Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha turbo tour mellow yellow
1
kanto
25.10.2016 23:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyt kysymys. Paljonko kehtaa pyytää Yamaha Turbotourin keltaisista kannuista, sekä 90 luvun 9000 sarjan raskaista telineistä? Telineitä kolme (hirsipuu) sekä rumpujen koot Pd 22 rt 13 sekä ft 15, joka räkkimallisena? kysymys ei ollut aivan kaikkea tietoa antava, mutta sinnepäin. Järkevistä vastauksista kiitos.
 
iekku84
26.10.2016 06:52:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanto: Lyhyt kysymys. Paljonko kehtaa pyytää Yamaha Turbotourin keltaisista kannuista, sekä 90 luvun 9000 sarjan raskaista telineistä? Telineitä kolme (hirsipuu) sekä rumpujen koot Pd 22 rt 13 sekä ft 15, joka räkkimallisena? kysymys ei ollut aivan kaikkea tietoa antava, mutta sinnepäin. Järkevistä vastauksista kiitos.
 
Vähän special koot noi 13" ja 15" tänä päivänä.
Joitain satasia. Ehkä neljä?? Pistä kuvaa.
 
Pessimisti ei pety.
Velli
26.10.2016 10:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei noista kovin montaa sataa todennäköisesti saa.
 
18is9
26.10.2016 11:09:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiasta heinäseipääseen, minulla on 15" Premierin Genista -lattiatomi, ja se on kyllä hitsin hyvän kokoinen. Itsellä aina tökkii 10-12-14 tomikattauksessa se että lattiatomi on yleensä liian korkean kuuloinen, ja toisaalta 10-12-16 kokoonpanossa hyppäys on turhan suuri ja lattiatomia on hankala saada toimimaan hiljaisemmassa musassa. 15" on jotenki best of both worlds, sen saa viritettyä tarpeeksi matalalle ilman että se tuntuu vielä liian jytäkältä kevyempään tavaraan.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Velli
26.10.2016 18:37:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Asiasta heinäseipääseen, minulla on 15" Premierin Genista -lattiatomi, ja se on kyllä hitsin hyvän kokoinen.
 
Joo 10" ja 12" kaverina 15" on oikein bueno. Sit taas 14" ja 16" välissä se on hankala. Sama kuin 13" melkein milloin tahansa muulloin, paitsi silloin kun se on ainoana pikkutomina. Tai no onhan mulla tuossa Premier Club -setissä 13" ainoana lattiatomina (pikkutomi 10"), mutta tuo on muutoinkin spesiaalisetti spesiaalitilanteita varten.
 
kanto
27.10.2016 22:14:44 (muokattu 27.10.2016 22:17:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista, setti on nyt myynnissä ko. sivustolla. Minulla kun kiirettä ei ole, niin hinta on ainakin ebayssa enemmän kuin muutamia satasia, mutta toisaalta en minä teidän hinta-arviotakaan voi epäillä kun täällä pohjolassa on eri hinnat.
 
18is9
28.10.2016 08:27:13 (muokattu 28.10.2016 08:27:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipahan mieleen vielä että miksikähän tuossa ei ole 23" basaria, säilyisi harmonia :).
 
Hienon näköinen setti!
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Duro
28.10.2016 08:32:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Tulipahan mieleen vielä että miksikähän tuossa ei ole 23" basaria, säilyisi harmonia :)
 
Miettiny joskus, et miksei kukaan "I am special!"-tyyppinen customrumpujen ostaja o pistäny jotai 11/13/15/21-kokosta rumpusettiä tulemaan. Siihen vielä offset-lugit, puolen tuuman tarkkuudella menevät syvyydet ja joku yrjöruma finish niin johan kelpais leveillä.
 
Hi! Ask me about Impression cymbals!
iekku84
28.10.2016 08:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanto: Kiitos vastauksista, setti on nyt myynnissä ko. sivustolla. Minulla kun kiirettä ei ole, niin hinta on ainakin ebayssa enemmän kuin muutamia satasia, mutta toisaalta en minä teidän hinta-arviotakaan voi epäillä kun täällä pohjolassa on eri hinnat.
 
Mihin arvioni perustuu.
Neljä tollasta settiä omistaneena voin sanoa et 400e on kohdallaan suomessa. Se on niin kintaalla saada se.
Esim sivustolla myynnissä oleva 8000 setti mustana on minun vanha ja on fiksummilla kokosilla tomien suhteen ja niitä on tuplaten. Hinta on 700e. Eikä liiku.
 
Pessimisti ei pety.
Velli
28.10.2016 14:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duro: Miettiny joskus, et miksei kukaan "I am special!"-tyyppinen customrumpujen ostaja o pistäny jotai 11/13/15/21-kokosta rumpusettiä tulemaan. Siihen vielä offset-lugit, puolen tuuman tarkkuudella menevät syvyydet ja joku yrjöruma finish niin johan kelpais leveillä.
 
Joo ei ole tuollaista näkynyt. Tamalla tosin oli aikoinaan muistaakseni ainakin Artstar II -sarjassa tarjolla 11"-tomi. Ja DW:llä on tälläkin hetkellä tarjolla 23" basari.
 
BanZai88
28.10.2016 15:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Joo ei ole tuollaista näkynyt. Tamalla tosin oli aikoinaan muistaakseni ainakin Artstar II -sarjassa tarjolla 11"-tomi. Ja DW:llä on tälläkin hetkellä tarjolla 23" basari.
 
Tamalta löytyy historiasta myöskin virveli, missä on yläpuolella 11 lugia ja alapuolella 10 lugia. Liittyi jotenkin rummun virittämiseen, mitä tuolla oli haettu.
 
Itellä on omassa Ayotten setissä 15" lattiatomi ja se on kyllä oikein jees. Kalvoja kun hommailee, niin ostaa samalla useamman varastoon. 15" kalvoja ei joka liikkeessä ole suoraan hyllyssä.
 
Bullitt
29.10.2016 11:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös joskus Neuvostoliitossa tehty jotain rumpuja, jotka muuten vaikuttivat normaaleilta mutta olivat jollain ihan ihme mitoituksilla?
 
Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen.
kanto
29.10.2016 16:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noihin kokoihin sen verran, että ostin setin tuommoisena, tarkoitus oli laajentaa sitä, mutta niinkuin jotkut tietävät, ei tuota väriä ollut noin 10 vuotta sitten kauheasti myynnissä jos ei ole nytkään, eli tässä syy miksi tomit 13 ja 15. Tämmöinen vanha ukonrähjä ei halua enään laajentaa settiä vaan haluaa eroon siitä. Minulle riittänee 90 luvun lopun beech custom setti
 
kanto
08.12.2019 00:22:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka kaikki kommentoijat, rummut edelleen minulla. Ostajia oli tarjolla mut en sitten myynyt. Moni ihmetteli tomien kokoja, mut voin kertoa, et noin 400 keikkaa näillä kannuilla tehneenä ei kukaan yleisöstä tullut kysymään et miks noi tomi koot? että tälleen. Tietääkseni musiikkia soitetaan yleisölle ei muille hifistelijä rumpaleille, vai?
 
Velli
08.12.2019 22:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanto: Moikka kaikki kommentoijat, rummut edelleen minulla. Ostajia oli tarjolla mut en sitten myynyt. Moni ihmetteli tomien kokoja, mut voin kertoa, et noin 400 keikkaa näillä kannuilla tehneenä ei kukaan yleisöstä tullut kysymään et miks noi tomi koot? että tälleen. Tietääkseni musiikkia soitetaan yleisölle ei muille hifistelijä rumpaleille, vai?
 
Kyllähän noilla varmasti ongelmitta soittelee. Jälleenmyynti vaan on hankalaa, kun kukaan tuskin lähtökohtaisesti etsii settiä, jossa on 13 ja 15 -tomit. Mellow yellow -väri on myös varmasti mielipiteitä jakava väri. Jos ne toimivat sulle hyvin, niin älä myy pois vaan soittele niillä itse. Niiden käyttöarvo on todennäköisesti huomattavasti myyntiarvoa suurempi.
 
AP
09.12.2019 10:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Kyllähän noilla varmasti ongelmitta soittelee. Jälleenmyynti vaan on hankalaa, kun kukaan tuskin lähtökohtaisesti etsii settiä, jossa on 13 ja 15 -tomit. Mellow yellow -väri on myös varmasti mielipiteitä jakava väri. Jos ne toimivat sulle hyvin, niin älä myy pois vaan soittele niillä itse. Niiden käyttöarvo on todennäköisesti huomattavasti myyntiarvoa suurempi.
 
Ihan varmasti. Vanhat Tour Customithan olivat aivan erinomaisia rumpuja ja turbo-versio kai erosi vain syvyydellään. Mikä voi sekin joitakuita karsastuttaa nykyään.
Ilman muuta kannattaa pitää tallessa.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
kanto
06.09.2020 00:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos teille vastauksista, olen yrittänyt hankkia tomeja ko. settiin, mutta hiljaista on markkinoilla. No myös iäkäs beech custom palvelee hyvin, toki onhan vanha turbotour kyllä aika rock:)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «