Aihe: Suuri säröpedaalikeskustelu
1 2 3 4 545 46 47 48 4979 80 81 82 83
Laulava Kylätohtori
01.11.2016 20:26:15
Juzpe: Soul food on menossa lautaan, mutta standalone säröksi. Sitä on kyllä tullu testattua ja soundinmuokkausominaisuudet ei oikein boosterikäytössä ollu kauheen kivat.

Mooerin Pure, TC Spark, Xotic RC V2 ja toi Amp 11 pitäs melkeen ottaa sitte vertailutestiin... Saa lainata... :D

Lainaisin, jos olisi... :(
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Stone
01.11.2016 21:04:51 (muokattu 01.11.2016 21:10:39)

Rämppy: Samaa mieltä. Yksi parhaista clean boosteista mitä mun kengillä on poljettu, nimenomaan tämä vanha nostopotikkaversio. Eikä ole säröttimenäkään yhtään huono, vähän kermaisempi näkemys tube screamerista. Lisäksi saa tarvittaessa vielä boostia boostille tai särölle. Tällä pedaalilla voi kattaa kaikki särö- ja boosteritarpeet, jos niikseen tulee. Täytyykin kaivaa taas tämä purkki esiin. On ollut jäähyllä vaihtelunhalusyistä.

Hienoa kuulla, sillä mulle on tulossa saksalainen MEK Tubedrive td-2, joka käsittääkseni hyvin pitkälle jonkintyyppinen fulldrive henkinen pedaali. Lähinnä kevyempiin fiilistelyihin ja straton kaveriksi intouduin tuon hommaamaan, mutta kuka tietää vaikka clean boosteriksikin. Mielenkiintoista testaa kuitenkin. Aidon Fulldrivenkin (nostopotikka versio) omistin joskus 15 v. sitten, mutta bändi yhteydessä en sitä päässyt koskaan testimään.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
RaskasMielinen
01.11.2016 23:28:00 (muokattu 01.11.2016 23:30:38)

Kaikenlaisten vaiheiden ja kokeilujen kautta päädyin tällaiseen säröosastoon:

https://muusikoiden.net/dyn/users/149391.jpg

Mad Professor Stone Grey Distortion on mulla tarkoitettu buustaamaan fuzzeja tarvittaessa. Kyseinen särötin ei mene tukkoon millään. Omana itsenään siitä saa mainion vanhan liiton black metal -soundin. Käytän sitä myös sooloboostina.

Parivaljakko Digitech Hardwire TL-2 Metal Distortion ja MI Audio Tube Zone Overdrive. Laatua ja säädettävyyttä pikkurosta äärimetalliin molemmissa erikseenkin, mutta aivan erityisen hyvin toimii parivaljakkona. Paljon ja tarkkaa säädettavää - juuri niin kuin haluankin. TL-2 saa multa erityismaininnan tight/loose-kytkimestään. Tube Zone puolestaan on "organisin"/dynaamisin koskaan kokeilemani overdrive.

Maxon OD808. Käytän tätä lähinnä yhden tempun ponina boostaamaan särökanavaa silloin, kun en rakennakaan särösoundia edellä mainituilla pedaaleilla clean-kanavan päälle.

Signaaliketjussa oleellisena myös Boss EH-2 Enhancer, jolla on kätevä leikata pois jotakin häiritsevää jos ja kun sellaista jää. Muuta lopputuloksen kannalta oleellista: VoodooLab Pedal Power Mondo (the virtalähde - eristetyt lähdöt koko laudan kullekin pedaalille, vaihtuvat ne sitten melkein mihin muihin pedaaleihin tahansa) sekä ISP Decimator II G-String (the noise gate).
Jack of all trades - master of none
Juzpe
02.11.2016 08:22:41

mpekkanen: Vanha Fulltone Fulldrive 2 on mielestäni hyvä.

Kiinnostas kyllä ihan kuriositeettina testata. En oo tommosta kyllä laittamassa hankintamielessä edes harkintaan, koska a) todennäköisesti kallis b) joutuu metsästämään jostain vintakemarkkinoilta c) kyllä ny yks buusteri pitää bulkki/ semiputiikkitavarana löytyä.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Juzpe
02.11.2016 09:21:54

Laulava Kylätohtori: Tykkään, että BB on loistava. Se ei tosin leikkaa bassoja kuten ts. Paitsi onhan siinä bassosäätö, tiedä sitten onnistuuko sillä.

Mutta jos ei mun perussoundi tulisi vahvarista ja ts808 olisi boosterina, niin melkein käyttäisin Bb:tä. Tai SL Driveä, se oli myös huikea, mutta ei mielestäni toiminut boosterina...

BB- preamppeja mulla on ollu 3 kappaletta joista 2 Xoticin tekemää ja 1 klooni. Klooni on mulla edelleen. Sl-drive lienee enempi standalone-särö eli se nyt ei oikein tähän konseptiin istu. Lisäksi vahvistin on jo 2203/JTM-45 ristisiitos-tyyppinen ja sen oman medium gain särön päälle ollaan tätä buusteria hakemassa. SD-1:en olen todennut toimivaksi buusteriksi, mutta nyt etsin liidisoundia varten edelleä kuvaamani tyyppistä ratkaisua.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
Laulava Kylätohtori
02.11.2016 09:32:47
Juzpe: BB- preamppeja mulla on ollu 3 kappaletta joista 2 Xoticin tekemää ja 1 klooni. Klooni on mulla edelleen. Sl-drive lienee enempi standalone-särö eli se nyt ei oikein tähän konseptiin istu. Lisäksi vahvistin on jo 2203/JTM-45 ristisiitos-tyyppinen ja sen oman medium gain särön päälle ollaan tätä buusteria hakemassa. SD-1:en olen todennut toimivaksi buusteriksi, mutta nyt etsin liidisoundia varten edelleä kuvaamani tyyppistä ratkaisua.

Joo, ei noista ole kumpikaan mielestäni parhaimmillaan boosterina. BB voi siinä tarkoituksessa vielä toimia, mutta SL ei laisinkaan. Juuri siksi ne myinkin.

Mikäs vehje tuo Raskasmielisen Spooky Tooth on? Vaikuttaa jollain tavalla mielenkiintoiselta purkilta?
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Gabe
02.11.2016 09:33:31
Juzpe: Jaahas... Avruusalukseni ohjauskeskuksen rakennusprojekti etenee hitaasti, mutta epävasrmasti. Yksi palikka puuttuu, eli: ny pitäs löytää kompressoiva boosteripedaali, jossa on mielellään asiallinen EQ-tyyppinen asia. Tulee siis medium gain-soundiin mausteeksi ja tuomaan inasen lisää säröä tilutusliidisoundia varten.
Käytössä/ kokeilussa ovat jo olleet:
- Jaska's Texas Ranger II
- Rat
- SD-1
- TS9
- Barber Direct Drive
Kiinnostavia vaihtoehtoja testattavaksi taas ovat:
- Amp Eleven
- BB-comp preamp
- RC booster V2.0
- Mooer Pure Boost
- MP Royal Blue OD
- TC Spark Booster
- Joku muu, mikä?

Pedaalin hinta-soundisuhteen pitäisi olla perusteltavissa, mutta tarvittaessa soundin optimointiin on massiakin käytössä. Spedu saisi siivota alapäitä, lisätä sustainia, kompressoitua/säröytyä jonkin verran itsekseenkin, soundiltaan ennemminkin tasapainoinen ja kuulas sekä soundiltaan muokattava, eikä niinkään one-trick täsmäase. Ehdotuksia? Myös kokemuksia mainitusta ehdokaslistasta saa esittää ja saa tarjoutua tuomaan purkkeja testiin allekirjoittaneelle. Kahvia ja pullaa on.

Mulla olla joutilaana paikallisen puuhaajan tekemä versio Zvex Channel 2 purkista. Pieni, edullinen ja hyvin tehty..
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Sarko
02.11.2016 09:46:51
Gabe: Mulla olla joutilaana paikallisen puuhaajan tekemä versio Zvex Channel 2 purkista. Pieni, edullinen ja hyvin tehty..

Super Hard-On master volalla siis. SHO on kyllä hyvä, mut en tiedä onko se kuinka kompressoiva.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Juzpe
02.11.2016 10:11:10 (muokattu 02.11.2016 10:12:56)

Gabe: Mulla olla joutilaana paikallisen puuhaajan tekemä versio Zvex Channel 2 purkista. Pieni, edullinen ja hyvin tehty..

Vähänlaisesti on siinäkin säätömahdollisuuksia. Kyllä sen parinkymmenen dB:n boostin ottaa toki purkista ku purkista, mutta tokkopa tuo on neutraalihko hiukan kompressoiva buusteri säädettävillä väritysmahdollisuuksilla.... Vaikka yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että "pystyy hyvin vetään" on soundina jo käyttökelpoinen, niin tuon uuden lautahässäkän kanssa ajattelin kyllä runkutella ja hifistellä gain-stagejen osalta. Tässä haetaan asiaa nimeltään THÖ VIIMEINEN SILAUS.
Höntastic
02.11.2016 11:02:01
Mitäs mieltä olette Wamplerin Dual Fusionista? Itse hommasin sen hiljattain ja olen ollut sen soundeihin todella tyytyväinen, etenkin sen monipuolisuuteen. Mielestäni pedaali reagoi soittodynamiikkaan hämmästyttävän hienosti, mikä tuo soittoon syvyyttä.
Gabe
02.11.2016 11:03:27
Juzpe: Vähänlaisesti on siinäkin säätömahdollisuuksia. Kyllä sen parinkymmenen dB:n boostin ottaa toki purkista ku purkista, mutta tokkopa tuo on neutraalihko hiukan kompressoiva buusteri säädettävillä väritysmahdollisuuksilla.... Vaikka yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että "pystyy hyvin vetään" on soundina jo käyttökelpoinen, niin tuon uuden lautahässäkän kanssa ajattelin kyllä runkutella ja hifistellä gain-stagejen osalta. Tässä haetaan asiaa nimeltään THÖ VIIMEINEN SILAUS.

Joo, tuo on enempi sellainen hyvä ja simppeli työkalu. :) Jos mennään hifistely-osastolle niin onhan niitä monipuolisilla säädöillä olevia putiikkipurkkeja hyllyt myös väärällään. Pistäydy Custom Soundsissa ajan kanssa, luulis löytyvän. Mulla on pelkkää perus bossia ja pari kloonia vaan laudassa. :D
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Juzpe
02.11.2016 11:08:04 (muokattu 02.11.2016 11:11:07)

Gabe: Joo, tuo on enempi sellainen hyvä ja simppeli työkalu. :) Jos mennään hifistely-osastolle niin onhan niitä monipuolisilla säädöillä olevia putiikkipurkkeja hyllyt myös väärällään. Pistäydy Custom Soundsissa ajan kanssa, luulis löytyvän. Mulla on pelkkää perus bossia ja pari kloonia vaan laudassa. :D

Kyl mä taidan pitäytyä edellisen sivun listauksessa näin alkuun. Proffan Ruby Red pitää vielä lisätä pakkaa sekoittamaan tosin. Hyvät simppelit työkalut on suuressa arvossa mullakin, mutta nyt kun menee laudasta aika iso osa uusiks ainakin kaapeloinnin ja loopperin osalta, niin samaan vauhtiin ois hyvä optimoida myös toi soundipalettini heikoin osa-alue. Soittotuntien lisäksi ajattelin kyllä päivittää boosterinkin.

Custom soundissa vois pistäytyä, mutta pitäis roudata oma nuppi mukana....
Sarko
02.11.2016 11:17:35
Juzpe: Vähänlaisesti on siinäkin säätömahdollisuuksia. Kyllä sen parinkymmenen dB:n boostin ottaa toki purkista ku purkista, mutta tokkopa tuo on neutraalihko hiukan kompressoiva buusteri säädettävillä väritysmahdollisuuksilla.... Vaikka yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että "pystyy hyvin vetään" on soundina jo käyttökelpoinen, niin tuon uuden lautahässäkän kanssa ajattelin kyllä runkutella ja hifistellä gain-stagejen osalta. Tässä haetaan asiaa nimeltään THÖ VIIMEINEN SILAUS.

Eiköhän se RC Booster tai Timmy sitten ole.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Shredator
02.11.2016 11:18:42

Juzpe:

Custom soundissa vois pistäytyä, mutta pitäis roudata oma nuppi mukana....

Lisäisin listaan Hermidan Zendriven, Lovepedal Eternityn, JHS AT od:n ja myös BB:n custom shopin versiot. Jos siis tuollaista viimeistä silausta haluat tiluliidiksi, niin näillä ei mennä vikaan.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
iec
02.11.2016 11:52:32

Sarko: Eiköhän se RC Booster tai Timmy sitten ole.

Tai AC Booster. Kannattaa kokeilla nuo molemmat, eli AC- ja RC-booster samalla kertaa jos mahdollista.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Juzpe
02.11.2016 12:06:12 (muokattu 02.11.2016 12:17:09)

iec: Tai AC Booster. Kannattaa kokeilla nuo molemmat, eli AC- ja RC-booster samalla kertaa jos mahdollista.

Ongelmahan tässä on juuri se, että pitäisi saada nuo kaikki purkit samaan sessioon testiin, reampata loopperin kautta narulle soittoasioita ja sitten vielä kokeilla jokaisen purkin soittotuntumakin erikseen. Äänitettyjen näytteiden ja soittotuntuma-analyysin perusteella sitten valita sopiva/ sopivimmat purkit.

Myöskin Xotic Soul Driven vaikuttaa mielenkiintoiselta...
Rämppy
02.11.2016 12:58:15 (muokattu 02.11.2016 12:59:01)
Juzpe:Proffan Ruby Red pitää vielä lisätä pakkaa sekoittamaan tosin. ...

On hyvä mun mielestä. Toimii treble boosterina, tavallisena boosterina sekä säröttimenä. Monipuolisuudestaan huolimatta helppokäyttöinen ja soundeiltaan hyvä. Perus-boostereista tykkään MXR Micro Amp Plussasta, jossa on treble- ja bassosäädöt. Tällä purkilla tosin ei saa säröä, kompressiota tai muutakaan lisämaustetta, pelkkää boostia.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Juzpe
02.11.2016 13:24:50 (muokattu 02.11.2016 14:08:07)

Rämppy: On hyvä mun mielestä.

Oisko irronnu lainaan toi tommonen? Voin hakee viikonloppuna ja toimittaa seuraavana takasin.

E: Vitut testisessioista... Tilasin Spark Boostin. Tosin toi MP Ruby kiinnostaa koeajaa edelleen jos se liikenee lainaks.
Haeroe
02.11.2016 16:46:48

elon arska: Nyt on Bognerin Ecstasy Red spedu testissä. On kyllä jumaleissönit säätömahikset, miten pärjännee treeneissä... kohtuu kiva soundi ainakin kotioloissa.

Mää en tuosta saanut oikein muuta irti kuin yläpääkirskunaa. Silloin tosin styrkkarina oli Engl Screamerin ensimmäinen versio, joka ei varsinaisesti ole kuuluisa lempeästä yläpäästä. Oli miten oli, spedu lähti nopeasti kiertoon. Ehkä se tänäpänä toimisi paremmin.

Osaako joku viisas sanoa, miksi kaikki fuzzit kuulostavat sirkkeliltä? Muutama fuzzi on laudassa käynyt, ja aina saundi on ollut ohutta sirinää. Olen katsonut That Pedal Show:n jakson, ja siellä saatettiin tähän jopa kertoa vastaus eli kokonaisuus ratkaisee. Kysyn kuitenkin, onko olemassa sellaista fuzzia, jossa taajuusvaste säilyy suurinpiirtein samana eli kaikki alapää ei katoa ja keskialuettakin jää kuultavaksi?
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)