"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 14.11.2016 20:09:56 | |
---|
Epämuusikko: Vaikka video onkin suureksi osaksi otsikkonsa veroista työpaikkakiusaamista, ei Ronald Bruner Jr:in räjähtävää säntäilyä kuin ihailla. https://www.youtube.com/watch?v=Zsbx8bAnpl8 Jätkä pasko ton biisin ihan pilalle. Sekö on hienoa? Rumpalin tehtävä unohdettu. Vai mitä en nyt tajunnut? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 14.11.2016 20:18:52 (muokattu 14.11.2016 20:21:44) | |
---|
hollmi-5: Jätkä pasko ton biisin ihan pilalle. Sekö on hienoa? Rumpalin tehtävä unohdettu. Vai mitä en nyt tajunnut? Se on äärimmäisen hienoa. Se on juuri se syy miksi tuon videon linkkasin. (koska tuossa videossa se paskominen on se tehtävä. get over it) "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 15.11.2016 00:47:57 | |
---|
hollmi-5: Jätkä pasko ton biisin ihan pilalle. Sekö on hienoa? Rumpalin tehtävä unohdettu. Vai mitä en nyt tajunnut? Minkä biisin? Ei tuossa ollut biisiä, eikä tuossa oltu tekemässä top-40 levyä. Tuo musahan oli tuossa välineenä soittaa, ja nimenomaan soittaa just niin kuin haluaa. Kutsutaan myös jammailuksi. :D Rumpali piti hauskaa, ja soitti ihan törkeän hyvin, ja nimenomaan just sitä mitä päässään kuulee, mihin erittäin harva tällä planeetalla pystyy. Ja kriitikko sanoo että "pasko biisin pilalle." Mutta kun tavallaan ne rummut oli tuossa se biisi. Tässä välissä suosittelisin kuuntelemaan vaikka Miles Davisin Nefertiti-kappaleen. Siinä kuulee miten Tony Williams toimi usein hitaiden biisien kanssa. Olisi mielenkiintoista kuulla onko sekin biisin pilalle paskomista. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 15.11.2016 06:35:00 | |
---|
Tuon rumpalin soitosta puuttui ilma ja tila. Kalvoista näki hyvin, millä tarkkuudella tulee iskut. Sadan metrin päästä haulikolla ammuttu levitys. Kuluuhan siinä kalvo tasisesti, mutta mikä idea? Peltikioski suhisi, kuin Heinolan löylynheiton alkukarsinnassa. Olisi nyt antanyt niiden soidakin joskus, ilman että piti jo kolmella muulla tulla päälle. Virvelisoundi oli kuin persekarva. Ohut ja epäpuhdas. Koristeena pienet ja lätisevät tomit ilman sointia. Kädet kävivät, kuin turkkilaisella toosansuolaajalla ja samaa lickiä viljeltiin vailla karsintaa. Missä musikki? Tekniikka ja nopeusesittelynä mainio, mutta musiikillisesti silkka raiskaus minun mielestä. Gospel chops-tyyli toimii mulle, kuin Radio Nova. Tavaraa tulee ulos käymättä ensin päässä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Duro 15.11.2016 08:07:35 | |
---|
Hyvää settiähän tuo oli. Toimivaa tilua. Hi! Ask me about Impression cymbals! |
Epämuusikko 15.11.2016 09:26:12 (muokattu 15.11.2016 09:33:03) | |
---|
hollmi-5: Tuon rumpalin soitosta puuttui ilma ja tila. Kalvoista näki hyvin, millä tarkkuudella tulee iskut. Sadan metrin päästä haulikolla ammuttu levitys. Kuluuhan siinä kalvo tasisesti, mutta mikä idea? Peltikioski suhisi, kuin Heinolan löylynheiton alkukarsinnassa. Olisi nyt antanyt niiden soidakin joskus, ilman että piti jo kolmella muulla tulla päälle. Virvelisoundi oli kuin persekarva. Ohut ja epäpuhdas. Koristeena pienet ja lätisevät tomit ilman sointia. Kädet kävivät, kuin turkkilaisella toosansuolaajalla ja samaa lickiä viljeltiin vailla karsintaa. Missä musikki? Tekniikka ja nopeusesittelynä mainio, mutta musiikillisesti silkka raiskaus minun mielestä. Gospel chops-tyyli toimii mulle, kuin Radio Nova. Tavaraa tulee ulos käymättä ensin päässä. Valita vielä siitäkin, ettei munkissa ollut liikaa hilloa. ("Tekniikka- ja nopeusesittelynä mainio" on juuri sitä haettiin ja kaikki muu on irrelevanttia länkytystä.) "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
markkuliini 15.11.2016 12:20:01 | |
---|
hollmi-5: Tuon rumpalin soitosta puuttui ilma ja tila. Kalvoista näki hyvin, millä tarkkuudella tulee iskut. Sadan metrin päästä haulikolla ammuttu levitys. Kuluuhan siinä kalvo tasisesti, mutta mikä idea? Peltikioski suhisi, kuin Heinolan löylynheiton alkukarsinnassa. Olisi nyt antanyt niiden soidakin joskus, ilman että piti jo kolmella muulla tulla päälle. Virvelisoundi oli kuin persekarva. Ohut ja epäpuhdas. Koristeena pienet ja lätisevät tomit ilman sointia. Kädet kävivät, kuin turkkilaisella toosansuolaajalla ja samaa lickiä viljeltiin vailla karsintaa. Missä musikki? Tekniikka ja nopeusesittelynä mainio, mutta musiikillisesti silkka raiskaus minun mielestä. Gospel chops-tyyli toimii mulle, kuin Radio Nova. Tavaraa tulee ulos käymättä ensin päässä. Ja jotta säännöt ovat kaikille samat, niin nyt sun pitää demottaa miten tuo pitäisi soittaa. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 15.11.2016 14:11:04 | |
---|
markkuliini: Ja jotta säännöt ovat kaikille samat, niin nyt sun pitää demottaa miten tuo pitäisi soittaa. :D Seppo Heikinheimon sanoin: "Pitääkö olla lehmä, että tietää maidon olevan hapanta?" ;) Mieluummin kuulisin Jeff Porcaron tulkinnan aiheesta, mutta kuin ei se ole mahdollista. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 15.11.2016 14:17:00 | |
---|
hollmi-5: Seppo Heikinheimon sanoin: "Pitääkö olla lehmä, että tietää maidon olevan hapanta?" ;) Mieluummin kuulisin Jeff Porcaron tulkinnan aiheesta, mutta kuin ei se ole mahdollista. Ei voi valita rusinoita pullasta. Sillä todella usein silloin kun sun linkittämiä pätkiä kritisoidaan, sun vaatimus on se, että pitää pystyä soittamaan itse paremmin, ja olet vaatimassa soittonäytettä kriitikolta. Et voi pelata tässä kaksilla säännöillä. Elä niinkuin saarnaat. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 15.11.2016 19:26:57 | |
---|
markkuliini: Ei voi valita rusinoita pullasta. Sillä todella usein silloin kun sun linkittämiä pätkiä kritisoidaan, sun vaatimus on se, että pitää pystyä soittamaan itse paremmin, ja olet vaatimassa soittonäytettä kriitikolta. Et voi pelata tässä kaksilla säännöillä. Elä niinkuin saarnaat. :) Mulle ei nopeus ole oikein koskaan ollut valttia. En silti osallistuisi hitaammalla näytteellä tähänkään skabaan: http://keskustelu.jatkoaika.com/attachments/sm-1981-jpg.4389/ Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 15.11.2016 19:56:18 | |
---|
hollmi-5: Mulle ei nopeus ole oikein koskaan ollut valttia. En silti osallistuisi hitaammalla näytteellä tähänkään skabaan: http://keskustelu.jatkoaika.com/attachments/sm-1981-jpg.4389/ Ei puhuttu nopeudesta vaan paremmin soittamisesta. Nyt sä välttelet aihetta. Edelleen: Soita itse paremmin ja laita näyte, jos kerran vaadit samaa muilta. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
hollmi-5 15.11.2016 20:55:18 | |
---|
markkuliini: Ei puhuttu nopeudesta vaan paremmin soittamisesta. Nyt sä välttelet aihetta. Edelleen: Soita itse paremmin ja laita näyte, jos kerran vaadit samaa muilta. :) Makuasiahan se on. Tuo paremmin soittaminen. Minun mielestä rumpali soitti pelkän tekniikkaesittelyvedon, joka ei istunut yhtään muiden soittajien linjaan. Sinun mielestä oli mahtavaa musaa. Minä en vain pidä tuollaisesta soitosta/soundista. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kulkunen 15.11.2016 21:00:10 | |
---|
hollmi-5: Makuasiahan se on. Tuo paremmin soittaminen. Minun mielestä rumpali soitti pelkän tekniikkaesittelyvedon, joka ei istunut yhtään muiden soittajien linjaan. Sinun mielestä oli mahtavaa musaa. Minä en vain pidä tuollaisesta soitosta/soundista. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Luetun ymmärtäminen. |
markkuliini 15.11.2016 21:17:24 | |
---|
hollmi-5: Makuasiahan se on. Tuo paremmin soittaminen. Minun mielestä rumpali soitti pelkän tekniikkaesittelyvedon, joka ei istunut yhtään muiden soittajien linjaan. Sinun mielestä oli mahtavaa musaa. Minä en vain pidä tuollaisesta soitosta/soundista. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Kaksoismoralismi. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Epämuusikko 15.11.2016 23:34:41 (muokattu 15.11.2016 23:39:16) | |
---|
hollmi-5: Makuasiahan se on. Tuo paremmin soittaminen. Minun mielestä rumpali soitti pelkän tekniikkaesittelyvedon, joka ei istunut yhtään muiden soittajien linjaan. Sinun mielestä oli mahtavaa musaa. Minä en vain pidä tuollaisesta soitosta/soundista. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Eikö ole hienoa että musiikki herättää tunteita? Hyväksi kokonaisuudeksi täällä ei tuota ole kukaan väittänyt. Alkuperäinen syyni linkittää tuo näytti menevän kaikille läpi. Miksi siis vatvoa epäolennaisuuksia tuon tiimoilta? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Tankero 16.11.2016 09:42:29 (muokattu 16.11.2016 09:54:29) | |
---|
Konsta Pylkkänen: " Onkohan se tuo hollmi-5 pösilö." Humppajyrä |
hollmi-5 16.11.2016 10:22:15 (muokattu 16.11.2016 10:22:23) | |
---|
Tankero: Konsta Pylkkänen: " Onkohan se tuo hollmi-5 pösilö." Rumpupläjäystä voisit sinäkin kommentoida. Jos ketjun nimi olisi kommentteja kommenteista, olisi siltikin kommenttisi asiaton ja loukkaava. Meilläpäin pösilö tarkoittaa mielisairasta tai idioottia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
fish-eye 16.11.2016 12:02:22 | |
---|
Kyllähän tuo gospel-äijä osaa soittaa tosi hyvin ja vetää ihan mielettömällä timella koko ajan. Ei tuollaista soittoa paljon esimerkiksi Suomessa näe. En itsekään pidä hirveästi mm. snaren soundista, mutta ehkä siinäkin on jokin pointti että se on tuollaiseksi haluttu? Ratkaisevaa keskustelun kannalta on varmaankin sen, että esim. Hollmi olet puhunut nyt biisistä, että se menee tässä pihalle, kun muut taas ovat puhuneet pelkästään soolosta? Tykkään itse fiilistellä myös rumpusoundeja ja vaikka kompin sujuvuutta, mutta myös yleistä fiilistä mitä soittaminen saa aikaan. Mielestäni äärimmäinen asioiden genrettäminen tai muu lokerointi vie huomattavasti tilaa luovuudelta. Onhan rummuilla kuitenkin sallittua varmasti tehdä mitä vaan yksilö haluaa? Tuossa linkitetyssä videossa ei ollut kyse esimerkiksi live-vedosta keikalla, jossa bändi olettaa rumpalin tukevan biisiä (joka on usein varmasti rumpalin "tehtävä"), vaan puhtaasta fiilistelystä. |
hollmi-5 16.11.2016 12:26:50 | |
---|
Olen kai hiukan allerginen rumpusooloille ja sooloille muutenkin, jos ne ovat vailla dynamiikkaa, ilmaa ja draamankaarta. Peter Gabrielin levyt III ja IV tekivät vaikutuksen aikoinaan sillä, että jokaisella soittimella oli suhteellisen yksinkertainen osansa ja niiden yhteistuloksella oli luotu hieno musiikillinen kokonaisuus. Rumpalilta oli otettu symbaalilaukku studion ovella pois ja sillä tehtiin aikamoinen muutos kokonaiskuvaan. Olenhan minä tämän tännekin jo linkittänyt. Tässä rumpalin tekeminen on minua puhuttelevaa. Tällaisesta minä pidän. Melkein kaikki rumpalit osaisivat tämän soittaa, mutta se miten sen tekee, tekee ison eron soittajan ja soittajan välillä. https://www.youtube.com/watch?v=2gYfXL4rOtoSoundit, piuhat ja kajarit. |