Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kolikko mikin alle? Täh??
1 2 3 4
Luuviulu
12.11.2016 18:24:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, eli kannattaako siis joidenkin sähkisten mikkien alle laittaa kolikko?? Tollasen muistaisin jostain lukeneeni, että parantaa soundia? ..vai näinkö unta?? Jos parantaa, ni kertokaa ihmees minkälaisten mikkien alle ja kaikkienko, jos on vaiks 3-mikkiä, vai johonkin tiettyyn vaan? Jotain 30kpl sähkiksiä on lähes kaikenlaisil mikeil varustettuna, ni taatusti löytyy sopiva mikki, jos koko idea on totta..?? Mihin kohtaan ja lienee sil kolikon koolla ja hifistelyyn mentäes jopa kolikon metallimateriaalil olevan väliä..?? -Kiitos mahdollisist vastauksista! :)
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, luulisin ainakin! :)
Gabe
12.11.2016 18:37:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä taittelen aina muutaman tonnin setelin sinne mikin alle. Mutta jos on tiukka budjetti niin tietty kolikotkin menettelee..
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
18is9
12.11.2016 18:46:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös se yleinen kikka ole se luottokortti straton kaulaliitoksessa?
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
delarco
12.11.2016 18:46:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rahamiehillä on tunnetusti aina ollut parempi soundi.
 
Juzpe
12.11.2016 18:50:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Juu, eli kannattaako siis ...
 
Ferromagneettisesta aineesta valmistettu metallinpala SAATTAA vaikuttaa mikin induktanssiin. Jos joku väittää kuulevansa 50 sentin kolikon mikin alla, mä väitän että mulla on 50 senttiä pitkä.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Gabe
12.11.2016 18:51:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Eikös se yleinen kikka ole se luottokortti straton kaulaliitoksessa?
 
Musta Amex kaulataskuun ja muutama tonnin seteli mikkien alle niin jo on ihme jos ei soundi parane.
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Volle
12.11.2016 19:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Musta Amex kaulataskuun ja muutama tonnin seteli mikkien alle niin jo on ihme jos ei soundi parane.
 
Pitääkö olla chydenius vai onko tuhannen euron setelikin julkastu?
 
delarco
12.11.2016 19:52:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuollasia näkyis lompsassa olevan.
Ei kai ne oo jotain monopoli rahaa?
 
Laulava Kylätohtori
12.11.2016 20:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sinne mitään kolikoita kuulu. Mikkipoterot kuuluu valaa täyteen kultaa...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
73nd3r
12.11.2016 20:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on nyt kyseessä väärinkäsitys. Purjeveneen tai -laivan maston alle pitää laittaa kolikko, se parantaa saundia.
 
Gabe
12.11.2016 20:27:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Volle: Pitääkö olla chydenius vai onko tuhannen euron setelikin julkastu?
 
Ei niitä nyt ihan kelle tahansa käsittääkseni jaella tosiaan. Viis satasia sitten tupla määrä..
 
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Zeeboo
12.11.2016 21:17:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Ferromagneettisesta aineesta valmistettu metallinpala SAATTAA vaikuttaa mikin induktanssiin. Jos joku väittää kuulevansa 50 sentin kolikon mikin alla, mä väitän että mulla on 50 senttiä pitkä.
 
Kyllähän se baseplate singlecoilin soundia mehevöittää.
 
White men can't Monk
Metalkallo
13.11.2016 08:45:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis mikä juttu tää on?
 
Vähemmän on nykyään enemmän
Zeeboo
13.11.2016 09:25:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Siis mikä juttu tää on?
 
Singlecoilien alle on asennettu joskus metallilevy, jonka tarkoituksena on muuttaa mikin magneettikenttää. Yhden selityksen mukaan tämä baseplate suuntaa magneettikenttää mikin yläpuolelle, ja tekee mikistä voimakkaamman.
Juzpen mainitsema induktanssin kasvaminen taitaa olla lähempänä totuutta soundin muutoksen syyksi. Isompaan induktanssiin indusoituu isompi jännite. Toisaalta, induktanssin kasvaminen vie yläpäätä. Jos mikki on kuulostanut ohuelta ja ylen treblekkäältä, voi se baseplate saada sen kuulostamaan rotevammalta.
 
White men can't Monk
Luuviulu
13.11.2016 11:18:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos erittäin paljon neuvoista!! :) :) -Eräs käski laittaa mikkien alle pennin-kolikoita. Kyl niit Markka-ajan kolikoit penneineen tuli muistoks säilytettyä ja veikkaisin niit pennei olevan jotain 20kpl tuol lippaas, ni jos pennillä saa edes penninverran paremman soundin, ni tietenkin ne sinne laitan!! :D :) ...mut, niit penneihän oli hopean ja ruskeanvärisiä, ni kumpi on Ferromagneettinen ja laitanko mikin koko matkalta, vai keskel, vai kenties vaan toiseen reunaan, vai molempiin reunoihin?? -Auttaako toi siis VAAN Singlecoilehin, vai myöskin Humbuckereihin?? Ostin nimittäin muutama kuukaus sit Fender Telecaster Deluxe vuodelt 1975 ja siin on ne Originaalit Fender Wide Range CuNiFe -Mikit, eikä siis näit Fenkun nykyisiä täysin erilaisia Fender Wide Rangeja, jotka on tavalliset AlNiCo -Mikit, ni pidän pal soundist, mut jos "penninverran" sais yläpäätä lisää, ni sit soundi hipois täydellisyyttä :) -Voiko Gibsonin P-90 ja Fender Soapbariin tehdä samat myös???? Oiskos joku muu kolikko kenties viel parempi vaikka Euro-ajalta??? -Kiitos todella paljon vinkkivastauksista, ni olen taas hieman viisampi keppi on taas hieman parempisoundisempi, kun en mä tollasia ole tutkinut, ni nytpä tiedän! :) :) -Ja koskas muuten Gabe tuut kahvil, ni voit sitä Teleä vilkaista?? :) -Voin näyttää myös miten pal puu-osat vaikuttaa soundiin yhdes Washburnin Stratos, ni veikkaan sun hämmästyvän. Modasin siihen Fender CS Texas Special kaula- ja keskimikin, tallaan hyväsoundinen Fender Modern Player Humbuckerin puolituksella, Tallan vaihdoin Fender Deluxeen ja virittimet Gotoh Double Lockeihin, eli melko vaivan näin ja silti se keppi kuulostaa järkyttävän surkealta, kun body ja kaula on halpaa huonoa puuta..... ...nyt sit samat osat paan just ostamaani Fender USA Stratoon, joka oli malliltaan ens American Vintage '57, mut eipä ole kauaa...... :) Luulis, että mikit ja talla vaikuttaa soundiin n.90%, mut kyl todella väärin luulin, näköjään puut vaikuttaa pikemminkin n.50% soundiin..... :/ -Oliko toi Luottokortti Straton kaulaliitokseen pelkkä läppä, vai voiko toikin olla totta??? Ihmeellisil (kotikonsteil) voi vaikuttaa pal soundiin ja soitettavuuteen, ni toikin voinee ehkä olla totta, tai vaan läppä......??? -Kiitos viel kerran kaikille kaikista todellisista neuvoista! :)
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, luulisin ainakin! :)
Progorava
13.11.2016 12:01:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen kuulut, että Heikki Silvennoisella on mikin alla tonnin seteli.
 
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
Mörtti
13.11.2016 12:04:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Progorava: Mä olen kuulut, että Heikki Silvennoisella on mikin alla tonnin seteli.
 
Eikö niitä ollut kaksi kappaletta?
 
Progorava
13.11.2016 12:26:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mörtti: Eikö niitä ollut kaksi kappaletta?
 
Todennäkösesti. On sillä niin hyvät soundit.
 
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
LaMotta
13.11.2016 12:36:29 (muokattu 13.11.2016 12:37:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta kai soundi paranee tonnin setelillä kun kitara on heti sen tonnin verran arvokkaampi ja sitä kautta parempi.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Shredator
13.11.2016 13:00:04 (muokattu 13.11.2016 13:00:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo: Kyllähän se baseplate singlecoilin soundia mehevöittää.
 
Käytän itse ja suosittelen. Pitäisi kuulua straton vakiovarusteisiin.
 
Kolikosta en olisi sitten niinkään varma. Kuulostaa diu diu -huru-ukkojen jorinoilta.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «