Stoalainen 21.11.2016 10:48:40 (muokattu 21.11.2016 10:49:51) | |
---|
Krice: Miksi tuon pitäisi olla jokin valintakysymys, kun voi hankkia sekä Xboxin että PS:n. Aika halpojahan ne ovat jos vertaa vaikka PC-pelaamiseen. Höpönlöpö. Mulla on kuus-kaheksan vuotta vanha PC jolla pelailen niin windows-yksinokeudet kuin monialustajulkaisut. Tuoreimmatkin pelit pyörivät edelleen ongelmitta. Eivät ehkä kauneimmillaan, mutta silti sulavasti. HDMI-piuha töllöön kiinni ja langaton XBox-kapula kouraan eikä tuu konsolia ikävä. Steam, GoG, Uplay ynnämuut tarjoaa kirjaston joista muut alustat voi vaan haaveilla. Tarvittaessa voi vaihtaa hiiri-näppikseen tai ottaa matsi Age of Empiresiä, teepä sama konsolilla. Bloodborne on ainoa minkä uupuminen harmittaa. Ja sitten kaikki JRPGt ja aasialaiset outoudet. Jos ois pakko, mun valinta ois Ps4. Terveisin PC-masterrace forever. Too weird to live, too rare to die |
Milkop 21.11.2016 14:32:08 | |
---|
kazaa: Terveisin PC-masterrace forever. Samoja mietteitä. Saatiin tuossa ps3 lainaan ja meinattiin hommata sille Singstar kirpparilta, ps2-versiona tosin. No eiväthän nuo Singstarit olekaan eteenpäinpäin yhteensopivia pelejä, joten pitää etsiä sitten ps3-versio. PC:llä sen sijaan pyörii yhä kaikki vanhat pc-pelit, Commodoret sun muut vanhat koneet sekä konsoli-emulaattorit päälle. Vähän saattaa joutua säätämään, mutta ei ole ylivoimaista. Aina puhutaan konsolien helppoudesta, mutta tässä(kin) tuntuu pc vievän voiton. Ja miksi nuo ps3:n demot pitää vielä latauksen jälkeen erikseen asentaa? Tolkutonta puuhaa. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Decadetroll 21.11.2016 15:06:15 | |
---|
Itsekin porskuttelen menemään vanhalla pc:llä. i7 920 tuli muistaakseni '08 markkinoille ja sillä pelaan yhä. 12 gigaa vanhahkoa muistia ja päälle gtx970 näyttikseksi. Ihan nätiltä näyttää pelit ja pyörivät ihan kivasti suht korkeilla asetuksilla. Jos haluaa, niin siitä saa jokainen mielessään laskea, onko pc-pelaaminen kallista vai ei. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Zed 21.11.2016 17:14:55 (muokattu 21.11.2016 17:22:46) | |
---|
PC-pelaamisen kalleus tunnutaan usein laskettavan uusimpien komponenttien pohjalta, ja peruste konsoleiden puoltamiselle kuuluu, kuinka "pitää olla aina uusinta rautaa että pelit pyörii". En ole koskaan käsittänyt tätä, etenkään edellisen konsolisukupolven aikana. Kuinka armotonta kalustoa tarvitaan pyörittämään peliä noin 30 kuvaa sekunnissa 1280x720 resoluutiolla ja tekstuuriasetukset matalalla? Ei kovinkaan armotonta, ja tämän tason grafiikkaominaisuuksiin konsolipelaajatkin ihan mukisematta tyytyivät. Jos sattuu olemaan FPS-pelien ystävä, PC-pelaaja saa käyttöönsä myös kunnolliset ohjaimet näppäimistön ja hiiren muodossa sen äärimmäisen epäluontevan ja -käytännöllisen tattiohjain-pakkosovituksen sijasta. Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen. |
Quru 21.11.2016 17:36:47 | |
---|
Jos vielä laskee mukaan halvemmat pelit ja ilmaisen nettipelaamisen niin keskihintainenkin pelitieskari jää suurimmalla osalla pelaajista kokonaiskustannuksissa elinaikanaan helposti konsolialustaa halvemmaksi. "Hyvä." -Parasite |
Stoalainen 21.11.2016 17:37:52 (muokattu 21.11.2016 18:16:11) | |
---|
Zed: peruste konsoleiden puoltamiselle kuuluu, kuinka "pitää olla aina uusinta rautaa että pelit pyörii". Tää harhakäsitys taitaa olla jäänne ajoilta, jolloin Windows 95, Pentium ja 3D-kortit valloittivat maailmaa. Silloin oli muistilla ja megahertsien määrällä suuri merkitys - mitä suurempi numeroluku, sen parempi. En tiiä tarkalleen missä vaiheessa noiden merkitys väheni, mut ei tosiaan ole pitkään aikaan kannattanut niitä tuijottaa. Hifistejä lukuunottamatta. En ole omaa keskusyksikköä päivittänyt kertaakaan, eikä se kasaushetkelläkään ollut parasta mitä rahalla siihen aikaan sai. Noin 800 euroa sijoitin, ilmeisen fiksu päätös. Virtalähteen oon uusinu kun alkuperäinen sano sopimuksen irti. Hyvin muuten pelittää nuo PSonen aidot ja alkuperäiset pelilevytkin Emulaattorin kautta. Too weird to live, too rare to die |
