Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5117 118 119 120 121419 420 421 422 423
steelduck
15.11.2016 08:14:55

klobasa: Näyttäis ihan kuin Carrin rakentajalla olis tullut happy endingit tonne vahvarin sisälle :P

Joo, on aika erikoinen toteutus...
Laulava Kylätohtori
15.11.2016 10:08:32
Kauan himoitsemani Jazzmaster tuli hankittua. Vielä, kun tietäisi, mitä sillä tekee...

https://muusikoiden.net/dyn/users/149607.jpg
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
antnis
15.11.2016 11:17:23
Laulava Kylätohtori: Kauan himoitsemani Jazzmaster tuli hankittua. Vielä, kun tietäisi, mitä sillä tekee...

Laitat tietty torille damääs :D
kihtaristi
15.11.2016 12:10:25
Laulava Kylätohtori: Kauan himoitsemani Jazzmaster tuli hankittua. Vielä, kun tietäisi, mitä sillä tekee...

Laitas tarkempaa speksiä:) Onkos joku vanhempi peli?
jii.haanpaa
15.11.2016 13:53:35

Nyt on komee peli!
Heikki
15.11.2016 15:59:22

klobasa: Näyttäis ihan kuin Carrin rakentajalla olis tullut happy endingit tonne vahvarin sisälle :P

Näyttää kuumaliimalta. Mun mielestä ei ole järkevää liimata kuumaliimalla komponentteja chassikseen. Useamman tunnin kun on lämpimänä päivänä vahvari päällä, niin tahtoo chassis lämmitä sen verran ettei kuumaliima pidä siellä paikallaan mitään. Onneks melkein kaikissa vahvareissa nykysin on piirilevy tai jonkin sortin kytkentälevy mihin voi huoletta isot komponentit kuumaliimailla, että pysyvät paikallaan kovassakin tärinässä.
Laulava Kylätohtori
15.11.2016 21:56:17
kihtaristi: Laitas tarkempaa speksiä:) Onkos joku vanhempi peli?

Japanilainen vuodelta 2005, ekalta omistajalta tuli meikäläiselle. Avri '62:n mikit ja laukku sekä plektrasuoja on vaihdettu alkuperäisestä tortoisesta vintage whiteksi. Itse tykkään, että modaukset ovat hyviä ja osasyy kauppoihin. Alkuperäiset mikit ja pleksi tuli mukana.

Mulla oli joskus 80-luvun Jazzmaster ja kyllä tämä pikaisen testin perusteella aika samoissa taitaa olla. Nyt tarttis vaan päästä luukuttamaan kunnolla... :)
steelduck
15.11.2016 21:56:51 (muokattu 15.11.2016 22:03:05)

Heikki: Näyttää kuumaliimalta. Mun mielestä ei ole järkevää liimata kuumaliimalla komponentteja chassikseen. Useamman tunnin kun on lämpimänä päivänä vahvari päällä, niin tahtoo chassis lämmitä sen verran ettei kuumaliima pidä siellä paikallaan mitään. Onneks melkein kaikissa vahvareissa nykysin on piirilevy tai jonkin sortin kytkentälevy mihin voi huoletta isot komponentit kuumaliimailla, että pysyvät paikallaan kovassakin tärinässä.

En tunne merkkiä Carr. Komea kotelo, mutta sisältä näyttää kuin robotti olisi oksentanut tuonne konehuoneeseen :I ... Mitä tuommoinen maksaa?
Jucciz
15.11.2016 22:06:18
PJS: Parasta Carr -saundii:

https://www.youtube.com/watch?v=f50L8Rm0IVw

Jaa semmonenko tuossa on?
Jucciz
15.11.2016 22:07:23
steelduck: En tunne merkkiä Carr. Komea kotelo, mutta sisältä näyttää kuin robotti olisi oksentanut tuonne konehuoneeseen :I ... Mitä tuommoinen maksaa?

En minä tiiä. Tää tuli mulle vaihtokaupoissa. Soundi on kyllä upea, enkä epäile, etteikö kestäisi kovaakin käyttöä. Siistiin sisänypläykseen tää tosin mulla vissiin päätyy.

Ois itse asiassa ihan kiinnostava tietääkin, vaan onkohan näillä ees maahantuojaa täällä?
steelduck
15.11.2016 22:19:06 (muokattu 15.11.2016 22:23:18)

Nopealla googlauksella näyttäisi olevan noin 2400dollaria... Hyvältä kuullostaa ja ulkoa komea, mutta sisältä on kyllä aika "WTF-osastoa". Luulisi että tuolla rahalla voisi tuon sisuksen tehdä vähän siistimmin. Mikäköhän idea tuossa kuumaliimakuviossa on?

Hetken jo ajattelin, että tuo on jossa nyrkkipajalla "korjattu", mutta näköjään tuo on ihan normaalia Carr:lla, kun katsoo tätä kuvaa heidän webbi-sivulla. Aika huikea meno kavereilla :D

http://www.carramps.com/point-to-point/its-time-again
Jucciz
15.11.2016 23:01:07
Voihan toisaalta olla, että tuo sisusta on ihan tarkoituksella tuollainen ja komponenttien asettelu juuri tuo ihan syystä. Jotenkin oisin taipuvainen ajattelemaan, että kyllä nuo kaverit tuolla tietävät, mitä tekevät, eikä noita pelkällä tuurilla ole roiskittu noin. Liittyykö se sitten signaalitien puhtauteen, häiriöttömyyteen tai johonkin muuhun, en osaa sanoa. Ainakin tämä vastaa tatsiin jotenkin hämmentävän upeasti ja häiriöt ovat ihan minimaaliset.

