Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5351 352 353 354 355414 415 416 417 418
Epämuusikko
21.11.2016 15:50:24
keitiiem: Juomat kerään raiderin jämistä. Tuo on äärimmäisen hyvä tapa säästää. Itsekin tulee ajoittain moista tehtyä. Myös drinkkilippuja voi jemmata myöhempää tarvetta varten, jos paikka muuten möisi esim. henksuhintaan, tjsp.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
keitiiem
21.11.2016 16:37:29

Epämuusikko: Tuo on äärimmäisen hyvä tapa säästää. Itsekin tulee ajoittain moista tehtyä. Myös drinkkilippuja voi jemmata myöhempää tarvetta varten, jos paikka muuten möisi esim. henksuhintaan, tjsp.

Just näin. Bäkkärin juomat kuuluu illan artist(e)ille, joten ne kannattaa ehottomasti pakata mukaan.
statistiÖ
21.11.2016 20:46:29

-Dr.DW-: PDP MX setti tuli kotiin, Mehicolainen. Sitten pistää päräytin MILLENIUMIN symboolit!:D
Oli mitä oli, hienoa, pääset oikeasti soittamaan rumpuja. Kai sulla jokin soittopaikka on. Mitäs sille keltaiselle setille kävi. ??
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤
-Dr.DW-
21.11.2016 22:21:45
statistiÖ: Oli mitä oli, hienoa, pääset oikeasti soittamaan rumpuja. Kai sulla jokin soittopaikka on. Mitäs sille keltaiselle setille kävi. ??

On,on -kotosalla soittelen. Keltaiset Ludarit meni kaverille, kun oli muuttoaikeita pois paikkakunnalta. Nekin tosin muuttui, kun on niin dynaamisia nämä tilanteet.
Nyt voipi rakentaa semmoisen soittopesän. Opettaa emäntäkin soittamaan, kun on kaksi settiä:D
"Lethal dose is also a lifetime supply"
Ziggy Bubba
22.11.2016 18:07:30

Ikivanhat Tama-tomien alakalvot lähti vihdoin vaihtoon. Diplomatit tuli tilalle, vaikka ensiajatus oli hommata Ambassadoria. Onkos palstalaisilla kokemusta Diplomateista reso-päässä?

Saas kattoa soundia kunhan asettuvat ja saa laitettua virettä kohilleen. Lyöntipuolelle laitoin tuttua ja hyväksi havaittua päällystettyä Emperoria. Vielä pitää lykätä Sonorin Benny Greb -siguvirpan päälle orkkis-Ambon tilalle coated CS.

Josko sitä vihdoin jaksaisi vähän innostua eri vireiden testailusta.. Alkuun lähden pitkälti ToneBotin perussuosituksilla, lyhyttä sointia hakien tomeista. Tuo virppa tuntuu toimivan varsin laajalla vireskaalalla, vaikka onkin 13" kooltaan. nyt vois hakea vähän tiukempaa tuuningia.
Kimd
22.11.2016 18:22:53
Ziggy Bubba: Ikivanhat Tama-tomien alakalvot lähti vihdoin vaihtoon. Diplomatit tuli tilalle, vaikka ensiajatus oli hommata Ambassadoria. Onkos palstalaisilla kokemusta Diplomateista reso-päässä?

Itse en ole tykännyt Diplomateista, koska korvaan kuului sellainen korkea ping ääni josta en pitänyt
Ei irtoa
Ziggy Bubba
22.11.2016 18:25:45

Kimd: Itse en ole tykännyt Diplomateista, koska korvaan kuului sellainen korkea ping ääni josta en pitänyt

Jeps. Hakusessa on lyhyempi sointi tomeihin, jota ymmärtääkseni vois saada ohkasella reso-kalvolla. Alapäätä taitaa lähteä samalla, mutta katellaan mitä käy.
Kefiiri
22.11.2016 21:46:44 (muokattu 22.11.2016 21:48:08)
Ziggy Bubba: Jeps. Hakusessa on lyhyempi sointi tomeihin, jota ymmärtääkseni vois saada ohkasella reso-kalvolla. Alapäätä taitaa lähteä samalla, mutta katellaan mitä käy.

Ohkaiset resot on aina hyvät, mutta mun mielestä ne voivat tuoda paremminkin lisää botnea sointiin... tai ainakin atakki pehmenee. Itse olen ajatellut diplomaatteja lyöntikalvoiksikin, nehän oikein soivat eivätkä vain pöksähdä.
Edit. Ja juu juu, hiljaista soittoa ajatellen siis nämä visiot.
En ole musiikin asiantuntija.
hollmi-5
22.11.2016 21:54:53
Kefiiri: Ohkaiset resot on aina hyvät, mutta mun mielestä ne voivat tuoda paremminkin lisää botnea sointiin... tai ainakin atakki pehmenee. Itse olen ajatellut diplomaatteja lyöntikalvoiksikin, nehän oikein soivat eivätkä vain pöksähdä.
Edit. Ja juu juu, hiljaista soittoa ajatellen siis nämä visiot.

