Aihe: Gene Simmons: "Asshole"
1
stickyfinger
09.06.2004 11:08:23
En löytänyt Gene Simmonsin soololevyä koskevaa keskustelua vaikka platan ilmestymisestä on jo jokunen viikko, joten aloitetaanpa tässä sitten sellainen.

Eli oletteko miehen "Asshole"-levyä kuulleet, tai sen hankkineet, ja mitäs pidätte?

Itse olen kuutisen biisiä kuullut, ja olihan se juuri sitä mitä odotinkin: tyhjänpäiväisiä, epätasaisia pöytälaatikkobiisejä. Versio Prodigyn "Firestarterista" kuulostaa joltain karaoke-vedolta, muutenkin levy on yhtä sillisalaattia. Miksi lie pitänyt tuollainen jämäbiiseistä koottu albumi julkaista kun luulisi Simmonsinkin businessmiehenä se käsittävän ettei myyntiluvut tule kuitenkaan päätähuimaavia olemaan eli mitään isoja dollareita ei tilille tipahada. Kaipa tuokin sitten on vain sen elämääkin suuremman egon pönkitystä.
Mutta ei pappa Simmons tajua tuohonkaan vielä lopettaa, vaan mieshän meinaa julkaista Gene Simmons- boksin jossa on 100 miehen ennenjulkaisematonta biisiä!
Huh huh..
Shake your money maker!
ozz3
09.06.2004 12:36:25
Tottahan tuo on, että aikamoinen sillisalaatti on koko levy, mutta kyllä sieltä löytyy ne iloisetkin hetkensä! Kappaleet: Sweet & Dirty Love, Asshole, Carnival Of Souls, Now That You're Gone ja (kyllä minä tykkään, ampukaa sitten) Firestarter ovat hyviä Gene raitoja.

Sanotaan näin, että parempikin albumi olisi voinut olla, mutta en kyllä parempaakaan odottanut. Sitten vain odottelemaan Paul Stanleyn sooloa....
"In the words of AC/DC: We roll tonight... to the guitar bite... and for those about to rock... I salute you."
jackcrow
09.06.2004 16:07:06
HEI PISTÄKÄÄPÄ teidän omat KISS levy TOP5 tänne!
(mielenkiintosta on se että yleensä aika eriävät mielipiteet).

mun TOP5:
- Destroyer
- Love gun
- Kiss
- Lick it up
- Dynasty

"creatures of the night" & "psycho circus" ois tullu jatkoksi. Fiiliksen mukaan myös voi hiukan vaihdella tuo lista.
HaloOfFlies
09.06.2004 16:21:16

Toistaiseksi oon kuullut tuon nimibiisin ja se ainakin kuulostaa hienolta.

Kiss-levyt TOP5:
1. Kiss
2. Destroyer
3. Carnival Of Souls
4. Hotter Than Hell
5. Dressed To Kill.

Entäpäs sitten TOP5 Kiss-kappaleet? Oma listani näyttää tältä:
1. Black Diamond
2. Psycho Circus
3. Cold Gin
4. Detroit Rock City
5. I Will Be There
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
stickyfinger
09.06.2004 17:25:20
Hmm...TOP5 Kiss-levyt:

1. Kiss
2. Dressed to Kill
3. Rock And Roll Over
4. Love Gun
5. Destroyer

Vaikka KISSin levyjä hyllyt pursuaa, niin tunnustan olevani ihan selkeästi tuosta perinteisestä, 70-luvun Kissistä diggaava.
Ei kasari-matsku uppoa juurikaan, vaikka tietysti joukosta hyviäkin biisejä löytyy.
Shake your money maker!
gheisari
09.06.2004 18:22:31
Firestarterista tehty musiikkivideo on melko vakuuttava.
http://genesimmons.com/firestarter/firestarter.html
ozz3
09.06.2004 18:49:47
Firestarterista tehty musiikkivideo on melko vakuuttava.
http://genesimmons.com/firestarter/firestarter.html

Hehhehe, aika korni...

TOP 5 Kiss levyt:

1.Destroyer
2.Revenge
3.Kiss
4.Creatures Of The Night
5.Psycho Circus

Bubbling Under:
Hotter Than Hell
Dressed To Kill
Rock And Roll Over
Love Gun
Ace Frehley Solo Album
(Music From) The Elder
Lick It Up
Carnival Of Souls

Muut ei sitten mahdukkaan tohon kastiin....
"In the words of AC/DC: We roll tonight... to the guitar bite... and for those about to rock... I salute you."
jackcrow
10.06.2004 01:30:29
"Carnival Of Souls" ei kuulosta kissiltä, ennemmin se vois olla esim. Brucen joku soolojuttu.

niin mun tän hetken TOP 5 biisit:
- Million to one
- Tomorrow
- I`m legend tonight
- Wouldnt you like to know me
- Creatures of tke night

+ God of thunder (ALIVE 2 versio)

"ok, on tullut kuunneltua niin kauan että se luultavasti vaikuttaa tohon listani "hämäryyteen".
Medication
10.06.2004 10:52:48
1. Destroyer
2. Love Gun
3. RnR Over
4. Kiss
5. Unmasked

-----

1. Goin' Blind
2. See You Tonite
3. I Stole Your Love
4. Tomorrow & Tonight
5. Strutter
6. Detroit Rock City
7. Ladies Room
8. Great Expectations
9. Love Gun
10. A World Without Heroes
stickyfinger
10.06.2004 15:49:25 (muokattu 10.06.2004 15:50:03)

niin mun tän hetken TOP 5 biisit:
- Million to one
- Tomorrow
- I`m legend tonight
- Wouldnt you like to know me
- Creatures of tke night

+ God of thunder (ALIVE 2 versio)

Kun otit tuossa esille tuon Paul Stanleyn soololevyn "Wouldn´t you like to know me"-biisin, niin tuli mieleen mainita että meikäläinen tykkää paljon tuosta tähtisilmän sooloplatasta. Just sellasta perinteistä melodista ja tarttuvaa hard rockia. Tai, niin, ehkä tuo Stanleyn soololevy on niistä neljästä soolosta nimen omaan eniten Kissiltä kuulostava, mutta siinä on kyllä hyviä biisejä. "Tonight you belong to me", "It´s allright", "Wouldn´t you like to know me" jne., hyviä ralleja.
Omat suosikit noista soololevyistä on juuri Paulin ja Acen kiekot. Tosin aika harva niistä Genen ja Peterin lätyistä oikeasti taitaa tykätäkkään.
Shake your money maker!
Explorer
10.06.2004 16:11:04
Sanoisin että Kissin parhaat levyt ovat Alive! ja Alive II. Studiolevyt ovat enemmän tai vähemmän kuraa Love Gunin jälkeen, tosin lähes jokaisella sitä seuranneella levyllä on pari helmeä mukana.
Biotech is godzilla.
doolittle
10.06.2004 17:14:37
Asshole tuntuu sellaiselta väsyneeltä vitsiltä ja irvailulta koko bisneskenttää kohtaan. Nimibiisi on kyllä hauskaa kuultavaa, mutta että ihmiset laittavat rahaa tähän ja Gene tietää sen. Ei välttämättä ihan niin hauskaa enää kun tuota puolta miettii...
"Sex without love is a good ride worth trying / But love without sex is second only to dying" -Glue-
jackcrow
10.06.2004 23:07:05
Itse nään noi neljä 1978 soololevyt yhtenä pakettina. mutta eniten tulee kuunneltua Stanleyn plättyä. sen takia hiukan kiinnostaakin tuo stanleyn tuleva uus soolo.

Omistaako muuten kukaa muu vinyylia "Best of solo albums"? ei oo ittellä monesti vastaan tullut.

kaverilla on noi soolo levyt (japani) digipakkeinä (aika cool).
Ben_D
10.06.2004 23:22:17

Itse nään noi neljä 1978 soololevyt yhtenä pakettina. mutta eniten tulee kuunneltua Stanleyn plättyä. sen takia hiukan kiinnostaakin tuo stanleyn tuleva uus soolo.

Omistaako muuten kukaa muu vinyylia "Best of solo albums"? ei oo ittellä monesti vastaan tullut.

kaverilla on noi soolo levyt (japani) digipakkeinä (aika cool).

Vinyyleistä puheeonollen kaverilla on Japanista tilattu 11 vinyylin setti, jossa kaikki vinyylit erivärisiä. Mukana tuttuun tapaan kaikkea oheiskrääsää. Kulkee nimellä Originals. Originalsiahan on olemassa 1 ja 2, mutta tää on eri setti. Itsellä on tuo Originals ykkönen ollutkin, mutta myin pois, koska mulle riittää ne ihan normaali vinyyliversioina.
stickyfinger
11.06.2004 09:09:09
Vinyyleistä puheeonollen kaverilla on Japanista tilattu 11 vinyylin setti, jossa kaikki vinyylit erivärisiä. Mukana tuttuun tapaan kaikkea oheiskrääsää. Kulkee nimellä Originals. Originalsiahan on olemassa 1 ja 2, mutta tää on eri setti. Itsellä on tuo Originals ykkönen ollutkin, mutta myin pois, koska mulle riittää ne ihan normaali vinyyliversioina.

Juu, tuo 11 vinyylin japsi-setti taisi ilmestyä tuossa 90-luvun lopussa. Komea paketti, kunpa vain itselläkin olisi joskus tämän elämän aikana rahaa laittaa tollasiin paketteihin. Noh, todennäköisesti ei ole.

Ja, kun Jackcrow kyselit tuosta "best of solo albums"-levystä, niin multa ainakin löytyy, kyllä siihen joskus ihan divareissakin törmää.
Shake your money maker!
ozz3
11.06.2004 12:09:08
Ja, kun Jackcrow kyselit tuosta "best of solo albums"-levystä, niin multa ainakin löytyy, kyllä siihen joskus ihan divareissakin törmää.

Hmm, pitääpä rueta katsastamaan divareita. Kotoa löytyy joku Kiss Katalogi, jossa tuo tuon harvinaisuus-statukseksi on määritetty: "ultra rare".

Tuo Originals pakettikin minua kiinnostaisi. Käsittääkseni alkuperäinen The Originals II (sisältää siis levyt: Destroyer, Rock And Roll Over ja Love Gun) on myös aivan hiton harvinainen ja siitä maksetaan suolaista hintaa...
Medication
11.06.2004 14:25:00
Best Of Solo Albums löytyy vinyylinä täältäkin, Acen sekä Paulin soolot ovat taas sydäntä eniten lähinnä.

Genen soolo olisi voinut olla paljon parempikin siihen tehtyjen demojen perusteella (onhan siinä nytkin See You Tonite, Mr Make Believe ja Radioactive), mutta niin vain jäi jostain syystä esimerkiksi ehkä maailman kaunein demokappale Love Is Blind levylle laittamatta.

KISSin Originalsia tosissaan haluavien kannattaa seurata esim. huuto.netiä. Hinnat tosin ovat mitä ovat..

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=8071482

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=8864477
stickyfinger
11.06.2004 14:53:38
Joo, tosiaan huuto.netissä näyttää suhteellisen usein Originalskin ponnahtavan esiin, tosin törkellä hinnalla yleensä. Ebay:sta samaa pakettia löytyy taas ihan kohtuuhintaan, joskus hyvin huokeallakin.

Kyllä minuakin ihmetyttää miksi "love is blind"-biisiä ei ennen parin vuoden takaista boksia julkaistu virallisesti missään. Kappalehan on ihan helmi! Miltei yksi kauneimpia Genen kynästä lähteneitä viisuja, ellei kaunein.
Shake your money maker!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)