaan voi tulla vastaan... Ja mitä enemmän ihan vaan itsekeskeisesti nautit tilanteesta ja fiiliksestä ja vähemmän mietit sitä mitä muut kenties ajattelee, sitä hauskempaa sinulla takuulla on, etkä varmasti myöskään jää yksin. Kaiken huipuksi voit kertoa jälkeenpäin kavereille festariseikkailuista ihan mitä vaan, koska kukaan ei ole ollut todistamassa :) Ota asiasta parhaat puolet, ja palaat kotiin tyytyväisenä. Pääasiahan on se, että festareilla on hauskaa, ja se on satavarmasti mahdollista ilman kaverikööriäkin. Yksin seikkaillessa voi tapahtua asioita, joita ei koskaan tapahtuisi tutussa porukassa - ja nimenomaan hyvässä mielessä. Jokaisen pitäisi joskus seikkailla omin päin. Se tekee hyvää, jos sen antaa tehdä sitä. Surkeilu on vaan heitettävä nurkkaan, jos haluaa pitää hauskaa. Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä. |
Steve McBeach 10.06.2004 15:12:48 | |
---|
Itselläni on aina vähän sama ongelma. Kavereilla on usein joko muuta menoa tai sitten tekosyitä. Tänä vuonna olen muutamaa kysellyt Ruisrockiin, muutamalla ihan hyvä este, yhdellä ihan hyvä syy, ja yksi taas sanoo ettei oikeen pidä festareista (vaikkei ole koskaan kyllä käynytkään). Että semmoista. Täytynee tässä jotain kyllä keksiä koska kesä ilman festareita ei ole mitään! I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
C.F.D.T 10.06.2004 15:15:41 | |
---|
MINKÄ HELVETIN TAKIA MUN KAVERIT ON NIIN LUSMUJA, ETTEI NE DIGGAA MISTÄÄN SELLAISESTA, MISTÄ MINÄ! Jämähtäkää vaan sinne sohvalle. noi oli suoraan mun suusta noi sanat! ymmärrystä ja myötätuntoa täältäpäin! "You Can't Dis Hip Hop So Don't You Even Go There" KRS-One |
sub zero 10.06.2004 15:29:03 (muokattu 10.06.2004 15:29:41) | |
---|
Mikä on coolimpaa kuin lonely rider? Double trouble What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Viceroy 10.06.2004 16:45:44 | |
---|
Double trouble Shemale Cops on the Run Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Stain 10.06.2004 17:08:16 | |
---|
Joo, vähän sama homma täällä. Kukaan ei ole varma lähteekö vai ei. Time is never time at all
you can never ever leave
without leaving a piece of youth |
MV 10.06.2004 17:23:27 | |
---|
No mul on kavereit lähös. Ei tosin kauheesti. Kesäs ei oo mitään hienompaa kun festarit. Ja kukaan kaveriporukastani ei oo ees raitis et vähän ihmetyttää kun niin nihkeesti lähetään mukaan...Viime vuoden ruisrokis oli kaks kaverii mukana. Toisen kans oli ihan hauskaa mut toinen ruikutti kun oli vitustui porukkaa. sit kun tultii autol kotti päin jätkä uhos ettei enää ikinä tuu ruisrokkiin. Näytin tosa jokunen aika sitten kyseiselle henkilölle bändilistaa ja ni jätkä innostu ihan perkeleesti. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Kummalla tavalla aika piristävää luettavaa, en ole yksin ongelmani kanssa. Ja kun tajuaa seuransa olevan perberistä paikan päällä ja vitutus kasvaa, kun huomaa miten muilla on lystiä. Mun ongelmat tuntuu olevan vähän siltä kantilta, että ne ihmiset jotka saa messiin on sitten niin kauheita deekuja ja häröjä, ettei niiden seuraa noin muuten sitten jaksa. Viime vuosina pientä parannusta tällä rintamalla, mutta et todellakaan ole yksin. Hatuttaa. "Sex without love is a good ride worth trying / But love without sex is second only to dying" -Glue- |
Ou Zei 10.06.2004 17:39:43 | |
---|
Viime vuosi oli kaiken huippu - kaveri perui Ruisrock-reissunsa päivää ennen lähtöä, joten piti sitten mennä yksin Hoho! Ja minä kun olin aivan varma että minä olin ainoa joka siellä oli yksin!! Miksei prkele vie nähty missään? :) Pieni määrä takaa suuren laadun. |
kivi 10.06.2004 17:43:09 | |
---|
Siihen aikaan kun festarit elivät kukoistustaan ja Rumbassa oli pikkuilmot (80-luvulla varmaan) oli varma festarikauden merkki se, että pikkuilmoihin tuli "festariseuraa haetaan" ja "ne ja ne reissaa nää ja nää festarit silloin ja silloin..." ja noista sitten sai samanhenkisiä kavereita jo etukäteen sovittua. Mikä estää samanlaista deittihakua harrastamasta nytkin. Toinen asia on sitten (ja nyt puhuu sadan festarin veteraani;-) se, että festareille on helppo mennä yksin jos pyrkii töihin. Kaikilla festareilla on jotain kökkä- tai vapaaehtoisduunia tarjolla, verkkosivuilta löytyy. Ja töissä ollessa on ihan eri näkökulma festariin, ainakin mun mielestäni paljon hauskempi, olkoonkin että mun duunifestarointini ovat muuten kuin itse festariorganisaation puolelta palkattua duunia. Ja silloin ei hetkeäkään harmita, ettei oo niitä kavereita painolastina:-) Mut ihan miten vaan. Itse liikun ihan mielelläni yksin varsinkin sinä aikana kun bändit soittavat, jos saa valita. Eipä tarvi sovittaa askelia kenenkään muun tahtiin, eikä kantaa huonoa omaatuntoa siitä, ettei koskaan ehtinyt sinne päälavan eteen vaikka sovittiin. Kavereiden kanssa tehdyt laumafestarit ovat sitten toinen asia, ja niissä hyvinä puolina painottuu enemmän se ulkofestarillinen puoli majoituksineen ja kaupunkikierroksineen. Mutta aina on kavereita löytynyt kun on tarvittu. Vaikka sitten uusia. |
Ou Zei 10.06.2004 17:53:12 | |
---|
Mikä estää samanlaista deittihakua harrastamasta nytkin FAQ: Etsitkö festariseuraa? Pieni määrä takaa suuren laadun. |
depe 10.06.2004 17:54:51 | |
---|
Shemale Cops on the Run el Bastardo and Shemale Cops in Ruissalo, osa 1. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
el Bastardo 11.06.2004 13:29:27 (muokattu 11.06.2004 13:31:17) | |
---|
Jees, kiitokset kaikille myötätunnosta. En näköjään aivan yksin ole ongelmani kanssa. Ja tosiaan, kai sinne pitää yksin lähteä, ja sitten ihan sillä yksinäinen patsastelija -asenteella. Ärsyttää vaan raahata isoa kassia + telttaa sun muita suht välttämättömiä tarvikkeita ypöyksin. :P Hoho! Ja minä kun olin aivan varma että minä olin ainoa joka siellä oli yksin!! Miksei prkele vie nähty missään? :) No hitto, tuu vaikka Manicsin keikalle sinne suht eteen oikeaan reunaan. :) el Bastardo and Shemale Cops in Ruissalo, osa 1. Hoho. :D Mieluummin shemale seurana kuin yksin, kas siinä pulma... |
leka 11.06.2004 13:33:39 | |
---|
rohkeasti vain matkaan, aina löytää ystäviä. I want to be your sledgehammer,
why don't you call my name |
doolittle 11.06.2004 15:16:22 | |
---|
rohkeasti vain matkaan, aina löytää ystäviä. Ainut ongelma sitten onkin vielä se, että entä jos tuoreet kumppanit dumppaavat kuin nallin kalliolle. Sitten vain uutta seuraa etsimään, mikäli enää jaksaa. Mutta kasvattava kokemus se on silti. "Sex without love is a good ride worth trying / But love without sex is second only to dying" -Glue- |
mie 11.06.2004 15:21:31 | |
---|
Minulla oli sama ongelma kun olin Metallica-lippuja ostamassa, vaikka kaveripiirissä useampia Metallica-faneja. Onneksi parin päivän kyselyn jälkeen löytyi kaveri mukaan. |
Ou Zei 11.06.2004 15:23:06 | |
---|
rohkeasti vain matkaan, aina löytää ystäviä Henk koht mulla oli vika kerta kun yxin lähen festaamaan - on se niin ärseestä. tuu vaikka Manicsin keikalle sinne suht eteen oikeaan reunaan Ai saatana, mä olin vasemmassa reunassa, aika edessä :) Pieni määrä takaa suuren laadun. |
kivi 11.06.2004 16:02:17 (muokattu 11.06.2004 16:03:26) | |
---|
Ärsyttää vaan raahata isoa kassia + telttaa sun muita suht välttämättömiä tarvikkeita ypöyksin. Teltta - välttämätön tarvike? Hardly:-) Makuupussi ja iso jätesäkki = lämmin peti yhdelle. Pakolliset varusteet (puetaan päälle tai taskuihin): Kengät alusvaatteet 2 sukat t-paita huppari takki jossa on taskuja bandana tms rätti jonka voi kietoa viimassa kaulaan ja auringossa päähän rautaisannos vesipullo pari muovipussia jotka voi pukea kenkiin kun sataa hammasharja lääkkeet yms. Vapaaehtoisvarusteet (pakataan kassiin): jätesäkkejä makuupussi roudareinteippiä kassi makuupussille ja muulle romulle - voi jättää päiväksi narikkaan turvaan Idea on se, ettei kanna mitään turhaa mukana. |
JE 11.06.2004 22:00:58 | |
---|
Tuliko mieleen että mnetin ´yksinäiset´ ihmiset voisivat tehdä miitin ja lähtee siitä liikkeelle. no jaa... OL NIINGON GOTONAS! |