Aihe: Mesa Boogie Triple Crown
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jucciz
30.11.2016 10:03:28 (muokattu 30.11.2016 10:04:50)
Guitarfreak: No tämä... Fiksumpi keskittyis täysillä "oikeaan" työhön että ois enempi aikaa joskus lonnia.... Eipä taida tämä homma näin toimia...

Oikea työ? Olen joskus kuullut termin, mutta ei oo kyllä mitään käryä, mitä se käytännössä meinaa. Mitä todennäköisimmin se ei omalla kohdallani tule olemaan vaihtoehto, sen verran pelottavalta kuulostaa.

Juzpe: Seuraavan kerran ku pyörit kylillä niin käy ny piruuttas Tampereen Musiikissa koeajolla. Ei maksa mitään ja kahviakin tarjoovat. Meinasin tommosen aikoinaan laittaa, mutta tuli Marsun 2266 tuli silloin hankittua.

Voishan sitä joskus käydä musaliikkeessä edes testailemassa jotain. Edellisestä kerrasta voi hyvinkin olla kymmenen vuotta. "Ostamatta en testaa"-taktiikalla on tullut hommattua nykyiset kamat likipitäen kaikki, käytettyinä totta kai.
Guitarfreak
30.11.2016 10:06:43
Jucciz: Oikea työ? Olen joskus kuullut termin, mutta ei oo kyllä mitään käryä, mitä se käytännössä meinaa. Mitä todennäköisimmin se ei omalla kohdallani tule olemaan vaihtoehto, sen verran pelottavalta kuulostaa.

Suosittelen kyllä pitämään saavutetut linjat... Itsekin vaihtaisin jos pystyis...
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
BugBadWolf
30.11.2016 13:29:55
Jucciz:...mutta toisaalta en mää näe varsinaista syytä, miksi ostaisin taloon tällä hetkellä yhtään Mesaa tai mitään muutakaan vahvistinta...

Voin antaa yhden. Kipaiset poimimassa yhden Mark V:n jostain ja niiden muiden vahvistimien tarve loppuu. ;D

Joskus olisi mukava nähdä netistä sellainen Mesa esittelyvideo, jossa tekijä olisi ensin oikeasti perehtynyt kapineeseen. Olen jo nähnyt sen "ostin Mesan 5 minuuttia sitten ja nyt mätetään tötistä"-videon noin 98045112 kertaa. Se nyt ei vaan kertakaikkiaan kerro niistä mitään.

Mesan omatkaan esittelyt eivät ole sieltä parhaasta päästä. Joko ne tekee pari samaa vanhaa naamaa kuulostaen aina samalta, tai sitten haetaan joku iso nimi tuomaan se ikioma soundinsa paikalle. Uusimmassa tavarassa näkee myös sen - mielestäni isosti vikaan menevän suuntauksen - että Mesalla yritetään nyt selvästi rakentaa niitä "kaikki-napit-klo-12-tienoilla-koska-se-on-se-soundi-jonka-kaikki-valmistajat-haluavat-Sinun-kuulevan"-tekeleitä.

Ainoa ongelma sellaisessa kunnollisessa esittelyvideossa olisi toki kesto. Internetin ihmeellisessä maailmassa kaiken pitää mahtua viiteen minuuttiin. Vartin luento on jo professoreille ja muille, joilla on tylsä, köyhä ja onneton elämä. Sellainen surkeuden keskittymä, jossa on aikaa jopa niinkin tyhmälle asialle kuin ajattelu. Jos vaikka Mark V:n kaikki toiminnot ja mahdollisuudet raapaisee läpi edes pintapuolisesti, ruudun eteen pitää kantaa kohtuullinen määrä evästä.

Eväistä tulee toki mieleeni perheenemäntä. Sellainen pullantuoksuinen, lempeä ja ilman kiljuakin hilpeä olento. Sellainen, joka osaa tehdä monimutkaisimmatkin eväät aloittaen perusmateriaaleista. Nykyversio on toki vähän toista. Rakenekynsillään äly(ttömyys)luuria näppäilevä ikipissis, joka ostelee valmiita mikroaterioita. Menisihän oikeaan ruoanlaittoon hukkaan hyvää someaikaa jopa useita minuutteja.

Mesan Mark-sarjalaiset tarjoavat aika hyvät peruspalikat kaikenlaisten soundien valmistukseen, kunhan "kokki" käyttää vähän enemmän aikaa. Voihan sitä toki hankkia "mikroaterian", jonkun yhden soundin ihmeen, mutta ei niillä mikroaterioillakaan varsinaisesti kokiksi tulla. Ei, vaikka maku olisi jo vähän niinkuin oikeassa sapuskassa.

Kaiutimen vaihto ei muuten ole Mesaan yhtään sen hankalampi asia kuin muihinkaan merkkeihin. Otetaan vanha ulos ja laitetaan uusi sisään ;D

Mitä tulee itse Triple Crowniin, se ei oikeastaan tarjoa mitään varsinaisesti uutta. Vähän on sekoitettu pakkaa ja otettu useammasta jo-valmiista mallista etusia uudeksi, vähän erilaiseksi kokoelmaksi. Ja näköjään haettu sitä napit kello tusinaan-ajatusta helpottamaan niiden ihmisten elämää, joiden ranteet eivät taivu rotaatioliikkeisiin eikä ajukoppa toisenlaiseen tapaan tehdä soundia.

Häpeäisivät. Vaan kaipa se pitää Mesankin myydä, että saavat pullaa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Jucciz
30.11.2016 13:42:28
BugBadWolf: Voin antaa yhden. Kipaiset poimimassa yhden Mark V:n jostain ja niiden muiden vahvistimien tarve loppuu. ;D

Tää on ihan yhtä hyvä vitsi nyt kuin reilu viikko sitten tuolla toisessa ketjussa. Vähän kertaus huumoria heh heh.
BugBadWolf
30.11.2016 13:51:17
Jucciz: Tää on ihan yhtä hyvä vitsi nyt kuin reilu viikko sitten tuolla toisessa ketjussa. Vähän kertaus huumoria heh heh.

Maapallo on pyöreä(hkö), vaikka taivaallisista asioista omasta mielestään paremmin perilläolevat tahot ovat toisenlaisiakin lausuntoja aiheesta antaneet.

Sekään ei ole varsinaisesti vitsi.

Turhanaikaisen vänkäämisen sijaan, voisit toki joskus kokeilla. Pitää vain vähän muuttaa sitä lähestymistapaa (tapoihinsa pahasti pikeentyneiden jopa aika totaalisesti) ja tehdä se ilman ennakkoasenteita. Onnistuukohan sellainen kaikilta?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Juzpe
30.11.2016 14:08:21

BugBadWolf: Ja näköjään haettu sitä napit kello tusinaan-ajatusta helpottamaan niiden ihmisten elämää, joiden ranteet eivät taivu rotaatioliikkeisiin eikä ajukoppa toisenlaiseen tapaan tehdä soundia.

Ethän suinkaan tarkoittanut, että Mesa on fiksujen ja valveutuneiden ihmisten laite, jolla saa soundin kuin soundin ja muiden vahvareiden käyttäjät ovat turvenuijia, juntteja ja dorkia? Sellainen tässä vähän nyt haisi sekä riveillä, että niiden välissä.

Minusta ainoa oikea suhtautuminen asioihin on se, että lopputulos ratkaisee välineistä riippumatta. Toki mnetin kamapalstalla tuo virtuaalimunan mittauskilpailu on paljon tärkeämpää, mutta noin niingy oikeessa elämässä tarkoitin.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
BugBadWolf
30.11.2016 14:24:38
Juzpe:... ja muiden vahvareiden käyttäjät ovat turvenuijia, juntteja ja dorkia? Sellainen tässä vähän nyt haisi sekä riveillä, että niiden välissä.

Älä lue rivien välistä. Netissä vähän turhan monella tuntuu olevan sellainen ennakkoasenne, että kaikki on vittuilua. Jos ei sitä ole riveillä, haetaan se sitten sieltä väleistä. Muistaakseni osaan kyllä tarpeen tullen vittuilla niin ettei kenellekään jää epäselväksi että vittuileeko se vai ei.

Surkea totuus Mesa Mark-sarjalaisten kanssa on se, että niillä tehdään soundit eri tavalla kuin suurimmassa osassa muita kapineita. Ihmiset eivät vain kertakaikkiaan halua ymmärtää sitä. Ei siinä sen kummemmasta ole kyse.

...virtuaalimunan mittauskilpailu on paljon tärkeämpää..

No se. Tässäkin yhteydessä kauhistuttavin ajatus on se, että joku toinen olisi keksinyt ko laitteesta jotain sellaista mitä muut eivät.

Minua ei kiinnosta mittailla. Jos sellaiseen on ylipäätään tarvetta, mitattavaa on jo lähtökohtaisesti ihan liian vähän. Mutta oikaisen kyllä (varsin vastentahtoisesti nykyään) joskus pahimpia sammakoita, joita vastaan tulee. Ei se ole rakettitiedettä. Minä en ole guru enkä yritä edes sellaista esittää. Luin vain sen aapisen ja kokeilin siltä pohjalta vähän itse. Parin vuoden harjoittelulla on sitten helppo kertoa, mikä näiden kanssa on totta ja mikä ei.

Jokainen on tervetullut tälle rappiotilalle kokeilemaan näitä kovin kiistanalaisia kapineita. Perusasia selviää viidessä minuutissa.

Nykymuotista some-käytöstä en suosittele kokeiltavaksi ko tosielämän tilanteessa ;D
Juzpe
30.11.2016 14:44:34

BugBadWolf:

Jokainen on tervetullut tälle rappiotilalle kokeilemaan näitä kovin kiistanalaisia kapineita. Perusasia selviää viidessä minuutissa.

Nykymuotista some-käytöstä en suosittele kokeiltavaksi ko tosielämän tilanteessa ;D

Mää kokeilin niitä Mesan tuotteita parikymmentä erilaista taannoin kun mahdollisuus tarjoutui. Eo ollu mun juttu lainkaan ne vehkeet paitsi Lone Starin cleani.

Mää ny käyttäydyn onneks yhtä huonosti joka paikassa niin vältytään yllätyksiltä.

BTW missä näitä sun Mesasoundeja voi kuunnella?
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Jucciz
30.11.2016 14:50:10
BugBadWolf: Maapallo on pyöreä(hkö), vaikka taivaallisista asioista omasta mielestään paremmin perilläolevat tahot ovat toisenlaisiakin lausuntoja aiheesta antaneet.

Sekään ei ole varsinaisesti vitsi.

Turhanaikaisen vänkäämisen sijaan, voisit toki joskus kokeilla. Pitää vain vähän muuttaa sitä lähestymistapaa (tapoihinsa pahasti pikeentyneiden jopa aika totaalisesti) ja tehdä se ilman ennakkoasenteita. Onnistuukohan sellainen kaikilta?

Harmi, että joudun kertaamaan - sehän on osoitus siitä, ettet selvästikään lukenut siellä toisessa ketjussa, mitä kirjoitin. Oli miten oli, mulla oli kuin olikin tarunhohtoinen Mesa Mark V testissä viikon verran - kaikista pisimpään niistä koneista, joita olen halunnut testata rauhassa ennen ostopäätöstä. Ja kyllä niitä nappeja ruuvattiinkin, eikä pelkästään kotivolumeilla vaan parilla keikallakin.

Täysin avoimin mielin lähdin etsimään omia korviani miellyttäviä soundeja ulos, sillä paperillahan kone vaikutti todella hyvältä. Ongelma oli, että se hyvyys sitten lopultakin jäi siihen paperiin. Käytin myös Mesan omia suosituksia soundin etsimiseen, mutta lopputuloksessa oli aina liikaa jotain tai liian vähän jotain muuta, eikä niihin päässyt säätimillä käsiksi - ja tiedän, EQ:n säätimet ovat tarvittaessa hyvinkin interaktiiviset. Oliko syynä 6L6GC-putket tai combon oma kaiutin, ei lopultakaan kiinnosta enää tässä vaiheessa. Jos vehje ei tehdaskuosissa tuota käyttökelpoista ääntä viikon ruuvauksella, se tuskin tekee sitä, vaikka osia vaihdettaisiin - ainakaan järkevissä rajoissa.

Tokihan tähän mennessä vannoutuneet Mesa-uskovaiset ovat jo päättäneet, että syy oli lopultakin siinä, etten vääntänyt nappuloita oikealla tavalla, sillä jos olisin vääntänyt, olisi taivas auennut ja arviolta 17 kitaravahvistinta lähtenyt torille myyntiin välittömästi. Eihän ole kertakaikkiaan mahdollista, että tuon laitteen soundipaletti tai ylipäätään soundin perusluonne voisi olla sopimaton jollekulle soittajalle. Tätähän selvästi yrität tolkuttaa minulle ja varmasti muillekin, jotka eivät ole oivaltaneet Mesan ylivertaisuutta.

Mua ennen kaikkea ihmetyttää se, onko se ihan oikeasti Mesa-uskovaisilta pois, jos joku ei kyseisen firman tuotteisiin päädy ja vielä kykenee perustelemaan valintansa. Yli 90 prosentissa tapauksista nimittäin tuntuu alkavan melko hanakka käännytys tai enemmän tai vähemmän suora vihjailu tyyliin "sä et vaan osannu säätää sitä, siitä kyllä irtoaa kaikki soundit".

Mesa on mun kirjoissa hyvä Mesa. Ei enempää eikä vähempää.
BugBadWolf
30.11.2016 14:50:22
Juzpe:...BTW missä näitä sun Mesasoundeja voi kuunnella?

Minun Mesasoundejani ei tarvitse kuunnella. Voit kokeilla, saatko omat soundisi kapineesta.

Lähin maalikylä on nimeltään Tervakoski. Olen kuitenkin metsäläinen (näkyy toki kirjoittelustakin), joten ko kylältä pitää vielä ajella vajaa kymmenen kilometriä kohti metsää. Kainostelen kuitenkin tarkempien osoitetietojeni jättämistä internetin yleisesti ihmeteltäväksi. Olen kuitenkin tavannut antaa osoitteen ajo-ohjeineen esim kaupantekoa helpottamaan, joten eipä se Mesan koeajonkaan kohdalla luulisi ylipääsemätöntä olevan.
BugBadWolf
30.11.2016 15:01:37
Jucciz:... "sä et vaan osannu säätää sitä, siitä kyllä irtoaa kaikki soundit"...

Kylläpä tämä nyt sinua kovasti ahdistaa. Tokene. Ei se maailma siihen kaadu, vaikka joku vahvistin jää hankkimatta.

Mitä tulee tuohon uskovaisuuteen, voisin ehdottaa että kokeilet vähän toisenlaista kommunikaatiomenetelmää. Loppujen lopuksi eihän se tee minusta minkäänlaista uskovaista, että kirjoituksestasi lainaamani osa tiivisti mielestäni oivallisesti kaiken kapineesta oppimasi.

Ei pitäisi alkaa kovin tunteelliseksi siitäkään, jos netissä kertoo ensin ajelleensa autoa 20 vuotta niin että on käännellyt rattia vain oikealle ja joku katsoo asiakseen muistuttaa että toinenkin tapa on olemassa. Tokihan silläkin tavalla pääsee melkein joka paikkaan, mutta kyllä se ratin kääntämisen taitokin kannattaa opetella molempiin suuntiin.
Jucciz
30.11.2016 15:15:57 (muokattu 30.11.2016 15:18:05)
BugBadWolf: Kylläpä tämä nyt sinua kovasti ahdistaa. Tokene. Ei se maailma siihen kaadu, vaikka joku vahvistin jää hankkimatta.

Mitä tulee tuohon uskovaisuuteen, voisin ehdottaa että kokeilet vähän toisenlaista kommunikaatiomenetelmää. Loppujen lopuksi eihän se tee minusta minkäänlaista uskovaista, että kirjoituksestasi lainaamani osa tiivisti mielestäni oivallisesti kaiken kapineesta oppimasi.

Ei pitäisi alkaa kovin tunteelliseksi siitäkään, jos netissä kertoo ensin ajelleensa autoa 20 vuotta niin että on käännellyt rattia vain oikealle ja joku katsoo asiakseen muistuttaa että toinenkin tapa on olemassa. Tokihan silläkin tavalla pääsee melkein joka paikkaan, mutta kyllä se ratin kääntämisen taitokin kannattaa opetella molempiin suuntiin.

Analogiasi ovat tasaisen huonoja edelleenkin. Siitä huolimatta tavallaan ihailen itsepintaista kannassasi pysymistä, joka kiteytyy siis seuraavasti: "Mesasta saa kyllä kaikki soundit. Jos ei saa, eivät vaan osaa käyttää sitä." Ei riittäne ihan pieni talo tai tontti sille ylemmyydentunteelle, jota koet muihin merkkeihin päätyneitä kohtaan.

Tokihan maailman kohtaaminen saattaa noista lähtökohdista olla vaivattomampaa, kun ei tarvitse edes harkita sitä vaihtoehtoa, että asiat voisivat olla muullakin tavalla kuin millaisina ne oman pääkopan sisällä näyttäytyvät ja silloinkin lähinnä arvailujen pohjalta. Se on itse asiassa oikein hyvä suojamekanismi, jolle on olemassa nimikin.

Luultavastihan olen astunut trollinkakkaan jo aikoja sitten. Eihän kenenkään näkökanta tällaiseen asiaan voi olla yhtä yksiulotteinen kuin keskiverto Mesan clean-soundi. ;)
BugBadWolf
30.11.2016 15:31:06
Jucciz:.blabla...

Kuulehaa sie Jucciz. Omassa tavassasi esittää asiasi ja persoonassasi - tämä kattakoon niin fyysiset, kuin psyykenkin ominaisuudet - ylipäätäänkin olisi toki paljonkin moitiskelun aihetta. Koska en kuitenkaan koe olevani tarpeeksi energinen tuottamaan pienen kirjan verran tekstiä, jätän ne nyt analysoimatta.

Haluaisin sinun nyt kuitenkin kiinnittävän huomion siihen, että vain toisen meistä täytyy koko ajan laajentaa selitysvalikoimaansa. Nyt vaikuttaa siis siltä, että laiskuutesi/muista syistä aiheutunut kyvyttömyytesi kääntää muutamaa nappulaa vahvistimessa olisi jotenkin minun syytäni.

Oletkohan sinä edes tolkuissasi?
heviäijä
30.11.2016 15:36:55
-Wintersun
-Esiasetukset Electro Harmonixin pedaaleille
-Amfisound-kitarat
-Tämä
-Mikäs seuraavaksi?
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Shredator
30.11.2016 15:45:35

Jucciz:
Luultavastihan olen astunut trollinkakkaan jo aikoja sitten. Eihän kenenkään näkökanta tällaiseen asiaan voi olla yhtä yksiulotteinen kuin keskiverto Mesan clean-soundi. ;)

Ihan mielenkiinnosta kysyn (vaikkei ilmeisesti kannattaisi) kun syvällä kokemuksen rintaäänellä toteat noin tiukasti, että mikä esim. näissä soundeissa on sitten vikana?

https://www.youtube.com/watch?v=mMQJo-9K0rI
https://www.youtube.com/watch?v=47-nn5-BNxg
https://www.youtube.com/watch?v=EyGCjaS1Q_Q
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
JohnPatrick
30.11.2016 15:47:17
BugBadWolf: Kuulehaa sie Jucciz. Omassa tavassasi esittää asiasi ja persoonassasi - tämä kattakoon niin fyysiset, kuin psyykenkin ominaisuudet - ylipäätäänkin olisi toki paljonkin moitiskelun aihetta. Koska en kuitenkaan koe olevani tarpeeksi energinen tuottamaan pienen kirjan verran tekstiä, jätän ne nyt analysoimatta.

Haluaisin sinun nyt kuitenkin kiinnittävän huomion siihen, että vain toisen meistä täytyy koko ajan laajentaa selitysvalikoimaansa. Nyt vaikuttaa siis siltä, että laiskuutesi/muista syistä aiheutunut kyvyttömyytesi kääntää muutamaa nappulaa vahvistimessa olisi jotenkin minun syytäni.

Oletkohan sinä edes tolkuissasi?

Muistaako joku nuoruudestaan tai tietää vaikka nykyisyydestäkin sellaisen kaverin joka aina "sattumalta joutuu" tappeluihin ja ongelmiin? ilta kuin ilta niin sama tyyppi aiheuttaa aina hämminkiä! Tuli vaan jotenkin mieleen BugBadWolfistä.... muissa on aina vikaa kun eivät osaa käyttäytyä ja keskustella asiallisesti, mutta jännästi on aina sama kaveri vänkäämässä! :D
BugBadWolf
30.11.2016 16:05:44
JohnPatrick:...muissa on aina vikaa kun eivät osaa käyttäytyä ja keskustella asiallisesti, mutta jännästi on aina sama kaveri vänkäämässä! :D

Ahaa.. Lauma alkaa liikahdella. Sitä voiman tunnetta... ;D

Haluaisitko kuitenkin loihtia minulle selityksen joka perustelee aiheen siirtämisen jonkun keskustelijan henkilökohtaisiin ominaisuuksiin heti kun omat argumentit varsin aiheesta käyvät heppoisiksi?

Se taitaa nyt vain olla niin, että aivan liian monet eivät osaa keskustella asiallisesti.

Lausuntosi on muuten pielessä myös lausuessasi sanan "aina" minuun liitettynä. Koin tuossa taannoin dramaattisen laskun kyvyssäni sallia yksinkertaisten tulla tyköni ja taisin olla muutaman kuukauden kirjoittelematta yhtään mitään. Kuitenkin olette onnistuneet järjestämään täällä kasakaupalla ulinoita.

Olisiko se siis kuitenkin se lauma, joka on se ongelma?
ÄrGee
30.11.2016 16:09:11
Jaa jaa... Mark JP2C tuli testattua kesällä, enkä osannut ruuvata sitä suoraan sanottuna paskaakaan. Jokaiselle kanavalle omat kytkimet, eq:t ja miten ne sai käyttäytymään graafisen eq:n kanssa oli vartin testauksella aivan mahdotonta opetella.

Mistä päästäänkin siihen että Mark vahvistimia säätäessä gain, bass ja graafinen eq pitäisi säätää aina toistensa kanssa niin sanotusti symbioosissa keskenään, koska kaikki vaikuttavat kaikkeen.

Tuskin oli päättärin putkityypissä vikaa, koska muutenkin näissä koneissa etuaste on se joka vaikuttaa eniten soundiin.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Jucciz
30.11.2016 16:11:02
Shredator: Ihan mielenkiinnosta kysyn (vaikkei ilmeisesti kannattaisi) kun syvällä kokemuksen rintaäänellä toteat noin tiukasti, että mikä esim. näissä soundeissa on sitten vikana?

https://www.youtube.com/watch?v=mMQJo-9K0rI
https://www.youtube.com/watch?v=47-nn5-BNxg
https://www.youtube.com/watch?v=EyGCjaS1Q_Q

Kiitos kysymästä. Oikeastaan noissa pätkissä en erityisemmin innostunut yhdestäkään soundista - sen enempää Mesasta kuin muistakaan. En tiiä, meneekö mikityksen, miksauksen vai minkä piikkiin, mutta jotenkin kovin elotonta on. Puhtaat kuulostivat aika paljon semmoisen tyypin ruuvaamilta, jota yleisesti ottaen kiinnostaa enemmän särösoundin viilaus: puhtaassa soundissa vaatimustaso on luultavasti toisenlainen - riittää "kunhan se on puhdas". Voin olla väärässäkin, mutta oon nähnyt vuosien varrella tämmöisiä skenaarioita ihan livenäkin. Tai sit vaan makumme on kovin eri, sekin on mahollista. Yks on toki se, että koko signaaliketju vaikuttaa aina kaikkeen: kovin isotehoisilla tai varsinkaan keraamisilla magneeteilla varustetuilla mikeillä en oo koskaan saanu kauhean hengittävää tai eläväistä puhdasta (tai mitään muutakaan) soundia aikaiseksi, mutta niillekin on omat käyttökohteensa.

Summa summarum: "luonnetta" kaipais enemmän - mitä se sitten onkin - mut voi olla, että puhutaan semmoisista asioista, joita ei pelkkää EQ:ta vääntämällä muuteta. Tai siis toki muutetaan, jos kysytään oikealta henkilöltä.

Fender-maailmasta mun suosikit löytyvät muutenkin enemmän Brownface- ja Tweed-maailmoista. Blackfacellekin on paikkansa toki, mutta se ei oo mun mielestä niin yleiskäyttöinen ihan noinniinku perussoundina tai vaikkapa alustana pedaaleille. Jotkut muut kyllä tykkää paljonkin, eikä se multa oo pois.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)