Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Analogista chorusta ym. efektejä synille?
1
Jake2
09.11.2016 18:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli on alkanut tuntua viime aikoina siltä, että etenkin nuo analogiset syntikat tarvitsisivat jotain lämminsoundisia efektejä perään. Digitaalisia efektejä löytyykin jo läjä, joten ei kiitos niitä enempää. Etenkin laadukas chorus kiinnostaisi. Mieluiten sellanen, jossa voi säätää stereokuvaakin. Myös phaser/flanger sun muut modulointiefektit kiinnostaa.
 
Tiedän, että ainakin Ibanezilta löytyy jotain 80-luvulla valmistettuja analogisia multiefektejä räkkimuodossa. Jokin sellanen olisi kätevä, jos samasta laitteesta löytyisi useita efektejä, mutta taitaa monesti nämä analogiefektit olla kitarapedaaleja? Anyway, suosituksia?
 
Vessajono
09.11.2016 18:45:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä lähtisin kokeilemaan ennemminkin bassospeduilla. Choruksista tulee ensimmäisenä mieleen MXR M83: chorus ja flanger samassa purkissa ja toimii TRS-piuhalla stereona.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
maza
09.11.2016 23:02:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis just Torilla sopivasti Yamahan CH-01 -analogichorus jostain kasarin alkuvuosilta. Varsin hyvä vehje, mutta kun mulla on kolme muutakin chorusta... Electro-Harmonix Small Clone mulla on spedulaudassa kiinni, käytän sitä kitaralla ja Rhodesilla. Yamaha on ehkä parempi, mutta toi SC on itse tehty kopio, niin eihän sitä voi myydä :)
 
Phasereista MXR Phase 90 (myös 45 ja 100) on hyvä, kuten myös EHX Small Stone. Tsekkaa YouTubesta hyvä vertailuvideo, tehty tosin Rhodesilla. Mulla on räkissä kaksi Bossin RPH-10:iä kasarilta, ne kun säätää vähän eri asetuksille, saa aika isoa soundia aikaiseksi :) Mukavan monipuolisia purkkeja ovat nuo. Vissiin PH-2-pedaali on pitkälti samanlainen kytkennältään; siinä käytetään Rolandin OTA-piiriä mallia IR3109, jota hyödynnetään myös joidenkin Junojen ja Jupiterien filtterissä.
 
Krice
10.11.2016 12:01:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunpa olisikin kätevä pöytämallinen multiefekti (voisi olla analoginenkin), jossa olisi pari modulaatioefektiä, delay ja reverb.
 
Antti1
10.11.2016 12:16:15 (muokattu 10.11.2016 12:18:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Kunpa olisikin kätevä pöytämallinen multiefekti (voisi olla analoginenkin), jossa olisi pari modulaatioefektiä, delay ja reverb.
 
Mulla ajaa tota asiaa Mophon perässä Eventide H9. Analogistahan se ei ole nähnytkään, muttei se kuulu soundissa yhtään mitenkään. Mun mielestä toi koko analoginen vs digitaalinen vastakkainasettelu on varsinkin efektien osalta aika outo ajatus, koska itse etsin vain soundia toteutustavan sijaan. Huonot ovat huonoja, oli ne tehty miten tahansa. Mut toisaalta ei ole multa pois, jos haluaa rajoittaa hankintojaan siten, eikä siinä mitään väärää tietty ole ylipäätään.
 
Analogisilla, polkimen muodossa olevilla efekteillä tulee usein vastaan se, että stereo I/O on melko harvoin tarjolla. Jos siitä pääsee yli, tai ostaa kaksi, niin eihän siinä ole mitään ongelmaa. Tuplana ostelemalla tuppaa vaan tulemaan tarpeettoman paljon hintaa ja kokoa yksinkertaiselle asialle.
Krice
10.11.2016 20:06:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mulla ajaa tota asiaa Mophon perässä Eventide H9.
 
Vihaan suuresti Eventideä, koska nuo H9:t on tolkuttoman hintaisia ominaisuuksiin nähden ja vielä se lisäalgoritmien myynti siihen päälle, ahneudella ei tunnu olevan rajoja. Vähän niinkuin tietokonepelit, joissa on mikromaksuja.
 
Antti1
10.11.2016 20:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Vihaan suuresti Eventideä, koska nuo H9:t on tolkuttoman hintaisia ominaisuuksiin nähden ja vielä se lisäalgoritmien myynti siihen päälle, ahneudella ei tunnu olevan rajoja. Vähän niinkuin tietokonepelit, joissa on mikromaksuja.
 
Tämähän on ainoastaan köyhien ongelma. ;)
Vessajono
10.11.2016 21:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offtopic mut kun toi H9 nyt tuli puheeksi niin kattelin sellasta bassolautaan jossain vaiheessa mut totesin että niitä pitäis olla vähintään kolme että niillä sais korvattua järkevän määrän nykyisiä speduja. Sääli sinänsä, muuten se ois kyllä tosi etevä peli.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Antti1
10.11.2016 21:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Offtopic mut kun toi H9 nyt tuli puheeksi niin kattelin sellasta bassolautaan jossain vaiheessa mut totesin että niitä pitäis olla vähintään kolme että niillä sais korvattua järkevän määrän nykyisiä speduja. Sääli sinänsä, muuten se ois kyllä tosi etevä peli.
 
Yksi MAX jostain käytettynä ja pari Corea jatkeeksi. Ei noissa monen miinan jutuissa muuten oikein tolla ole järkeä. Onhan se logiikka vähän oudohko, mutta pienen epäilyksen jälkeen olen löytänyt paljonkin hyviä soundeja ko. laitoksesta.
Mikael
15.11.2016 22:45:21 (muokattu 16.11.2016 11:30:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MXR M134 Stereo Chorus on ainakin erittäin jees analoginen chorus. Lämmin ja paksu. Erittäin toimiva laitos nimenomaan syntetisaattorihommissa.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «