Vessajono 25.11.2016 13:07:42 | |
---|
gazorlac: Jamesi vois kyllä alottaa sen kantrisoolouran, kun Kirka lähtee poies. Kyls. Ja kunnon soitto - ukot taustalle: Nathan East lienee Amerikan Rantanen mut kuka on Nykänen? Trujillo vois liittyä johonkin semmoseen bändiin, jossa se pääsee oikeesti soittamaan. Kirka vois jatkaa surffausta ja Lerssi taulujen keräilyä. Pillit meni paskaks ja sukset perseeseen. |
bedlam 25.11.2016 13:12:38 | |
---|
Kampela77: Olroxrox: Kuuluuko siellä joku basso? Mä en kuule sitä ainakaan. Mun puurokorviin kaikki basso tulee käytännössä kitaroista. Blackenedissa kolmen minuutin kohdalla olevassa riffissä kuuluu basso aika selkeästi Spotifystäkin kuunnellessa. Siinä dempatussa jynkytyksessä siis. Kyllä sen basson puutteen varmaan kuulisi, jos se kokonaan otettaisi pois. Mutta eipä tuosta yksittäisiä nuotteja paljon erota. Olen tämän sanonut ennenkin, mutta mulle tuo Justicen soundimaailma iski ihan kympillä sillon kun levyn ostin. Eka hankkimani CD muuten, tais olla 1989. Minusta Puppets kuulosti liian pehmeälle ja löysälle tän levyn jälkeen. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Megakorkko 25.11.2016 13:13:26 | |
---|
Bändi jossa James Hetfield Dave Mustaine Dave Lombardo Joku pätevä basisti Siinäpä olis melkonen dreamteam kasassa! |
TTV 25.11.2016 14:00:05 | |
---|
Megakorkko: Bändi jossa James Hetfield Dave Mustaine Dave Lombardo Joku pätevä basisti Siinäpä olis melkonen dreamteam kasassa! Kyllä, vaan eipä pysyisi noilla egoilla kauaa kasassa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
fgh 25.11.2016 16:15:57 (muokattu 25.11.2016 16:17:23) | |
---|
bedlam: Olen tämän sanonut ennenkin, mutta mulle tuo Justicen soundimaailma iski ihan kympillä sillon kun levyn ostin. Sama täällä, suurin viehätys ekoilla kuuntelukerroilla itselleni olivat juuri nuo soundit. Myöhemmin sitten hämmästyin lukiessani mielipiteitä, jossa levyn soundimaailma lytättiin täysin. Mielestäni ne ovat yhä edelleen erikoiset, mutta todella hyvät soundit. Kuulostavatpa muuten nuo tuoreimmankin levyn biisit huomattavasti tiukemmilta Justicen soundeilla. Esimerkiksi Moth Into Flame istuisi Justicen soundeilla kyseiselle levylle aivan hyvin, mikäli laulajana vain olisi vuoden 1988 Hetfield. Myös Hardwired toimii hyvin Justicen äänimaailmalla, vaikka normaalina versiona en tuota kappaletta juuri jaksakaan kuunnella. Moth Into Flame ...And Justice For Allin soundeilla: https://www.youtube.com/watch?v=B3TBfBDeCPo ja Hardwired: https://www.youtube.com/watch?v=f-VfsIe-ick |
santakasa 25.11.2016 16:21:15 (muokattu 25.11.2016 16:22:47) | |
---|
AJFAn soundit on ihanan tiukat kitaroiden suhteen. Itselle koko Metallican tuotannosta Blackened on top-5 luokkaa. Tuon biisin, jos kuulisi esim. RTL:n äänimaailmalla, ei varmaan yltäisi noin korkealle. Vähän niin kuin ruokamaailmassa, maku koostuu itse ruuasta, tuoksuista ja ulkonäöstä. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Röntgen-Jeesus 25.11.2016 16:52:50 | |
---|
Vessajono: Trujillo vois liittyä johonkin semmoseen bändiin, jossa se pääsee oikeesti soittamaan. Kirka vois jatkaa surffausta ja Lerssi taulujen keräilyä. Robertti soittaa uudella levyllä oikeesti 77 minuuttia. Livenä vetelee vielä hurjempia minuutteja oikeesti soittaen. Tykkään kyllä kovasti miehen groovaavasta bassotyöskentelystä ja kuten moneen kertaan todettua ei varmaan ole maailman helpoin homma olla tukemassa Larsin toisinaan hieman epävakaata rytmitystä. Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä. |
Berzerkowitz 25.11.2016 20:40:49 | |
---|
Kimbe66: "Dyers Eve" on aina ollut itselleni se biisi, minkä lyriikat todella nappaa: "Always censoring my every move Children are seen but are not heard Tear out everything inspired" "Innocence Torn from me without your shelter Barred reality Im living blindly" "Dear Mother Dear Father Youve clipped my wings before I learned to fly Unspoiled Unspoken Ive outgrown that fucking lullaby Same thing Ive always heard from you Do as I say, not as I do" Biisi kertoo siis Jamesin onnettomasta lapsuudesta, jos joku ei tiennyt Tota noin nii. Mä hommasin ride the lightning-ceedeen vuonna 1993. Tähän päiväänkään mennessä mulle ei ole selvinnyt mistä se nimikkobiisi kertoo. Osaisitko sinä kertoa? |
Vessajono 25.11.2016 20:43:44 | |
---|
Berzerkowitz: Tota noin nii. Mä hommasin ride the lightning-ceedeen vuonna 1993. Tähän päiväänkään mennessä mulle ei ole selvinnyt mistä se nimikkobiisi kertoo. Osaisitko sinä kertoa? https://fi.wikipedia.org/wiki/Ride_the_Lightning#Ride_the_Lightning "Kappale alkaa raskaalla, hitaalla introlla ja jatkuu koko ajan raskaana sooloon asti, jolloin kappale nopeutuu hieman. Monikerroksisten soolo-osuuksien jälkeen se palaa kuitenkin takaisin alkupuoliskon hitaampiin ja raskaampiin riffeihin. Kappale kertoo kuolemantuomiosta sähkötuolissa." Pillit meni paskaks ja sukset perseeseen. |
bedlam 25.11.2016 22:48:57 (muokattu 25.11.2016 22:49:12) | |
---|
Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä että tää Am I Savage on levyn huonoin piisi, en kyllä ymmärrä yhtään. Oon eka kuuntelusta asti ollu sitä mieltä että tää on keposasti parhaita ralleja koko lätyltä, ilkeä meno ja hyviä riffejä. Meikä tykkää siitä kertsin simppelistä noususta jostain syystä ihan kauheesti. Sitten taas Confusion on semmonen piisi joka ei iske yhtään ja se näyttää olevan aika monen suosikki. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
zeta 25.11.2016 22:50:37 | |
---|
Vessajono: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ride_the_Lightning#Ride_the_Lightning "Kappale alkaa raskaalla, hitaalla introlla ja jatkuu koko ajan raskaana sooloon asti, jolloin kappale nopeutuu hieman. Monikerroksisten soolo-osuuksien jälkeen se palaa kuitenkin takaisin alkupuoliskon hitaampiin ja raskaampiin riffeihin. Kappale kertoo kuolemantuomiosta sähkötuolissa." Osaisiko joku avittaa Blackenedin tulkitsemissa? Muistaisin joskus lukeneeni vallan mainion runoanalyysin kappaleen merkityksestä, mutta en kuollaksenikaan löydä sitä mistään. |
bedlam 25.11.2016 22:54:24 | |
---|
Voisko joku selittää Trapped Under Icen? Kaveri sanoi että se kertoi siitä kun jää jumiin jään alle, mutta kuulostaa aika kaukaa haetulta. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Vessajono 25.11.2016 23:06:41 | |
---|
bedlam: Voisko joku selittää Trapped Under Icen? Kaveri sanoi että se kertoi siitä kun jää jumiin jään alle, mutta kuulostaa aika kaukaa haetulta. Tuollahan se sanotaan samassa artikkelissa. "Kappale kertoo miehestä, joka on joutunut loukkuun jääpeitteen alle ja taistelee siellä elämästään." Pillit meni paskaks ja sukset perseeseen. |
bedlam 25.11.2016 23:13:11 | |
---|
Vessajono: Tuollahan se sanotaan samassa artikkelissa. "Kappale kertoo miehestä, joka on joutunut loukkuun jääpeitteen alle ja taistelee siellä elämästään." Oliko se ollu pilkillä vai miten se oli sinne joutunu? Sanottiinko siinä? Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
jjarvinen 25.11.2016 23:20:11 (muokattu 25.11.2016 23:24:32) | |
---|
bedlam: Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä että tää Am I Savage on levyn huonoin piisi, en kyllä ymmärrä yhtään. Oon eka kuuntelusta asti ollu sitä mieltä että tää on keposasti parhaita ralleja koko lätyltä, ilkeä meno ja hyviä riffejä. Meikä tykkää siitä kertsin simppelistä noususta jostain syystä ihan kauheesti. Sitten taas Confusion on semmonen piisi joka ei iske yhtään ja se näyttää olevan aika monen suosikki. Samaa mieltä, Am I Savage on levyjen paras biisi. Riffit timanttia, varsinkin soolon alla menevä. Parasta Jamesia. Lyriikkakin toimii. Aaah Ja naurahdus lopussa, Anymooooree, ahahhaa! Tilutus on parasta mitä voi tehdä housut jalassa. |
Arkka 25.11.2016 23:27:35 | |
---|
Juu Savagekin on jepa. Ei todellakaan huono. Mutta Confusion on subjektiivisesti tärkeempi mulle atm. |
EilaPertti 25.11.2016 23:50:32 | |
---|
Confusion on muodostumassa suosikiksi, vaikkei ensikuulemalla vaikuttanut oikein mitenkään. Kai se on pakko hyväksyä ettei voi luottaa yhteen tai pariin kuntelukertaan. "Only Heino and Venom would get her to leave". |
bedlam: Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä että tää Am I Savage on levyn huonoin piisi, en kyllä ymmärrä yhtään. Oon eka kuuntelusta asti ollu sitä mieltä että tää on keposasti parhaita ralleja koko lätyltä, ilkeä meno ja hyviä riffejä. Meikä tykkää siitä kertsin simppelistä noususta jostain syystä ihan kauheesti. Sitten taas Confusion on semmonen piisi joka ei iske yhtään ja se näyttää olevan aika monen suosikki. Allekirjoitan. sääh |
Unmasked 26.11.2016 10:39:10 | |
---|
bedlam: Aika moni tuntuu olevan sitä mieltä että tää Am I Savage on levyn huonoin piisi, en kyllä ymmärrä yhtään. Tämä ja ManUNkind tuntuu yleensä olevan jengillä ne huonoimmat. Viimeksi mainittu on ollut itselle suosikki alusta asti ja Savage noussut itsellä filleristä todella loistavaksi kuuntelukertojen myötä. |
joku muu sikko 26.11.2016 13:55:19 | |
---|
Now That We're Deadissa Köökin soolossakin on edes jotakin ajatusta. Miksi Köök ei miettinyt muiden piisien sooloja tuolla tavalla. Laiskuuttaan varmaan, väsynyt plösö. se on kiliju päivöä
-Haitaripartio- |