Metalkallo 10.11.2016 23:10:55 (muokattu 10.11.2016 23:21:33) | |
---|
Vähemmän on nykyään enemmän |
Aika jännä, olisin jo voinut luulla ettei SD tee Jimi-settiä kun ei sitä ole tullut näinä aikaisempina vuosikymmeninäkään. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
Laulava Kylätohtori 11.11.2016 09:08:13 (muokattu 11.11.2016 09:08:54) | |
---|
Metalkallo: Mitääh? Duncan Jimi Hendrix signature strato mikit. :O https://www.youtube.com/watch?v=splTH2iHA18 http://www.seymourduncan.com/pickup/jimi-hendrix-signature-strat-set En nyt itse tiedä sitten noista Jimi mikki seteistä? On ne varmaan kyllä hyvä soundisia, mutta tuntuu, että stratolla kuin stratolla saa Jimin tyylistä soundia, kun Jimihän itsekin käytti kait yleensä stratojen omia jo valmiiksi olevia mikkejä ja kuulosti itseltään. Olisi kyllä saanut jättää tekemättä. Jimin soundi ei ollut millään tavalla mikeistä kiinni kuitenkaan. Kuten todettua, niin eiköhän se aika pitkälti ihan 'normi' stratoilla vedellyt... Mutta taitaa ajat olla kovat Seymourillakin ja jotain "uutta" pitää aina keksiä... e. varmasti hyvät mikit, ei siinä mitään, mutta markkinointi ei nyt mielestäni ihan onnistunut... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Metalkallo 11.11.2016 13:33:53 | |
---|
Tietystihän Jimillä oli strato niin sanotusti väärinpäin mikä teki sen, että tuo tallamikki oli kans väärinpäin sekä kaula. Enitenhän soundiin vaikutti kait tuo kaulan oleminen toisinpäin kun se paksuin E kieli olikin ohuimman tilalla ja ohuin paksumman. Itse en kuitenkaan koe, että nuo muutokset olis välttämättömiä saadakseen Jimin tyylisen soundin. Stratolla tietty Jimit lähtee parhaiten, mutta en koe että noita edellä mainittuja muutoksia tarvitsisi välttämättä stratossa. Vähemmän on nykyään enemmän |
Juzpe 11.11.2016 14:22:57 | |
---|
Metalkallo: en koe että noita edellä mainittuja muutoksia tarvitsisi välttämättä stratossa. Kyllä toi tallamikin erilainen sijainti kieliin nähden on ihan merkittävä asia. Tiukentaa atakkia paksummilla ja pehmentää ohuemmilla kielillä normistratoon verrattuna. Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
ÄrGee 11.11.2016 15:27:17 | |
---|
heviäijä: Aika jännä, olisin jo voinut luulla ettei SD tee Jimi-settiä kun ei sitä ole tullut näinä aikaisempina vuosikymmeninäkään. Olisi voinut luulla että mikä tahansa kaupallinen yritys lähtee rahastamaan joulun alla :)) Black Winter setti kummittelee edelleen takaraivossa, minkälaisia kokemuksia niistä on täällä? Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Laulava Kylätohtori 11.11.2016 15:46:44 | |
---|
Juzpe: Kyllä toi tallamikin erilainen sijainti kieliin nähden on ihan merkittävä asia. Tiukentaa atakkia paksummilla ja pehmentää ohuemmilla kielillä normistratoon verrattuna. Näin määkin ajattelisin. Ja se ero tulee juurikin siitä sijainnista, joten sitä ei saa kuin vääntämällä mikki eri asentoon. Ei taida paljon auttaa, vaikka mikin kyljessä lukisikin kauniilla kirjaimilla 'Jimi'... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Juzpe 11.11.2016 15:48:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Näin määkin ajattelisin. Ja se ero tulee juurikin siitä sijainnista, joten sitä ei saa kuin vääntämällä mikki eri asentoon. Ei taida paljon auttaa, vaikka mikin kyljessä lukisikin kauniilla kirjaimilla 'Jimi'... Kyllä se vaikuttaa. Jos panee samanmoisen mikin stratoon keski- ja tallapaikalle niin erilaiseltahan ne kuulostaa johtuen siitä, että poimivat harmoniset kerrannaiset eri suhteella. Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
Laulava Kylätohtori 11.11.2016 15:53:35 | |
---|
Juzpe: Kyllä se vaikuttaa. Jos panee samanmoisen mikin stratoon keski- ja tallapaikalle niin erilaiseltahan ne kuulostaa johtuen siitä, että poimivat harmoniset kerrannaiset eri suhteella. Monissa seteissähän samaa mikkiä myydään kaulaan ja keskelle. Ja joissain vintage-seteissä kaikki ovat samanlaisia. Esim. omassa stratossa on keskellä ja kaulassa SSL-1:t, jotka ovat molemmat samanlaisia, mutta soundi on kovin erilainen... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Metalkallo 11.11.2016 17:21:12 (muokattu 11.11.2016 17:26:53) | |
---|
Juzpe: Kyllä toi tallamikin erilainen sijainti kieliin nähden on ihan merkittävä asia. Tiukentaa atakkia paksummilla ja pehmentää ohuemmilla kielillä normistratoon verrattuna. Juu, olen itsekin muistaakseni jotain tuollaista lukenut aiemmin, mutta lähinnä tarkoitin tuolla kommentillani, että ei nuo muutokset välttämättä niin tarpeellisia ole jos yrittää saada Jimin kaltaisen soundin, saa sen ihan (omasta mielestäni) normi mikeilläkin suht hyvin. Harva välttämättä edes kuulee eroa jos ei tiedä näistä asioista. Muistaakseni Fenderin Jimi signature kitarassa on ne jotkut Fenderin omat vintage 65:t jos oikein muistan. Kyllähän sitä ihan hauska olis päästä testaamaan tuollaisia Jimi settejä, mutta ainakin omassa olevat american specialit toimii riittävän hyvin kaikkeen strato kepittelyyn. Vähemmän on nykyään enemmän |
Juzpe 11.11.2016 17:29:40 | |
---|
Metalkallo: Kyllähän sitä ihan hauska olis päästä testaamaan tuollaisia Jimi settejä, mutta ainakin omassa olevat american specialit toimii riittävän hyvin kaikkeen strato kepittelyyn. Kyllä se miehestä o kiinni lähteekö Jimit vai ei :D Soittihan se Jimi ittekkin ainakin flygarilla ja SG:llä straton lisäks.... niin ja 12-kielisellä akkarilla. Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
Metalkallo 11.11.2016 17:56:47 (muokattu 11.11.2016 18:23:52) | |
---|
Juzpe: Kyllä se miehestä o kiinni lähteekö Jimit vai ei :D Soittihan se Jimi ittekkin ainakin flygarilla ja SG:llä straton lisäks.... niin ja 12-kielisellä akkarilla. No tuotahan mä niin kuin tarkoitinkin. :) Kyllä mä ainakin saan ihan tarpeeksi lähelle Jimi soundia noilla ameriikan speciaaleillakin, enempi se on vahvistimesta kiinni kuin mikeistä mun mielestä kun stratosta ja jonkun artistin signature tonesta puhutaan. EDIT: Voodoo tyylin lisäksi tarjolla oli näköjään myös standard tyylinen strato plexi nuo Hendrix mikit sisältäen: http://www.seymourduncan.com/pickup … ure-loaded-pickguard-standard-style Eroina noissa näyttää olevan juuri tuon tallamikin suunta, voodoossa se on kuten Hendrixillä väärinpäin, ja standardissa kuten normaalissa oikeakätisessä stratossa. Voodoo tyylinen: http://www.seymourduncan.com/pickup … ature-loaded-pickguard-voodoo-style Vähemmän on nykyään enemmän |
joku muu sikko 13.11.2016 10:37:21 (muokattu 13.11.2016 10:39:25) | |
---|
Onko kukaan laittanut phat cat p90 mikkiä straton tallaan? Mulla on nyt siinä Dimarzion tone zone ja se kuulostaa vähän liian kireältä. Lacet on keskellä ja kaulassa. Istuisiko tuo paremmin tallaan. Haussa on sellainen paksuhko erotteleva tallamikki se on kiliju päivöä
-Haitaripartio- |
-Antsa- 15.11.2016 16:58:23 | |
---|
ÄrGee: Olisi voinut luulla että mikä tahansa kaupallinen yritys lähtee rahastamaan joulun alla :)) Black Winter setti kummittelee edelleen takaraivossa, minkälaisia kokemuksia niistä on täällä? Itelläkin kiinnostaisi käyttäjäkohtaiset kokemukset tuosta Black Winteristä. Ajattelin että jos ei ala mennä Alexi-600 kaupaksi niin heitän EMG H2:lla vesilintua ja laitan tilalle kuumemman keraamisella magneetilla olevan pasiivimikin. Aktiiveissa ei sinänsä mitään vikaa mutta oon vaan enemmän tykännyt passiiveista varsinkin EMG 81:n jälkeen. Invader oli joskus jossakin vanhassa Jackson DK2:ssa joka on kulkeutunut eteenpäin jo ajat sitten, toimi kyseisessä kepissä ihan hyvin mutta vertailuklipeistä on jäänyt paremmin mieleen Nazgül ja Black Winter. Kuumaa high mid mikkiä haen siis, mieluummin enemmän bass kuin treble sitten kakkosena jos pylväsdiagrammia kattoo. BKP:t olis varmaan myös vaihtoehto mutta joutuu tilaamaan ulkomailta jos ei torilla satu just olemaan. https://www.youtube.com/watch?v=KbRlcdNHYDM tässä muuten aika hyvä klippi SD:n murinamikeistä. |
ÄrGee 15.11.2016 17:14:21 | |
---|
-Antsa-: Itelläkin kiinnostaisi käyttäjäkohtaiset kokemukset tuosta Black Winteristä. Black Winter vaikuttaa tasapainoisemmalta kuin Nazgul, joka mulla oli pulttikaulaisessa seiskassa ja siihen se oli hieman liian kirkas sekä yläpäävoittoinen. BW:ssa on myös erittäin miellyttävän kuuloinen ns. middle grind mistä itse pidän, että olisiko tuosta nyt tätä kitaraa elävöittämään... Siinä on muualta kerätty kokemuksia: http://www.sevenstring.org/forum/showthread.php?t=313547 Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Metalkallo 25.11.2016 10:36:37 | |
---|
Vähemmän on nykyään enemmän |
Juzpe 25.11.2016 10:40:28 | |
---|
Metalkallo: Onkos kellään kokemusta Duncanin Seth Lover ja Pearly Gates talla (bridge) malleista molemmista, että ovatko miten lähellä toisiaan vai täysin eri mikkejä? Oiskohan ollu niin, että Seth Lover on vahaamaton ja PG vahattu. Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
Metalkallo 25.11.2016 10:46:09 | |
---|
Juzpe: Oiskohan ollu niin, että Seth Lover on vahaamaton ja PG vahattu. No se ainakin + tuo keskialue ja kirkkaus ero. Unohdin laittaa tuosta vahauksesta tuohon kirjoitukseeni. :) Vähemmän on nykyään enemmän |
Juzpe 25.11.2016 11:00:52 | |
---|
Metalkallo: No se ainakin + tuo keskialue ja kirkkaus ero. Unohdin laittaa tuosta vahauksesta tuohon kirjoitukseeni. :) Mulla oli deluxe lespassa P-90 kokonen SL-PG setti ja oli kyllä hyvä. Hyvä ja kovin rakas oli soitinkin. Ainoa sähkökitarani yli kymmenen vuoden ajan. Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
TTV 25.11.2016 11:25:48 | |
---|
ÄrGee: Black Winter vaikuttaa tasapainoisemmalta kuin Nazgul, joka mulla oli pulttikaulaisessa seiskassa ja siihen se oli hieman liian kirkas sekä yläpäävoittoinen. BW:ssa on myös erittäin miellyttävän kuuloinen ns. middle grind mistä itse pidän, että olisiko tuosta nyt tätä kitaraa elävöittämään... Siinä on muualta kerätty kokemuksia: http://www.sevenstring.org/forum/showthread.php?t=313547 Mulla on nyt seiskassa Nazgul tallassa ja vertailuun on tulossa Black Winter ja Pegasus. Saas nähä mikä jää käyttöön ja mitkä päätyy torille... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |