Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hei, täällä kauhea peeringermies! Nyt arvostelkaa mun soittoa.
1
jpjanhun
15.10.2016 23:05:17 (muokattu 15.10.2016 23:06:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuossa:
https://www.youtube.com/watch?v=moibj7zseUA
 
Pyrin tuossa soittamaan musiikkia, en mitenkään mahdollisimman paljon nuotteja. Tulikos siitä musiikkia siitä kitaroinnista/soolosoitosta, vai pitäisikö tuosta mielestänne vielä paljon parantaa? Jos niin miltä osin?
 
Itse sooloista sanoisin että mielestäni niissä yhdistyy blues ja oskar merikannon tyyli tms. Mutta tämä siis oma näkemykseni. Joku muu on ehkä aivan toista mieltä ja on ehdottomasti sitä mieltä ettei mitään tällaista yhteyttä ole. Nojoo, oli miten oli.
 
Videossa näkyy bassona muuten bentonin harrikka, tämä siis terveisenä muusikoiden netin kitarakamapoliisille.
 
T. peeringermies, pitkästä aikaa.
 
hallu
15.10.2016 23:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin hieno veto ja paha tosta on mitään pahaa sanoa. Virkistävän eläväinen soundi eikä liikaa puleerattu tuo kokonaisuus. Öööö.... kitarasoolo oli oikein hyvä ja käytit jopa peria yllättää likiä mikä oli minulle mieluinen juttu. Jos nyt jotain kritiikkiä tässä yrittäisi, niin olisin itse ehkä vielä hitaammin aloittanut. Siis pitkiä hitaita ääniä ehkä vielä inan verran kliinimmällä soundilla. Jolloin loppua kohti olisi tullut vielä enemmän semmoista nousua ja kuohaa. Mielestäni oli virkistävän epätyypillinen ratkaisu soittaa hitaita osuuksia lyhyillä äänillä, mutta pitkän päälle se saattaa luoda vähän töksähtelevää tunnelmaa joka ei mielstäni niin hyvin sovi tuon kappaleen viipyilevän hiipuilevaan tunnelmaan. No hieno veto yht kaikki ja tää mun aatos saattaa olla vähän banaali.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
jpjanhun
15.10.2016 23:32:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Todellakin hieno veto ja paha tosta on mitään pahaa sanoa. Virkistävän eläväinen soundi eikä liikaa puleerattu tuo kokonaisuus. Öööö.... kitarasoolo oli oikein hyvä ja käytit jopa peria yllättää likiä mikä oli minulle mieluinen juttu. Jos nyt jotain kritiikkiä tässä yrittäisi, niin olisin itse ehkä vielä hitaammin aloittanut. Siis pitkiä hitaita ääniä ehkä vielä inan verran kliinimmällä soundilla. Jolloin loppua kohti olisi tullut vielä enemmän semmoista nousua ja kuohaa. Mielestäni oli virkistävän epätyypillinen ratkaisu soittaa hitaita osuuksia lyhyillä äänillä, mutta pitkän päälle se saattaa luoda vähän töksähtelevää tunnelmaa joka ei mielstäni niin hyvin sovi tuon kappaleen viipyilevän hiipuilevaan tunnelmaan. No hieno veto yht kaikki ja tää mun aatos saattaa olla vähän banaali.
 
-moi, joo, itseasiassa et ole ainoa joka on sanonut tuosta töksähtelemisestä, siinä on varmaan perää. kiitos kommentista.
 
Jarmo_S
16.10.2016 16:19:03 (muokattu 16.10.2016 16:33:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee hieman pink floyd ja david gilmouren saundi mieleen soitostasi ja tykkäsin kovasti. Tosiaan jos jotakin parantamista siihen vielä, niin ettei mitään kuin vaan soolo soisi enemmän "andante" kun pikkasen tökkii ajoittain, mutta tämä on pientä kritiikkiä ja en itse samaan kuin sinä pystyisi.
 
Soittosi kuulostaa hyvältä.
 
jpjanhun
16.10.2016 17:16:01 (muokattu 16.10.2016 17:17:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarmo_S: Tulee hieman pink floyd ja david gilmouren saundi mieleen soitostasi ja tykkäsin kovasti. Tosiaan jos jotakin parantamista siihen vielä, niin ettei mitään kuin vaan soolo soisi enemmän "andante" kun pikkasen tökkii ajoittain, mutta tämä on pientä kritiikkiä ja en itse samaan kuin sinä pystyisi.
 
Soittosi kuulostaa hyvältä.

 
-moi, kiitos kommentista! joo, niinkuin sanot niin tosiaan toi tökkiminen on asia johon varmaan pitänee kiinnittää jatkossa enemmän huomiota, hyvä kun mainitsit asiasta niin homma varmistuu mulle yhä enemmän. mun oma objektiivisuus tohon juttuun ei ole mikään paras.
 
>>>en itse samaan kuin sinä pystyisi.
 
-niinno, lienee vähän niin että itse kukin usein jossain määrin osaa soittaa sitä "omaa juttuaan". pätee toisinpäin myös, eli on vaikea soittaa niinkuin joku muu. eli tuskin pystyisin esim. soittamaan niinkuin sinä. enkä mä osaa esim. oikein soittaa bluesia jne. tuntuu kyllä vähän siltä kuin olisi viime aikoina jotenkin kehittynyt soittamisessa, vaikka tietty, paljon olisi harjoiteltavaa.
 
>>>Soittosi kuulostaa hyvältä.
 
-hyvä jos kuulosti hyvältä. oli ajatuksena jotenkin yhdistää suomalaista musiikkia bluesiin (vähän ehkä kuin vaikka esa pulliainen, mutta vähän eri tavalla kuitenkin). en tiedä onko se ilmeistä tuota kuunnellessa vai ei. mulla oli jotenkin kutina että tällainen musiikki olisi suomalaiseen makuun, mutta en tiedä, tällaista arvailua vaan..
 
Jarmo_S
16.10.2016 17:52:07 (muokattu 16.10.2016 17:55:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tälläisen vanhan miehen arviot voi jättää melko vähälle, mutta kuitenkin:
 
Pistäkää siihen suomenkieliset sanat sokeasta miehestä ja laulu aikaisemmin ennen populäärimielessä liian pitkää kitarasooloa, niin jollahan miksei tuollaisella saundilla bändinne esityksellä voisi saada paljonkin huomiota Suomessa?
 
Esitys myös kelpaisi varmaan kansainväliseen jakeluun, en siinä liian paljon kansallispiirteitämme havainnut. Mutta Suomessa siis suomeksi ja laulua enemmän.
 
Enemmänkin voisi töksähdellä ja vain hyväksi kappaleelle, kommentit oli vain pink floyd fanin :)
 
MannihilatoR
18.10.2016 21:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitkästä aikaa mielenkiintoisen kuuloista musiikkia. onko lisää :D
tosiaan omaperäisen kuuloista, hyvät soundit ja laulajalla kanssa hieno soundi. ainoa mikä tosiaan käy korvaan on tuo soiton "töksähtely"...se voi toimia jossain välillä mausteena mutta nyt sitä käy melkein seuraamaan... :P
 
mutta erittäin kehityskelpoista kamaa.
 
t. harrastelija kitaristi vuodesta -92.
 
Juzpe
18.10.2016 21:40:24 (muokattu 18.10.2016 21:42:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: tuossa:
https://www.youtube.com/watch?v=moibj7zseUA
 
Pyrin tuossa soittamaan musiikkia, en mitenkään mahdollisimman paljon nuotteja. Tulikos siitä musiikkia siitä kitaroinnista/soolosoitosta, vai pitäisikö tuosta mielestänne vielä paljon parantaa? Jos niin miltä osin?
 
Itse sooloista sanoisin että mielestäni niissä yhdistyy blues ja oskar merikannon tyyli tms. Mutta tämä siis oma näkemykseni. Joku muu on ehkä aivan toista mieltä ja on ehdottomasti sitä mieltä ettei mitään tällaista yhteyttä ole. Nojoo, oli miten oli.
 
Videossa näkyy bassona muuten bentonin harrikka, tämä siis terveisenä muusikoiden netin kitarakamapoliisille.
 
T. peeringermies, pitkästä aikaa.

 
Allright hyvää settiähoän se. Kuuntelin pari kertaa ton pätkän ja muutama huomio, jotta soittaisit entistäkin paremmin:
- Vibratotekniikan kontrolliin kiinnittäsin huomiota, nyt meinaa hiukan rikkoa itse asiaa tuo vibra.
- Flow ja vapautuneempi rytmiikan käsittely toimis tossa tyylissä. Nyt meinaa olla vähän liikaa suoraa kasiosaa/ neljäsosaa. Hyödyntäisin enemmän synkooppeja/ trioleja sekä tauotuksessa, että itse soitossa.
 
Jos kehtaat, heitä pikiksellä linkki liidikitarattomaan miksaukseen, niin demonstroin mitä tarkoitan. Oli sevverta hyvää settiä, että ois siistiä koittaa itsekin esittä näkemyksensä aiheesta.
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
jpjanhun
18.10.2016 23:14:19 (muokattu 18.10.2016 23:17:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

>>>JarmoS:
>>>No tälläisen vanhan miehen arviot voi jättää melko vähälle
 
-no vanhoillahan on usein näkemystä, eli ei syytä vähättelyyn, pikemminkin toisin päin.
 
>>>Mutta Suomessa siis suomeksi ja laulua enemmän.
 
-niin, voihan tätä pohtia. muttakun tää on kaikkein rauhallisin piisi ja taitaa olla niin että kokonaisuutena tyyliä palvelee jotenkin paremmin toi englanti. tai en mä tiedä.
 
>>>Enemmänkin voisi töksähdellä ja vain hyväksi kappaleelle
 
-heh ;) onko tää kumminkin jotenkin makukysymys, mene ja tiedä. ristiriitaista palautetta tulee :)
 
>>>MannihilatoR:
>>>pitkästä aikaa mielenkiintoisen kuuloista musiikkia. onko lisää :D
 
-niinkö? no hyvä jos kuulostaa jollain tavalla kiinnostavalta! joo, lisää on paljonkin, mutta ei kunnolla toteutettuna, eikä oikein tunnu olevan aikaa tai resursseja toteuttamiseen. aika erilaista musiikkia vielä, mutta kumminkin kaikessa on bändille ominainen soundi. tyyli vaihtelee vähän doormaisen, free:n, ac/dc:n, southern rockin, grungen, 70/80-luvun taitteen hevin, yms. välillä. mitään näistä ei oo kumminkaan kunnolla toteutettuna eikä suurta osaa millään tavalla toteutettuna, noita juttuja on "pöytälaatikossa" vain. sen voin sanoa että aiemmin parin biisidemon perusteella (joista kumpikaan ei ollut tämä "free man"-biisi) eräs isohko levy-yhtiö kiinnostui hommasta jonkin verran (muttei tarpeeksi, eikä meillä itselläkään ollut aikaa yms. ruveta jotenkin puskemaan hommaa eteenpäin). eli tää on tällaista harrastelua ja on ajateltu että julkaistaan silloin tällöin kun ehditään jotain musiikkia youtubessa.
 
>>>tosiaan omaperäisen kuuloista, hyvät soundit ja laulajalla kanssa hieno soundi.
 
-heh, toi "hyvä soundi" on hauska ilmaisu, vaikka kai se on niin että myös "lo-fi"-soundi voi olla hyvä. heh..tää on muuten miksattu ja "masteroitu" kotistereoilla ;) heheh. miksaaja oli ihan ummikko eikä juuri miksaamisesta tajunnut, väänteli nappeja vain niin kauan että siltä meni hermot..siinä vaiheessa oli sitten vaan pakko hyväksyä että "nyt tää on sitten valmis". eli soundista taisi tulla siedettävä jotenkin tuurilla ;)
 
>>>ainoa mikä tosiaan käy korvaan on tuo soiton "töksähtely"
 
-joo, tän on varmaan pakko olla totta kun niin moni sanoo.
 
>>>mutta erittäin kehityskelpoista kamaa.
 
-hyvä jos näin. mä laitankin tätä kyselyä tänne "muusikoiden communityyn" että tulis vinkkejä siitä mihin suuntaan kannataisi kehittyä. ei sitä välttämättä itse osaa olla omille tekemisilleen niin kovin objektiivinen.
 
>>>juzpe:
>>>Vibratotekniikan kontrolliin kiinnittäsin huomiota
>>>Flow ja vapautuneempi rytmiikan käsittely toimis tossa tyylissä
 
-kiitos rakentavasta kommentista. joo, varmaankin se jotenkin näin on, mutta en oikein tarkkaan ottaen saa selvää siitä mitä ajat takaa.
 
>>>Jos kehtaat, heitä pikiksellä linkki liidikitarattomaan miksaukseen, niin demonstroin mitä tarkoitan.
 
-hmm, voisin mahdollisesti tehdä tämän jos saisin tähän luvan muilta. sitten toisaalta, jos nyt mietin, niin sitten tässä saattaisi alkaa häilyä sellainen raja että sulle tulee jonkinlaisia oikeuksia tuohon materiaaliin.. siis jos sanotaan että otettaisiin sulta aikalailla suoraan jotain ideoita ja toteutettaisiin ne. mikä sitten olisi liian suoraa ja mikä ei voisi ehkä olla vähän veteen piirretty viiva. toisaalta, sun kannalta olisi täysin oikein, välttämätöntä ja kohtuullista että sulla olisi oikeuksia tuohon jos kerran sun ideoita toteutettaisiin. sitten toisaalta, jos esittäisit jotain kuningas-ideoita joilla piisi nousisi uudelle tasolle, niin toisaalta, en tiedä olisiko sekään meidänkään kannalta mitenkään paha että sulla olisi oikeuksia materiaaliin.. ja vielä se että jos kerran itse ne soittaisit niin miksi mun ne turhaan pitäisi ne toiseen kertaa soittaa, eikö ne voisi jäädä sellaisenaan. mulla tulee mieleen tästä, että tää on vähän mutkikas tie, enkä nyt äkkiseltään oikein tiedä mitä tähän sanoisin, enkä tiedä miten nuo muut tällaiseen suhtautuisivat. tietysti, sun esityksestä voisi olla mulle hyötyä soittajana muissa jutuissa noin yleisesti vaikka tätä piisiä ei nyt mitenkään niiden perusteella muuttaisikaan. toisaalta on myös niin että tuon biisin pohja on niin yksinkertainen että pystyisit tekemään sen itsekin muutamassa minuutissa vaikka luupperilla. hmm..
 
-joo, heh, sori, mutkikkaaksi menee, mutta olen vähän mutkikas henkilö ja pyrin toimimaan ymmärrykseni puitteissa "oikeudenmukaisesti" ;) öhh. nojoo, jaarittelut sikseen.. jos haluat sanoa tähän jotain olennaista tms. niin laita halutessasi vaikka pikaviesti. joka tapauksessa, kiitokset asiallisesta kommentista.
 
MannihilatoR
19.10.2016 15:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen olen huomannut eri foorumeilla, että ihmiset harvoin kommentoivat demoja kovinkaan innokkaasti, joten tässä biisissä on pakko olla jotain...
 
Ja ihan sama kuka on äänittänyt / miksannut ja milla välineillä, jos lopputuotos on hyvä. Ainakin itse diggasin heti kun biisi alkoi ja hyvää kommenttia näyttää tulleen.
 
Nykyään löytyy harvoin uutta kiinnostavaa musiikkia. Tämä on poikkeus :P
 
nabaloo
19.10.2016 18:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti tykkäsin biisistä ja oli mielestäni erittäin toimiva ja omaperäisen kuuloinen. Ihan kärkipäässä mitä olen uutta musiikkia viime aikoina kuullut. Olisi kiva kuulla myös lisää jos vain jostain arkistojen kätköistä löytyy!
 
Mutta mitä varsinaisesti tulin sanomaan niin mielestäni juurikin kitaroinnista hienoa ja mielenkiintoista tekevät nimenomaan tuo "töksähtely" ja omaperäinen ja kenties jopa hieman epäortodoksinen vibrato. Mielestäni niitä ei siis nimenomaan pidä mennä muuttamaan jotenkin "oikeamman" tai normaalimman kuuloiseksi. Tuollaiset seikat ovat mielestäni juuri niitä jotka ovat olennainen osa omaa soundia. Toki jokainen saa tehdä juuri kuten itse haluaa oman musiikkinsa kanssa, mutta minä kannustan ehdottomasti tuollaisten persoonnallisten ominaisuuksien käyttämiseen ja jatkokehittelyyn, koska niin monelta ne kokonaan uupuvat.
 
jpjanhun
19.10.2016 19:35:11 (muokattu 19.10.2016 19:36:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MannihilatoR:
>>>Sen olen huomannut eri foorumeilla, että ihmiset harvoin kommentoivat demoja kovinkaan innokkaasti, joten tässä biisissä on pakko olla jotain...

-jos se johtuukin siitä peeringerin mainitsemisesta ;) heh. jos monet hermostuvat heti ja kuuntelevat uhallaankin että mistä nyt oikein on kyse.
 
>>>Ja ihan sama kuka on äänittänyt / miksannut ja milla välineillä, jos lopputuotos on hyvä. Ainakin itse diggasin heti kun biisi alkoi ja hyvää kommenttia näyttää tulleen.
 
-joo, sama se on. sitäpaitsi jotkut (vaikka jack black / white stripes) on muistaakseni puhunut "low fidelity"- äänitteiden puolesta (lofi hifi). onhan kitaravahvistinkin ihan lofi-laite. kiintoisaa jos heti pidit, mulla on ollut käsitys että usein tuota alkua pidettäisiin tylsänä ja helposti kuuntelu loppuisi ensimmäisen 15s aikana tms.

>>>Nykyään löytyy harvoin uutta kiinnostavaa musiikkia. Tämä on poikkeus :P
 
-kummallista kuulla tällaista. itsehän mä toisinaan nimenomaan vähän ajattelen näin (tosin mä tiedän etten pysty olemaan objektiivinen tässä asiassa ja omat mielipiteet asian suhteen vaihteleekin laidasta laitaan, välillä tuntuu että oma musiikki on maailman huonointa), mutta se lienee musiikintekijöille tyypillistä.. eikö tarve tehdä musiikkia ole nimenomaan se ettei kuule mistään juuri sellaista musiikkia jota haluaisi kuulla. sitten sitä yrittää tehdä itse.
 
>>>nabaloo:
>>>Kovasti tykkäsin biisistä ja oli mielestäni erittäin toimiva ja omaperäisen kuuloinen. Ihan kärkipäässä mitä olen uutta musiikkia viime aikoina kuullut. Olisi kiva kuulla myös lisää jos vain jostain arkistojen kätköistä löytyy!
 
-hyvä jos pidit! niin, arkistojen kätköistä jotain löytyy, mutta ei ne mene seulan läpi, eikä voi laittaa kuultavaksi. toteutus on tehtävä paremmin. kumminkin on niin että huono toteutus kyllä pilaa kyllä useimmat biisit. on tietty sellaista musiikkia joka voi toimia äärimmäisen huonolla toteutuksella (esim. joku aivan loistava melodia joka laulettuna toimii heti kun vain vedetään nuotiokitarointikomppiakin vähän sinnepäin). kumminkaan, esim. tää kyseinen kappale "free man" ei mun mielestä toimi ollenkaan hirveän huonosti toteutettuna. tää toteutus ilmeisesti meni riman yli, vaikka ehkä vähän rimaa hipoen, mutta näyttää kommenteista päätellen ainakin jollain tavalla toimivan.

>>>Mutta mitä varsinaisesti tulin sanomaan niin mielestäni juurikin kitaroinnista hienoa ja mielenkiintoista tekevät nimenomaan tuo "töksähtely" ja omaperäinen ja kenties jopa hieman epäortodoksinen vibrato. Mielestäni niitä ei siis nimenomaan pidä mennä muuttamaan jotenkin "oikeamman" tai normaalimman kuuloiseksi. Tuollaiset seikat ovat mielestäni juuri niitä jotka ovat olennainen osa omaa soundia. Toki jokainen saa tehdä juuri kuten itse haluaa oman musiikkinsa kanssa, mutta minä kannustan ehdottomasti tuollaisten persoonnallisten ominaisuuksien käyttämiseen ja jatkokehittelyyn, koska niin monelta ne kokonaan uupuvat.
 
-niinno, on mun mielestä totta että mun vibrato on varsin epäortodoksinen ja oonkin nimenomaan pyrkinyt persoonallisuuteen/epäortodoksisuuteen sen kanssa ikäänkuin kehittämään oman vibratosoundin (niinkuin sanotaan että joskus soittajan voi tunnistaa yhdestä nuotista). hyvä jos vaikuttaa siltä että oon jossain määrin onnistunut tavoitteessa. itseasiassa mä osaan mielestäni soittaa myös sellaisia "tavallisia" vibratoja tasaisesti, laajasti ja pitkään jne. jos haluan. oon joskus harjoitellut vibratoa sillä tavoin systemaattisesti. mutta mä en yleensä soita niin. se mitä juzpe kommentillaan ymmärtääkseni tarkoitti oli nimenomaan erilaisten vibratojen käyttö suuremman vaihtelun vuoksi. sinällään oon sitä mieltä että siinä kommentissa on kyllä perää, vaikka varmaan tämä on makuasia myös.
 
-se on kumminkin yllättävää jos pidät tuosta töksähtelystä. jännä havaita että joku pitää siitä mikä jonkun mielestä pilaa kaiken. heh ;) joo. kiitokset kommenteista! oma objektiivisuuteni tähän lisääntyy kyllä huomattavasti näitä kommentteja lukiessa.
 
Kampela77
20.10.2016 16:09:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: -se on kumminkin yllättävää jos pidät tuosta töksähtelystä. jännä havaita että joku pitää siitä mikä jonkun mielestä pilaa kaiken. heh ;) joo. kiitokset kommenteista! oma objektiivisuuteni tähän lisääntyy kyllä huomattavasti näitä kommentteja lukiessa.
 
Jos oman kommenttini saan tuosta "töksähtelystä" sanoa, niin itseäkin se alkoi hieman häiritsemään. Nuo katkaistut sävelet toimisi ehkä paremmin pienempinä annoksina. Välillä pitkiä ja pehmeästi soljuvia fraaseja ja sitten väliin mausteeksi noita katkaistuja säveliä.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Ziggy Bubba
20.10.2016 20:49:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaroissa on kyllä soundia ja fiilistä soiton suhteen. Siistiä tekemistä, myös lauluissa. Rummut kun saisi vielä yhtä hyvällä tatsilla ja soundilla nartsalle, niin jo ois kova.
jpjanhun
21.10.2016 23:32:55 (muokattu 21.10.2016 23:51:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

>>>Kampela77:
>>>Jos oman kommenttini saan tuosta "töksähtelystä" sanoa, niin itseäkin se alkoi hieman häiritsemään. Nuo katkaistut sävelet toimisi ehkä paremmin pienempinä annoksina. Välillä pitkiä ja pehmeästi soljuvia fraaseja ja sitten väliin mausteeksi noita katkaistuja säveliä.
 
-joo, tämä mitä sanot taitaa olla varsin hyvä kiteytys asiasta. eli jos käsitellään kaikki kommentit yhtenä kokonaisuutena, hakien ikäänkuin kompromissi niiden väliltä, niin jos olen oikein ymmärtänyt on niin että töksähtelyä on hyvä olla vähän mutta ei yhtä paljon kuin nyt. eli siis pitkälti juuri niin kuin sanot. kiitokset kommentista!
 
>>>Ziggy Bubba:
>>>Kitaroissa on kyllä soundia ja fiilistä soiton suhteen. Siistiä tekemistä, myös lauluissa. Rummut kun saisi vielä yhtä hyvällä tatsilla ja soundilla nartsalle, niin jo ois kova.
 
-kiitokset kommentista! joo, tää oli ilmeisesti rumpalin (?) kommentti. en ole oikein mikään rumpuasiantuntija, mutta noissa rummuissa on kyllä varmaan turhan vähän fillejä yms. sekin on että noiden rumpujen taimi (ja vähän muunkin soiton tässä piisissä) on usein aika metsässä, kokonaisuus on ikäänkuin vaarassa hajota. kerro tarkemmin jos haluat/jaksat? eipä silti, en halua vaivata.. oon jo nyt saanut huomattavan paljon "ilmaista" apua ymmärrykseen täältä kommenttien kautta.
 
-oon sitten pohtinut onko tää rytminen hajoaminen hyvä vai huono ja miltä osin.. jotkuthan tuntuu pitävän rock-musiikissa tietynlaisesta rytmisen hajoamisen jännitteestä ja toiset eivät. hajoaako liikaa tai epäsopivalla tavalla?
 
-sitten oon pohtinut vielä tuota vireisyysasiaa, jota kukaan ei ole maininnut. kaikki ei mun mielestä aina mene ihan siinä vireessä niinkuin oli tarkoitus (en tarkoita etteikö tässä tietty epävireisyys olisi usein aivan tahallista, mutta aina niin ei ole). tietty, on varmaan niin että se mikä on tai minkä kukin kuulee "tarkoituksellisena" varmaankin vaihtelee eri ihmisillä tottumuksista, kulttuurista yms. riippuen. ilmeisesti rock-konteksti ei kumminkaan vaadi vireeltä sellaisia tarkkuuksia etteikö tämä menisi "läpi". kukaan ei ole ainakaan maininnut asiasta.
 
-sori jos kyselen liikaa. jokuhan voisi nähdä asian niinkin että tällaisia kyselemällä metsästän ilmaista opetusta tms. tää kommenttien määrä kuitenkin vähän yllätti ja intouduin nyt vielä heittämään pari kyssäriä jos joku vaikka sanoo noista jotain.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «