Aihe: Metallica
1 2 3 4 5429 430 431 432 433497 498 499 500 501
Pantse
27.11.2016 15:50:24
Ojankaivaja: Onko jonkun muunkin mielestä vaikea edelleen uskoa, että Metallicalta tuli ulos paras levy sitten justicen? Mnetissä ei enää trollailla kuinka paska tämä bändi on.

No miten sen nyt ottaa. Onhan tämä melkoinen tasonnosto pariin edelliseen levyyn verrattuna, ja pitkästä aikaa Metallican musa saa innostumaan vanhan materiaalin malliin. Kääntöpuolena on sitten tuo mammuttitauti, joka bändiä on vaivannut Loadista eteenpäin. Ekat viisi albumia voi kuunnella hyvillä mielin alusta loppuun saakka, sillä sävellyskynä oli niin hyvässä terässä, että heikommat hetket upposivat sinne sekaan. Tämä uutukainen aiheuttaa allekirjoittaneessa niin pahan kuunteluväsymyksen, että loppupuolen matsku alkaa valua ohi korvien, eikä todellakaan tee mieli kuunnella levyä heti uudestaan kun sen on loppuun saakka kuunnellut. Eikä tosiaan johdu siitä, että materiaali olisi liian monimutkaista :) Tämän levyn kun tiivistäisi johonkin 60 minuuttiin, niin saattaisi hyvinkin pistää kampoihin 90-luvun albumeille. Eipä silti, kyllähän tältä levyltä puolisen tusinaa biisiä mahtuisi hyvin keikkasettiin, joten selkeästi plussan puolelle tää julkaisu menee.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." -Bertrand Russell
Fantasmic
27.11.2016 19:01:11
Ojankaivaja: Onko jonkun muunkin mielestä vaikea edelleen uskoa, että Metallicalta tuli ulos paras levy sitten justicen? Mnetissä ei enää trollailla kuinka paska tämä bändi on.
No onhan se koska Lerssi ja Kirkan wahi.. Mutta joo, ei ole, enkä huonoa levyä odottanutkaan.
Ekat sinkut oli aivan loistavia ja nousihan tuolta vielä Spit out the bone ja Murder One vieläkin paremmiksi.
bedlam
27.11.2016 19:10:37 (muokattu 27.11.2016 19:11:37)

Jos tämä levy olisi tullut muutama vuosi Reloadin jälkeen, niin tuskin olisin innostunut tällä tavalla. Mutta nyt kun koko bändin suhteen oli jo kerennyt luovuttaa aikoja sitten, niin tämä ryhdistäytyminen kuulostaa vieläkin paremmalta. Loadeilla on kuitenkin sellaisia helmiä, ettei tämä minulle niiden ohi mene vaikka Halo on Fire uusimman kohokohtana niitä Loadin parhaita viisuja lähenteleekin.

Mutta olen kuunnellut levyn jo monen monituista kertaa ja silti menossa ihan innoissani ostamaan vinyyliä ensi viikolla 35 euron hintaan, edellisten levyjen kohdalla innostus olisi valahtanut jo tässä kohtaa ja rahoille olisi keksinyt parempaa käyttöä. Toisekseen odotan että lisäävät näitä biisejä livesettiin mahdollisimman paljon. Bleeding Me oli varmaan edellinen uusi Metallica-viisu minkä halusin kuulla livenä. Toivottavasti se Trujillon haastis piti paikkaansa ja seuraavaksi kuullaan vielä rautaisempi levy.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
J.Nikkanen
27.11.2016 19:30:40 (muokattu 28.11.2016 09:09:24)
Uusi levy ei vaan avaudu, on huono. (otettu sana "paska" pois koska se on väärin sanottu, munsta)

Mielipide saattaa muuttua tulevaisuudessa jos albumi saa riittävästi kuuntelukertoja.

Kyllä kai tässä uudessa on hetkensä, onhan?

edit: Eikä nyt vedetä herneitä nenään eihän? Mä en vaan saa tästä otetta, ikäänkuin toimii mutta kuunnellessa tulee vain tarve vaihtaa musiikiksi jotain ihan muuta. Paljon hehkutettu Atlas, Rise! esmeks ei toimi mulle yhtään.
texan
27.11.2016 19:37:47
En oikein itsekään jaksanut uskoa, että saavat enää hyviä levyjä aikaiseksi. Ei tämä tietysti viiden ekan levyn tasolle yllä, mutta hyvä levy joka tapauksessa. Tuntuu että musiikin tekemisen ilo on taas löytynyt, en ollut kovin aktiivisesti bändin edesottamuksia moniin vuosiin seurannut, mutta nyt taas kiinnostus heräsi uuden levyn myötä ja uskon, että hyviä levyjä tulee vielä lisää, jos vaan herrat terveenä pysyvät.
Nick Bone
27.11.2016 19:46:49
Huutelen täältä Metallica-universumin ulkopuolelta ns. satunnaiskuuntelijan ominaisuudessa.

Varsin pätevä rykäisy tämä uutukainen, kyllä tykkään. Kunnon louhintaa ja kyllähän Hetfield laulaakin ihan saatanan komeasti. Ostan tämän kyllä hyllyyn.

Hammettia en ole koskaan minään laadukkaana sooloilijana pitänyt, joten jääköön tämä minun vaatimattomaksi huomiokseni kaverin wah-tyylittelyistä

Hyvä levy.
All work and no play makes Nick a dull boy!
Nick Bone
27.11.2016 19:46:49
Huutelen täältä Metallica-universumin ulkopuolelta ns. satunnaiskuuntelijan ominaisuudessa.

Varsin pätevä rykäisy tämä uutukainen, kyllä tykkään. Kunnon louhintaa ja kyllähän Hetfield laulaakin ihan saatanan komeasti. Ostan tämän kyllä hyllyyn.

Hammettia en ole koskaan minään laadukkaana sooloilijana pitänyt, joten jääköön tämä minun vaatimattomaksi huomiokseni kaverin wah-tyylittelyistä

Hyvä levy.
All work and no play makes Nick a dull boy!
Fantasmic
27.11.2016 19:59:40
Nick Bone: Hammettia en ole koskaan minään laadukkaana sooloilijana pitänyt, joten jääköön tämä minun vaatimattomaksi huomiokseni kaverin wah-tyylittelyistä.

Eikai kukaan muukaan ole pitänyt.. Toki noin pitkään toiminut bändi on osiensa summa ja tykkäsi tai vihasi sitten esim. Larsia, kaveri on tainnut kuitenkin eniten aina vaikuttaa
Hetfieldin ohella niin hyvässä kuin pahassa siihen mitä studiossa on syntynyt.
MannihilatoR
27.11.2016 20:09:16

Fantasmic: Eikai kukaan muukaan ole pitänyt.. Toki noin pitkään toiminut bändi on osiensa summa ja tykkäsi tai vihasi sitten esim. Larsia, kaveri on tainnut kuitenkin eniten aina vaikuttaa
Hetfieldin ohella niin hyvässä kuin pahassa siihen mitä studiossa on syntynyt.

minä kyllä olen digannut Hammetin sooloja etenkin Master of the puppets, Black album, And JUstice For All-levyillä. Helvetin hienoja sooloja!
J.Nikkanen
27.11.2016 20:26:08
MannihilatoR: minä kyllä olen digannut Hammetin sooloja etenkin Master of the puppets, Black album, And JUstice For All-levyillä. Helvetin hienoja sooloja!

Kyllä! Samaa mieltä tästä.
Fantasmic
27.11.2016 20:30:39
MannihilatoR: minä kyllä olen digannut Hammetin sooloja etenkin Master of the puppets, Black album, And JUstice For All-levyillä. Helvetin hienoja sooloja!

Toki mutta säveltäjästä on paha mennä sanomaan mitään, itselle edes kitaristina ei ole koskaan Metallican soolot kolisseet mitenkään erityisesti.
Sen mitä crediittejä, livevideoita tai studiotaltioita katsoo, kaveri on heittämällä koko porukan heikoin lenkki.
bedlam
27.11.2016 21:42:35 (muokattu 27.11.2016 21:56:11)

Fantasmic: Toki mutta säveltäjästä on paha mennä sanomaan mitään, itselle edes kitaristina ei ole koskaan Metallican soolot kolisseet mitenkään erityisesti.
Sen mitä crediittejä, livevideoita tai studiotaltioita katsoo, kaveri on heittämällä koko porukan heikoin lenkki.