Diplomatit lyöntipuolella ovat aivan mahtavat. Ne ei vaan kovin pitkään kestä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
rockid
23.11.2016 17:19:16
Aarteita torilta. Yamaha Oak custom. Made in Japan tietenkin.

https://www.dropbox.com/s/7texzp2dw … pn/PhotoGrid_1479874179051.png?dl=0
pekkap82
23.11.2016 20:48:17
Ziggy Bubba: Jeps. Hakusessa on lyhyempi sointi tomeihin, jota ymmärtääkseni vois saada ohkasella reso-kalvolla. Alapäätä taitaa lähteä samalla, mutta katellaan mitä käy.

Eipä ole tullut ikuisuuksiin resokalvojen kanssa pelailtua, mutta lyöntikalvoissahan paksu tarkoittaa botnea ja lyhyttä sointia. Kai se resoissakin samansuuntaista oli.
hollmi-5
23.11.2016 20:56:57
pekkap82: Eipä ole tullut ikuisuuksiin resokalvojen kanssa pelailtua, mutta lyöntikalvoissahan paksu tarkoittaa botnea ja lyhyttä sointia. Kai se resoissakin samansuuntaista oli.

Ei se ihan niinkään ole. Diplomat reso on kokemukseni mukaan soundia lyhentävä ja kaksikerroskalvo soundia tappava vaihtoehto resopuolella. Pisin soiti tulee kahdesta yksikerroskalvosta, jotka ovat samaan vireeseen viritetty. Silloin ne värähtelevät samaan tahtiin ja sointi pitenee siksi. Alakalvoa kiristämällä sointi lyhenee...
pekkap82
23.11.2016 21:13:59
hollmi-5: Ei se ihan niinkään ole. Diplomat reso on kokemukseni mukaan soundia lyhentävä ja kaksikerroskalvo soundia tappava vaihtoehto resopuolella. Pisin soiti tulee kahdesta yksikerroskalvosta, jotka ovat samaan vireeseen viritetty. Silloin ne värähtelevät samaan tahtiin ja sointi pitenee siksi. Alakalvoa kiristämällä sointi lyhenee...

Eli pisin sointi olisi saatavissa Diplomat/Diplomat kalvotuksella. Seuraavana olisi Ambassador/Ambassador ja vasta sitten Ambassador/Diplomat vai miten?
hollmi-5
23.11.2016 21:18:17
pekkap82: Eli pisin sointi olisi saatavissa Diplomat/Diplomat kalvotuksella. Seuraavana olisi Ambassador/Ambassador ja vasta sitten Ambassador/Diplomat vai miten?

Diplomat on kevyt ja siksi sointi ei ole yhtä pitkä, kuin Ambassador yhdistelmällä (massan jatkuvuuden laki). Kaksikerroskalvot ovat painavampia, mutta rakenteesta johtuen sointi lyhenee.
markkuliini
23.11.2016 21:20:22

Niinpä. Onko kukaan koskaan saanut virvelin alakalvoa soimaan pitkään? Sehän on tooosi ohut. :)
Eli paksumpi soi pitempään, mutta toisaalta tuplakerrosrakenne taas lyhentää sointia aika paljon.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
pekkap82
23.11.2016 21:57:12
Eli pääperiaate on kuitenkin sama kuin symbaalien kanssa. Rungoissa se menee kuitenkin ennemminkin toisin päin. Eikö niissä sitten paksummat enää vaan jaksa värähdellä massan takia vai tekeekö viilujen määrä kasvu saman kuin kalvojen kerrosten lisäys? Pitäisi olla jostain samasta metallista tai akryylistä tehdyt selvästi eripaksuiset rungot.
Kefiiri
24.11.2016 11:31:04 (muokattu 24.11.2016 11:38:27)
Äh, perun jorinani joka ei oikeastaan liittynyt ketjun aiheeseen.

Taman pedaalin kyllä hommasin! Luulin että se oli jokin protoversio Flexi Flyerista kun siinä oli varpaiden stopparina hölmäkkä erillinen rauta, mutta poljin olikin vissiin aikoinaan Rockstarien kanssa myyty halpisratkaisu.
En ole musiikin asiantuntija.
jtpennane
24.11.2016 12:28:27
Minä vahingossa 20" Bosphoruksen Special 3:n torilta, koska hinta ja soundi erittäin kohdallaan.

Pitänee laittaa Jannelta haitsut tilaukseen samaa sarjaa kohtapuoliin.
Juuh elikkäs
Mikael
24.11.2016 13:58:56

Angry Pierre: Minä vahingossa 20" Bosphoruksen Special 3:n torilta, koska hinta ja soundi erittäin kohdallaan.

Pitänee laittaa Jannelta haitsut tilaukseen samaa sarjaa kohtapuoliin.

Mulloli tollaset haitsut joskus vähän aikaa... ihan kivat mut ei mun juttu.
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)