Zed 21.11.2016 17:48:04 | |
---|
kazaa: Tää harhakäsitys taitaa olla jäänne ajoilta, jolloin Windows 95, Pentium ja 3D-kortit valloittivat maailmaa. NHL 98 oli sarjan ensimmäinen 3D-kiihdytetty peli. Sitä tuli Monster 3D:lla varustetulla koneella pelattua, ja järkytys oli suuri PS1-version nähdessäni: hahmot kuin kirveellä veistettyjä, ja ruudunpäivitys kehnosta grafiikastakin huolimatta nykivä. Jostakin syystä olin ollut siinä uskossa, että konsoleille myytävät pelit on optimoitu toimimaan alustassaan täydellisesti, mutta vitut. Sama pelleilyhän jatkui monilta osin edelliseenkin konsolisukupolveen saakka. Uusista ei ole minkäänlaista kokemusta, joten niistä en virka mitään. Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen. |
Krice 21.11.2016 18:09:37 (muokattu 21.11.2016 18:11:04) | |
---|
Decadetroll: Jos haluaa, niin siitä saa jokainen mielessään laskea, onko pc-pelaaminen kallista vai ei. Laitepuolella se on kalliimpaa, siitä nyt ei varmaan ole epäselvyyttä. Jos PC on vaikka 5 vuotta vanha niin uutena sen on täytynyt olla melkoinen rassi jos sillä pelaa vieläkin vaivatta uusimpia pelejä. Kyllä se hyvä peli-PC on lähes aikakaudesta huolimatta 800-1000€ ja yli siitä. |
sub zero 21.11.2016 21:41:58 | |
---|
Krice: Laitepuolella se on kalliimpaa, siitä nyt ei varmaan ole epäselvyyttä. Jos PC on vaikka 5 vuotta vanha niin uutena sen on täytynyt olla melkoinen rassi jos sillä pelaa vieläkin vaivatta uusimpia pelejä. Kyllä se hyvä peli-PC on lähes aikakaudesta huolimatta 800-1000€ ja yli siitä. Mielenkiintoisesti, kun PC:iden aika alkoi 1990-luvun alkuvuosina, kotitietokoneiden hinta käytännössä kaksinkertaistui. Ihmiset oli kuitenkin valmiita maksamaan siitä, että pääsee kotona pelaamaan Doomia. Maan päältä on Lesbos valinnut minut laulamaan kukitettujen neitsyidensä salaisuudesta |
Decadetroll 22.11.2016 07:22:42 | |
---|
Krice: Laitepuolella se on kalliimpaa, siitä nyt ei varmaan ole epäselvyyttä. Jos PC on vaikka 5 vuotta vanha niin uutena sen on täytynyt olla melkoinen rassi jos sillä pelaa vieläkin vaivatta uusimpia pelejä. Kyllä se hyvä peli-PC on lähes aikakaudesta huolimatta 800-1000€ ja yli siitä. Juu, alkuperäiselle ostajalle varmasti on ollut kallis tämä kone sillon '08. Itse ostin käytettynä aikoinaan ja halvalla sainkin. Ainoastaan näytönohjain oli mulle kallis, mutta se taas tekohengitti konetta monta vuotta tulevaisuuteen, kun nykyisin ei ole niin nuukaa prossun kanssa. Toki senkin olen kellottanut jo vuosia sitten lähemmäs 4Ghz kellotaajuutta. En tiedä, olisiko tuo perus 2,6Ghz riittävä nykypeleille, mutta suotta kokeilemaankaan, kun i7 920 näyttäis kellottuvan niin helposti. Jos ajatellaan näin, että meikäläisen koneen ainoa arvokas osa, josta parisen sataa käytettynä saa, on tuo näytönohjain ja siltikin tällä pelaa ihan iloisesti, niin ei ole kallista kuluttajalle tämä pc pelaaminen. Ehkä reilun 300 joku saattaisi tästä paketista maksaa jos myyntiin pistäisin. Maksaa kutakuinkin saman verran, kuin ps4 tai xbone. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Milkop 22.11.2016 15:58:25 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Decadetroll 22.11.2016 16:21:38 (muokattu 22.11.2016 16:24:44) | |
---|
Milkop: http://dome.fi/peli/reaaliaikastrat … -vuotta/?shared=297321-01b24107-500 Tasan 20 vuotta Red Alertin ilmestymisestä. Jumalauta tuo räjäytti tajunnan silloin. Hell March kun pauhasi ja niitit inhoja ryssiä lakoon, niin tunnelma oli katossa. Pitäisiköhän sitä kokeilla taas... Enpä muuten ollutkaan tiennyt että minulla ja RA:lla on synttärit samana päivänä :) muistan, kun sain red alertin joululahjaksi ilmestymisvuonna. 75Mhz pentium kera 8Mb muistin lauloi (ja win 3.11) iltaisin, kun paukutin ra:ta armotta. "for king and country!" I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Zed 22.11.2016 17:41:52 | |
---|
Milkop: Red Alertin elomaa @ helsingin ansiosta kuulen pelin nimen päässäni aina että "Rölölöö". Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen. |
Rahkoi 22.11.2016 17:54:54 | |
---|
Milkop: http://dome.fi/peli/reaaliaikastrat … -vuotta/?shared=297321-01b24107-500 Tasan 20 vuotta Red Alertin ilmestymisestä. Jumalauta tuo räjäytti tajunnan silloin. Hell March kun pauhasi ja niitit inhoja ryssiä lakoon, niin tunnelma oli katossa. Pitäisiköhän sitä kokeilla taas... Enpä muuten ollutkaan tiennyt että minulla ja RA:lla on synttärit samana päivänä :) Itseä hämmentää tässä se, miten pitkältä tuonkin pelin odottaminen tuntui aikanaan. On vissiin ensimmäinen peli, jonka julkaisua odotin kieli pitkällä, tuijottaen jotain yksittäistä Pelit-lehden screenshottia aina uudestaan ja uudestaan. Alkuperäinen C&C kun oli itsellä oikeastaan se peli, joka ensimmäisenä käynnisti varsinaisen pelaamisharrastuksen ja -innon. Sitä ennen olin vain pelaillut kavereilla yms jotain Marioa sun muuta, mutta kun C&C:tä pääsin koittamaan, niin virisi into saada itsellekin ensimmäinen pelikelpoinen PC (sainkin, jouluna 1995) ja siihen C&C. Näin jälkikäteen kun sitä muistelee, niin voisi vaikka vannoa, että siinä meni vuosia odottaen jatko-osaa. Sitten hämmentää, kun ei siinä mennyt vuottakaan. Näin tämä aikakäsitys muuttuu ikääntyessä. "What could be more important than your family, Richard?!"
"... Ssssssssssssci-ence?" |
Landola59 22.11.2016 22:40:31 | |
---|
Battlefield 1 Battlefield- pelisarjan ehkä odotetuin ja ennakkoon hypetetyin peli. Yksinpelinä grafiikat ja tarina toimii hienosti, peli on optimoitu täydellisesti ja kaiken lisäksi hahmotkaan eivät ole turhan kliseisiä. Mutta... EA on kusettanut silmään ja raakasti PC pelaajia, Konsolipelaajille tuskin on mitään merkitystä sillä kuuluuko mihinkään peliyhteisöön tai peliporukkaan, mutta PC-yhteisö on raivon partaalla. EA rent a server- alkoi tuossa muutama viikko sitten ja onhan tuo ihan tautista. Minkäänlaisia modauksia et saa tehtyä, ja koska koska kyseessä on suoraan EA:lta vuokrattavat serverit, et saa edes valita kolmannen osapuolen toimesta parasta sijaintia omalle dediserverillesi. Täysin järjen köyhää ja PC-yhteisön kuolettavaa toimintaa. Ostin tämän pelin ja olin jo innoissani beta-kokeilun jälkeen, vihdoinkin Bad Company 2:sen jälkeen pelattava battlefield peli. Aivan tautista kuraa koko touhu. Forever Angel |
Jez 23.11.2016 07:33:16 | |
---|
Rahkoi: Itseä hämmentää tässä se, miten pitkältä tuonkin pelin odottaminen tuntui aikanaan. On vissiin ensimmäinen peli, jonka julkaisua odotin kieli pitkällä, tuijottaen jotain yksittäistä Pelit-lehden screenshottia aina uudestaan ja uudestaan. Itse kaipalen aikoja milloin ostin pelejä lähinnä sen perusteella miten hienot kannet niissä kaupassa oli. Jotenkin harmittaa, että nykyään tiedät odottamastasi pelistä kaiken olennaisen ja netistäkin voi usein katsoa "first two hour" ynm videoita. Eihän niitä ole pakko katsoa, mutta kyllä niitä silti aina tulee pitkän odotuksen aikana vilkaistua. Parhaimmat pelit onkin monesti tullut hommattua täysin spontaanisti hyllystä poimimalla ilman sen kummempia ennakkotietoja. Dark soulsin ostin aikoinaan sen takia, kun olin lähinnä kuullut miten vaikea se on ja tälläkin hetkellä se on edelleenkin parhaita pelejä, mitä olen koskaan pelannut. It's hard to win an argument with a smart person, but it's damn near impossible to win an argument with a stupid person.
- Morgan Freeman |
Tympee Huttunen 23.11.2016 07:39:46 | |
---|
Milkop: Samoja mietteitä. Saatiin tuossa ps3 lainaan ja meinattiin hommata sille Singstar kirpparilta, ps2-versiona tosin. No eiväthän nuo Singstarit olekaan eteenpäinpäin yhteensopivia pelejä, joten pitää etsiä sitten ps3-versio. PC:llä sen sijaan pyörii yhä kaikki vanhat pc-pelit, Commodoret sun muut vanhat koneet sekä konsoli-emulaattorit päälle. Vähän saattaa joutua säätämään, mutta ei ole ylivoimaista. Aina puhutaan konsolien helppoudesta, mutta tässä(kin) tuntuu pc vievän voiton. Ja miksi nuo ps3:n demot pitää vielä latauksen jälkeen erikseen asentaa? Tolkutonta puuhaa. PS2-singstarit mikkeineen kaikkineen toimii PS3:lla. Mun konsolin ei pitäisi tukea ps2-pelejä mutta noi toimii. |
Tympee Huttunen: PS2-singstarit mikkeineen kaikkineen toimii PS3:lla. Mun konsolin ei pitäisi tukea ps2-pelejä mutta noi toimii. Mikit toiminee ristiin, mutta eikös tuo pelin kohdalla mene niin, että PS2:n Singstarit ei tietenkään suoraan toimi, mutta PS2-versioiden biisejä voi käyttää vaihtamalla PS3-version biisinvalinnassa PS2-levyn sisään? http://blog.us.playstation.com/2008 … rks-singstar-ps2-ps3-compatibility/ Paitsi tietysti juuri jos PS3 on sitä vanhaa mallia josta suora PS2-yhteensopivuus löytyy, sittenhän niitä voi pelata suoraankin. Metal meets the bone! |
Tympee Huttunen 23.11.2016 09:32:59 | |
---|
JohnJ: Mikit toiminee ristiin, mutta eikös tuo pelin kohdalla mene niin, että PS2:n Singstarit ei tietenkään suoraan toimi, mutta PS2-versioiden biisejä voi käyttää vaihtamalla PS3-version biisinvalinnassa PS2-levyn sisään? http://blog.us.playstation.com/2008 … rks-singstar-ps2-ps3-compatibility/ Paitsi tietysti juuri jos PS3 on sitä vanhaa mallia josta suora PS2-yhteensopivuus löytyy, sittenhän niitä voi pelata suoraankin. En ymmärrä mitä eroa tuolla on? Laitat PS2 singstarin PS3:n sisälle ja voit laulaa levyn biisejä. Minä en ainakaan asentanut mitään maksullista softaa. Varmaan se asensi jonkun PS3-singstarin samalla, mutta tosiaan täysin ilmaiseksi. Jos siis ostat PS2-singstarin niin se toimii PS3:lla. |
JohnJ 23.11.2016 09:42:03 | |
---|
Tympee Huttunen: En ymmärrä mitä eroa tuolla on? Laitat PS2 singstarin PS3:n sisälle ja voit laulaa levyn biisejä. Minä en ainakaan asentanut mitään maksullista softaa. Varmaan se asensi jonkun PS3-singstarin samalla, mutta tosiaan täysin ilmaiseksi. Jos siis ostat PS2-singstarin niin se toimii PS3:lla. Siis ero on se, että tuon linkkaamani artikkelin mukaan tarvitset PS3-version Singstarista jotta voit pelata PS2-Singstarien biisejä. Jos sulla tosiaan lähtee PS2:n Singstar käyntiin ihan suoraan PS3:n alkuvalikosta, niin sitten tuo systeemi on tuon artikkelin jälkeen muuttunut, tai sitten sulla on PS2-yhteensopiva malli PS3:sta. Mulla ei ole omaa kokemusta, en ole PS3:lla Singstareja pelannut, kakkos-pleikalla vain. Metal meets the bone! |