Toisaalta bändin kaikista suurin hittibiisi on lähtöisin Kirkan kätösistä, vaikka Lerssi sitä riffiä vähän pyörittelikin. Vaikka Kirka on soittajana bändin heikoin lenkki ollut mulle aina, niin vaikea on silti kuvitella että tilalle tulisi joku supertiluttelija. Ei vaan istuisi. En minä Lerssiäkään rummuista vaihtaisi pois.

E: tarkistin klassikkolevyjen biisikredittejä ja mieshän oli säveltämässä Puppetsillakin viittä biisiä. En muistanutkaan että oli noin isossa roolissa säveltäjänä aikoinaan. Ois kiva tietää että mitä osia ja riffejä teki. Hetukka ja Ulrichan ovat alusta asti laittaneet omat nimensä krediitteihin etummaiseksi riippumatta siitä miten iso osa biisistä on kenenkin käsialaa. Esim. Sandmanin jokainen osio pohjautuu siihen samaan Kirkin riffiin, mutta silti hänet on merkattu viimeiseksi.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Arkka
27.11.2016 22:42:19

Eikös Kirkin riffi ole myös esim. Creeping Deathin "die, die" -kohta, jota usein kadehdin. Biisi olis hyvä, mutta puolet huonompi ilman sitä.

Oan: Janne Joutsenniemen

Meeminä hauska, mutta en tiiä sit. Pitäisin todennäköisempänä Excelin Tapping Into the Emotional Voidia https://www.youtube.com/watch?v=letLBUrt7yA

Tosin ehkä sekin on Stonelta pöllitty... :O

Ei mut tosissaan, hyvät simppelit ideat toteutetaan usein useamman toisistaan tietämättömien toimesta. Mikään näistä ei oo sama riffi ja öbaut jokaiseen noin simppeliin riffiin löytyy vastine jostain.
kupteri
27.11.2016 22:48:43

Joko tää oli täällä?

If Spit Out the Bone was on ...And Justice For All

https://www.youtube.com/watch?v=l_XwcpvLEVA

Aika tiukkaa. Hyvä biisi muutenkin mutta kyllähän tuo ois sujahtanu Justicen sekaan :-)
santakasa
27.11.2016 23:09:35
Lisää aiheesta Hammettin soolot uusimmalla: https://www.ultimate-guitar.com/new … ew_metallica_album.html?no_takeover

Hammettilla ollut siis eri sooloversioita, joita sitten Lerssin kanssa yhdessä hionneet.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Arkka
27.11.2016 23:10:36 (muokattu 27.11.2016 23:10:55)

kupteri: Joko tää oli täällä?

Aika tiukkaa. Hyvä biisi muutenkin mutta kyllähän tuo ois sujahtanu Justicen sekaan :-)

Mainioita nämä kyllä. Toimii. Odotellaan, että GuitarRazze tulee ulos mnet-kaapis... tai siis mnet-kaappiin. Tän tason Metallica-cover-miehiäm ei ole, jotka ei olis mnettiläisiä. Siellä se hihittelee vaan taustalla jossain, kyy.
santakasa
27.11.2016 23:12:36
Arkka: Mainioita nämä kyllä. Toimii. Odotellaan, että GuitarRazze tulee ulos mnet-kaapis... tai siis mnet-kaappiin. Tän tason Metallica-cover-miehiäm ei ole, jotka ei olis mnettiläisiä. Siellä se hihittelee vaan taustalla jossain, kyy.

Se on kuitenkin moderaattori itse.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Tuomoo
27.11.2016 23:17:08
kupteri: Joko tää oli täällä?

Juuri olin tätä tulossa linkittämään.

Joskus aikaisemmin sanoin että tämä biisi on ihan kuin kasattu Justicen ylijäämätavarasta, ja mielikuva vain voimistui kun tämän kuuli Justicen soundeilla.

Naurahdin tuossa kohdasta 2:40 alkaen, kun biisissä alkaa tuo Robin bassokuvio. Sekin on hienosti vedetty tässä Justicen soundien mukaisiksi, eli melkoisen hiljaiseksi.
Jucciz
27.11.2016 23:24:25
Kitarat on varmaan vedetty jollain Justice-presetillä (mikäköhän kone) ja rummut lienee sampleista kasattuja?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)