Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 547 48 49 50 5179 80 81 82 83
Åboensis
22.11.2016 15:53:49

Juzpe: Ecstasy Red ois torilla. Käyttäjäkokemuksia, kiitos, vai tarviiko sika säkissä ostaa...

Ei tarvii, jos ostat Yardboxin. On perkuleellisen hyvä, meinaan... Itsellä ei vaan ole käyttöä, kun setissä on tasan yksi kappale, jossa tuota tulee poljettua, eikä sitä soiteta joka keikalla...

Virhe: Täysin häpeämätöntä oman myyntiartikkelin mainostusta. Kas kun ei ole vielä linkkiä ilmoitukseen...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Shredator
22.11.2016 16:04:27

Juzpe: Ecstasy Red ois torilla. Käyttäjäkokemuksia, kiitos, vai tarviiko sika säkissä ostaa...

Osta pois, et kadu. Edelleen itellä käytössä ja rankimmista säröpedaaleista paras imo.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Juzpe
22.11.2016 16:32:39 (muokattu 22.11.2016 16:32:49)

Åboensis: Ei tarvii, jos ostat Yardboxin.

Kiitos tarjouksesta, mutta mulla on jo kaks keskenää erilaista vutsia, tai oikeestaan kaks ja puoli koska Golden Cello on kans vähän niingy fuzz mutta vähä niingy od kans.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Bald Anus
22.11.2016 17:59:11

Kannattaa tsekata myös JHS Angry Charlie. Kaverilla oli alunperin Bogner Ecstasy Red, sitten Bognerin Burnley, jonka vaihtoi tohon JHS Angry Charlieen. Ainakin Burnleyhyn verraten oli soundiltaan selkeämpi, terveempi ja paremmin hallittava.
sääh
Antsa Lipsanen
22.11.2016 20:30:39
Bald Anus: Kannattaa tsekata myös JHS Angry Charlie. Kaverilla oli alunperin Bogner Ecstasy Red, sitten Bognerin Burnley, jonka vaihtoi tohon JHS Angry Charlieen. Ainakin Burnleyhyn verraten oli soundiltaan selkeämpi, terveempi ja paremmin hallittava.

Pisteitä Angry Charlielle. Minulla on SweetTea, jossa toinen puoli on juurikin AC. Tykkään kovin isomman särön tontilla ja on tosiaan mukavasti hallittavissa kitaran volalla.
Shredator
22.11.2016 20:51:44

Antsa Lipsanen: Pisteitä Angry Charlielle. Minulla on SweetTea, jossa toinen puoli on juurikin AC. Tykkään kovin isomman särön tontilla ja on tosiaan mukavasti hallittavissa kitaran volalla.

Eli MI Audion Crunch Box...JHS-pedaaleja en lähde edes suosittelemaan eettisistä syistä. Se kaveri pitäsi laittaa linnaan.
Antsa Lipsanen
22.11.2016 21:20:49
Shredator: Eli MI Audion Crunch Box...JHS-pedaaleja en lähde edes suosittelemaan eettisistä syistä. Se kaveri pitäsi laittaa linnaan.

Ohops, taisin nyt töpeksiä. Otetaan kommentit takaisin ja sovitaan, että se Bognerin Red on paras valinta. Miten minä nyt tuommoista menenkin sanomaan...
Shredator
22.11.2016 21:42:23

Antsa Lipsanen: Ohops, taisin nyt töpeksiä. Otetaan kommentit takaisin ja sovitaan, että se Bognerin Red on paras valinta. Miten minä nyt tuommoista menenkin sanomaan...

Nyyh nyyh, mitenkäs sitä taas mieltä pahoitettiin...Homma vaan on näin että se JHS:n toiminta on aika persiistä. Lafka myy muiden keksintöjä ominaan. Samaa tekee toki mm. Lovepedal. Ei löydy minulta moisille arvostusta.
Haeroe
22.11.2016 22:04:59 (muokattu 22.11.2016 22:09:28)

Bald Anus: Kannattaa tsekata myös JHS Angry Charlie. Kaverilla oli alunperin Bogner Ecstasy Red, sitten Bognerin Burnley, jonka vaihtoi tohon JHS Angry Charlieen. Ainakin Burnleyhyn verraten oli soundiltaan selkeämpi, terveempi ja paremmin hallittava.

Mulla oli kanssa aikoinaan Ecstasy Red, mutta se oli hyvin lyhytaikainen kokeilu. En saanut siitä muuta kuin modernia kihinärähinää. Monipuolinen se ainakaan ollut, vaikka nuppeja on enemmän kuin ydinvoimalan valvomossa. Ostin Angry Charlien, minkä jälkeen ei ole ollut tarvetta hakea high-gain -spedua. Siitä en osaa sanoa, onko JHS rosvoja täynnä vai mikä meininki siellä on, mutta suosittelen.

Mulla on nimenomaan uusin versio, jossa kolmialueinen EQ. Sweet Tea:ssä oleva on vanhempi versio, joka sekin toimi mulla loistavasti, mutta tuo uudempi on vielä parempi jos mahdollista.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Antsa Lipsanen
22.11.2016 22:08:04
Shredator: Nyyh nyyh, mitenkäs sitä taas mieltä pahoitettiin...Homma vaan on näin että se JHS:n toiminta on aika persiistä. Lafka myy muiden keksintöjä ominaan. Samaa tekee toki mm. Lovepedal. Ei löydy minulta moisille arvostusta.

En minä nyt, enkä yleensäkään mieltäni pahoita ventovieraiden nettihahmojen kommenteista, etenkään kun ne käsitelevät vekottimia. Tuollainen nyyhnyyh -komentointi on vähän lapsellista, mutta ehkä omakin vastineeni oli sellainen.

JHS:n etiikkaa en oikein osaa kommentoida, pedaaleista pidän kyllä soittokäytössä. Jotenkin minusta on vaikuttanut siltä, että tuolla pedaali- ja kitaramaailmassa hyödynnetään olemassaolevia keksintöjä aika surutta. Voihan tämä JHS olla toki pahin kaikista, en osaa kyllä sanoa sitten.
Rämppy
23.11.2016 09:03:19
Mulla on ollut nyt jo joitain kuukausia Bearfoot Candy Apple Fuzz. Se on kyllä röyhkeä peli. Nimenomaan tuo silikoniversio. Mulla oli hetken aikaa sekä germanium- että silikoniversio, mutta hieman enemmän tykkäsin jälkimmäisestä koska se on soundiltaan hieman törkyisempi. Tosin myös germanium-versio on erinomainen, mutta hieman lämpimämpi ja sivistyneempi. Candy Apple Fuzz on siitä kiva, että se toimii muussakin kohdassa signaaliketjua, kuin heti kitaran jälkeen. Nämä Candy Applet toimii hyvin yksinään sekä muilla polkimilla boostattuna.
In Finland we have this thing called "diu diu".
joku muu sikko
23.11.2016 09:21:34 (muokattu 23.11.2016 09:22:48)
Viimeisin maukas särökombinaatio löytyi Maxon VOP-9:stä mesa triaxisin (vihreällä cleanilla) edessä. Toimii myös bad monkeylla lievästi boostattuna. Strato lace mikeillä. Kuulas mutta reunaterävä soundi.
Taisi olla kylätohtori(?) joka suositteli mulle tuota Maxonia. Hyvä hankinta!
se on kiliju päivöä -Haitaripartio-
Juzpe
23.11.2016 10:25:16

No katotaa. Poknerin myyjä lupas lähettää omansa testiin ja ottaa palautuksena vastaan joko massia tai spedun.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Juzpe
24.11.2016 10:20:44

Kun ny alotettiin tää "high end" amp-in-a-box hommelijuttu niin jos on kokemusta Wamplerin Slostortionista, Triple Wreckistä tai Pinnaclesta, saati jos löytyy testiin semmosta ton Bognerin Ecstasy Redin rinnalle niin pankaahan kertoen.
Testiin lainaajille on luvassa J*lua.
Bald Anus
24.11.2016 11:36:32

Juzpe: Kun ny alotettiin tää "high end" amp-in-a-box hommelijuttu niin jos on kokemusta Wamplerin Slostortionista, Triple Wreckistä tai Pinnaclesta, saati jos löytyy testiin semmosta ton Bognerin Ecstasy Redin rinnalle niin pankaahan kertoen.

Yhdellä toisella kaverilla on tuo Triple Wreck ja kyllä siitä säröä ainakin lähtee. Kaveri on osittain black metal -miehiä, tuohon taipuminen taisi olla yksi kriteereistä. Soitettiin keväällä keikka NWOBHM-biisejä ja pääsi tuollakin hyvin maaliin.

Triple Wreck ei muistaakseni ole särö omaan makuun, mutta kannattaa kuitenkin tutustua. Ei se ainakaan ole mikään Tubescreamer-kopio.
sääh
jii.haanpaa
24.11.2016 13:38:56 (muokattu 24.11.2016 13:39:13)
Juzpe: Kun ny alotettiin tää "high end" amp-in-a-box hommelijuttu niin jos on kokemusta Wamplerin Slostortionista, Triple Wreckistä tai Pinnaclesta, saati jos löytyy testiin semmosta ton Bognerin Ecstasy Redin rinnalle niin pankaahan kertoen.

Paas sitten kertoen kuinka tuo punainen loora suhtautuu, jos sen eteen laittaa boosterin (esim ts tai sd-1 jne). Mulla on tällä hetkellä sininen versio ja se ei ole parhaimmillaan naitettuna. Vaikka se on hyvä sellaisenaankin, niin pieni trebleboostauksen mahdollisuus maistuisi. Itsekin harkinnut punaisen laittoa.
Haeroe
24.11.2016 14:04:42

Wamplerin Pinnacle löytyi laudasta aikoinaan myös kuten Bognerin punainen, josta en tykännyt alkuunkaan. Pinnacle oli todella hyvä eli siitä puuttui Punaisen epämääräinen yläpääkihinä, ja rosoa riitti enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Pinnacle ja Angry Charlie taistelivat pitkään paikasta auringosta, ja molemmat olisivat paikkansa ansainneet, mutta Charlie jäi. Sen verran on pakko lisäkommentoida, että Pinnaclestahan tulee uusi Deluxe-versio 2, jossa on kolmialueinen EQ, mikä aina parantaa spedun yhteensopivuutta kulloiseenkin kattaukseen.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Juzpe
24.11.2016 14:11:04

Haeroe: Deluxe-versio 2, jossa on kolmialueinen EQ, mikä aina parantaa spedun yhteensopivuutta kulloiseenkin kattaukseen.

Tota relukse kakkosta mää vähä kattelinki tosa.

Bogu tarttee tyypata käytössä olevilla, eli SD ygösellä, Texas Rangerilla, Nagalla, TC Sparkilla ja TeeÄs 9:lla
Tympee Huttunen
24.11.2016 14:23:41
Alan kallistua siihen, että Ibanez Tubeking TK999HT on paras säröpedaali mitä hallussani on ollut. Mulla on ollut se kauan hyllyllä ja onneksi otin taas esiin. Trebleä ja middleä täytyy vaan uskaltaa annostella ronskisti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)