Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Steinberg UR22 mk II ja Cubase LE/AI 8
1
Kimmo69
01.11.2016 19:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! Voiko tällä paketilla nauhoittaa ulkopuolista audio-dataa (ääntä) omana raitana jotenkin? Eli jos haluaisin valmiita taustoja biisiin ja itse soittaisin kitaralla vain melodian omalle raidalle. Olen yrittänyt löytää ratkaisua tähän esim. muuttamalla audio-signaalin sisääntuloja cubase ohjelmassa, mutta en saa ääntä tulemaan ohjelmaan vaikka kuulen sen UR22 mkII phones-liitännän kautta itse. Ohjelmaan ilmeisesti voi tuoda tiedostoista ja jopa cd-levyltä musiikkia, mutta eikö suoraan esim. netistä?
 
t. Kimmo
 
anapena
01.11.2016 19:41:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paena f4, tulee vst connections, lisää bus, valitse bussin sisäänmenoksi se Steinbergin reikä, jossa instrumentti on, ota mikserinäkymä f3, lisää audioraita, sen routing-osiosta valitset inputiksi sen bus-raidan.
Sulla on tavallaan yks hanikka sille inputille ja toinen audioraidalle, input-hanikalla voi määritellä äänityksen voimakkuutta Steinbergin gainin ohella, audioraidan hanikalla(faderilla) säädät kuunteluvoimakkuutta(monitorointia).
Tietenkin audioraidasta pitää laittaa recit ja monitorit päälle, jos haluat kuunnella signaalia läpi ilman äänitystä.
Näin isossa Cubasessa(Nuendossa), suurinpiirtein.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Kimmo69
05.11.2016 08:11:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Ei vaan aukea tämä ratkaisu minulle. Tarkoititko että saisin näin näkymään usb-portin kautta tulevan audio signaalin ja voisin lisätä sen yhdelle raidalle? Kun lisään uuden raidan projektiin, niin valittavana on vain sisääntulot UR 22 mk II 1 ja 2 eikä muuta. Onko ainut vaihtoehto lisätä Cubaseen dataa Steinbergin input liitäntöjen kautta? Tietenkin on mahdollista kierrättää UR 22 mk II audio-signaali Phones liittimestä takaisin mic/line liittimiin ja lisätä näin ääniraita projektiin, mutta eikö saa sitä mitenkään suoraan?
 
t.Kimmo
 
anapena
05.11.2016 12:11:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sun tarvis tsekata jotain aloittelijan tutorialeja jostain, tai saada joltain käytännön jeesiä paikan päälllä. Kyse on todennäköisesti jostain hyvin pienestä kllikkauksesta softassa. Cubasen mikserissä on tavallaan äänittämiseen oma faderinsa, josta valitaan äänikortin input, sekä sitten toinen raita joka tallentaa kyseisen inputin välittämän signaalin. Sen raidan inputiksi valitaan tämä edellinen channel.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
-Q-
05.11.2016 13:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta tuntuu että kysyjä ja vastaaja puhuu eri asioista.
 
Minä ymmärrän kysymyksen nyt niin että haluat tuoda (import) Cubaseen jonkin olemassa olevan ääniraidan? Onnistuu tottakai.
 
Avaat sen Cubasen ja projektisi sekä käyttöjärjestelmäsi tiedostojen hallinnan toiseen ikkunaan. Otat hiirellä kiinni siitä haluamastasi audiotiedostosta ja siirrät Cubasen ikkunaan.
 
Toinen vaihtoehto on 'Media' valikon alta 'Open pool window' ja 'import'
 
anapena
05.11.2016 13:44:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan olla juu. Alkuperäinen kysymys on vähän epäselvä. Itse tuon tavaraa File/import/audiofile-tavalla jne.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Kimmo69
05.11.2016 14:38:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selvennys vielä. Eli, tarkoitus on nauhoittaa internetistä valmis biisin tausta suoraan projektiin yhtenä Audio raitana ja sitten soittaa melodia kitaralla toiselle Audio raidalle. Ratkaisin nyt tämän niin, että nauhoitan UR22 mk II phones Audio signaalin (taustamusiikin internetistä) UR22 mk II Line 2 input liitännän kautta omaan projektiin. Näin sain sen kuulumaan Cubase ohjelmassa. Luulisi tämän olevan mahdollista myös suoraan, että ei tarvitse kierrättää signaalia takaisin! Ymmärrän sen kyllä, että jos minulla olisi se tausta nauhoite tiedostan tietokoneella, niin voisin tuoda sen median projektiin, mutta sitä ei ole minulla tietokoneella.
 
Kiitos kuminkin hyvistä neuvoista ja jos vaan löytyy vielä jokin neuvo, niin otan sen mielelläni vastaan!
 
t.Kimmo
 
Henri Henri Olavi
05.11.2016 15:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimmo69: Selvennys vielä. Eli, tarkoitus on nauhoittaa internetistä valmis biisin tausta suoraan projektiin yhtenä Audio raitana ja sitten soittaa melodia kitaralla toiselle Audio raidalle. Ratkaisin nyt tämän niin, että nauhoitan UR22 mk II phones Audio signaalin (taustamusiikin internetistä) UR22 mk II Line 2 input liitännän kautta omaan projektiin. Näin sain sen kuulumaan Cubase ohjelmassa. Luulisi tämän olevan mahdollista myös suoraan, että ei tarvitse kierrättää signaalia takaisin! Ymmärrän sen kyllä, että jos minulla olisi se tausta nauhoite tiedostan tietokoneella, niin voisin tuoda sen median projektiin, mutta sitä ei ole minulla tietokoneella.
 
Kiitos kuminkin hyvistä neuvoista ja jos vaan löytyy vielä jokin neuvo, niin otan sen mielelläni vastaan!
 
t.Kimmo

 
Sä saat sen suoraankin sun projektiin ilman tuollaisia kierrätyksiä. Jos sulla on Mac, niin sellaisella ohjelmalla kuin Soundfolwer tai Audiojack pystyt virtuaalisesti reitittämään signaalia miten tykkäät. Jos sulla on ASIO/Windows, niin sitten reitti on toisenlainen. Siitä en osaa sanoa enempää, mutta tiedän siihe olevan olemassa hyviä ohjeita netissä.
 
K.F.S. is the Only Law
-Q-
05.11.2016 16:49:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kimmo69: Selvennys vielä. Eli, tarkoitus on nauhoittaa internetistä valmis biisin tausta suoraan projektiin yhtenä Audio raitana ja sitten soittaa melodia kitaralla toiselle Audio raidalle.
 
Jos se kaipaamasi raita on "internetissä" niin se tarkoittaa että se on aivan välttämättä tiedostona jossain. Melko suurella tödennäköisyydellä tiedosto on ladattavissa myös omalle koneelle ja säästyt kikkailulta.
 
Mitäs jos aloitetaan alusta, laitat linkin siihen haluamaasi taustaan ja muotoillaan kysymys että "miten saan tämän Cubaseen yhdeksi raidaksi?"
 
Kimmo69
06.11.2016 10:50:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asensin tietokoneelle i-Sound 7 Recorderin ja sillä voin nauhoittaa tulevan audion tiedostoksi ja lisätä tämän sitten omaan projektiin:) Kokeilin asentaa tietokoneelle Virtual Audio systeemin, mutta en silti saanut tulemaan audiota suoraan projektiin, niin päädyin tähän ratkaisuun! (Käyttöjärjestelmä Windows 10)
 
t. Kimmo
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «