Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez AEG10NIIBK
1
Kode76
05.11.2016 08:44:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko väellä kokemuksia kyseisestä akustisesta? Nylonkielisyys ja kitaran kapeakaulaisuus olisivat tekijöitä jotka minua kiinnostavat kyseisessä mallissa. Hinta näyttäisi olevan n.310€-360€ hujakoilla.
 
discominister
05.11.2016 09:50:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon hintaan lähtisin kyllä hakemaan kitaraa, jossa on vähintään kokopuinen kansi (solid top). Voihan se tuokin kuulostaa hyvällle, mistä minä tiedän.
 
Kode76
06.11.2016 09:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez AW54MiniGB-OPN olisi mahdollisesti toinen vaihtoehto. Eli jos näistä kahdesta valitaan niin ääni menisi Ibanez AW54MiniGB-OPN,niinkös?
 
Kefiiri
06.11.2016 09:13:33 (muokattu 06.11.2016 09:14:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä jälkimmäinen lienee teräskielinen ja mikittämätön, aika erilainen tapaus kuin otsikon kitara. Vähän vaikea verrata.
 
En ole musiikin asiantuntija.
discominister
06.11.2016 10:07:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ääni menisi jälkimmäiselle. Jo pelkästään kokopuisen kannen takia.
 
Mutta siis jos soitat klassista, flamencoa tai muuta mustalaisrämpytystä niin osta se nylonkielinen. Kaikissa muissa tapauksissa teräskielinen.
 
Von Heiz
28.11.2016 14:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen harkinnut itsekin otsikon kitaraa. Voi nylonkielisellä soittaa muutakin kuin latinoa tai klassista. Kuulostaa vain hieman erilaiselta. Komppaaminen nyt on vähän niin ja näin. Ainakin näin aloittelijan näkökulmasta ;)
 
Onko kukaan kokeillut tuota Ibanezin mallia? Sitä markkinoidaan hyvänä "trupaduuri- soittimena", koska kestää hyvin lämpötilan ja kosteuden vaihteluja. Liekö olevan näin? :)
 
basisti1971
29.11.2016 19:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Von Heiz: Voi nylonkielisellä soittaa muutakin kuin latinoa tai klassista. Kuulostaa vain hieman erilaiselta. Komppaaminen nyt on vähän niin ja näin.
 
Tottakai voi soittaa muutakin, ja ei se komppaaminenkaan vaadi kuin harjoittelua.
 
Parempikin ainakin omasta mielestä jos ei kuulosta prikuulleen samalta kuin sadalla edellisellä musikantilla ;).
 

 
Von Heiz: Sitä markkinoidaan hyvänä "trupaduuri- soittimena", koska kestää hyvin lämpötilan ja kosteuden vaihteluja. Liekö olevan näin? :)
 
Laminoitu on aina stabiilimpi, ja aniharvoin laminoidun soittimen ääni ei sen enempää aukeaa kuin mene tukkoonkaan ajan myötä.
 
Mielipidekysymyksiä sitten josko nuo ominaisuudet ovat negatiivisia vai positiivisia.
 
Fankkaa kun ei kosteista ja/tai stabiloitumattomista puista voi tehdä, mutta kitarankannen tai sivut voi.
 

 
Poikkeuksiakin toki on, mutta aika usein halvemmat edes kohtuullisesti soivat akustiset kokopuiset instrumentit aiheuttavat yleensä ennenpitkää ikävän yllärin, etenkin jos ei ole ostohetkellä päässyt valitsemaan useamman yksilön joukosta.
Ja valitessaan tietysti osannut määritellä mikä yksilö tulee kestämään ja mikä ei.
 
Ikävä ylläri on tosin vain korjauskustannuksia ja jälleenmyyntiarvon laskua, käyttöarvo tai sointi eivät yleensä juurikaan muutu.
Suuntaan jos toiseenkaan.
 
T:Samuli
 
Von Heiz
28.01.2017 00:39:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli sitten hankittua otsikon mukainen kitara joulun korvilla.
 
Lyhyesti sanottuna aika jees. Eka versio tosin lähti takaisin kauppaan, koska kaula oli potkuri. Toisessa ei enää ollutkaan vikaa. Tilasin verkosta, niin en päässyt katsastamaan ennen ostoa...
 
Eroja entiseen Yamaha C40:een on aika lailla. Kapeampi otelauta helpottaa aikalailla sointujen ottamista, mutta vaatii myös hieman enemmän tarkkuutta. Soundiltaan ei yhtä "iso" kuin C40, koska kaikukoppa on ohuempi. Hihnan koukut samoin kuin soololovi ovat tosi jees lisä. Nyt normal tension kielet kiinni, mutta tekisi mieli kokeilla HT kielillä miltä kuulostavat.
 
Eiköhän tuon kanssa parikin vuotta viihdy :)
 
Kode76
30.01.2017 14:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläinen osti kyseisen kitaran viikonloppuna ja olen erittäin tyytyväinen.Ajattelin vaihtaa kielet ja kysyisinkin millaisia suosittelisitte?
 
Kode
 
Kode76
30.01.2017 14:45:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis kitara oli malliltaan AEG10NE-BK nylonkielinen,jonka hankin. AEG10NII-BK on teräskielinen.
 
pappasfin
30.01.2017 21:57:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kode76: Siis kitara oli malliltaan AEG10NE-BK nylonkielinen,jonka hankin. AEG10NII-BK on teräskielinen.
 
Dáddarion Pro Arte on ollu mulla valinta nylonkieliseen akkariin.
 
Hannabachin kieliä en suosittele, mulla on niistä huonoja kokemuksia kestävyyden suhteen useampaan otteeseen, ihan jeesh sointiset muttei kestä.
 
Pro Artet sen sijaan on kestäneet hyvin ja soivat ihan hyvin (toki sointi / soundi on makuasia).
 
Savarezia on myös ollut ja ne on ihan jeesh olleet mutta noi Daddarion Pro Artet on olleet sitten se mitä olen nyt käytelly enkä muita.
 
PappaSFin
Von Heiz
01.02.2017 23:11:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kode76: Siis kitara oli malliltaan AEG10NE-BK nylonkielinen,jonka hankin. AEG10NII-BK on teräskielinen.
 
AEG10NII-BK on nylonkielinen. "N" viittaa nyloniin. AEG10II-BK on sama kitara mutta teräskielisenä. Pahoittelut pilkunviilauksesta :)
 
Von Heiz
07.02.2017 23:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kode76: Meikäläinen osti kyseisen kitaran viikonloppuna ja olen erittäin tyytyväinen.Ajattelin vaihtaa kielet ja kysyisinkin millaisia suosittelisitte?
 
Kode

 
Olen huomannut omassa kitarastani, että ylemmän e-kielen kanssa saa olla tarkkana ettei ota käteen kiinni ja särisi. Se kulkee nauhojen tasaisten osien päällä, mutta reunemmassa kuin vanhassa kitarassani. Otelauta, kun on kapeampi. Olen soittanut muutemaa kapeampaa kitaraa, mutten ole törmännyt vastaavaan ongelmaan niiden kanssa. Oletko kode76 huomannut vastaavaa ominaisuutta omassa versiossasi?
 
Von Heiz
07.02.2017 23:44:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Von Heiz: Olen huomannut omassa kitarastani, että ylemmän e-kielen kanssa saa olla tarkkana ettei ota käteen kiinni ja särisi. Se kulkee nauhojen tasaisten osien päällä, mutta reunemmassa kuin vanhassa kitarassani. Otelauta, kun on kapeampi. Olen soittanut muutemaa kapeampaa kitaraa, mutten ole törmännyt vastaavaan ongelmaan niiden kanssa. Oletko kode76 huomannut vastaavaa ominaisuutta omassa versiossasi?
 
Ja luulen, että johtuu enemmänkin soittajan tekniikasta kuin kitarasta :)
 
Kode76
08.02.2017 15:45:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisen soittoharrastus on vasta alkutaipaleella joten välillä särisee kieli kuin kieli mutta en laittaisi sitä soittopelin piikkiin....
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «