Muusikoiden.net
12.05.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender bassman 59 vs Deluxe reverb
1
Niksu-
29.11.2016 21:23:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin hieman kysellyt kokemuksia kyseisistä malleista. Itse pitäisi päivittää vahvistinkalustoa. Olen ajatellut tota bassmania, kun pienempiä keikkoja tulee kyllä soiteltua. Saako bassmanista yhtään hyviä soundeja pienemmällä volalla, jos tarvitsee joskus kerrostalossa soitella vai onko 45w liikaa? Tässä tapauksessa varmaan DR käytännöllisempi?
 
Rämppy
29.11.2016 21:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpikaan ei pääse oikeuksiinsa kerrostalovolyymilla. Että siinä mielessä on aika sama kumman hommaat. Keikkakoneina molemmat toimii hyvin. Deluxe Reverb on munsta aika ihanteellinen combo baari-kokoluokan keikoille tehon ja roudattavuuden suhteen. Mutta kyllä Bassman on myös hyvä. DR:ssä on sweet spot volumen ollessa 4-6 kieppeillä.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Laulava Kylätohtori
29.11.2016 22:08:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Kumpikaan ei pääse oikeuksiinsa kerrostalovolyymilla. Että siinä mielessä on aika sama kumman hommaat. Keikkakoneina molemmat toimii hyvin. Deluxe Reverb on munsta aika ihanteellinen combo baari-kokoluokan keikoille tehon ja roudattavuuden suhteen. Mutta kyllä Bassman on myös hyvä. DR:ssä on sweet spot volumen ollessa 4-6 kieppeillä.
 
Samaa mieltä. Kummastakaan ei saa säröä kerrostalosta ja molemmat toimii about yhtä hyvin puhtaiden osalta. Mulla on ollut molemmat samaan aikaan ja kyllä ne molemmat toimii hyvin puhtailla hiljaisella.
 
Muistelisin, että nuo olisi aika samanlaisia roudattavia. Bassman on vähän korkeampi, mutta ei se mielestäni paljon painavampi ollut. Elementit ovat kuitenkin 10" ja kotelo mäntyä.
 
Noita, kun luukuttelin joskus rinnakkain, niin Bassmanin vieressä DR soundasi pieneltä ja laatikkomaiselta, siksi sai mennä. Ei sillä, että DR missään tapauksessa olisi kumpaakaan, vaan siltä se vaan tuntui. Kumpikaan ei ole sinänsä toista parempi, vaan kumpi nyt sattuu sopimaan ja maistumaan itselle paremmin..
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Freewheeler
29.11.2016 22:56:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niksu-: Olisin hieman kysellyt kokemuksia kyseisistä malleista. Itse pitäisi päivittää vahvistinkalustoa. Olen ajatellut tota bassmania, kun pienempiä keikkoja tulee kyllä soiteltua. Saako bassmanista yhtään hyviä soundeja pienemmällä volalla, jos tarvitsee joskus kerrostalossa soitella vai onko 45w liikaa? Tässä tapauksessa varmaan DR käytännöllisempi?
 
Bassmanissa ei ole reverbiä eikä tremoloa ja se on isompi (ja hankalampi roudattava). Aika samaa pukkaavat muuten. Mulla DR toimii hyvin ja hienosti.
 
Niksu-
30.11.2016 07:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samoja asioita itsekin ajatellut. Onneksi tuo kerrostalo soittaminen ei ole iso ongelma, sillä mahdollisuudet pitää vaikka treenikämpällä. Paras varmaan päästä kokeilemaan ja sen perusteella miettiä oikea ratkaisu. Kiitos vastauksista!!
 
Jucciz
30.11.2016 08:35:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerrostalossa 4-wattinenkin kone on välillä liikaa, tuli huomattua. 22-wattinen Deluxe Reverb on jo toivottoman paljon liian äänekäs, jotta sitä voisi avata sinne herkullisimmalle alueelleen. Varmaan arvaat, mikä on tilanne Bassmanin tapauksessa.
 
Soundillisestihan nuo eivät toki ole ihan sama kone, koska Bassman edustaa tweed-aikakautta, joten perussoundi on keskiäänivoittoisempi, kun taas Deluxe Reverbissä keskiäänet ovat jo kytkennän puolesta enemmän kuopalla. Toki sitten kummankin koneen kaiuttimet tuovat oman merkittävän lisänsä kokonaissoundiin.
 
Klubikeikalle Deluxe Reverb onkin sitten tehonsa puolesta yleensä passeli, jos soundi vaan muuten miellyttää. Vähän pienemmän ravintolan nurkassa toki sekin kone saattaa olla liian äänekäs. Jos nimenomaan Fender on kiikarissa, kannattaa mun mielestä ehdottomasti testata Princetonia tai Princeton Reverbiä: noiden 12-15 watin teholuokka ei oo ihan toivoton kotisoitteluun, mutta kumminkin täysin riittävä keikoille - etenkin jos kone mikitetään, niinkuin suotavaa on liki joka tilanteessa.
 
Tuossa ois yks potentiaalinen kone: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1203921
Metalkallo
30.11.2016 09:14:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Samaa mieltä. Kummastakaan ei saa säröä kerrostalosta ja molemmat toimii about yhtä hyvin puhtaiden osalta. Mulla on ollut molemmat samaan aikaan ja kyllä ne molemmat toimii hyvin puhtailla hiljaisella.
 
Mulla on Bassman klooni ja kyllä, säröä ei saa hiljaisella ilman pedaalia, mutta ihan mukavat puhtaat saa hiljempaakin kun pistää masterin täysille ja säätää sitten puhdasta (volumea) sen mukaan kun tarttee.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Illu
30.11.2016 13:05:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kerrostalossa 4-wattinenkin kone on välillä liikaa, tuli huomattua. 22-wattinen Deluxe Reverb on jo toivottoman paljon liian äänekäs, jotta sitä voisi avata sinne herkullisimmalle alueelleen. Varmaan arvaat, mikä on tilanne Bassmanin tapauksessa.
 
Soundillisestihan nuo eivät toki ole ihan sama kone, koska Bassman edustaa tweed-aikakautta, joten perussoundi on keskiäänivoittoisempi, kun taas Deluxe Reverbissä keskiäänet ovat jo kytkennän puolesta enemmän kuopalla. Toki sitten kummankin koneen kaiuttimet tuovat oman merkittävän lisänsä kokonaissoundiin.
 
Klubikeikalle Deluxe Reverb onkin sitten tehonsa puolesta yleensä passeli, jos soundi vaan muuten miellyttää. Vähän pienemmän ravintolan nurkassa toki sekin kone saattaa olla liian äänekäs. Jos nimenomaan Fender on kiikarissa, kannattaa mun mielestä ehdottomasti testata Princetonia tai Princeton Reverbiä: noiden 12-15 watin teholuokka ei oo ihan toivoton kotisoitteluun, mutta kumminkin täysin riittävä keikoille - etenkin jos kone mikitetään, niinkuin suotavaa on liki joka tilanteessa.
 
Tuossa ois yks potentiaalinen kone: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1203921

 
Mulla on Deluxe Reverb kotisoitossa ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Särölle sitä ei viitsi kotioloissa murjoa, mutta Sweet Honey Overdriven kanssa saundi on erittäin kohdallaan jo pienemmälläkin volumella. Toki pienempi volumekin on suhteellinen käsite, mutta omasta kokemuksesta omakotitalossa jossa naapurit ovat kaukana nyt puhunkin. Mulle Deluxe Reverb on passeli kone, sillä pärjää hyvin kotona ja keikalla.
 
Maailman raatajat sorron kahleet pois!
iec
02.12.2016 15:38:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja Deluxe Reverbinkin saa vielä makuuhuone/kerrostalokelpoisemmaksi (varsinkin jos säröt ottaa purkista) tekemällä siihen yksinkertaisen mastervolan, kuten minä tein samansukuiseen SuperSoniciin:
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=12960426#p12960426
 
Kuvittelisin ainakin, että kytennässä pitäisi olla aika lailla sukulaisuutta, mutta voin olla tietysti väärässäkin :D. DR:ssä ei ole tietenkään efektilooppia, kuten SS:ssa.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
gunnar
02.12.2016 23:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kerrostalossa 4-wattinenkin kone on välillä liikaa, tuli huomattua. 22-wattinen Deluxe Reverb on jo toivottoman paljon liian äänekäs, jotta sitä voisi avata sinne herkullisimmalle alueelleen. Varmaan arvaat, mikä on tilanne Bassmanin tapauksessa.
 
Soundillisestihan nuo eivät toki ole ihan sama kone, koska Bassman edustaa tweed-aikakautta, joten perussoundi on keskiäänivoittoisempi, kun taas Deluxe Reverbissä keskiäänet ovat jo kytkennän puolesta enemmän kuopalla. Toki sitten kummankin koneen kaiuttimet tuovat oman merkittävän lisänsä kokonaissoundiin.
 
Klubikeikalle Deluxe Reverb onkin sitten tehonsa puolesta yleensä passeli, jos soundi vaan muuten miellyttää. Vähän pienemmän ravintolan nurkassa toki sekin kone saattaa olla liian äänekäs. Jos nimenomaan Fender on kiikarissa, kannattaa mun mielestä ehdottomasti testata Princetonia tai Princeton Reverbiä: noiden 12-15 watin teholuokka ei oo ihan toivoton kotisoitteluun, mutta kumminkin täysin riittävä keikoille - etenkin jos kone mikitetään, niinkuin suotavaa on liki joka tilanteessa.
 
Tuossa ois yks potentiaalinen kone: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1203921

 
Mites ton Princetonin kanssa sellainen grunge-kasariheavy tason särö pedaaleilla keikka volalla tuon 10" elementin kanssa. Vai toimiiko paremmin puhtailla ja blues säröillä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «