Laulava Kylätohtori 22.11.2016 08:30:12 | |
---|
hallu: Pitää muuten ihmetellä, että mikä hemmetti noissa Mesan Mark Vitosissa on, kun niistä porukat näyttää haluavan päästä eroon? eikös se ole jokseenkin parasta mitä maailma päällään tarjoaa, jos haluaa Mesa Mark V -soundia? vai onko se Mark V:n JP malli nyt sitten se the juttu? että semmoinen pitää saaha :-D No nyt tämä pitää paikkansa... :) Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Shredator 22.11.2016 09:52:42 | |
---|
Jucciz: Mulla oli Mark V -combo joitakin vuosia sitten viikon verran testissä ja parilla keikallakin. Tulin lukuisien tuntien soittelun ja ruuvailun jälkeen siihen tulokseen, ettei siitä lopultakaan saa kirveelläkään semmoista soundia, josta tykkään. Esimerkiksi ihan perinteikäs Marshall-henkinen rokkisärö oli tekemätön paikka. Onhan ne eri vehkeitä, että siinä mielessä vertailu on turha. Vähän sama kuin Corollaa ja Ferraria vertaisi. Toisaalta, väitteet ettei Markista irtoaisi rokkisäröä eivät kyllä pidä paikkaansa. Jottei jäisi vain sanojen tasolle, niin ohessa klippi Marshall JMP vs. Mesa MK IV. http://maihinnousu.net/s/26696 Kumpi on kumpi? "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
Gary the pine 22.11.2016 10:14:03 | |
---|
Shredator: Onhan ne eri vehkeitä, että siinä mielessä vertailu on turha. Vähän sama kuin Corollaa ja Ferraria vertaisi. Toisaalta, väitteet ettei Markista irtoaisi rokkisäröä eivät kyllä pidä paikkaansa. Jottei jäisi vain sanojen tasolle, niin ohessa klippi Marshall JMP vs. Mesa MK IV. http://maihinnousu.net/s/26696 Kumpi on kumpi? Eka Mesa toka Marsu? Tulin, näin, paskoin housuun. |
calluna 22.11.2016 10:34:02 | |
---|
Shredator: Onhan ne eri vehkeitä, että siinä mielessä vertailu on turha. Vähän sama kuin Corollaa ja Ferraria vertaisi. Toisaalta, väitteet ettei Markista irtoaisi rokkisäröä eivät kyllä pidä paikkaansa. Jottei jäisi vain sanojen tasolle, niin ohessa klippi Marshall JMP vs. Mesa MK IV. http://maihinnousu.net/s/26696 Kumpi on kumpi? Jälkimmäinen parempi. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Metalkallo 22.11.2016 12:37:15 (muokattu 22.11.2016 12:37:56) | |
---|
Shredator: http://maihinnousu.net/s/26696 Kumpi on kumpi? Vaikea kyllä sanoa kun sen verran lähellä ovat toisiaan pätkät, mutta heitetään nyt, että ensin on JMP 2203 ja sitten mesa. Vähemmän on nykyään enemmän |
Snapo 22.11.2016 13:13:41 | |
---|
Itse veikkaan että ensimmäinen tiukempi on Mark V ja jälkimmäinen löysempi Marshall. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Shredator 22.11.2016 13:25:31 | |
---|
Snapo: Itse veikkaan että ensimmäinen tiukempi on Mark V ja jälkimmäinen löysempi Marshall. Jos olisi ollut MK V, niin olisi toki tiukempi tuo 2. kanava, näissä vanhemmissa MK IV:ssa se alapää on enemmän vanhempien Fendereiden/Marshallien suuntaan. Tuossa klipissä ehkä leikkasin sitä liikaakin bass-namiskasta. Mutta tosiaan, ensimmäinen on Mesa ja toinen on Marsu. Molempia ajettu samalla kitaralla samaan Two Notesin Greenback-impulssiin. Gary taisi arvata ensin :) Pointtini oli vaan se, että kyllä Mesastakin saa sen brittityylin rokkicrunchin kun jaksaa säätää. Välillä on päiviä, jolloin se kuulostaa jopa Marsua paremmalle. Molemmilla on omat käyttötarkoituksensa ja sävyeronsa :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
Onkohan tämä oikea ketju avautua koomisista tarjouksista? Avaudun silti. Mulla on torilla myynnissä 70-luvun sound city. Sain äsken viestin jossa luki (suora lainaus), "toi sun hintapyynti on ihan pilvissä, tarjoon 150€ ku n.200lla sais 100w peavey windsorin toi sunhan on vaa 50w". Eisssaatana.Kaveri tinkaa siis vaatimattomasti 500 euroa. No toisaalta perustelut on kunnossa. Aiheesta sen verran, että kaikki on hyvin kaupaksi käynyt. Näiden "tarjouksien" kanssa vaan meinaa välillä usko loppua. |
BugBadWolf 22.11.2016 13:56:10 | |
---|
Jucciz: Tuskin mun tarttee... Tarttee tarttee. Marsuja, niinkuin toki Mesojakin, on rämpytelty ties kuinka monien eri soundien kanssa. Kun itselläni on vielä sellainen harhaluulo että olisin jo päässyt vähän kärryille noiden Markkien sielunelämästä, sitä sitten helposti hairahtuu oikomaan väärimpiä väittämiä. Säröpuolella on aika vähän sellaisia soundeja, joita Mark V:llä ei pysty tekemään. Hankalimpia ovat sellaiset "aikuisten" (pokke ja tomppeli) kevyemmällä otteella säröytyvät äänimaailmat, vaan nekin saa korvattua ainakin tarpeeksi sinnepäin olevilla äänillä. Ehkä pieni lisähiominen täydellistäisi niitäkin harjoitelmia. Sellaista marsun 800-maailmaa saa v:n crunch-kanavalla tekaisemalla seuraavaa. Gain (klo) 9 tai vähän alle. (tästä pois, kun haluaa "vanhempaan" suuntaan) Kanavamaster täysille (...kele) Presence pois (sitten ihan hienosäätönä kitaran mukaan vähän P:äkin, jos tahtoo) Treble nolliin (ja sitten säätämään 0 ja klo 10:n välillä, niin saa 900-petteröinnit) Middle täysille (aavistus pois, kun haluaa selkeyttää) Bass 10 (tällä leikkimällä pääsee myös "vanhempaan" suuntaan) 45W putkitasurilla EQ 40 55 0 10 55 (noin-luvut, tämä on tarkkaa puuhaa, eli korvalla hienosäädöt) Idea on siis matkia sitä millä tavalla marsu säröytyy. Kuuntelemalla vaikka Henkkaa, tulee havainneeksi että päätteellä, keski ja bassosäröllä mennään. 900-maailma tuo sitä yläharmoniaa mukaan enemmän. Siksi kasarisoundeihin mennään samalla kaavalla, paitsi ett' treble kymppiin ja basso pois. Siltikin se kuulostaa siltä että olisi soitettu C90:n läpi eli niille, joille marsusoundi on tosiasiassa G12-75:n soundi 4 x 12 komuutissa, tämä ei tietenkään kelpaa. Ihoni alle, ainakin toivottavasti, on kohtapuoliin hiipimässä hammaslääkärin puudutuspiikki, eli luento päättyy nyt. Kiitän mielenkiinnostanne. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
toivase 22.11.2016 14:31:56 | |
---|
BugBadWolf: Tarttee tarttee. Marsuja, niinkuin toki Mesojakin, on rämpytelty ties kuinka monien eri soundien kanssa. Kun itselläni on vielä sellainen harhaluulo että olisin jo päässyt vähän kärryille noiden Markkien sielunelämästä, sitä sitten helposti hairahtuu oikomaan väärimpiä väittämiä. Säröpuolella on aika vähän sellaisia soundeja, joita Mark V:llä ei pysty tekemään. Hankalimpia ovat sellaiset "aikuisten" (pokke ja tomppeli) kevyemmällä otteella säröytyvät äänimaailmat, vaan nekin saa korvattua ainakin tarpeeksi sinnepäin olevilla äänillä. Ehkä pieni lisähiominen täydellistäisi niitäkin harjoitelmia. Sellaista marsun 800-maailmaa saa v:n crunch-kanavalla tekaisemalla seuraavaa. Gain (klo) 9 tai vähän alle. (tästä pois, kun haluaa "vanhempaan" suuntaan) Kanavamaster täysille (...kele) Presence pois (sitten ihan hienosäätönä kitaran mukaan vähän P:äkin, jos tahtoo) Treble nolliin (ja sitten säätämään 0 ja klo 10:n välillä, niin saa 900-petteröinnit) Middle täysille (aavistus pois, kun haluaa selkeyttää) Bass 10 (tällä leikkimällä pääsee myös "vanhempaan" suuntaan) 45W putkitasurilla EQ 40 55 0 10 55 (noin-luvut, tämä on tarkkaa puuhaa, eli korvalla hienosäädöt) Idea on siis matkia sitä millä tavalla marsu säröytyy. Kuuntelemalla vaikka Henkkaa, tulee havainneeksi että päätteellä, keski ja bassosäröllä mennään. 900-maailma tuo sitä yläharmoniaa mukaan enemmän. Siksi kasarisoundeihin mennään samalla kaavalla, paitsi ett' treble kymppiin ja basso pois. Siltikin se kuulostaa siltä että olisi soitettu C90:n läpi eli niille, joille marsusoundi on tosiasiassa G12-75:n soundi 4 x 12 komuutissa, tämä ei tietenkään kelpaa. Ihoni alle, ainakin toivottavasti, on kohtapuoliin hiipimässä hammaslääkärin puudutuspiikki, eli luento päättyy nyt. Kiitän mielenkiinnostanne. Tässä on kyllä jujua ja kiteytettynä aika hyvin tuo otsikon ydin, eli "Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia"...:) |
Jii-Gee 22.11.2016 14:34:23 | |
---|
genesimmons: Mulla on torilla myynnissä 70-luvun sound city. Jaa et nytkö tollanen olis tarjolla.. *prkl* ..hitto ku olis tullu vastaan aikasemmin. 70s Rokkenroll.. !!
VIDEO |
Gary the pine 22.11.2016 14:52:45 | |
---|
genesimmons: Onkohan tämä oikea ketju avautua koomisista tarjouksista? Avaudun silti. Mulla on torilla myynnissä 70-luvun sound city. Sain äsken viestin jossa luki (suora lainaus), "toi sun hintapyynti on ihan pilvissä, tarjoon 150€ ku n.200lla sais 100w peavey windsorin toi sunhan on vaa 50w". Eisssaatana.Kaveri tinkaa siis vaatimattomasti 500 euroa. No toisaalta perustelut on kunnossa. Aiheesta sen verran, että kaikki on hyvin kaupaksi käynyt. Näiden "tarjouksien"kanssa vaan meinaa välillä usko loppua. Mut siis olishan se Windsori nyt sentään Windsori... Tulin, näin, paskoin housuun. |
BugBadWolf 22.11.2016 15:51:24 | |
---|
toivase: Tässä on kyllä jujua ja kiteytettynä aika hyvin tuo otsikon ydin, eli "Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia"...:) Jospa se poikii vaikka mesakaupat jollekin? Vaan pistetään tähän nyt sitten että ei mene kama kaupaksi, niin jospa se sillä paranisi ;D En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Åboensis 22.11.2016 16:02:05 | |
---|
Kitarat ovat menneet hyvin, samoin vahvaimet. Itse asiassa tuota Monocasen Sleeveä lukuunottamatta kaikki on liikkunut hyvinkin nopeasti, eikä sekään nyt vielä kauaa torilla ole roikkunut. Kiinnostus vain on ollut yllättävän vähäistä, kun ottaa huomioon kuinka hyvästä tavarasta on kyse. Myös ostohousut ovat sopineet jalkaan mainiosti ja siltä(kin) osin kaupankäynti on ollut onnistunutta. Eli poikkeuksetta ne myyjät, joiden kanssa olen ollut tekemisissä ns. tosimielessä ovat olleet rehellisiä, luotettavia ja toimineet asianmukaisesti. Muy bien! "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Laulava Kylätohtori 22.11.2016 16:30:11 | |
---|
BugBadWolf: Tarttee tarttee. Marsuja, niinkuin toki Mesojakin, on rämpytelty ties kuinka monien eri soundien kanssa. Kun itselläni on vielä sellainen harhaluulo että olisin jo päässyt vähän kärryille noiden Markkien sielunelämästä, sitä sitten helposti hairahtuu oikomaan väärimpiä väittämiä. Säröpuolella on aika vähän sellaisia soundeja, joita Mark V:llä ei pysty tekemään. Hankalimpia ovat sellaiset "aikuisten" (pokke ja tomppeli) kevyemmällä otteella säröytyvät äänimaailmat, vaan nekin saa korvattua ainakin tarpeeksi sinnepäin olevilla äänillä. Ehkä pieni lisähiominen täydellistäisi niitäkin harjoitelmia. Sellaista marsun 800-maailmaa saa v:n crunch-kanavalla tekaisemalla seuraavaa. Gain (klo) 9 tai vähän alle. (tästä pois, kun haluaa "vanhempaan" suuntaan) Kanavamaster täysille (...kele) Presence pois (sitten ihan hienosäätönä kitaran mukaan vähän P:äkin, jos tahtoo) Treble nolliin (ja sitten säätämään 0 ja klo 10:n välillä, niin saa 900-petteröinnit) Middle täysille (aavistus pois, kun haluaa selkeyttää) Bass 10 (tällä leikkimällä pääsee myös "vanhempaan" suuntaan) 45W putkitasurilla EQ 40 55 0 10 55 (noin-luvut, tämä on tarkkaa puuhaa, eli korvalla hienosäädöt) Idea on siis matkia sitä millä tavalla marsu säröytyy. Kuuntelemalla vaikka Henkkaa, tulee havainneeksi että päätteellä, keski ja bassosäröllä mennään. 900-maailma tuo sitä yläharmoniaa mukaan enemmän. Siksi kasarisoundeihin mennään samalla kaavalla, paitsi ett' treble kymppiin ja basso pois. Siltikin se kuulostaa siltä että olisi soitettu C90:n läpi eli niille, joille marsusoundi on tosiasiassa G12-75:n soundi 4 x 12 komuutissa, tämä ei tietenkään kelpaa. Ihoni alle, ainakin toivottavasti, on kohtapuoliin hiipimässä hammaslääkärin puudutuspiikki, eli luento päättyy nyt. Kiitän mielenkiinnostanne. Eli jos ei Mesa Mark V ole omasta mielestä paras vahvari, joka korvaa soundilliseesti kaikki vahvarit, niin on väärässä. Ja minä, kun olen luullut, että vahvarin(kin) hyvyys on makuasia, mutta niin sitä on ihminen näköjään väärässä... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Juzpe 22.11.2016 16:38:31 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eli jos ei Mesa Mark V ole omasta mielestä paras vahvari, joka korvaa soundilliseesti kaikki vahvarit, niin on väärässä. Ja minä, kun olen luullut, että vahvarin(kin) hyvyys on makuasia, mutta niin sitä on ihminen näköjään väärässä... NVO. Menkää sinne mesaketjuun vääntämään, jooko. Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
LaMotta 22.11.2016 16:44:24 | |
---|
Juzpe: NVO. New vord order? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 22.11.2016 17:38:23 | |
---|
Juzpe: NVO. Menkää sinne mesaketjuun vääntämään, jooko. Eikä ko ku mä vaan totesin faktan ääneen, eihän tässä mitään vääntämistä ole. Mutta asiaan. Kun ei osta mitään, niin ei tarvitse myydä mitään, eikä valittaa täällä, kun kauppa ei käy. :) En ole jaksanut enää edes lukea toria juurikaan... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
hallu 22.11.2016 18:32:33 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Eli jos ei Mesa Mark V ole omasta mielestä paras vahvari, joka korvaa soundilliseesti kaikki vahvarit, niin on väärässä. Ja minä, kun olen luullut, että vahvarin(kin) hyvyys on makuasia, mutta niin sitä on ihminen näköjään väärässä... En minä sitä noin lukenut. Enemmänkin niin, että mesan markit etenkin mark V on niin monimutkainen kapine, että sillä voi tehdä monenlaisia soundeja mukaan luettuna keskeisimmät klassikkosoundit. Siksi jos joku sanoo sen olevan huonosoundinen, niin ensimmäisenä herää kysymys mistä soundista puhutaan. Itse keksin kevyesti miljoona syytä suhtautua markV:n kaltaiseen järkäleeseen varauksellisesti, mutta kun jokaisesta nappulasta siinä tapahtuu jotakin ja niitä nappuloita on vähän hemmetisti, niin epäilen ettei ole olemassa semmoista käsitettä kuin markV:n soundi. Jos olen ollenkaan ymmärtänyt tuon laitteen filosofiaa (huom koskaan itse käyttämättä sitä), niin se on työkalu soundialkemistille joka verestävin silmin yökaudet tutkii soundien anatomiaa :-D. Itse en edes tiedä mikä on minun mielestä paras vahvari, kun on niin helvetisti kaikenlaisia laatumuuttujia joiden perusteella asiaa voi arvioida. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
BugBadWolf 22.11.2016 19:10:21 | |
---|
hallu: En minä sitä noin lukenut... Jospa sinulla ei ole kykyä lukea rivien välistä olemattomia ja pillastua sitten niistä? Lienetköhän taiteilija lainkaan, kun tuolla mielikuvituspuolella on niin paljon puutoksia? ...joka verestävin silmin yökaudet tutkii soundien anatomiaa :-D. Täydellinen kuvaus aina silmiä myöten ;D Aiheeseen palaan toteamalla, että vieläkään ei liiku mikään. Mikähän noissa Hughes & Kettnereissä on kun eivät tunnu olevan tuttuja kenellekään? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |