Aihe: Biisi jota et jostakin syystä siedä
1 2 3 4 549 50 51 52 53130 131 132 133 134
Kefiiri
13.11.2016 20:18:50 (muokattu 13.11.2016 20:36:42)
Edit: Pyh... kaikenlaista.
En ole musiikin asiantuntija.
nirzin
13.11.2016 21:01:49
hjukke: Voi että. Tässä, sen lisäksi että pahoitettiin oma mieli, lokeroitiin tehokkaasti kaikki ne, jotka eivät kyseistä "taidetta" ymmärrä, lihansyöjiksi, homofoobikoiksi, persuiksi ja junteiksi, jotka käyvät ainoastaan Yön, Kutiteollisuuden ja Petri Nygårdin keikoilla.
Wannabe-elitistinen passiivinen provokaatio.

Mielenkiintoinen tulkinta. Yön ja Kotiteollisuuden levyjä omistan. Eläinten lihaa syön; jos Jumala haluaisi, että eläimiä ei syödä, niin miksi hän teki ne lihasta? Homofobiaa paheksun. Persut on monipuolinen puolue, itse olen viimeksi äänestänyt eduskuntaan keskustalaista, presidentiksi äänestin Niinistöä. Paula Vesalan levystä pidän, siksi tuntui ikävältä saada kuulla, että pidän paskasta, jonka rinnalla "tarzanin kalsarit oli suorastaan korkeakulttuuria".

Tämä ketju on kenties paikan vastenmielisin. Jotkut kontribuutiot ovat perusteltujakin, mutta suurin osa tulee wannabe-elitisteiltä, jotka haluavat tulla kertomaan, miten paskaa musiikkia muut kuin he kuuntelevat. Itselleni ei tulisi mieleenkään tulla tänne julistamaan muiden musiikkimakua paskaksi, semmoinen elitisti olen. (Huomasitteko elitistisen puolipisteen tuolla edellä?)
hjukke
14.11.2016 13:19:37 (muokattu 14.11.2016 13:21:35)

EDIT: Nevermind. Juurihan peilasit loppujengin matalaksi, kun ei Vesala aukene (musiikillisesti).
Learn to play what you want to hear.
sustain65
14.11.2016 17:09:48
hjukke: Voi että. Tässä, sen lisäksi että pahoitettiin oma mieli, lokeroitiin tehokkaasti kaikki ne, jotka eivät kyseistä "taidetta" ymmärrä, lihansyöjiksi, homofoobikoiksi, persuiksi ja junteiksi, jotka käyvät ainoastaan Yön, Kutiteollisuuden ja Petri Nygårdin keikoilla.
Wannabe-elitistinen passiivinen provokaatio.

Siis missä nirzinin kommentin kohdissa tehtiin mainitsemillasi tavoilla? Voisitko hjukke selventää?
hjukke
14.11.2016 23:04:53 (muokattu 14.11.2016 23:05:39)

sustain65: Siis missä nirzinin kommentin kohdissa tehtiin mainitsemillasi tavoilla? Voisitko hjukke selventää?

"Tällaista kun lukee, niin tuntee olevansa ihmisenä aika matalaa tasoa. Kun tykkään, että Paula Vesalan levy on yksi tämän vuoden parhaita. Että varmaan nyt sitten en ymmärrä musiikista mitään"

Tuli vähän puolitarkoituksella kustua sähköpaimeneen, mutta sellainen mielensäpahoittaja -sävy siinä oli. En ymmärrä pointtia tulla "biisi jota et siedä" -ketjuun loukkaantumaan, mielestäni tämä on terveempi yhteisterapian muoto, kuin esimerkiksi töissä äänentoistolaitteiden tuhoaminen. Peace :)
Learn to play what you want to hear.
sustain65
15.11.2016 08:25:52
hjukke:
Tuli vähän puolitarkoituksella kustua sähköpaimeneen, mutta sellainen mielensäpahoittaja -sävy siinä oli. En ymmärrä pointtia tulla "biisi jota et siedä" -ketjuun loukkaantumaan, mielestäni tämä on terveempi yhteisterapian muoto, kuin esimerkiksi töissä äänentoistolaitteiden tuhoaminen. Peace :)

OK, peace. Minä taasen niin pahoitin mieleni, kun Vesalan kappaletta pidettiin pohjanoteerauksena, vaikka onhan sitä nyt paljon huonompaakin tavaraa musamarkkinoilla. Ja aloin myös epäillä lukutaitoani ja ymmärrykseni tasoa, kun en tajunnut yhtään mistä tempaisit kuvailemasi asiat.
Tuomas
16.11.2016 15:15:20

nirzin:

Tämä ketju on kenties paikan vastenmielisin. Jotkut kontribuutiot ovat perusteltujakin, mutta suurin osa tulee wannabe-elitisteiltä, jotka haluavat tulla kertomaan, miten paskaa musiikkia muut kuin he kuuntelevat. Itselleni ei tulisi mieleenkään tulla tänne julistamaan muiden musiikkimakua paskaksi, semmoinen elitisti olen. (Huomasitteko elitistisen puolipisteen tuolla edellä?)

Ja muutenkin nää jutut pitäisi koskea sitä kuulijaa itseään ja sen lähes fyysistä suhdetta johonkin kappaleeseen. Että muuten tämä kappale menee mutta NNNIRSK kun siinä pitää olla se raivostuttava synaliidi tai joku muu, joka nimenomaan tekee hommasta hauskan suhteessa siihen kuulijaan.

Ja se voi olla biisi, joka on vaikka lempparibändiltä.
Liian ilkeä hipiksi.
Zed
16.11.2016 15:44:26 (muokattu 16.11.2016 15:47:41)

Juoppis: Että muuten tämä kappale menee mutta NNNIRSK kun siinä pitää olla se raivostuttava synaliidi tai joku muu, joka nimenomaan tekee hommasta hauskan suhteessa siihen kuulijaan.

Juuri näin! Ketjun aktiivikäyttäjänä tähdennän, että diplomaattisuuden, ja ennen kaikkea kohtuuden nimissä olisi syytä sisällyttää jokaiseen viestiin peräti maininta siitä, että tämä kappale on kyllä oikein hyvä, mutta kun. Ja pysytellään sen kritiikin kanssa muutenkin asialinjalla ja yhteiset pelisäännöt muistaen, ettei ruveta liioittelemaan ja muuta ikävää.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
LaMotta
16.11.2016 18:08:15

Santana-tyyppinen soitanta. Eli se piuu piuu piuu piuu piuu piuu piuu piuu piuu piuu.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Lunnu
16.11.2016 18:22:01
Zed: Juuri näin! Ketjun aktiivikäyttäjänä tähdennän, että diplomaattisuuden, ja ennen kaikkea kohtuuden nimissä olisi syytä sisällyttää jokaiseen viestiin peräti maininta siitä, että tämä kappale on kyllä oikein hyvä, mutta kun. Ja pysytellään sen kritiikin kanssa muutenkin ja muistaen, ettei ruveta liioittelemaan ja muuta ikävää.

Naulan kantaan, mutta itse asiassahan siitä vois jättää pois myös sen 'mutta kun' osion - ettei kellekkään vaan tule paha mieli
Nostalgy is not what it used to be
Prophet
16.11.2016 22:28:20
Epadrummer: Vesalan Älä droppaa mun tunnelmaa. Ainakin neljästi tuli töissä (jälleen kerran) radio Suomipopilta. Kaikella kunnioituksella, näinkö alas nykyään on musiikissa vajottu?

Pohja on saavutettu, kun siihen perään vielä soitettaisiin Vesterinen yhtyeineen - Faija käyttää napapaitaa ja jotain Suomi-gangstarap scheissea.
Nelisormimangusti
16.11.2016 22:57:30

sustain65: OK, peace. Minä taasen niin pahoitin mieleni, kun Vesalan kappaletta pidettiin pohjanoteerauksena, vaikka onhan sitä nyt paljon huonompaakin tavaraa musamarkkinoilla.

Epäilemättä huonompaa löytyy, mutta tuo onkin sellainen jota ei voi jostain syystä sietää.
Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen.
Zed
17.11.2016 07:10:03 (muokattu 17.11.2016 09:07:06)

The Piitles - While My Guitar Gently (S)Weeps. Syynä tähän on se Claptonin vänkyvä ja määkivä kitara, joka kuulostaa kuin käyttökelvottomaksi venyneeltä kasettinauhalta soitetulta. Ehkäpä hieman melodisempi ja hillitympi ote olisi ollut musiikilliseen ympäristöön sopivampi vaihtoehto näiden yli vedettyjen junnaavien venyttelyjen sijaan.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Eläkeläissoittaja
17.11.2016 07:50:22 (muokattu 17.11.2016 08:47:42)

Prophet: Pohja on saavutettu, kun siihen perään vielä soitettaisiin Vesterinen yhtyeineen - Faija käyttää napapaitaa ja jotain Suomi-gangstarap scheissea.

Samaa mieltä.
Lisäksi on sanottava, että olen kestänyt aivan hyvin omien iskelmägenreen kuuluvien biisieni demoarvostelut esim. facessa "Demojakelu"-seinällä. Aivan lyttyyn osaa niitä ei ole sentään haukuttu. Kehujakin on tullut, etenkin niistä muutamista eri äänitteille päätyneistä. ;-)
Eläkeläissoittaja
17.11.2016 08:34:36 (muokattu 17.11.2016 09:43:49)

Eläkeläissoittaja: Samaa mieltä.
Lisäksi on sanottava, että olen kestänyt aivan hyvin omien iskelmägenreen kuuluvien biisieni demoarvostelun esim. facessa Aivan lyttyyn osaa niitä ei ole sentään haukuttu. Kehujakin on tullut. ;-)

E: Tunnetuiltakin populaarimusiikin tekijöiltämme tulee näitä ns. floppeja, kun jotain on julkaistava julkaisemisen pakosta, että pysyy julkisuuskentällä. (Toivo Kärki:" Paljon kun tekee, niin tekee roskaakin.)

No, vasta kuulin Jannan uuden biisin, joka jo muutaman kerran kuultuna aiheutti ahdistusta ja radion sulkemisen. Sorry Janna, olet kuitenkin upea ja osaava laulajatar.
Ehkä näin vanhana pieruna olen fakkiutunut vain omaan genreeni ja siksi näin totean. Tiedän ja tunnen kyllä vallan hyvin laulujentekemiseen liittyvät vaikeudet sekä kynnyksen niiden julkaisemiseen äänitteinä.
Kefiiri
17.11.2016 09:28:27
Piitlesiltä se "Get Back" on inhottava. Aina vähän ahdistaa kun sen kuulee. Komppi hermostuttaa ja melodiassa on omituista väkinäisyyttä.
En ole musiikin asiantuntija.
nirzin
17.11.2016 09:44:09
Se, että kirjoitin tuon viestin Paula Vesalan biisistä, ei johtunut niinkään mielen pahoittumisesta, vaan enemmänkin äimistymisestä. Eihän siitä ole kenenkään pakko tykätä, mutta kun kuuntelen sen biisin, niin kuvaukset tyyliin ihan paskaa, huonointa ikinä, alle arvostelun, aivan hirveää kuraa tuntuvat ihan absurdeilta. Kun itse olen ihan maallikko musiikin suhteen, niin tulee mieleen, että on itsetutkistelun paikka, kun asiantuntijat ovat tuota mieltä musiikista, josta pidän, ja josta en mitenkään tunnista niitä asioita, joka tästä hupaisasta poppibiisistä tekee täyttä ala-arvoista ripulipaskaa. Mutta aika pian sitä oivaltaa, että mitäs "asiantuntijoita" lienevät nämä muut arvioijat. Saattavatpa olla samanlaisia ymmärtämättömiä maallikkoja kuin itsekin olen. Etenkin kun tuli se yksi viesti, jonka kirjoittaja oli tehnyt nerokkaan päätelmän siitä, millainen juntteja vihaava hipsteri Paula Vesalan musiikkia puolustavan on pakko olla. Jolloin tulee mieleen, että ehkäpä syyt haukkua johtuvat pääasiassa muusta kuin itse biisistä.
Bullitt
17.11.2016 13:00:28
nirzin: Se, että kirjoitin tuon viestin Paula Vesalan biisistä, ei johtunut niinkään mielen pahoittumisesta, vaan enemmänkin äimistymisestä. Eihän siitä ole kenenkään pakko tykätä, mutta kun kuuntelen sen biisin, niin kuvaukset tyyliin ihan paskaa, huonointa ikinä, alle arvostelun, aivan hirveää kuraa tuntuvat ihan absurdeilta. Kun itse olen ihan maallikko musiikin suhteen, niin tulee mieleen, että on itsetutkistelun paikka, kun asiantuntijat ovat tuota mieltä musiikista, josta pidän, ja josta en mitenkään tunnista niitä asioita, joka tästä hupaisasta poppibiisistä tekee täyttä ala-arvoista ripulipaskaa. Mutta aika pian sitä oivaltaa, että mitäs "asiantuntijoita" lienevät nämä muut arvioijat. Saattavatpa olla samanlaisia ymmärtämättömiä maallikkoja kuin itsekin olen. Etenkin kun tuli se yksi viesti, jonka kirjoittaja oli tehnyt nerokkaan päätelmän siitä, millainen juntteja vihaava hipsteri Paula Vesalan musiikkia puolustavan on pakko olla. Jolloin tulee mieleen, että ehkäpä syyt haukkua johtuvat pääasiassa muusta kuin itse biisistä.

Musiikin tehtävähän on välittää kuulijalleen tunteita, tunnelmia ja mielentiloja. Kappale voi olla aivan hyvin olla niin sanotusti teknisesti priimaa, mutta silti se voi olla kuulijan mielestä huono. Tämän huonouden tunteen synnyttämiseen saattaa aivan hyvin riittää joku vähäpätöiseltäkin tuntuva asia, jos se kuulijan päässä on kovasti ristiriidassa sen suhteen millaisia tuntemuksia kappaleen pitäisi herättää ja mitä se oikeasti herättää.

Vähän kuin jos vaikkapa Da Vinci olisi viimeisenä silauksena Mona Lisaa tehdessään vääntänyt kauhean ripulipaskan keskelle taulua. Monen silmissä tuo varmaan pilaisi teoksen ja tekisi siitä huonon, mutta eivät he silti taulun huonoksi tuomitessaan tuomitsisi kaikkea paskan alla ja vieressä olevaa kovalla työllä syntynyttä maalausjälkeä.
Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen.
nirzin
17.11.2016 13:57:50
hjukke: ... miksi pitää tulla äimistymään ylipäätään tällaiseen ketjuun...

"Tulla?" Luettavaksihan nämä kai on tarkoitettu.

Pointti 2:

Tämä ei ole asiantuntijoiden.net

No niinhän minäkin just sanoin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)