Sitten taas, jos noiden silikoniklönttien yli pystyy näkemään, ei tuo muu leiska minusta mitenkään toivottoman epäsiisti edes ole. Kai ne klöntit vaan varmistavat, ettei mikään pääse hölskymään ja synnyttämään oskillointia tai muuta ei-toivottua. Ja sitten taas pieni salamyhkäisyyden verho kai kuuluu asiaankin näissä pienempien pajojen omissa tuotoksissa. Voi olla, että Carr ei ole ihan yhtä helppo kloonattava kuin keskiverto vintage-Fender tai -Marshall, mitä on ehkä tavoiteltukin.
hallu
16.11.2016 05:46:26
Jucciz: Voihan toisaalta olla, että tuo sisusta on ihan tarkoituksella tuollainen ja komponenttien asettelu juuri tuo ihan syystä. Jotenkin oisin taipuvainen ajattelemaan, että kyllä nuo kaverit tuolla tietävät, mitä tekevät, eikä noita pelkällä tuurilla ole roiskittu noin. Liittyykö se sitten signaalitien puhtauteen, häiriöttömyyteen tai johonkin muuhun, en osaa sanoa. Ainakin tämä vastaa tatsiin jotenkin hämmentävän upeasti ja häiriöt ovat ihan minimaaliset.

Sitten taas, jos noiden silikoniklönttien yli pystyy näkemään, ei tuo muu leiska minusta mitenkään toivottoman epäsiisti edes ole. Kai ne klöntit vaan varmistavat, ettei mikään pääse hölskymään ja synnyttämään oskillointia tai muuta ei-toivottua. Ja sitten taas pieni salamyhkäisyyden verho kai kuuluu asiaankin näissä pienempien pajojen omissa tuotoksissa. Voi olla, että Carrte ei ole ihan yhtä helppo kloonattava kuin keskiverto vintage-Fender tai -Marshall, mitä on ehkä tavoiteltukin.

Tottkai ne on tarkoituksella tuolla tavalla. eikös tuollaiset aidot p2p vehkeet ole vähän aina tuollaisia "harakanpesiä" ? meinaan kun komponentit on suoraan toisiinsa kytketty ilman mitään kytkentälevyä tms. esimerkiks hw-sarjan fenderit ja vanhat seitkytluvun fenkut on tehty niin, että komponenti on aseteltu nätisti semmoiseen levyyn kiinni, että näyttää siistiltä (sehän ei ole enää "aito" p2p). Kun ei Carrissa kerran ole mitään levyä mihin komponentit kiinnitetään, niin tietenkin ne täytyy liimata johonkin kiinni etteivät helise soiton ja keikkailun tiimellyksessä irti. Eikös tuo ole viimeisen päälle käsityö bontique vehje hunajasoundinen järjettömän kallis rakkine? niin olen ainakin käsittänyt, sinähän sen paremmin tiedät kun sulla on semmoinen :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Krice
16.11.2016 10:21:08

Jucciz: Carr ei ole ihan yhtä helppo kloonattava kuin

Carr on luultavasti klooni itse. Klöntit ei estä kloonaamista, vaan tekevät korjaamisesta vaikeampaa.
Jucciz
16.11.2016 12:03:32 (muokattu 16.11.2016 12:03:59)
Krice: Carr on luultavasti klooni itse. Klöntit ei estä kloonaamista, vaan tekevät korjaamisesta vaikeampaa.

Luojan kiitos täällä on myös asiantuntijoita.
Räbbänä
16.11.2016 12:40:58
Rehtiä kitaroiden Corollaa ei taas hetkeen ole ollut, joten pitihän se asia korjata. Eilen kävin ko. 2004 vuoden Ibanez RG1570 noukkimassa. Ilta meni puunatessa ja säädellessä. Nyt on droppivireisiinkin soppelia keihästä.

https://www.dropbox.com/sh/byqsd4jb … 6d24/AACqLd5zisk6-u-_qsSFI35da?dl=0
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
Juzpe
16.11.2016 12:51:33

Creameryn '83 setti Alnico vitosilla.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
uduwudu
16.11.2016 18:51:13
Laulava Kylätohtori: Japanilainen vuodelta 2005, ekalta omistajalta tuli meikäläiselle. Avri '62:n mikit ja laukku sekä plektrasuoja on vaihdettu alkuperäisestä tortoisesta vintage whiteksi. Itse tykkään, että modaukset ovat hyviä ja osasyy kauppoihin. Alkuperäiset mikit ja pleksi tuli mukana.

Mulla oli joskus 80-luvun Jazzmaster ja kyllä tämä pikaisen testin perusteella aika samoissa taitaa olla. Nyt tarttis vaan päästä luukuttamaan kunnolla... :)

Komias keihäs, Jazzmasterit on loistavia!
Jos sulla ei oo käyttöä tolle alkuperäiselle plekusuojalle, niin mä voisin ehkä ostaa sen pois: :)
Laulava Kylätohtori
16.11.2016 19:07:15
antnis: Laitat tietty torille damääs :D

Eiku tää on pitopeli.. *tirsk*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)