Aihe: Viimeisin ostos part II
1 2 3 4 5350 351 352 353 354414 415 416 417 418
EJ84
18.11.2016 14:45:02

keitiiem: Kiitoksia! On siistin oloinen setti (en ole vielä omin silmin nähnyt) ja kalvotkin on molemmin puolin joka rummussa ihan uudet. Kiva ostaa hyvää tavaraa.

Tässä yksi kuva myynti-ilmosta: https://muusikoiden.net/dyn/tori/126225.jpg

Seksewau!!!
Kimd
18.11.2016 14:53:40
keitiiem: Heräteostoksena eilen torilta kultaset Haymanit.

Onneksi itsellä ei ole enää tilaa mihin säilöä lisää rumpuja :)
Ei irtoa
Ernesti
18.11.2016 15:45:16
Perhanan hienot Haymanit! Kyllä vanhoissa on fiilistä.
keitiiem
19.11.2016 20:49:49 (muokattu 20.11.2016 23:58:13)

Ernesti: Perhanan hienot Haymanit! Kyllä vanhoissa on fiilistä.

Kiitoksia! Kyllä näin on.

Tänään kävin moikkaamassa yhtä vintagekeräilijää ja mukaan tarttui pitkään ostoslistalla ollut 1930s ludwig universal heavy shell snare 10 lugilla. Varmasti paras messinkirumpu, jota olen lyönyt.
-Dr.DW-
20.11.2016 15:55:14
PDP MX setti tuli kotiin, Mehicolainen. Sitten pistää päräytin MILLENIUMIN symboolit!:D
Tosi hyvältä ne klipissä kuulosti ja B20 sekoa Saksan maalta... Saas nähä miten 3v takuu toimii todellisuudessa! :)

Dont be a hater! :D
https://www.thomann.de/fi/millenium_b20_cymbalset.htm
"Lethal dose is also a lifetime supply"
Epämuusikko
20.11.2016 18:24:33 (muokattu 20.11.2016 18:25:40)
keitiiem: Heräteostoksena eilen torilta kultaset Haymanit.

Nuo on hyviä rumpuja. Tuon mallin virveleitä tulee käytettyä tiuhaan, eikä ne maksa paljoa.

Mutta millä helvetillä rahoitat nuo fiilistelysi? :D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jabajee
20.11.2016 20:31:59
-Dr.DW-: PDP MX setti tuli kotiin, Mehicolainen. Sitten pistää päräytin MILLENIUMIN symboolit!:D
Tosi hyvältä ne klipissä kuulosti ja B20 sekoa Saksan maalta... Saas nähä miten 3v takuu toimii todellisuudessa! :)

Dont be a hater! :D
https://www.thomann.de/fi/millenium_b20_cymbalset.htm

Eikös näitä peltejä ole kehuttu kovastikin. Ovat varmasti hintansa väärtit. Eikä pääse itku, jos ne reissussa vähän rähjääntyy.
Paskasta naurua kaikki "ammamiehet" nauroi Behringerillekin, kunnes tuli digimikserit ja kaikki osti Behringerin :D
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
hollmi-5
20.11.2016 22:48:51
jabajee: Eikös näitä peltejä ole kehuttu kovastikin. Ovat varmasti hintansa väärtit. Eikä pääse itku, jos ne reissussa vähän rähjääntyy.
Paskasta naurua kaikki "ammamiehet" nauroi Behringerillekin, kunnes tuli digimikserit ja kaikki osti Behringerin :D

Sotket ammattimiehet ja harrastajat. Halvempien digimiksereiden ongelma on surkeat mikkietuset. Eilen viimeiksi ammattimiehen kanssa juttelin aiheesta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
20.11.2016 23:43:34

jabajee: Eikös näitä peltejä ole kehuttu kovastikin. Ovat varmasti hintansa väärtit. Eikä pääse itku, jos ne reissussa vähän rähjääntyy.

En ole kuullut että olisi kehuttu kovasti. En ole kuullut että olisi kehuttu edes yhtään.
Ei tässä paskaista naurua tarvita. Jos nyt ensin niitä kovia kehuja jostain näkis. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
jabajee
21.11.2016 07:21:25
markkuliini: En ole kuullut että olisi kehuttu kovasti. En ole kuullut että olisi kehuttu edes yhtään.
Ei tässä paskaista naurua tarvita. Jos nyt ensin niitä kovia kehuja jostain näkis. :)

Kyllä mä muistelisin, että joku niitä täällä joskus hehkutti :)
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=12607568#p12607568
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
jabajee
21.11.2016 10:01:04
hollmi-5: Sotket ammattimiehet ja harrastajat. Halvempien digimiksereiden ongelma on surkeat mikkietuset. Eilen viimeiksi ammattimiehen kanssa juttelin aiheesta.

Tarkoitin, että Behringeriä merkkinä halveksittiin ja sille naurettiin, mutta sitten kun tuli 32-kanavaiset digitiskit, niin niitä osti sellaisetkin, jotka aiemmin vältti merkkiä kuin ruttoa.
Myönnetään, että tässä on mukana myös muitakin tekijöitä (merkkien yhdistymisiä jne).
markkuliini
21.11.2016 11:53:54 (muokattu 21.11.2016 11:59:21)

jabajee: Kyllä mä muistelisin, että joku niitä täällä joskus hehkutti :)
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?plink=12607568#p12607568

No niin, nyt nähty yksi kehuva rumpali. En vielä siis sanoisi että "niitä on kovasti kehuttu". Kyllä tuosta on vielä yleisen mielipiteen muutos kaukana.

Edit: Luulen että ihmisten merkille naureskelu ei johtunut siitä että merkkiä oli vältetty kuin ruttoa, vaan että sitä ei oltu vältelty. Nauroivat siis kokemuksesta.
Mullakin oli Behringerin mikseri. Se suhisi aivan jäätävän lujaa, ja yksi kerrallaan kanavat lakkasivat toimimasta. Eka tais mennä 6 kk jälkeen ja sitten tasaisin väliajoin kanava kerrallaan pimeni.
Voihan merkit parantua, en mä sillä. Behringerillä sitä parannettavaa ja imagonkorjausta on aika lailla.
jabajee
21.11.2016 12:23:37
markkuliini: No niin, nyt nähty yksi kehuva rumpali. En vielä siis sanoisi että "niitä on kovasti kehuttu". Kyllä tuosta on vielä yleisen mielipiteen muutos kaukana.

Edit: Luulen että ihmisten merkille naureskelu ei johtunut siitä että merkkiä oli vältetty kuin ruttoa, vaan että sitä ei oltu vältelty. Nauroivat siis kokemuksesta.
Mullakin oli Behringerin mikseri. Se suhisi aivan jäätävän lujaa, ja yksi kerrallaan kanavat lakkasivat toimimasta. Eka tais mennä 6 kk jälkeen ja sitten tasaisin väliajoin kanava kerrallaan pimeni.
Voihan merkit parantua, en mä sillä. Behringerillä sitä parannettavaa ja imagonkorjausta on aika lailla.

Äläs nyt. Pyysit nähdä kehuja ja tuolla oli toinenkin kehu. Milleniumit lienee hinta/laatusuhteeltaan ihan lyömättömiä peltejä! Niin hyvässä kuin pahassakin :D hahah.

Mitä Behringeriin tulee, niin se oli vain vertauskuva tuohon Millenium merkkiin. Ja enemmän siitä huonoa olen itsekin kuullut kuin hyvää ja suhinastakin on kokemusta.
markkuliini
21.11.2016 12:39:35

jabajee: Äläs nyt. Pyysit nähdä kehuja ja tuolla oli toinenkin kehu. Milleniumit lienee hinta/laatusuhteeltaan ihan lyömättömiä peltejä! Niin hyvässä kuin pahassakin :D hahah.

Mitä Behringeriin tulee, niin se oli vain vertauskuva tuohon Millenium merkkiin. Ja enemmän siitä huonoa olen itsekin kuullut kuin hyvää ja suhinastakin on kokemusta.

Ai tuo Kailiksen "hintaisekseen kyllä soundaa hyvältä."? Sori, en tajunnut laskea sitä hehkutukseksi, kun se ei sisältänyt kokemuksen ääntä, oli ainoastaan nettivideon kommentointi, ja mun sensorilla sellainen vähän laimea "no joo, okei, jos hinnan ottaa huomioon"-tyylinen puolikehu. Mutta kyllähän sitä hehkutukseksi voi laskea mitä vaan, jos niitä haluaa löytää. :)
jarome
21.11.2016 12:40:20
jabajee: Äläs nyt. Pyysit nähdä kehuja ja tuolla oli toinenkin kehu. Milleniumit lienee hinta/laatusuhteeltaan ihan lyömättömiä peltejä! Niin hyvässä kuin pahassakin :D hahah.

Joillakin merkeillä sitä laatua on enemmän kuin toisilla. Riippuu niin ihmisestä jaksaako kehua kirjoittaa jos jokin toimii.
Negatiivinen palaute on huomattavasti helpommin löydettävissä.
Ja usein sitä etsii vaan hankkimalleen tuotteelle hyväksyntää muiden arvosteluista. Itse kokeilu on kyllä parasta. Siinä oppii myös jotain samalla.

Behringeristä sen verran, että ostin Truth sarjan B2030A aktiivimonitorit tuossa. En löydä kyllä niistä mitään moitittavaa siinä minun käyttötarkoituksessa.
Yksi mikseri oli aikoinaan ja Markkuliinia kyllä komppaan. Suhina oli aikamoinen riesa siinä.
time decorating
markkuliini
21.11.2016 12:54:03 (muokattu 21.11.2016 12:54:34)

Näistä isojen multitavara-merkkien symbaaleista kannattaa muistaa vielä se, että nehän on 99% tapauksissa jonkun muun firman tekemiä, joihin sitten laitetaan tilauksesta logo, tässä tapauksessa Millenium.
Näissä mennään niin vahvasti hinta edellä, eli niiden diilin halpuus ratkaisee pitkälti näiden ulkoistamisdiilien kohtalon, joten ne on harvoin kauhean pitkäikäisiä.
Jos siis löytää jotain miellyttäväsoundista näistä tuotteista, niin ei kannata luottaa siihen että parin vuoden päästä tuote olis enää sama.
Ironisesti, vaikka tää tuote sisältää suht.vähän käsityötä ja olis mahdollista tehdä suhteellisen samankuuloisia peltejä, ja sen takia tietäis mitä sokkona tilaa, niin nää onkin sitten alttiita tuotteita siihen että tehdas vaihtuu, ja samalla tuotteesta saattaa tullakin ihan toinen.

Jos ihan soundi edellä mennään niin nuo kuulosti paremmilta, mitä monen firman se halvin sarja. Hintoja en osaa vertailla kun olen ihan pihalla mitä budjettisymbaalit maksavat, en ole koskaan vilkaissutkaan sinne suuntaan. Ekat omat symbaaliostokset olivatkin nimittäin hyvin polaarisesti Zildjianin 16" Z-sarjan rock crash koska Lars. Pelti sanoi klonk, ellei lyönyt ihan täysillä.
Ja se toinen oli Zildjianin K-sarjan 8" splash, eli about ohuinta mitä voi olla. :D
hollmi-5
21.11.2016 13:02:59
jarome: Joillakin merkeillä sitä laatua on enemmän kuin toisilla. Riippuu niin ihmisestä jaksaako kehua kirjoittaa jos jokin toimii.
Negatiivinen palaute on huomattavasti helpommin löydettävissä.
Ja usein sitä etsii vaan hankkimalleen tuotteelle hyväksyntää muiden arvosteluista. Itse kokeilu on kyllä parasta. Siinä oppii myös jotain samalla.

Behringeristä sen verran, että ostin Truth sarjan B2030A aktiivimonitorit tuossa. En löydä kyllä niistä mitään moitittavaa siinä minun käyttötarkoituksessa.
Yksi mikseri oli aikoinaan ja Markkuliinia kyllä komppaan. Suhina oli aikamoinen riesa siinä.

B2030A on hyvä. Kopio Genelecistä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
-Dr.DW-
21.11.2016 14:39:26 (muokattu 21.11.2016 14:41:40)
Mie soitankin hyvin hellällä kädellä ja elättelen toiveita kamppeitten pitkäikäisyydestä... Eteenkin kun kukaan ei halunnut vaihtaa sähkörumpuja symbaalikattaukseen... PA:na pitää edetä tälleekkäästi.

E: Hyvin kesti "PRO" sarjan tuplatkin ja hyvin oli säätöjä... Ainoana miinuksena oli pedaalin kantasaranoinnin väljentymä... En tiiä tuliko vai oliko uutena jo.

Settien hardwaressa on kyllä toivomista! :D
"Lethal dose is also a lifetime supply"
Duro
21.11.2016 14:54:57
hollmi-5: B2030A on hyvä. Kopio Genelecistä.

Tämä. Omistan itekin kyseiset.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)