Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TC Electronicilta halpispedaalisarja
1
trih
21.10.2016 18:56:34 (muokattu 21.10.2016 19:01:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringer-yhteistyön tulos. 13 uutta mallia, joista 11 on muokattuja behkuja :) Eli muokattuja (paranneltuja?) kopioita tunnetuista pedaaleista. 50 e hinta kuulemma.
 
http://www.tcelectronic.com/smorgasbord-of-tones/
 
"We talked to Tore Mogensen, the pedal designer from TC and the guy in the videos. He told us, that 11 of the 13 pedals are redesigned Behringer circuits. Rush Booster and Fangs Metal Distortion are new. They updated the circuits and different parts, added or reduced some pots (inclusive parameter ranges of them) and added true bypass switching. So it is a real cooperation between Behringer and TC Electronics. Were looking forward to hear the upcoming comparisons."
 
https://www.gearnews.com/tc-electro … new-pedal-range-announced-bargains/
 
heviäijä
21.10.2016 19:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cinders Overdrive vaikuttaa kiintoisalta, tekisi mieli ostaa, mutta mitähän sillä tekee äänikortin edessä? Plugareista löytyy jo käypä OD.
 
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
gravehill
22.10.2016 16:43:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin samassa hintaluokassa oleva TC:n Dark Matter särö on varsin oivallinen purkki. Kyllä nämä pitänee käydä ainakin testaamassa kunhan saapuvat lakeuksille.
 
http://www.chaosresearch.net
Krice
22.10.2016 17:17:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC electronicin pedaalithan on jo halpispedaaleja. Ainakin laadultaan. Itsekin haksahdin ostamaan polytunen, joka on huono viritinpedaali.
 
Kivijalka
22.10.2016 19:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC on tehnyt ihan hyvää kamaa omien testien perusteella. Varmaan näilläkin soittelee ihan mielellään ja 49e hinta Thompalla ei ainakaan aja hippiä konkurssiin.
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
hallu
22.10.2016 21:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: TC electronicin pedaalithan on jo halpispedaaleja. Ainakin laadultaan. Itsekin haksahdin ostamaan polytunen, joka on huono viritinpedaali.
 
Polytunehan ei ole mitenkään erityisen halpa (no ehkä johonkin patersoniin verrattuna, mutta ihanhan se on Bossin hintainen). Itse ostin myös Polytunen pedaalin ja mulle se on kuin jeesuksen toinen tuleminen siis paljon parempi kuin olisin osannut kuvitellakaan varsinkin livetilanteessa keikalla ja reeneissä. Mihin seikkaan petyit siinä?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
petrip
22.10.2016 22:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä TC:n uusi sarja perustuu pääasiassa Behringerin vanhaan pedaalivalikoimaan, joka on pistetty uuteen pakettiin.
 
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
Kivijalka
22.10.2016 23:40:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petrip: Tämä TC:n uusi sarja perustuu pääasiassa Behringerin vanhaan pedaalivalikoimaan, joka on pistetty uuteen pakettiin.
 
Se pakettihan niissä lähinnä olikin ongelmana, eli sinänsä ihan ok juttu.
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Krice
23.10.2016 00:36:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mihin seikkaan petyit siinä?
 
Se ei oikein toiminut. Olen käyttänyt petersonin klippiviritintä, ei ole tullut pedaalivirittimiä ikävä.
 
Hikkis
23.10.2016 14:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta TC:n omat pedaalit on ollut hinta/laatu suhteeltaan todella hyviä. Spark boosterin ja Ditton olen laittanut eteenpäin, nyt on Dark Matte käytössä. Tosin minulla ei ole paljoa kokemusta kalliista boutique ja premium pedaaleista.
 
Mutta firman kannalta ei liene järkevää tuottaa ihan kuraa omiin nimiinsä, mitä Behringerit joita olen kokeillut mielestäni ovat.
 
Mielenkiinolla odottelen näitä uusia pedaaleita ja testaan kyllä kun tänne sivistykseen saapuvat.
 
Muovinen
24.10.2016 08:21:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Se pakettihan niissä lähinnä olikin ongelmana, eli sinänsä ihan ok juttu.
 
Ja tosi paljon kivempaa ostaa sama kakka uudestaan, kun se Behkun logo on ehkä vähän paremmin piilossa tai ainakin siinä on se TC:n vastaava kilpailemassa huomiosta.
Rämppy
24.10.2016 09:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: TC electronicin pedaalithan on jo halpispedaaleja. Ainakin laadultaan. Itsekin haksahdin ostamaan polytunen, joka on huono viritinpedaali.
 
Ainakin mun mielestä tämä Polytune on melkeinpä paras pedaaliviritin näistä "normaalihintaisista". Nopea, tarkka ja riittävän kirkas näyttö. Eikä ole reistaillut ainakaan mulla. Ihan ammattikäytössäkin näitä näkee.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Kivijalka
24.10.2016 16:01:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Ja tosi paljon kivempaa ostaa sama kakka uudestaan, kun se Behkun logo on ehkä vähän paremmin piilossa tai ainakin siinä on se TC:n vastaava kilpailemassa huomiosta.
 
Samaa kakkaahan ne pedaalit ovat olleet vuosikymmeniä. Montaakohan eri tube screameria ja fuzz facea tuolla maailmalla on myyty tähän päivään mennessä?
 
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Muovinen
25.10.2016 09:06:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Samaa kakkaahan ne pedaalit ovat olleet vuosikymmeniä. Montaakohan eri tube screameria ja fuzz facea tuolla maailmalla on myyty tähän päivään mennessä?
 
Mutta kun voi syödä konvehtiakin.
machinehead72
08.11.2016 03:02:56 (muokattu 08.11.2016 03:05:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on kylläkin hieman jo uudenlaista visiota Tc:ltä. Taino, en tiedä onko vastaavan tyyppisiä olemassa, mutta jännä idea.
 
https://www.youtube.com/watch?v=0hHs7sfYbJ8
 
E: hintaa näköjään thomannilla 139€ eli ei ihan halppispedaaleihin uppoa:D
 
https://www.facebook.com/TheMuddiesFinland/ --> Garage rokkenrollia Jyväskylästä
hallu
08.11.2016 09:39:34 (muokattu 08.11.2016 09:45:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Se ei oikein toiminut. Olen käyttänyt petersonin klippiviritintä, ei ole tullut pedaalivirittimiä ikävä.
 
Miten ei toiminut? miksi panttaat tätä tietoa? oliko se rikki? oliko se hidas? oliko se epätarkka? mikä mikä.....? älä pidä hullua jännityksessä :-).
 
Minulle tällä tiedolla on merkitystä että tietäisin mitä vielä hyvältä virittimeltä voi odottaa. Itse käytin Boss klipsiviritintä (ja käytän sitä tietenkin vieläkin monissa yhteyksissä), mutta varsinkin treenikämpällä sillä on jokseenkin hankala virittää kun muut meluavat erityisesti basso ja rummut aiheuttaa häiriötä bossin TU10 klipsivirittimen toimintaan. Mun mielestä klipsiviritin olisi tosi näppärä jos jotenkin järjestää asiat niin että sitä voi käyttää ulkoisilta häiriöiltä rauhoitetussa ympäristössä.
 
E: luin vastauksesi paremmin. Tarkoitatko siis että vika on siinä, että se on pedaaliviritin? juu siitä asiasta olen samaa mieltä että klipsivirittimessä on puolensa ja itsekin tykkään sellaisista, mutta toisaalta pedaalivirittimessä tulee muuta toiminnallisuutta. Mulla Bossin klipsiviritin ei sitten toiminut luotettavasti treenikämppäolosuhteissa, onko tuo patersoni siinä suhteessa parempi? oletko kokeillut sitä treenikämpällä tai keikalla?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «