töissätäällävaan 06.10.2015 08:35:58 (muokattu 06.10.2015 08:37:01) | |
---|
Tietäisikö kukaan miksi Moderni hiljainen musiikki-levyä vuodelta 1985 ei ole julkaistu uudelleen .Takaisin mohan takaisin-biisistä jäi elämään hieno muisto. |
Icy-Sun 06.10.2015 10:15:49 | |
---|
|
seventy4 23.10.2015 16:29:32 | |
---|
|
Kefiiri 24.10.2015 08:21:41 | |
---|
seventy4: Kirjaakin tehty Davesta. Selasin kirjakaupassa vaikutti mielenkiintoiselta. Samat sanat, vaikutti sekä viihdyttävältä että asiapitoiselta. En ole musiikin asiantuntija. |
HaloOfFlies 09.11.2016 20:02:24 (muokattu 09.11.2016 20:05:36) | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
AP 20.11.2016 10:56:45 | |
---|
seventy4: Kirjaakin tehty Davesta. Selasin kirjakaupassa vaikutti mielenkiintoiselta. http://www.adlibris.com/fi/kirja/da … 11?gclid=CPCt-ODY2MgCFWr2cgodenQLBw Luin tämän juuri hiljakkoin ja vahva suositus; tosi mielenkiintoista tarinaa hauskasti kirjoitettuna. Äänessä Lindholm itse sekä iso joukko muita miehen uralla mukana olleita. Kirja keskittyy nimenomaan musiikkiin, Lindholmin siviilielämästä ei kovinkaan paljoa kerrota. Toisaalta ehkä hyvä niin. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Lindholm on niin moniulotteinen hahmo että sen touhujen kartoituksesta syntyy väkisinkin kiinnostavaa luettavaa. Olen myös nyt lukenut kirjan ja toki siitä tykkäsin. Samalla luin Sleepy Sleepersin Jytinää Eestissä -historiikkia, jossa Daven toilailuista on yllättävän paljon juttua. En enää oikein muista kummasta kirjasta mikäkin anekdootti on peräisin, mutta avartavaa Dave-tietoutta löytyy molemmista. En ole musiikin asiantuntija. |
locoloco 20.11.2016 15:47:41 | |
---|
Kefiiri: Lindholm on niin moniulotteinen hahmo että sen touhujen kartoituksesta syntyy väkisinkin kiinnostavaa luettavaa. Olen myös nyt lukenut kirjan ja toki siitä tykkäsin. Samalla luin Sleepy Sleepersin Jytinää Eestissä -historiikkia, jossa Daven toilailuista on yllättävän paljon juttua. En enää oikein muista kummasta kirjasta mikäkin anekdootti on peräisin, mutta avartavaa Dave-tietoutta löytyy molemmista. tuli tosta mieleen että käsiteelläänkö kirjassa tota Rock and Roll bandin vaiheita?. Maijasen haastatteluista haastattelija aina lohkaisee kysymykseen" että miksi bändi hajosi" " "Sun pitää kysyä Davelta" tokaisee Maijanen joka kerta. |
Mahti 20.11.2016 17:12:39 (muokattu 20.11.2016 17:16:16) | |
---|
locoloco: tuli tosta mieleen että käsiteelläänkö kirjassa tota Rock and Roll bandin vaiheita?. Maijasen haastatteluista haastattelija aina lohkaisee kysymykseen" että miksi bändi hajosi" " "Sun pitää kysyä Davelta" tokaisee Maijanen joka kerta. Joo, kyllä siinä Laamasen kirjassa sitäkin aikaa ruoditaan läpi. Davehan ei juurikaan henkilökohtaisista asioistaan medialle juttele eli kirjakin käsittelee aika paljon nimenomaan levytyksiä ja tarinoita niiden taustalla. Niin myös Rock and Roll Bandin kohdalla. Jokainen paistaa omat makkaransa |
Andy Six 20.11.2016 17:19:50 | |
---|
Kirjassa mainitaan parikin kertaa, että Davelle on turha mennä vuodattamaan ihailuaan. Ihan zulu-pohjalta... |
WarMachine 20.11.2016 21:41:48 | |
---|
Andy Six: Kirjassa mainitaan parikin kertaa, että Davelle on turha mennä vuodattamaan ihailuaan.
Kuulin joskus vuosia sitten, Dave oli kävelemässä ravintolasalin poikki keikan jälkeen kohti hotellin aulaa, kuinka joku äijä vuodatti sille ihailuaan. Dave kuunteli loppuun ja sanoi sitten: "Ketä kiinnostaa?" ja jatkoi matkaa. brachycera 01.12.2010 15:30:04
- onks kukaa(N) menos(SSA) kattoo(N) bodomii jäähallii(N)? |
carnation 20.11.2016 22:22:24 | |
---|
WarMachine: Kuulin joskus vuosia sitten, Dave oli kävelemässä ravintolasalin poikki keikan jälkeen kohti hotellin aulaa, kuinka joku äijä vuodatti sille ihailuaan. Dave kuunteli loppuun ja sanoi sitten: "Ketä kiinnostaa?" ja jatkoi matkaa. Davea näemmä kiinnosti, kun kuunteli loppuun. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Sykes87 21.11.2016 18:12:42 | |
---|
Luin itsekin tuon kirjan muutama kuukausi sitten. Tavallaan ihan viihdyttävä kirja, mutta jäi vähän ohueksi juuri siksi että Dave ei oikeastaan kerro itsestään tai elämästään yhtään mitään. Pakkohan tällaiselle tinkimättömyydelle on nostaa hattua, mutta ei se elämäkerran tekemiseen mikään paras mahdollinen lähtökohta ole. |
Mahti 21.11.2016 20:18:59 | |
---|
Sykes87: Luin itsekin tuon kirjan muutama kuukausi sitten. Tavallaan ihan viihdyttävä kirja, mutta jäi vähän ohueksi juuri siksi että Dave ei oikeastaan kerro itsestään tai elämästään yhtään mitään. Pakkohan tällaiselle tinkimättömyydelle on nostaa hattua, mutta ei se elämäkerran tekemiseen mikään paras mahdollinen lähtökohta ole. Niinpä. Laamanenhan on toimittanut Davesta "30 vuotta levytyksiä" -kirjan aikanaan. Tämä uudempi kirja ei mun mielestä merkittävää lisää tuo ja jonkin verran samoja juttujakin tais kirjoissa olla. Jokainen paistaa omat makkaransa |
Kefiiri 21.11.2016 20:27:22 | |
---|
Mahti: Niinpä. Laamanenhan on toimittanut Davesta "30 vuotta levytyksiä" -kirjan aikanaan. Tämä uudempi kirja ei mun mielestä merkittävää lisää tuo ja jonkin verran samoja juttujakin tais kirjoissa olla. Luin nuo aika lailla peräkkäin ja olihan uudessa kirjassa enemmän asiaa. Mutta se on totta että myöhemmät bändit ja levytykset käsitellään aika lyhyesti molemmissa. En ole musiikin asiantuntija. |
Lonesome 22.11.2016 13:29:17 | |
---|
Kefiiri: Luin nuo aika lailla peräkkäin ja olihan uudessa kirjassa enemmän asiaa. Mutta se on totta että myöhemmät bändit ja levytykset käsitellään aika lyhyesti molemmissa. Tuon edellisen kirjan yhteydessä taisi olla maininta, ettei Dave halua mitään kirjoja tehtäväksi itsestään. Tavallaan sama jatkuu, vaikka kirja tehtiinkin. Mutta Dave on Dave. Yksi ja ainoa. Se on Se juttu... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
Rämppy 22.11.2016 16:02:28 | |
---|
Dave tekee aina omaa juttuaan eikä vilkuile trendejä. Se on hienoa se. Aina ei synny mestariteoksia, mutta riittävän usein kuitenkin. Jotkut baariblueskelailut ovat munsta huonointa davea. Tosin livenä pikku hönössä nekin toimii. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Rodger 03.12.2016 20:41:48 | |
---|
Uusi levy "V." Spotifyssä. Puolessa välissä tuli mieleen, että miksi minä tätä kuuntelen? Minulle ihan merkityksetöntä horinaa ja kansanmusiikkia. Ei muuta kuin I'm Gonna Roll soimaan. |
MetalForMuthas 16.02.2018 10:04:25 | |
---|
Saako joku selvää mitä Dave laulaa Pen Leen biisissä "You Can't Be My Mama" siis tuon hokeman lisäksi. Eli sanoja siihen kaipailen. |
Calliope 04.06.2022 15:16:47 | |
---|
locoloco: tuli tosta mieleen että käsiteelläänkö kirjassa tota Rock and Roll bandin vaiheita?. Maijasen haastatteluista haastattelija aina lohkaisee kysymykseen" että miksi bändi hajosi" " "Sun pitää kysyä Davelta" tokaisee Maijanen joka kerta. Yli 1569 päivää vanha aihe, mutta kun on lainassa kirja Pavesta ja löytyy vastaus; "Dave on väittänyt, että mä halusin lähteä bändistä, koska meillä Järvisen kanssa kupli jo Royals...Daven ajatus oli vetää Alppu mukaan bändiin. Minun käsitys.."liian nopee Lindholm" vain kyllästyi jauhamaan ja totesi, että eiköhän tämä ole tässä. ..Näkemyseroja kertyi kilometrien varrella sen verran, että bändin hajottaminen oli helpoin valinta. ..Dave sanoi, että mitä väliä kitaran vireellä, kunhan soitossa on fiilistä ja mä saatoin sanoa tasan päinvastoin. Että näin, hieman tiivistäen. "Turn up the Eagles the neighbors are listening" |