Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5186 187 188 189 190444 445 446 447 448
Haeroe
27.10.2016 20:53:04

Kauppaa on taas tehty. Spedut menevät edelleen kaupaksi, kun hinta on kohdillaan. Osa menee jopa riihikuivalla.

Muutama viikko takaperin itkin täällä, että vain Fender ja Gibson menee kaupaksi kitaraosastolla. Nyt joudun itkemään, että ei mene edes Amerikan Fender kaupaksi. Hinta on jo varsin maltillinen, mutta muusikot ovat köyhiä, ja sopivaa vaihdokkia ei tunnu löytyvän. On tämä merkillistä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
LaMotta
27.10.2016 20:56:51 (muokattu 27.10.2016 20:58:00)

Haeroe: Nyt joudun itkemään, että ei mene edes Amerikan Fender kaupaksi. Hinta on jo varsin maltillinen, mutta muusikot ovat köyhiä, ja sopivaa vaihdokkia ei tunnu löytyvän. On tämä merkillistä.

Nyt on sellainen vuodenaika. Joulukuussa on valoa näkyvissä kun persaukiset saavat veronpalautuksia ja rahaa joululahjaksi. Sen jälkeen on taas pitkä hiljainen pätkä.

Ne kenellä on rahaa, ostavat milloin huvittaa. Näissä on vaan se huono puoli, että ovat krantumpia sen suhteen mitä ostavat.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
JaaGeRMaisTeR
28.10.2016 21:58:40
LaMotta: Nyt on sellainen vuodenaika. Joulukuussa on valoa näkyvissä kun persaukiset saavat veronpalautuksia ja rahaa joululahjaksi. Sen jälkeen on taas pitkä hiljainen pätkä.

Ne kenellä on rahaa, ostavat milloin huvittaa. Näissä on vaan se huono puoli, että ovat krantumpia sen suhteen mitä ostavat.

Tulee muuten jo marraskuussa nuo palautukset.

Eipä ollut mitään mielenkiintoista torilla. Tarvi omia palautuksia sinne siis laittaa.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
edenbeast
02.11.2016 11:25:55
Huonosti. Projektibasso oli merkitty muistiin muutamia kertoja mutta ei kirvoittanut edes yhtä tarjousta. Charvelin ilmoitus oli avattu peräti 20 kertaa ja floorpodin ilmoitus kolme kertaa :) No eipä tarvii enää koittaa nuita täällä roikuttaa.
tender.insanity
04.11.2016 11:30:44
Viimeisen kahden vuoden aikana varmaan 95% ostoista ja myynneistä tapahtunut jossain muualla kuin m.net torilla. On huuto.net, on tori, on ebay, on etelä-euroopan soitinpaikat jne.

Jonkin aikaa tuumittuani ja pohdittuani että mihin itse m.nettiä tarvitsen enää, kun ei toriakaan enää tule käytettyä, päädyin anomukseen että tunnus poistetaan. Tässä nyt on vielä "katuma-aikaa" jokunen päivä.

Vähän ohi mutta muita syitä nyt on wanted palstan turhuus itselle sekä keskustelut jotka ovat vuodesta 2002 olleet ihan sitä samaa. Kaikkea hyödyllistä voi seurata ilman tunnuksiakin.

Anyway, tämä taitaapi olla vika kirjoitukseni tällä palstalla.

T: Tender.Insanity os. Starlia
Shredator
04.11.2016 14:00:22

tender.insanity: Viimeisen kahden vuoden aikana varmaan 95% ostoista ja myynneistä tapahtunut jossain muualla kuin m.net torilla. On huuto.net, on tori, on ebay, on etelä-euroopan soitinpaikat jne.

Jonkin aikaa tuumittuani ja pohdittuani että mihin itse m.nettiä tarvitsen enää, kun ei toriakaan enää tule käytettyä, päädyin anomukseen että tunnus poistetaan. Tässä nyt on vielä "katuma-aikaa" jokunen päivä.

Vähän ohi mutta muita syitä nyt on wanted palstan turhuus itselle sekä keskustelut jotka ovat vuodesta 2002 olleet ihan sitä samaa. Kaikkea hyödyllistä voi seurata ilman tunnuksiakin.

T: Tender.Insanity os. Starlia

Mihis Etelä-Euroopan kauppapaikkoihin viittaat? Ihan mielenkiinnosta.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Haeroe
07.11.2016 21:10:38

Tein jotain sellaista, mitä en ole ennen tehnyt. Nostin torilla olevan vermeen hintaa, vaikka tuo ei varmaan varsinaisesti lisää kaupaksi menemisen todennäköisyyttä. En lähtenyt mukaan hintakisaan spedusta. Ostettakoon sitten toiselta ensin.

Muuten on mennyt tavaraa taas kaupaksi, ja kitarakin melkein meni, kunnes huomasin siinä olevan eri mikit, kuin luulin. Rehellisenä miehenä en sitten myynyt tavaraa ollenkaan, vaikka tarjouksia oli jo kolme sisässä. Kun siis lähes ilmaiseksi antaa, kaupaksi menee.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
18is9
08.11.2016 08:46:35

mpekkanen: Minä olen ainakin sen verran vanhanaikainen, että minusta tavarat myydään siinä järjestyksessä kun niihin joku vastaa ja ilmoittaa ostavansa..

Olen kaikenlaista kotitalouden pikkutavaraa myynyt huokealla esim tori.fi:ssä. Tuo kuvaamasi varailu ja ostajien katoaminen tuntuu siellä olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Oma vastaukseni varaajille on nykyään että "Se joka ensimmäsenä seisoo ovella rahojen kanssa saa tavaran." Eräskin tyyppi pohti kaksi päivää miten saa vanhan nojatuolin mahtumaan peräkärryyn. Mittailin sille tuolin joka kantilta ja lähtettelin valokuvia. Sitten soi puhelin, joku toinen tyyppi kävi sen hakemassa farmariautolla 5 min soiton jälkeen ja se oli siinä se homma.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
nightbird
08.11.2016 09:16:44
Renkaanpotkijat ja härskit diilaajat taas liikkeellä, olen huomannut.
Olen myös itse joskus palauttanut hintaa lähemmäs alkuperäistä pyyntiä
ja sitten äkkiä onkin ollut joku tosissaan sitä tarvitseva ja haluava jolle
sitten on kelvannut esim. nimellisellä "rabatilla"
klobasa
08.11.2016 09:52:25
Weberin kaiutin roikkui torilla monta kuukautta. En laskenut hintaa. Itseasiassa välillä nostin sitä. Läpimurto myynnissä tapahtui kun lisäsin ilmoitukseen kuvan pitsasta jossa oli täytteenä tonnikala-katkarapu-valkosipuli-paprika. Meni muutamassa päivässä kaupaksi. Pitää ens kerralla kokeilla samaa kikkaa uudestaan.
tuskiz
08.11.2016 10:42:44
klobasa: Weberin kaiutin roikkui torilla monta kuukautta. En laskenut hintaa. Itseasiassa välillä nostin sitä. Läpimurto myynnissä tapahtui kun lisäsin ilmoitukseen kuvan pitsasta jossa oli täytteenä tonnikala-katkarapu-valkosipuli-paprika. Meni muutamassa päivässä kaupaksi. Pitää ens kerralla kokeilla samaa kikkaa uudestaan.

Niin kumpi meni, pizza vai kaiutin?
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Gabe
08.11.2016 19:12:58
tender.insanity: päädyin anomukseen että tunnus poistetaan.

Plussalla lätkäytin.
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Shredator
10.11.2016 10:04:41

Onhan tämä aika koomista :D Ilmoitustani on merkattu muistiin noin parinkymmenen käyttäjän toimesta, sitä on katsottu toista sataa kertaa ja hakutuloksissa päälle parituhatta kertaa.

Vaihtotarjouksia on tullut paljon, joista osa hyviäkin. Hintakin on enemmän kuin kohdillaan. Olen ollut suostuvainen rahalla ostajienkin tarjouksiin, vaan ne ovat häipyneet kuin tuhka tuuleen :D

Ilmeisesti pitäisi vaan pistää Ebayhyn tai sitten viedä puotiin myyntitiliin niin porukka voisi ostaa Visalla/osamaksulla :D Tori ei toimi.
Gary the pine
10.11.2016 12:25:16
Shredator: Onhan tämä aika koomista :D Ilmoitustani on merkattu muistiin noin parinkymmenen käyttäjän toimesta, sitä on katsottu toista sataa kertaa ja hakutuloksissa päälle parituhatta kertaa.

Vaihtotarjouksia on tullut paljon, joista osa hyviäkin. Hintakin on enemmän kuin kohdillaan. Olen ollut suostuvainen rahalla ostajienkin tarjouksiin, vaan ne ovat häipyneet kuin tuhka tuuleen :D

Ilmeisesti pitäisi vaan pistää Ebayhyn tai sitten viedä puotiin myyntitiliin niin porukka voisi ostaa Visalla/osamaksulla :D Tori ei toimi.

Siitä on tullu joku outo persaukisten kuolauspaikka.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Shredator
10.11.2016 13:40:58 (muokattu 10.11.2016 13:41:35)

Gary the pine: Siitä on tullu joku outo persaukisten kuolauspaikka.

Tämä. En tosin syytä ketään, - kulttuurialalla on varmaan vaikea tienata nykypäivänä.

No, eipä tuon kanssa kiire ole. Menee tai on menemättä. Vaihdot muunlaiseen toki aina kiinnostaa (koska kamarunQ). Tai sitten pidän itsellä kun tuo on on niin söpö.
Meisselimies
12.11.2016 23:36:14
Samansuuntaisia fiilinkejä kuin monilla tuntuisi kitaroiden suhteen olevan, eli kaupaksi ei mene, ei sitten millään. Facebook-ryhmät ja Tori.fi huomattavasti toimivampia vähänkin kalliimpien (lue: muutaman satasen arvoisten) kamojen suhteen.
Steve Vain Elämää
hallu
13.11.2016 10:20:07
Mulla on torista kaikkinensa aika hyviä kokemuksia erityisesti vaihdot ovat olleet itselleni toimivia ratkaisuja. Nyt meni myymäni kamat ihan rahalla ja hintaankin olen tyytyväinen vaikka aika halvalla myin, mutta en mitenkään "alihintaan" vaan kohtuulliseen markkinahintaan (tai toi skitta meni vähän halvalla, mutta silti se oli ihan jees). Viikossa meni kaksi tavaraa niin ei se oikeastaan tarvitse muuta kuin sen ostajan. Sitten kun ostaja löytyy niin loput on neuvottelua (tässä tapauksessa ei tarvinnut edes neuvotella kun olin laittanut hinnat valmiiksi aika kohdilleen).

Mä luulen, että se on tämä joulunalusaika kun tekee kaupankäynnistä vähän vilkkaampaa. Kesällä koitin myydä noita samoja tavaroita, niin ei mennyt. Se niin riippuu suhdanteista ja tuurista ja ties mistä. Halpa (lue hinta mieluummin alle viisisataa) tavara menee helpommin ja nopeammin. Kalliit tavarat näkyy roikkuvan torilla kauemmin vaan sanotaan, että aika kalliin kauppaa. Siellä on ollut usein todella himottavia kamppeita tarjolla, mutta tonnit ei ole meikäläiselle mikään pikkujuttu niin sinne jäivät heritage LesPaulit ja L5s:t ja kaikki ne seitkytluvun Customit, voihan vitalis, että niistä mää vielä maksaisin jos joskus pystyisin :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
D-Kay
13.11.2016 10:47:39

Olen nyt syksyllä vaihtanut ja ostanut pedaaleja sekä myynyt vahvistimen muusikoiden.net torin kautta. Kaikki kokemukset olleet hyviä. Vahvistimen myynnissä kesti 1,5kk ja oli myynnissä myös tori.fi:ssä ja parissa facebook-ryhmässä. Tori.fi:stä tuli pari kyselyä, facebookista ei mitään. Muusikoiden.net torilta tuli tasaisesti kyselyjä ja tarjouksia koko ajan. Tilastoistakin huomasi että ihmiset löysi hyvin ilmoituksen, vaikka se oli hautautunut jonnekkin ties kuinka monennelle sivulle. Aion jatkossakin asioida pääasiallisesti muusikoiden.netissä.
Osteri
13.11.2016 11:42:59
Jotenkin mulle on tullut kuva mnetin "kitara-indexin" perusteella että kauppa yleisesti käy sujuvasti kun sähkökitaroiden määrä on siellä reippaasti alle 800kpl. Kaikki yli 1000 kpl myynti-ilmoja tuntuu myynnin kankeutena tässäkin keskustelussa. Nyt oli 1014 kpl.

Yhden bassovahvistimen sain syksyllä kaupaksi. Pari kuukautta taisi olla torilla, mutta eihän tuote tartte kuin sen yhden puhelinsoiton oikeasti kiinnostuneelta kun se sitten lähtee. Myytävää ei enää ole kun pitopelit on jäädäkseen, pitäisikö siis tehdä heräteostoksia sen sijaan ? :) .... se isänpäivä-lespa on kieltämättä aika hieno .... ja olis ihan paikallista noutoa ..... hmm....
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)