Aihe: Johto kierteellä..
1 2 3
juici
25.11.2016 12:28:07

Åboensis: Mulla on Voxin valkoinen kierrepiuha ollut säännöllisessä keikka- ja treenikäytössä kohta neljättä vuotta ilman ensimmäistäkään ongelmaa. Esteettisesti tyydyttävä, soundi kelpaa, riittävän roots- ja rokkiuskottava. Ei kaikkein halvin, muttei liian kalliskaan. Ja se on Vox!

Mulla sama juttu mutta käytän Fenderin piuhaa: https://www.thomann.de/fi/fender_standard_koilkords30.htm

Tosin mustaa versiota.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
hallu
25.11.2016 15:58:03
Åboensis: Eipä kestä ;D. Onhan siinä. Kaipa sen aukikin saa, jos välttämättä haluaa käyttää väkivaltaa, mutta ei se kyllä näytä siltä, että olisi tehty avattavaksi/ huollettavaksi/ juotosten tarkastamista varten XD. Eli on ihan umpiomuovinen yltympäriinsä.

Toisessa päässä ns. normaali kiertämällä aukeava metallikuorinen suora plugi. Hyvinkin jämäkän oloinen. Kuten sanottu, olen käyttänyt tuota vkottain treeneissä ja keikoilla hyvinkin yli kolme vuotta täysin ongelmitta.

EDIT:

Mulla on muuten tuollainenkin - varapiuhana, jos jonain päivänä Voxista aika jättää. Valkoisena sekin, luonnollisesti ;D. Ei ole ihan yhtä vakuuttavan oloinen noin ihan näppituntumalla kuin Vox, mutta taitaa olla halvempikin... Ei ole vielä tarvinnut kertaakaan kokeilla käytännössä.

Mulla on ollut pari noita Fenderin kympin kierrepiuhoja ja pakko sanoa, että on ne aika heppoisia. Mulla ainakin niihin ilmaantui tosi nopeasti häiriöitä (siis rutinaa ja pauketta). Johdon hajottua tein sille ruumiinvauksen ja totesin, että ihan muutamasta kuparilangasta punottu se vaippa eikä niitä ydinlankojakaan siellä hyvin montaa ollut eli hepposelta vaikutti.

Itse suhtaudun varauksellisesti umpeenvalettuihin plugeihin (jos johtoa ei kehtaa asiakkaalle näyttää, niin voiko se olla kovin hyvä). Jos voxin toisen pään saa auki niin sehän on positiivinen juttu. Oletko kurkannut kuinka jämerää kamaa se ydinlanka ja vaippa siellä on ?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Åboensis
25.11.2016 17:36:21

hallu: Mulla on ollut pari noita Fenderin kympin kierrepiuhoja ja pakko sanoa, että on ne aika heppoisia. Mulla ainakin niihin ilmaantui tosi nopeasti häiriöitä (siis rutinaa ja pauketta). Johdon hajottua tein sille ruumiinvauksen ja totesin, että ihan muutamasta kuparilangasta punottu se vaippa eikä niitä ydinlankojakaan siellä hyvin montaa ollut eli hepposelta vaikutti.

Itse suhtaudun varauksellisesti umpeenvalettuihin plugeihin (jos johtoa ei kehtaa asiakkaalle näyttää, niin voiko se olla kovin hyvä). Jos voxin toisen pään saa auki niin sehän on positiivinen juttu. Oletko kurkannut kuinka jämerää kamaa se ydinlanka ja vaippa siellä on ?

Enpäs ole. Itse piuhahan on sinällään suhteellisen painava ja tukevan oloinen ;D. Fenderiin verrattuna aivan eri luokkaa. Ja kuten jo totesin, tuota F -pajan johtoa ei ole kertaakaan tarvinnut vielä edes käyttää, kun Vox on joka kerran pelittänyt moitteettomasti. Vaan onpahan varalla, jos joskus käy ns. kylmät. Kai silläkin nyt yhden keikan/ treenit loppuun soittaa?

Täytyy varmaan jossain vaiheessa ruuvata se Voxin suora pää auki ja kurkata sinne sisälle. Mulla vaan ei ole juurikaan käsitystä siitä, millaista tavaraa sieltä pitäisi löytyä - ts. mikä esim. on sitä "jämerää" ja mikä vähemmän jämerää ydinlankaa ;D. Toisaalta ei tuo nyt varmaan mitään rakettitiedettä liene? Pitääpä tsekata ja raportoida tuloksista tänne.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
hallu
25.11.2016 17:58:47 (muokattu 25.11.2016 17:59:16)
Åboensis: Enpäs ole. Itse piuhahan on sinällään suhteellisen painava ja tukevan oloinen ;D. Fenderiin verrattuna aivan eri luokkaa. Ja kuten jo totesin, tuota F -pajan johtoa ei ole kertaakaan tarvinnut vielä edes käyttää, kun Vox on joka kerran pelittänyt moitteettomasti. Vaan onpahan varalla, jos joskus käy ns. kylmät. Kai silläkin nyt yhden keikan/ treenit loppuun soittaa?

Täytyy varmaan jossain vaiheessa ruuvata se Voxin suora pää auki ja kurkata sinne sisälle. Mulla vaan ei ole juurikaan käsitystä siitä, millaista tavaraa sieltä pitäisi löytyä - ts. mikä esim. on sitä "jämerää" ja mikä vähemmän jämerää ydinlankaa ;D. Toisaalta ei tuo nyt varmaan mitään rakettitiedettä liene? Pitääpä tsekata ja raportoida tuloksista tänne.

No lähinnä jos näkee, että onko niitä kuparilankasäikeitä paljon vai vähän. Eihän siitä välttämättä näe sitä vaipan punosta, mutta jos materiaalia on reilunnäköisesti, voi päätellä että kuparissa ei ole säästelty ja punos on tiheä. Sitten jos se näyttää, että sieltä tulee vain ihan pari säiettä, niin heppoinenhan se silloin väkisinkin on. Toisaalta kuten aikaisemmin todettiin, niin soundillisesti se heppoisuus voi olla ihan tavoiteltavakin ilmiö. Sen huono puoli on vaan siinä, että varsinkin yksikelaisilla mikeillä häiriösuojaus ei ole samaa luokkaa järeämmän piuhan kanssa ja piuha on altis vikaantumaan mekaanisesta kaltoin kohtelusta.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gary Enfield
25.11.2016 18:20:53
hallu: ...piuha on altis vikaantumaan mekaanisesta kaltoin kohtelusta.

Täysin asiaton viesti tulollaan, mutta pisti miettimään miten sitä piuhaa mekaanisesti kaltoin kohdellaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)