Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5277 278 279 280 281311 312 313 314 315
markkuliini
30.10.2016 21:01:40

Joo, Moongelissä notkahti laatu vuosi pari sitten, tuli ostettua pari boksia ihan sekundaa. Otin Slapklatzin sitten kokeiluun ja se on ollut selkeä voittaja tuosta kaksikosta. Se vihree on karmean väristä mutta onneksi on kirkas vaihtoehto.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hoikkeli
02.11.2016 10:46:10
Linkin takana myynti-ilmoitukseni Yamaha RC tomista. Kysyisin että onko hinta pielessä vai onko kyseiselle tomille markkinat vaan niin suppeat että ei mene kaupaksi?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1198127
Duro
02.11.2016 11:07:56
Sonor S-Class 14"x5" terässnare. Paljonko olis käypä myyntihinta? Olen vähänku päätymäs tuon myymiseen kun D-424 kuulostaa omaan korvaan paremmalta ja siinon vielä saumaton runkokin toisin ku tuossa S-Classissa. Hyvä snare kaikin puolin, ei siinä, mut ei viitti pitää sitä joutenkaan kun D-424 hoitaa saman homman.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
jabajee
02.11.2016 11:15:00
hoikkeli: Linkin takana myynti-ilmoitukseni Yamaha RC tomista. Kysyisin että onko hinta pielessä vai onko kyseiselle tomille markkinat vaan niin suppeat että ei mene kaupaksi?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1198127

Hinta on varmasti ihan ok.
13" tomi lienee kuitenkin hankalin myydä yksittäin. 11" syvyys on myös asettulun kannalta aika epäkäytännöllinen ja sopii huonosti normisyvyisten tomien väliinkään. Usein vanhoissa seteissä on jo 13x9" tomi olemassa. Toki ostajakuntakin on aina melko suppea, kun pitää olla tietyn mallinen ja värinen setti mihin irtorumpu sopii.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Thyrblast
02.11.2016 19:56:13
jabajee: Toki ostajakuntakin on aina melko suppea, kun pitää olla tietyn mallinen ja värinen setti mihin irtorumpu sopii.

Niinpä niin...

Minulle kelpaisi heti, jos tuo olisi yess- versio ja solid black värillä. Ja nimenomaan 11" syvä malli.
hoikkeli
02.11.2016 20:06:49
jabajee: Hinta on varmasti ihan ok.
13" tomi lienee kuitenkin hankalin myydä yksittäin. 11" syvyys on myös asettulun kannalta aika epäkäytännöllinen ja sopii huonosti normisyvyisten tomien väliinkään. Usein vanhoissa seteissä on jo 13x9" tomi olemassa. Toki ostajakuntakin on aina melko suppea, kun pitää olla tietyn mallinen ja värinen setti mihin irtorumpu sopii.

Täytyy harkita että laittaisinko setistä 12" tai 13" myyntiin, jos 12 menisi helpommin niin pärjään 13" mainiosti. Tosin Ebaysta kun tutkin noita hintoja niin oli mielestäni erikoista että 12" oli kovemmat pyyntihinnat. Kiitos vastauksesta, tiedän ainakin että hintataso ok.
Bacchus
02.11.2016 20:38:25
Duro: Sonor S-Class 14"x5" terässnare. Paljonko olis käypä myyntihinta? Olen vähänku päätymäs tuon myymiseen kun D-424 kuulostaa omaan korvaan paremmalta ja siinon vielä saumaton runkokin toisin ku tuossa S-Classissa. Hyvä snare kaikin puolin, ei siinä, mut ei viitti pitää sitä joutenkaan kun D-424 hoitaa saman homman.

Olisko siinä 180 eur suurin piirtein. S-Classeja ei itselläni ole koskaan ollut, mutta hinta-/laatusuhdetta kehuvat. Tuntemattomampi sarja niin aina hankalampi kaupata. Jos jollakulla sattuisi olemaan S-Classit vaikka puuvirvelillä niin voisi hyvinkin olla tuosta kiinnostunut.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
jabajee
02.11.2016 21:53:07
hoikkeli: Täytyy harkita että laittaisinko setistä 12" tai 13" myyntiin, jos 12 menisi helpommin niin pärjään 13" mainiosti. Tosin Ebaysta kun tutkin noita hintoja niin oli mielestäni erikoista että 12" oli kovemmat pyyntihinnat. Kiitos vastauksesta, tiedän ainakin että hintataso ok.

Kuten sanoin, niin 13" lienee tällä hetkellä hankalin koko myydä ja se tietysti vaikuttaa hintaankin. Myöskään syvät tomit ei välttämättä ole nyt ihan niin haluttuja mataliin verrattuna. Itsekin metsästin 12" RC tomia pitkään ja lopulta piti ostaa kokonainen setti, että sen sai 13,14,16" tomien kaveriksi. 13" tomin myin basarin kanssa, niin se meni aika helposti. 12 ja 14" meni yksittäin tosi helposti, kun koko ja väri oli haluttuja.
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
jabajee
02.11.2016 22:00:21
Thyrblast: Niinpä niin...

Minulle kelpaisi heti, jos tuo olisi yess- versio ja solid black värillä. Ja nimenomaan 11" syvä malli.

Väriähän pystyy vaihtamaan suht helposti. Ja Yessinkin saa tarvittaessa muutettua, jos sen kokee kovin merkittäväksi. Tuollainen musta syvä yessillinen voi mahdollisesti olla tosi hankala löytää yksittäin, niin joskus voi olla helpompaa vähän soveltaa.
Thyrblast
02.11.2016 22:31:50
jabajee:Tuollainen musta syvä yessillinen voi mahdollisesti olla tosi hankala löytää yksittäin.

Tämä on tullut kyllä huomattua. Jatketaan siis sen oikean metsästystä. :)
hoikkeli
02.11.2016 22:36:42
Thyrblast: Tämä on tullut kyllä huomattua. Jatketaan siis sen oikean metsästystä. :)

Jos kyllästyt etsintään niin selvitä Kumulta paljon kustantaa modaus ja tuu hakemaan tuo mun 13" pois kuleksimasta. En tykkää säilöä ylimääräisiä kamoja, eikä kyllä liikaa tilaakaan, joten tarkoitus olisi päästä eroon mahdollisimman pian.
Thyrblast
02.11.2016 22:48:31 (muokattu 02.11.2016 22:52:49)
On näitä pre yessejä ihan mustanakin tarjottu muutamaan otteeseen. Sen verran oon tässä asiassa perfektionisti, että haen sitä oikeaa japsi/yess/solid black mallista tomaria, kuin muukin settini on. Kiitosta kuitenkin tarjouksesta. Toivotaan, että saat tomisi pian myytyä eteenpäin. Huonosti vaan liikkuu tavara nykyään. Ei voi mitään.
statistiÖ
03.11.2016 01:40:11

hoikkeli: Täytyy harkita että laittaisinko setistä 12" tai 13" myyntiin, jos 12 menisi helpommin niin pärjään 13" mainiosti. Tosin Ebaysta kun tutkin noita hintoja niin oli mielestäni erikoista että 12" oli kovemmat pyyntihinnat. Kiitos vastauksesta, tiedän ainakin että hintataso ok.
13" on varmaan se saundi, mitä jengi vieroo. Joskus ollut valitusta, että vaikea virittää yhtenä rumpuna ja varsinkin viereisten kokojen kanssa sopivasti.
Se on myös ylisuuri etutomiksi varsinkin yksin, koska se on hitaampi soitettava saundin luonteen ja tuntuman kannalta kuin pienemmät. Setin luonne menee matalaksi.
Tuo nyt on sellaista jumittamista vanhoihin, aina näin on ollut, 10" ja 12" maailmaan. Kun ei haittaa, että pingpong saundit setistä (musasta) puuttuu, 13" on hyvä, monipuolinen ja varsinkin vahvasaundinen rumpu. 9syvä menee mullakin 22basarin päälle, miehenmittaiselle käy se 11". Kulman kanssa syvemmät.
Onhan nämä ysiä syvemmät kuitenkin aikamoisia tykkejä eteen. Kumma kun ei kelpaa..
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤
Duro
03.11.2016 10:12:40
Bacchus: Olisko siinä 180 eur suurin piirtein. S-Classeja ei itselläni ole koskaan ollut, mutta hinta-/laatusuhdetta kehuvat. Tuntemattomampi sarja niin aina hankalampi kaupata. Jos jollakulla sattuisi olemaan S-Classit vaikka puuvirvelillä niin voisi hyvinkin olla tuosta kiinnostunut.

Hmm. Itse maksoin tuosta hieman enemmän, mut sehän ei sinällään mitään tarkota. Kyseessä tosiaan kuvanmukainen vempele. Todella laadukasta jälkeä tuntuis olevan kaikin puolin kyllä. http://a1.amlimg.com/MDBhMzMzNTdlN2 … GF0aWMvaS93YXRlcm1hcmsucG5nfHx8.jpg

Hyi kamala mikä linkki.
Hi! Ask me about Impression cymbals!
Bacchus
03.11.2016 10:53:06 (muokattu 03.11.2016 10:53:34)
Duro: Hmm. Itse maksoin tuosta hieman enemmän, mut sehän ei sinällään mitään tarkota. Kyseessä tosiaan kuvanmukainen vempele. Todella laadukasta jälkeä tuntuis olevan kaikin puolin kyllä. http://a1.amlimg.com/MDBhMzMzNTdlN2 … GF0aWMvaS93YXRlcm1hcmsucG5nfHx8.jpg

Hyi kamala mikä linkki.

Nätti peli, ja valuvanteet on kiva lisä. Mun arvio perustui lähinnä sille mitä itse voisin kuvitella maksavani kun hintareferenssiä ei suoraan ollut. Aika harvoin noita liikkuu niin sillä voi olla oma arvonsa, mutta tarkkaa hintaakin vaikeampi määritellä.

Jos tosiaan löytyisi S-Classin setin omistava kaveri niin voisi maksella enemmänkin. Helpommin niitä löytyy maailmalta. Kokeile laittaa virveli Facebookin Sonor-myyntiryhmiin. Pistän tähän pari linkkiä jos eivät entuudestaan tuttuja. Joskus ovat tarkkoja vintage-määritysten kanssa, joten jos ei kelpaa siihen ryhmään niin ainakin toiseen sopii. Laittaisin kuitenki aluksi molempiin.

Vintage Sonor: https://www.facebook.com/groups/253195944712720/
Sonor Drums: https://www.facebook.com/groups/2230856095/
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Bullitt
03.11.2016 15:29:50
Mitäs niitä hyviä ja halpoja korvatulppia nyt olikaan olemassa? Mitään kalliita ei viitsi ostaa kun kuitenkin menevät hukkaan mutta ovathan nuo normi-Earitkin perseestä musakäytössä. Ovatko nuo Alpinen kuusitulpat ainoa järkevä vaihtoehto?
Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen.
moderndrummer88
04.11.2016 19:46:58
Bullitt: Mitäs niitä hyviä ja halpoja korvatulppia nyt olikaan olemassa? Mitään kalliita ei viitsi ostaa kun kuitenkin menevät hukkaan mutta ovathan nuo normi-Earitkin perseestä musakäytössä. Ovatko nuo Alpinen kuusitulpat ainoa järkevä vaihtoehto?

Ekat Alpinet kun noin 8 vuotta sitten ostin, en ole valettujen perään haikaillut. Äänenlaatu ja käyttömukavuus ihan toista luokkaa, kuin Eareissa.
Kailis
07.11.2016 12:16:46

moderndrummer88: Ekat Alpinet kun noin 8 vuotta sitten ostin, en ole valettujen perään haikaillut. Äänenlaatu ja käyttömukavuus ihan toista luokkaa, kuin Eareissa.

Vaihdoitko valetut Alpineihin?
JuhaHo: Lienen sokea, mutta en näe linkkiä missään.
moderndrummer88
07.11.2016 20:50:45
Kailis: Vaihdoitko valetut Alpineihin?

En vaihtanut, vaan EAReiden äänenlaatu ja käyttömukavuus sai minut haikailemaan valettujen perään. Sen jälkeen, kun ostin ekat Alpinen tulpat, en ole kokenut tarvetta parempiin tulppiin. Toki valetuissa voi olla ja varmaan onkin vielä paremmat ominaisuudet äänenlaadun ja mukavuuden saralla, mutta itse en koe niitä tarvitsevani. Ero Alpineiden ja EARien välillä on aivan huikea.

Tietenkään en voi sanoa, kuinka paljon Alpinet häviää valetuille, koska sellaisia mulla ei koskaan ole ollut. Mutta erittäin luonnolliselta nuo Alpinetkin kuulostaa, niissä ei ole sellaista ärsyttävää keskialueiden korostusta joka minusta EAReissa on, sekä materiaali on mukavampi korville. Alpineissa, ainakin niissä mitä minä olen käyttänyt, tulee myös mukana eri filttereitä. Itse olen pärjännyt hyvin vähiten vaimentavilla filttereillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)