Laulava Kylätohtori 09.11.2016 14:10:38 | |
---|
Kefiiri: Tartuin naiiviuttani provoon :) Silti toivoisin, että edes tässä ketjussa annettaisiin kaiken olla hyvin, vaikka sitten vähän väsyneemminkin. Itsekin tartuin kerran ja toinen kerta oli lähellä, mutta ymmärsin vaieta. Peliä ei siis ole ihan kokonaan menetetty. :) Omistan Gibsonin Traditional Les Paulin, jolla en tee mitään, mutta se on niin hyvä, mojokas ja loistava kitara sekä kauniin veistoksellinen taide-esine, joka kutkuttaa niin esteettistä silmää kuin tuo tyydytystä pelkän omistamisen kautta, joten olkoon tuossa nyt ihan rauhassa. Suunnittelin vaihtoa avri stratoon, mutta parempi omistaa Gibson ja kaikki on hyvin... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
LaMotta 09.11.2016 14:22:10 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Omistan Gibsonin Traditional Les Paulin, jolla en tee mitään, mutta se on niin hyvä, mojokas ja loistava kitara sekä kauniin veistoksellinen taide-esine, joka kutkuttaa niin esteettistä silmää kuin tuo tyydytystä pelkän omistamisen kautta, joten olkoon tuossa nyt ihan rauhassa. Custom olisi lesompi. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
arijuki 13.11.2016 09:27:31 | |
---|
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King |
arijuki: Pistin Lespan myyntiin, osaako joku sanoa mikä väri on? Veikkasin Honey Burstia mutta voisi olla Tea Burst? Nuo sähkötkin kiinnostaa, joku erikoisuus musta oli. Kuvia https://1drv.ms/f/s!As0cNbdJUc-qg6Ud9SL_3tpJYKzlxQ Todella hieno kitara. onko kallis ? minusta tuo näyttää stankulta mutta väritys näyttää tobaccoburstilta (hienoin väritys mun mieles lessuihin, vaikka kaikki burstithan ne on makeita). Sähköt näyttää minun silmiin ihan tavallisilta stankun sähköiltä olisko sinne väsätty joku bleedmode tai sitten se suojajutska että soittaja ei saa sähköiskua? fox varmaan näistä jutuista osaisi kertoa tarkemmin (missähän kettu luuraa?). Tuo laukku näyttää ihan tutulta, mutta missä siitä on se satiinirätti joka tulee kitaran päälle? E: piti vielä kysymäni, että onko nuo kielet korkealla? vai vääristääkö kuvat vain näkymää? Mulla on itselläni LesPaul ja joskus mietin että pistäisinkö toisenkin, mutta kun kävin kokeilemassa niitä, niin innostus lopahti kun ne on ihan samanlaisia kuin tuo omanikin ja miksipä ei olisi LesPaulejahan nekin on. Sitten innostuin, että laitan SG:n mutta sekin innostus lopahti kun ostinkin Carvinin (jonka ehdin kylläkin jo myydä). Sitten innostuin, että ostan ES335, mutta ostinkin Yamahan niin ei enää jaksanut ES:seistä innostua kun kävin niitä kuolaamassa. Sitten aattelin, että laitan ES175 (jazzlootan), mutta nyt mulla on Ibanez koekäytössä niin saatan kääntyä sen kannalle :-). No tää on tätä kamarunkkausta :-D Tosiasia on, että tuota Gibson LesPaulia parempaa humpparikitaraa en ole vielä tavannut joten pakko edelleen todeta, että omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin :-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
arijuki 13.11.2016 10:36:38 | |
---|
hallu: E: piti vielä kysymäni, että onko nuo kielet korkealla? vai vääristääkö kuvat vain näkymää?
Taitaa olla hieman korkealla, ollut laukussa vuoden ja eilen kaivoin esiin kun otin kuvia. Kaularautaa jouduin säätämään ja musta mielet on edelleen turhan korkealla, mutta katsotaan jos saisi vaikka tänään säädettyä :-) Laitoin isänpäivähinnaksi 1500,- :-) Minusta menee alihintaan mutta nopeat kaupat kiinnostaa. Sähköistä - noi konkat on jotkut Jensenit ja ja kaikki sinne on vaihdettu koska mulla on pussissa alkuperäiset. The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King |
hallu 13.11.2016 11:04:39 | |
---|
arijuki: Taitaa olla hieman korkealla, ollut laukussa vuoden ja eilen kaivoin esiin kun otin kuvia. Kaularautaa jouduin säätämään ja musta mielet on edelleen turhan korkealla, mutta katsotaan jos saisi vaikka tänään säädettyä :-) Laitoin isänpäivähinnaksi 1500,- :-) Minusta menee alihintaan mutta nopeat kaupat kiinnostaa. Sähköistä - noi konkat on jotkut Jensenit ja ja kaikki sinne on vaihdettu koska mulla on pussissa alkuperäiset. Okei, luultavasti modi parantaa soundia, mutta niistä en osaa sanoa. Kettu tietäisi, se on oikein velho noissa jutuissa. Hinta on kyllä kohdallaan ja enemmänkin voisit siitä saada hyvänä päivänä. Markkinat on vähän arvaamattomia, mutta tuo on yksi mageimmista Pauleista mitä olen aikoihin nähnyt. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
arijuki 13.11.2016 11:15:57 | |
---|
hallu: Okei, luultavasti modi parantaa soundia, mutta niistä en osaa sanoa. Kettu tietäisi, se on oikein velho noissa jutuissa. Hinta on kyllä kohdallaan ja enemmänkin voisit siitä saada hyvänä päivänä. Markkinat on vähän arvaamattomia, mutta tuo on yksi mageimmista Pauleista mitä olen aikoihin nähnyt. Osta pois :-) Mietin kyllä tosi pitkään että myynkö mutta kun kitaroihin käytössä oleva budjetti on rajallinen niin... The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King |
les-paul 15.12.2016 06:25:56 | |
---|
Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräistä varitone potikkaa? Sellainen puuttuu omasta Gibson ES-355 '71 kitarasta ja Alpha rotary switch toki löytyy, mutta vielä tarvitaan kuristin siihen, vai mikä se oikea nimitys sille on? Vehkeet levällään. |
steelduck 15.12.2016 12:25:08 | |
---|
Minulla on 2013 R8, jossa Bare Knuckle Pickupsin Mulet ja ABM:n talla ja kaikki on hyvin. Parhautta. |
AngieRainbow 16.12.2016 00:07:30 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
fox 16.12.2016 00:29:16 (muokattu 16.12.2016 00:33:29) | |
---|
|
AngieRainbow 16.12.2016 00:39:29 | |
---|
fox: Kah, "Country Rock Stereo" .. (eli TD CRS) Mullahan on vuosia monia ollu myöskin puolituksilla oleva ES-335 TD CT (Thin Double, Coil Tap). Mistä moisen löysit? Vielä kuvaa.. https://muusikoiden.net/dyn/users/150119.jpg Se on ollut hyvällä kaverillani (GAS Guitarworksin Pekkä Mäkisellä http://www.gasguitarworks.fi/ ) jo 10 vuotta, mutta nyt se päätti myydä sen joten tartuin tilaisuuteen. 100% orkkis nauhoja ja kaikkea myöten. Joo puolitettavat mikit. Mä tykkään noista kuumista dirty fingers -mikeistä. Erittäin rock! What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
fox 16.12.2016 01:00:44 | |
---|
AngieRainbow: Se on ollut hyvällä kaverillani (GAS Guitarworksin Pekkä Mäkisellä http://www.gasguitarworks.fi/ ) jo 10 vuotta, mutta nyt se päätti myydä sen joten tartuin tilaisuuteen. 100% orkkis nauhoja ja kaikkea myöten. Joo puolitettavat mikit. Mä tykkään noista kuumista dirty fingers -mikeistä. Erittäin rock! Tuostahan oli vielä CRR, eli CountryRock Regular, joka on muuten (kaiketi) sama, mutta ei oo stereo. Onks noi Dirty Fingerssit, kun on kuorelliset? Mulla ei tuosta mallista oo dataa sen paremmin ku se oli 1979 Limited Run -malli, 300 kpl. |
AngieRainbow 16.12.2016 01:37:00 (muokattu 16.12.2016 01:39:29) | |
---|
fox: Tuostahan oli vielä CRR, eli CountryRock Regular, joka on muuten (kaiketi) sama, mutta ei oo stereo. Onks noi Dirty Fingerssit, kun on kuorelliset? Mulla ei tuosta mallista oo dataa sen paremmin ku se oli 1979 Limited Run -malli, 300 kpl. Kyllä ne on. Ainakin kaikissa muissa CRS -kitaroissa, mistä löysin kuvia netistä, oli kaikissa kans kuoret mikessä. Ja omistajat sanoivat että on dirty fingersit. Monet eivät tunnu pitävän niistä, mutta mun mielestä on tosi hyvät. Myös puolitettuna on hyvät saundit. Joo oli myös se crr, mutta tää crs on coolimpi ;) Tässä toi stereo-tsydeemi on tosi hyvä, koska käyttämällä vain alempaa jakkia elektroniikka toimii ihan normaalisti. Lisäksi jos haluaa käyttää stereona, niin ei tarvitse stereo-piuhaa vaan kaksi normia. Tosin itse käytän lähes vain toista jakkia, eli normi kytkentää. En nyt muista oliko CRR-versiossa jakki kannessa kuten yleensä 335:ssä. Mun mielestä se (tai ne) sopii hyvin tonne sivuun. LP-fiilis. :) Tässähän on orkkkis messinkisatula. Myös se pelittää hyvin. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jucciz 16.12.2016 01:42:34 | |
---|
|
fox 16.12.2016 01:44:04 | |
---|
AngieRainbow: Kyllä ne on. Ainakin ainakin kaikissa muissa CRS -kitaroissa, mistä löysin kuvia netistä, oli kaikissa kans kuoret mikessä. Ja omistajat sanoivat että on dirty fingersit. Monet eivät tunnu pitävän niistä, mutta mun mielestä on tosi hyvät. Myös puolitettuna on hyvät saundit. Selviö sitte tämä. =) Ja ehdottomasti, hyvällä ulostuloteholla varustettu mikki on noissa variaatioissa ehdottomasti OK, ei tuu mitään "suuria tehonpudotuksia". Itehän omiin olen vuosien mittaan tunkenu mm. DiMarzion X2N -mikkejä.. ;) Joo oli myös se crr, mutta tää crs on coolimpi ;) Tässä toi stereo-tsydeemi on tosi hyvä, koska käyttämällä vain alempaa jakkia elektroniikka toimii ihan normaalisti. Lisäksi jos haluaa käyttää stereona, niin ei tarvitse stereo-piuhaa vaan kaksi normia. Tosin itse käytän lähes vain toista jakkia, eli normi kytkentää. En nyt muista oliko CRR-versiossa jakki kanssa kuten yleensä 335:ssä. Mun mielestä se (tai ne) sopii hyvin tonne sivuun. LP-fiilis. :) Juu, eipä tuu kanteen vääntöä vaikka ei käyttäskään kulmaplugia.. =) |
fox 16.12.2016 01:45:00 | |
---|
AngieRainbow: Tässähän on orkkkis messinkisatula. Myös se pelittää hyvin. Messinkisatulat pelittää. |
J.Hollström 16.12.2016 09:34:19 | |
---|
|
fox 16.12.2016 10:03:44 | |
---|
J.Hollström: Tämä on '59 reissue vuodelta '88. Osaako joku sanoa onko näitä jo porailtu keveämmiksi? Paino on aika sopiva, neljän kilon siika veikkaan. Oikeen hyvän tuntuinen peli kaiken kaikkiaan. Se vähän vissiin riippuu, onko se runko ihan "vakio-linjalta" vaiko onko ne tehneet sen cs-puolella? Jenkkilän foorumilta vois saada varmaa tietoa, tahi hei, kysy ihan sylttytehtaan aspasta. Ei mene mutuiluksi noin. Meinaten tuolla vakiolinjallahan swiss cheeset tuli koko mallisarjaan Nashvillen tehtaalla noin -82, ja toisaalla viimeinen satsi Kalamazoon tehtaalla tehtiin kesäkuussa 1984.. Mutta kysäsepä tosiaan Gibsonilta, siellä kyllä mieluusti vastaavat.. |
Groke 16.12.2016 14:51:31 | |
---|
les-paul: Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräistä varitone potikkaa? Sellainen puuttuu omasta Gibson ES-355 '71 kitarasta ja Alpha rotary switch toki löytyy, mutta vielä tarvitaan kuristin siihen, vai mikä se oikea nimitys sille on? Varmuuden vuoksi mainitsen tähän väliin, että se Gibsonin alkuperäinen Varitone tarkoittaa muutamaa kiertokytkimellä valittavissa olevaa kytkentää. Joissa kussakin on aina yhdessä jotkut tietyt arvot omaava kela (Coil), kondensaattori (Capacitor) ja vastus (Resistor). Nämä komponentit yhdessä muodostavat sen varsinaisen Varitonen. Ei siis mikään juuri tietynlainen potikka tai vain joku yksittäinen elektroniikan komponentti. Eli käytännössä Varitonen kiertokytkimellä voidaan siis valita muutaman erilaisen kytkennän välillä, joissa on aina ne samanlaiset komponentit, mutta eri arvoilla. Tällä sivulla on hieman juttua juttua ja käppyröitäkin Varitoneen liittyen. Eli vaikutus on täysin erilainen, kuin vaikkapa Tone-potikalla: http://guitarnuts2.proboards.com/thread/7477/gibson-varitone Sitä en valitettavasti osaa yhtään sanoa, että mitkä komponenttien arvot ovat missäkin Gibsonin mallissa olleet. Mutta em. sivua vilkaisemalla pääsee jo vähintäänkin oikealle hehtaarille. Ja jotkuthan joka tapauksessa modaavat noita lisäämällä True Bypassin ja/tai itselleen paremmin sopivat komponenttien arvot. Ja osahan poistaa koko Varitonen itselleen turhana. Tässä vielä ne kolme elektroniikan peruskomponenttia. Jotka jollain tietyllä tavalla toisiinsa yhdistettynä myöskin reagoivat jollain tietyllä tavalla kitaran mikrofonien tuottamaan heikkoon vaihtovirtaan (AC). Eli mikään näistä komponenteista ei siis yksin voi muodostaa em. kaltaista suodinta, vaan vain tietynlaisina yhdistelminä: * Vastus (R): https://fi.wikipedia.org/wiki/Vastus * Kela (L): https://fi.wikipedia.org/wiki/Kela * Kondensaattori (C): https://fi.wikipedia.org/wiki/Kondensaattori * RLC-piiri: https://en.wikipedia.org/wiki/RLC_circuit PS. Usein näkee käytettävän nimitystä Varitone, kun ei kuitenkaan ole kyseessä edes etäisestikään Varitonea muistuttava kytkentä. Vaan esim. pelkkä kiertokytkin, jolla vain valitaan erilaisten Tone-konkkien välillä. Sellainen ei siis todellakaan ole mikään Varitone. Sillä tavallinen Tone on Treble Cut, eli se ei tee mitään muuta, kuin vain vaimentaa korkeimpia taajuuksia. Rajataajuuteen voi sitten konkan arvolla vaikuttaa (siis silloin kun Tone ei ole täysillä), mutta ei muuhun. Gibsonin alkuperäisessä Varitonessa sen sijaan on aina konkkien ja vastusten lisäksi myös se kela. Tai miksi kukakin sitä haluaakaan kutsua. Englanniksi ainakin coil, inductor ja choke. Suomeksi kelan lisäksi ainakin kuristin ja käämi. D'oh! |