Shredator 31.10.2016 20:37:52 | |
---|
Parin tunnin päästä Tavastialla Uli Jon Roth! "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
tumppusormi 03.11.2016 08:23:49 | |
---|
hallu: Mä en tykkää nykyhevistä enkä shreddaamisesta enkä tiluttamisesta ihan hirveästi tai miten sen nyt diplomaattisesti sanoisi. Mutta tämä kaveri olikin tosi mielenkiintoinen. Kävin katsomassa Musth merkkisen videon ja jäbä veti kammalla plektran sijaan :-) . Tää tyyppi vaikutti oikeasti ilmaisun rajoja hakevalta ja se että tällaisia uusia tuulia, joita koko kitarismi tuntuu kaipaavan, ilmaantuu juurikin saralle joka omassa katsantokannassa ei yhdisty uuden etsintään, niin järkytti ainakin minun maailmaani. Kiitos vinkistä perehtyä tähän ukkoon, kerrassaan oivaltavaa ja ajatuksia herättävää, virkistävää tämmöiselle leipääntyneelle jäärälle. Oikein hilseet pöllysi tämän tietokoneen ääressä kun kuuntelin tuon videon. Täytyipä itsekin nyt katsoa. Taas veti Svenskat Finsikä lättyyn kitaransoiton kehittämisessä. MUsiikkia voisi luonnehtia populistiseksi etnofuusiojazziksi. Siis ei peruspoppia, mutta ei niin ääritaiteellistakaan että sitä ei pystyisi kuuntelemaan. Tosin jampan Hells Bells viittaa vahvasti mielenkiinnosta jazzin suuntaan. Tälläisen arvion antaa tälläinen populaarimusiikin epämuusikko kuuntelija. En allekirjoita mitään |
tumppusormi 03.11.2016 08:32:00 | |
---|
En allekirjoita mitään |
Lunnu 04.11.2016 10:41:10 | |
---|
tumppusormi: Lisätäänpä yksi vaikka varmaan jo mainittukin. 70-luvun suomi jamppa Hasse Walli https://www.youtube.com/watch?v=-D_3UzN-pH0 Tunnustan että tiesin vasta tänä vuonna. Mun mielestäni H. Walli on kyllä yks tunnetuimpia pitkän linjan Suomalaisia kitaristeja joten ehkei kuitenkaan ihan tän langan aineksia... Nostalgy is not what it used to be |
tumppusormi 04.11.2016 15:30:26 | |
---|
qal: Mun mielestäni H. Walli on kyllä yks tunnetuimpia pitkän linjan Suomalaisia kitaristeja joten ehkei kuitenkaan ihan tän langan aineksia... Olet ihan oikeassa. Itse vain olin ollut jostakin syystä väärinkäsityksessä että siinä paukkeessa merkittävimmät soittajat olivat Tolonen ja Brönninen. Pistin nyt tuon jos joku muu tietämätön itseni lisäksi eläisi samassa harhakäsityksessä. Ja nuorille polville täytyy nyt pistää näitä Suomen Hedrexejä vähän esille. En allekirjoita mitään |
antnis 04.11.2016 16:47:48 | |
---|
tumppusormi: Lisätäänpä yksi vaikka varmaan jo mainittukin. 70-luvun suomi jamppa Hasse Walli https://www.youtube.com/watch?v=-D_3UzN-pH0 Tunnustan että tiesin vasta tänä vuonna. Vielä 70-luvulla ei Walli soittanut tuollaista roskaa. Varmaan siksi siitä sillon puhuttiinkin. |
Funkånaut 04.11.2016 19:36:32 | |
---|
antnis: Vielä 70-luvulla ei Walli soittanut tuollaista roskaa. Varmaan siksi siitä sillon puhuttiinkin. Ymmärrän jos toi on joillekin Remua fanittaville liian monimutkaista kamaa. "Sitä tässä on varmasti tarkoitettu tai ainakin on ollut tarkoitus tarkoittaa. - Janizio |
antnis 04.11.2016 19:55:00 | |
---|
Funkånaut: Ymmärrän jos toi on joillekin Remua fanittaville liian monimutkaista kamaa. Minäkin ymmärrän. |
tumppusormi 04.11.2016 22:50:53 | |
---|
Pistin vain tuollaisen jonkinlaisen videon mitä nyt sattui löytymään. Jonkin verran kuuntelin että äänet oli OK ja siinä soitettiin kitaraa. Ei tosiaankaan ole parasta jampalta. Ne löytyy melko varmasti siltä paukkeen ajalta. Eli älkää vetäkö johtopäätöksiä jampasta linkittämäni videon perusteella. Joka tapauksessa Rock n roll ei kuitenkaan ole se miehen omin alue. En allekirjoita mitään |
Jarmo_S 05.11.2016 14:06:29 | |
---|
Earl Klugh. Olen vuosikymmeniä pitänyt hänen soitostaan. Nylonkielisen soittaja, joten ei mitään heviä, vaan viihdyttävää jazzia josta tulee hyvä mieli kuunnellessa. |
Martin Taylor on käsittämättömän hyvä fingrstyle kitaristi. |
guitarmigi 12.11.2016 22:19:17 | |
---|
Ben Granfelt on kyllä loistava kitaristi, tyylilajit ja soundit mahtavasti hallussa! |
Little Savage 12.11.2016 23:05:13 (muokattu 12.11.2016 23:20:55) | |
---|
Musta ei ole ollut tarpeeksi puhetta hemmetin kovana olohuonekitaristina. sitten ne muusikoiden netin käsintehtyjen kustom kitaroiden kuluttajat. Miksi vitussa heistä ei puhuta tarpeeksi kun ne käy täällä pätemässä mitä ne on tilaamassa mitä milloinkin. ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana. Olen aina oikeassa. Ei kannata väitellä. |
hallu 13.11.2016 09:38:48 (muokattu 13.11.2016 09:41:00) | |
---|
Little Savage: Musta ei ole ollut tarpeeksi puhetta hemmetin kovana olohuonekitaristina. sitten ne muusikoiden netin käsintehtyjen kustom kitaroiden kuluttajat. Miksi vitussa heistä ei puhuta tarpeeksi kun ne käy täällä pätemässä mitä ne on tilaamassa mitä milloinkin. Ymmärrän sarkastisen huumorisi ja pienen kritiikin kärjen siitä tunnistan. Mutta jos ihan tosissaan puhutaan, niin miksipä ei ihan oikeasti voitaisi kiinnittää huomiota myös meihin olohuonekitaristeihin ja meidän tekemisiin ? missä esimerkiksi sun musiikkia voisi kuulla? Se vaatisi kylläkin rohkeutta laittaa niitä omia tekeleitä kaiken kansan kuunneltavaksi. Itselläni on joitakin kertoja on ollut jotakin kuultavana jonkun "soundinäytteen" varjolla tai jotain "rootsskaba" meinikiä, mutta olen niitä myös ahkerasti poistanut ja aika arka olen laittamaan sitä henkilökohtaisempaa hiukan enemmän tosissaan tehtyä materiaalia kuultavaksi.... tai siis en uskalla altistaa sitä kritiikille, mutta olen kyllä miettinyt sitä nyt kun meillä kaikilla on tasa-arvoinen julkaisukanava. Toisaalta toivoisi, että myös osaisimme kuunnella toistemme tekemisiä avoimin mielin emmekä aina ottaisi sitä alentuvaa "setämäistä" asennetta "hyvä poika, harjoittele vielä moodeja ja venytyksiä, niin kuulostat pian samalta kuin miljoonat muut kitaristit......" , vaan arvioitaisiin ihan samalla tavalla kuin kaikkea muutakin musiikkia, mitä ihan oikeat äänilevyartistitkin tekevät. Mun mielestä muusikoiden netin bluessakabat sun muut ovat hyvä väylä kommunikoida keskenämme musiikin alkuperäisellä kielellä. Sääli, että ne on kadonneet jonnekin. Ymmärrän hyvin että ylirikkaat järjettömän kalliita kamoja huvikseen ostelevat yhteiskunnan valioyksilöt neuvomassa ihan oikeita muusikoita, on vähän ärsyttävä mielikuva. Pitää kuitenkin muistaa, että hekin tekevät asioita intohimosta ja se meitä me täällä foorumilla näemme, ei ole koko totuus vaan meidän mielikuvamme. Tarkoitan, että hän joka ostaa kalliita tavaroita ei aina ole ylirikas ja hän saattaa monesti tinkiä muusta voidakseen satsata määrän sijasta laatuun. Internetti on tehnyt myös sen, että makuuhuonekitaristi saattaa olla aivan yliluonnollisen hyvä soittaja. Makuuhuonekitaristit ovat siis päässeet samalle (melkein samalle) viivalle tunnettujen taiteilijoiden kanssa ja youtubea kun selailee, niin huomaa että siellä makkareissa majailee huippuosaajia, jotka eivät häviä tunnetuille levyttäville huippumuusikoille juuri millään saralla. Siksi olis kiinnostavaa, että jakaisimme rohkeammin tekemisiämme. Se, että jaamme neuvoja ei ole kielteistä sekään. Neuvojen laatu on tietenkin asia mistä meidän kaikkien tulisi ottaa enemmän vastuuta eikä hölistä mitä sattuu (mihin allekirjoittanutkin on syyllistynyt monet kerrat). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Juzpe 14.11.2016 14:59:40 (muokattu 14.11.2016 15:09:33) | |
---|
Little Savage: Musta ei ole ollut tarpeeksi puhetta hemmetin kovana olohuonekitaristina. sitten ne muusikoiden netin käsintehtyjen kustom kitaroiden kuluttajat. Miksi vitussa heistä ei puhuta tarpeeksi kun ne käy täällä pätemässä mitä ne on tilaamassa mitä milloinkin. Mulla on kolme käsin tehtyä kustomkitaraa. En o ehtiny niillä vaan keuliin täällä, sori. On pitäny reenata & keikkailla vähäse. Olkkarissa soitan kyllä pääosin akustisella, joskus luurit päässä sähkikselläkin. Siksi olis kiinnostavaa, että jakaisimme rohkeammin tekemisiämme. Tää ois kaikilla soittoaiheisilla forumeilla suotavaa. Kaikenmoista setämäistä neuvontaa ja uliulia mahtuu kyllä foorumille, mutta itku alkaa ja vastailu loppuu heti kun pyytää edes pikaviestillä jotain soittonäytettä, puhumattakaan siitä, että pyytää linkkaamaan sen palstalle. Toki ymmärrän senkin, että saattaa vituttaa jos on hommannut kuuden tonnin ruokankaan ja SLO:n lucky 13:n... ja keijot palstalla kommentoi, että kannattas varmaan opetella soittamaan seuraavaksi. Tässä(kin) asiassa auttaa se kun ei ota itseään tai muita kovin vakavasti. Ja muistaa, että soittotaitoa ei saa rahalla. aika arka olen laittamaan sitä henkilökohtaisempaa hiukan enemmän tosissaan tehtyä materiaalia kuultavaksi.... Älä anna arkuutesi seistä kehityksesi esteenä, hyvä mies. Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
stratomaster 07.12.2016 20:03:10 | |
---|
Hallulle ja muillekin tiedoksi, etteivät roots-skabat ole kadonneet sen kauemmaksi kuin kilpailut-osioon. Siellä pyörii varsinainen roots-skaba, divarisarja, sooloskaba sekä aika ajoin jazz-skaba. Sinne vain vetoja, niin kohta teistäkin puhutaan. :-) |
Kefiiri 08.12.2016 21:35:36 | |
---|
Kuunteleeko kukaan Bucketheadin levytyksiä? En ole musiikin asiantuntija. |
Ossi 17.12.2016 00:39:35 | |
---|
Moni laulajana, biisintekijänä, tuottajana yms. paremmin tunnettu musikantti handlaa yhden jos toisenkin istrumentin paremmin kuin siedettävästi. Kitaraosastolta tulee äkkisältään mieleen esim. Chris Rea, Joni Mitchell, Christopher Cross ja kotomaasta Speedy Saarinen. |
guitarmigi 05.01.2017 15:48:43 | |
---|
Allen Hindsiä kuuntelin tuossa ja kyllähän kaverilta lähtee hienoa soittoa, Xotic on tehnyt Soul Drivenin Allen Hindsin nikkomalli pedaali. Tim Pierce on mainittava taas, on kyllä mielettömän hyvä studiokettu. |
Bluesrules 10.01.2017 08:17:52 | |
---|
Robin Trower (aloitti Procol Harumissa) yksi suurista, josta harvemmin puhutaan, vaikka on tehnyt yhden parhaista 70-luvun kitara levyistä; The Bridge Of Sights Pitäisi ehdottomasti kuulua kaikkien blues/rock soittajien must kuunneltaviin. Tuossa mallia 65-vuotiaan ÄIJÄN fillistelystä https://www.youtube.com/watch?v=n9T06UfP1S0Samoin yksi loistavia uuden polven Blues/Rock soittajia Simon McBride https://www.youtube.com/watch?v=ubUvq6XmJ6A |