Henri Henri Olavi 31.10.2016 18:45:44 | |
---|
karateadonis: Eli tuossa pystyy ohittamaan etuasteen(tarvittaessa) ja optisesti kiinni rme:een ja homma rokkaa? Ei huono. Aikamoinen piuhahässäkkä kyllä jos lähtee tuohon vielä mikseriä kytkemään. Ei sitä mikseriä mihinkään tarvitse, ellei kaipaa sen etareita jne. Vanha kunnon ADA8000 toimii mulla käytännössä vain muuntimena, harvoin tulee sen etareita käytettyä. Uudesta ADA8000-laittesta mulla ei ole tietoa, mutta vanhassa ne muuntimet ovat ilmeisesti hyvät. Niin mulle on kerrottu ja olen uskonut :) ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio |
karateadonis 31.10.2016 20:07:49 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ei sitä mikseriä mihinkään tarvitse, ellei kaipaa sen etareita jne. Vanha kunnon ADA8000 toimii mulla käytännössä vain muuntimena, harvoin tulee sen etareita käytettyä. Uudesta ADA8000-laittesta mulla ei ole tietoa, mutta vanhassa ne muuntimet ovat ilmeisesti hyvät. Niin mulle on kerrottu ja olen uskonut :) Näin arvelinkin. Kiitoksia. Pohdinta jatkuu. RME tuntuu olevan ammattilaisten suosiossa ja saattaa tännekkin eksyä. In the meanwhile... tommonen tursake thomannilla https://www.thomann.de/fi/focusrite_clarett_8prex.htm Herättääkö mielipiteitä? Omistaako kukaan? Helkkarin hyvää siinä on ainakin se että phantomit saa yksittäisille mikeille ryhmien sijaan ja näköjään paljon muutakin. Läppärillä kun enimmäkseen äänittelen, josta löytyy tosiaan myös tuo thunderbolt liitäntä, niin voisihan sitäkin miettiä. "pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker" |
Henri Henri Olavi 31.10.2016 20:18:37 | |
---|
karateadonis: Näin arvelinkin. Kiitoksia. Pohdinta jatkuu. RME tuntuu olevan ammattilaisten suosiossa ja saattaa tännekkin eksyä. In the meanwhile... tommonen tursake thomannilla https://www.thomann.de/fi/focusrite_clarett_8prex.htm Herättääkö mielipiteitä? Omistaako kukaan? Helkkarin hyvää siinä on ainakin se että phantomit saa yksittäisille mikeille ryhmien sijaan ja näköjään paljon muutakin. Läppärillä kun enimmäkseen äänittelen, josta löytyy tosiaan myös tuo thunderbolt liitäntä, niin voisihan sitäkin miettiä. En ole koskaan moista nähnyt, mutta paperilla vaikuttaa oikein hyvältä. ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio |
Alex_K 06.11.2016 10:16:41 | |
---|
Tuli hankittua Zoom R16 ja mikeiksi valittuna t.Bone 1500. Ajattelin sijoitella mikit: 1. Bassari 2. Virveli 3. Tom 4. Tom 5. Lattia tom 6. Overhead 7. Overhead Lattiatomeja on 2kpl, joten voikohan mikit sijoittaa niiden puoleen väliin, jotta saa molemmat samalle raidalle? Overheadeista vielä lisäksi että onkohan mahdotonta vetää yhdellä OH:llä ja laittaa toinen vaikka virvelin alle vai pitäisiköhän vain vetää perinteisesti kahdella overheadilla? "jokainen paska on varoituksen arvoinen" |
oksatboys 06.11.2016 10:46:51 | |
---|
Alex_K:d Lattiatomeja on 2kpl, joten voikohan mikit sijoittaa niiden puoleen väliin, jotta saa molemmat samalle raidalle? Overheadeista vielä lisäksi että onkohan mahdotonta vetää yhdellä OH:llä ja laittaa toinen vaikka virvelin alle vai pitäisiköhän vain vetää perinteisesti kahdella overheadilla? Sääntöjä ei ole, joten kokeilemaan vaan! Yks mikki tomien vällissä toimii, mutta soundi on toki eri kuin jos mikki osoittas tomin keskelle tms. Ehkä lattiatomit muuttuu vähän etäisemmän kuuloiseksi verrattuna pikkutomeihin vähemmän "lätinän" takia, mutta haitanneeko tuo. Yks overi on sitten mono, mutta jos virpanalamikki on sen arvoinen niin siitä vaan. Kannattaa muutenkin kokeilla kaikkea mitä keksii. Sullahan on tossa zoomissa myös mikit, joilla voit äänittää stereona. Laita zoomi vaikka parin metrin päähän setin eteen ja kokeile mitä tulee. |
Kaikkea tullaan varmaan kokeilemaan. Lähdetään ensiksi ihan perusaskelista liikkeelle ja kokeillaan 2 x OH ja vaikka sit kahden lattiatomin väliin sijoitetusta mikistä. :) Luulisi nyt coverbiisit tulevan nätimmin pihalle vs tämän hetken zoom iq5 mikistä. Logic pro x sitten miksaamiseen ja editointiin. Kiitokset vastauksesta. Saattaa tulla uusia kysymyksiä eteen, kunhan laite pääsee tositoimiin. Psst, tallentaakos tämä sit jokaisen mikin omalle raidalle, että voiko soitella kortille talteen ja muokata myöhemmin koneella? |
Antti1 06.11.2016 11:26:01 | |
---|
Alex_K: Psst, tallentaakos tämä sit jokaisen mikin omalle raidalle, että voiko soitella kortille talteen ja muokata myöhemmin koneella? Sehän on tuon moniraiturin idea, ainakin näin äänitysmielessä. Kukin muokkaa sitten miten muokkaa. |
Alex_K 06.11.2016 11:29:53 | |
---|
Kiitokset! Tämä pelasti monet äänitykset, koska itse en pääse jokaiseen sessioon MacBook mukana. |
Zenday 13.11.2016 18:50:51 | |
---|
No moikka! Tästä on varmasti keskusteltu täällä aiemminkin, mutta koska olen laiska selaamaan ja todennäköisesti vielä myös vähän yksinkertainen persoona niin kysyn silti... Haluaisin äänitellä kotona omia laulujani ja Hp:n ok-toimiva läppäri löytyy. Mitä ohjelmaa suosittelisitte aloittelijalle ja mikä mikityssysteemi? Olen studiolla aiemmin lauleskellut nauhalle, mutta osaavat tyypit ovat hoitaneet kaiken teknisen puolen. Erilaisia mikkejä ja ohjelmia tuntuu olwvan niin paljon tarholla, etten osaa valita oikeaa itse. Oon kiitollinen, jos joku viitsii vinkata! |
tepeh 13.11.2016 20:19:28 | |
---|
Alex_K: Tuli hankittua Zoom R16 ja mikeiksi valittuna t.Bone 1500. Ajattelin sijoitella mikit: 1. Bassari 2. Virveli 3. Tom 4. Tom 5. Lattia tom 6. Overhead 7. Overhead Lattiatomeja on 2kpl, joten voikohan mikit sijoittaa niiden puoleen väliin, jotta saa molemmat samalle raidalle? Overheadeista vielä lisäksi että onkohan mahdotonta vetää yhdellä OH:llä ja laittaa toinen vaikka virvelin alle vai pitäisiköhän vain vetää perinteisesti kahdella overheadilla? Jos kanavia on rajallisesti, lähtisin itse kahdesta overheadista, basarista ja virvelistä. Hyvällä mikrofonien asettelulla on mahdollista saada hyvää soundia vaikkei joka rummulle olekaan omaa mikkiä. Kannattaa ehkä tutustua myös tällaiseen tekniikkaan: http://therecordingrevolution.com/t … e-glyn-johns-drum-recording-method/ Itselläni on hyviä kokemuksia kyseisen tekniikan soveltamisesta. Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
Alex_K 13.11.2016 21:01:40 | |
---|
Kanavia on rajallisesti 8kpl. Ihan siis riittävästi kotinauhoitteluun. Saatiin erään mikkirakentelijan mikit lainaan ( koska päätöstä mikkisetistä ei ihan vielä ole lyöty lukkoon) ja voi hyvänen aika kun tuli hyvänlaatuista matskua pihalle. Tomit jäi kylläkin uupumaan, kun vedettiin nauhalle aluksi vain basari, virveli ja 2 overheadia. Eli, voitaisiinkin kokeilla tuota toisen overin laskemista lattiatomin viereen. Kiitokset vinkistä! |
Danko 13.11.2016 22:27:18 | |
---|
Glyn Johnsia ei oman kokemuksen mukaan voi pannata 100% L-R, vaan pakko jättää jollekin siltä väliltä. Mut jos se toimii, niin se toimii. "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
tepeh 14.11.2016 01:11:43 | |
---|
Danko: Glyn Johnsia ei oman kokemuksen mukaan voi pannata 100% L-R, vaan pakko jättää jollekin siltä väliltä. Mut jos se toimii, niin se toimii. Komppaan. Oli aika härskin kuulosta kun pienellä setillä oli lattiatomi aivan äärilaidassa. Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
Antti1 14.11.2016 01:27:11 | |
---|
Mä en ole koskaan oikein oppinut tykkäämään tuosta mikityksestä. Jos panoroinnilla pakottaakin stereokuvaa siten, että virveli ja basari olisivat keskellä, niin stereokuva on jotenkin kieroutuneen ja toispuoleisen kuuloinen. Sitten on vielä se, että rumpusetistä, soittajasta ja asettelusta riippuen se lattiatomi voi olla todella härskin korostunut kaikkeen muuhun verrattuna. Tarkkana saa olla. |
oksatboys 14.11.2016 15:30:23 | |
---|
Viisaampien ja kokeneempien suusta olen joskus kuullut että GJ-mikitys vaatisi isomman ja akustiikaltaan sopivamman tilan mitä kotiäänittäjällä yleensä on käytössä. Jos jotain studiokuvia kattelee isojen ihmisen sessioista, niin toisinaan ne mikit on myös vähän kauempana eikä varsinaisesti lattiatomin välittömässä läheisyydessä. Pitääpä muuten omalla studiolla testata tota GJtä et miten lähtis. Usein vaan tulee painotettua lähimikitystä + overeita kun sekään paja ei kovin iso ja soiva ole. |
varakeef 14.11.2016 19:14:55 | |
---|
Ei minulla stereokuvasta tule Glyn Johsissa mitenkään äärimmäinen, vaikka kanavat olisivat äärilaidoissa. Ehkä se lattiatomi saattaa jossain tapauksessa hieman pompsahtaa, mutta kyllähän sen nyt pitäisi ylämikistäkin kuulus. Kun kyse on stereomikityksestä, niin LCR-dogmakaan ei edellytä äärilaitoihin panorointia. Eli missä ongelma? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
tepeh 14.11.2016 22:03:03 | |
---|
oksatboys: Viisaampien ja kokeneempien suusta olen joskus kuullut että GJ-mikitys vaatisi isomman ja akustiikaltaan sopivamman tilan mitä kotiäänittäjällä yleensä on käytössä. Jos jotain studiokuvia kattelee isojen ihmisen sessioista, niin toisinaan ne mikit on myös vähän kauempana eikä varsinaisesti lattiatomin välittömässä läheisyydessä. Pitääpä muuten omalla studiolla testata tota GJtä et miten lähtis. Usein vaan tulee painotettua lähimikitystä + overeita kun sekään paja ei kovin iso ja soiva ole. En tiedä tarvitseeko tilan olla erityisen soiva, että tuo toimii, mutta tilaa on hyvä olla reilusti, että saa aseteltua mikit kunnolla. Omien kokeilujen perusteella toimii myös pienessä ja kuivassa tilassa, mutta ongelmaa oli mikkien saamisessa sopiville paikoille. Kannattaa kokeilla. Jos ei toimi, kokeilee jotain muuta. Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin. |
karateadonis 29.11.2016 09:10:53 (muokattu 29.11.2016 09:15:06) | |
---|
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker" |
Henri Henri Olavi 29.11.2016 09:56:40 (muokattu 29.11.2016 10:11:01) | |
---|
karateadonis: Moi taas! Pitkällisen pyörittelyn jälkeen olen pikkuhiljaa kallistumassa tähän interfaceen https://www.thomann.de/fi/rme_firef … uc.htm?ref=search_rslt_rme_229395_0 Suurimmaksi osaksi äänittelyjä pärjään kahdella inputilla. Ainoastaan rumpalointeihin tarvitsen lisäraitoja, eli mahtaako tämän kaverina esimerkiksi toimia https://www.thomann.de/fi/focusrite … tm?ref=search_rslt_octopre_242382_0 Rumpuloissa pärjään kyllä kymmenellä inputilla ja kytkentöjä helpoittaakseni olisi kätevä että tuossa on kohtuu hyvät etuasteet valmiina. Näettekö jotain ongelmaa, mitä en itse näe? Mitähän mahtaa tarkoittaa kun tuossa octopressä on kaksi optista ulostuloa? Erittäin hyvän valinnan olet tehnyt. Itselläni on RME:n Fireface 800 ja se on loistava interface. Tuosta UC:stä ei kokemusta, mutta ei RME:llä voi vikaan mennä. Tuo Focusriten etuastekin on varmasti oikein hyvä kaveri. En näe mitään ongelmia tuossa paketissa. Kaksi optista ulostuloa tarkoittaa, että saat 2x8 kanavaa niillä ulos tai 2x4 kanavaa, jos samplerate on 96 kHz. K.F.S. is the Only Law |
Nirhis 14.01.2017 14:22:09 (muokattu 14.01.2017 14:22:46) | |
---|
Tämä lienee about oikea ketju tälle kysymykselle. Onnistuuko mitenkään semmoinen että saisin usb interfacen kautta plugatun kitaran signaalin tulemaan integroidun äänikortin outputista ulos jotta voisin soitella kajareista interfaceen plugattujen luurien sijaan? Ei ole varaa ostaa ostaa uusia monitoreita jotka ratkaisisivat asian niin siksi kysyn. |