Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ilmaiskeikat
1 2 3
Province
13.10.2016 17:35:59 (muokattu 13.10.2016 17:37:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikka kolleegat!
Kunpa muusikot olisivat solidaarisia ja kieltäytyisivät kaikki yhdessä kaikista ilmaiskeikoista! Esim. tuo "Open stage" tuo fyrkkaa rafloille ja muusikot ovat rahankeruun orjia! Satanen per ukko handyyn minimiveloitus!
Eiköhän ala vaikuttaa!
 
Kai "IceElvis" Jääskeläinen The Hound Dog Man
Priour Pruet
13.10.2016 23:06:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tämä mahdollisesti provo tai vitsi? Oli tai ei niin laitan vastaukseni:
 
Open Stageilla on yleensä aina isäntä tai emäntä tai "house-bändi" jotka kyllä saavat korvauksen. Open Stageilla yleensä esiintyy ihan aloittelijoita tai "uusien juttujen kokeilijoita" ja lähes poikkeuksetta he saavat esiintymisestään ilmaisen juoman.
 
Lisäksi nämä Open Staget ovat yleensä ns. hiljaisina iltoina kuten ma, ti, ke ja su.
 
Bonham
14.10.2016 18:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Moikka kolleegat!
Kunpa muusikot olisivat solidaarisia ja kieltäytyisivät kaikki yhdessä kaikista ilmaiskeikoista! Esim. tuo "Open stage" tuo fyrkkaa rafloille ja muusikot ovat rahankeruun orjia! Satanen per ukko handyyn minimiveloitus!
Eiköhän ala vaikuttaa!

 
Jaaha. Meinaat, että jami-illat vie Elvikseltä leivän suusta?
 
Province
17.10.2016 00:34:19 (muokattu 17.10.2016 00:36:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Jaaha. Meinaat, että jami-illat vie Elvikseltä leivän suusta?
 
Tarkoitan nyt ihan yleisesti - kun paikat maksavat 300-400max, verojen ja kulujen jälkeen jää soittajille vaivaiset pari kybää ja jokainenhan tietää miten helvetisti keikkapäivä työstää soiton lisäksi. Siksi alesoittajat vievät mahdollisuuksia hieman kokeneemmilta soittajilta!
Mitä tulee Elvis Showhun, sen suhteen meillä ei ole keikkapalkkio-ongelmia.
Mutta minulla on myös 4-henkinen rautalanka/Rock'n'Roll yhtye!
 
Kai "IceElvis" Jääskeläinen The Hound Dog Man
simohovari
17.10.2016 14:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvittaisiin kollektiivinen päätös siitä, että ilmaiskeikkoja ei soitettaisi. Ja tadaa yhtäkkiä ei ole mitään keikkoja Suomessa. Liveskene vetää tällä hetkellä niin huonosti noissa baareissa, että täytyy hattua nostaa niille, jotka ilmaiseksi suostuvat vetämään.
 
http://www.joosua.fi
Korkki74
18.10.2016 02:20:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millainen mahdollisuus uudella bändillä olisi päästä esiin jos heti pyytäisi rahaa keikoista. Ei varmasti kukaan ottaisi tuntemattomia keikalle.
 
Entäs hyväntekeväisyys?
 
CharlesB
18.10.2016 10:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaunis ajatus toki. Hiukan kapeakatseinen vain.
 
Mitä tekemistä noilla Open Stage -iltamilla tän kanssa on? Nehän on mukavia jamisessioita, joissa käydään frendien kanssa vetämässä biisi tahi pari ja saadaan siitä aploodit sekä tuopponen kaupan kylkeen.
 
Kyllä tasokkaat keikkapaikat maksavat edelleen bändin arvon mukaista liksaa. Ei se asia ole juurikaan muuttunut. Miksi ammattilainen kävisi ansaintamielessä minkään muunlaisessa paikassa soittamassa?
 
Elviksen biisejä (tai muita covereita) vetävä harrastelijabändi saanee vieläkin liksansa niistä paikoista, joissa cover-iltamia järjestetään. Ja pikkujoulubileistähän on helppo tienata. ;) Asia on kuitenkin täysin toinen kun tuhannet aloittelevat bändit haluavat kerran viikossa soittaa omaa tuntematonta materiaaliaan. Silloin tuskin minkään paikan kannattaa maksaa kulukorvauksia kummoisempia summia ja ns. lippuriski onkin mainio ratkaisu tällaiseen. Muualla Euroopassa on usein vieläpä niin, että kyseinen bändi joutuisi vuokraamaan esiintymispaikkansa. Nämä tällaiset bändithän ovat kuitenkin se enemmistö.
 
Kannattaa, Province, koittaa buukata pientä rundia toiselle puolelle Suomea tuntemattomalla bändillä, joka vetää omaa tuoretta matskuaan. Ei ole helppoa ja esille on päästävä. Silloin tulee kovin helposti luovuttua jalosta satku per äijä -periaatteesta. :)
 
Vessajono
18.10.2016 14:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Priour Pruet: Onkohan tämä mahdollisesti provo tai vitsi?
 
Niinpä. Mä en nimittäin ainakaan satasella lähe ees kotiovesta pihalle hoho.
 
Jos siis on huttuhommista kyse. Silloin kun oli vielä omaa musaa esittäviä bändejä niin ne toimi yleensä lähinnä periaatteella "jos nyt ei ihan kauheesti tarttis ite maksaa niin ois ohan kiva."
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Påskägg
18.10.2016 14:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isoimmat liksat tapahtumista, joiden järkkäilyssä oon ollu mukana on ollut yhdelle bändille jotain 1000e. Ja tää oli aivan poikkeushomma. Normaalisti erittäin hyvän illan päätteeksi pystyy tilittämään jotain 300e. Perusiltamissa +/-100e. Tarjoilut päälle tietty. En mä tiiä mitä jossain lähiöbaareissa keikkailleet nevöhööd-bändit kuvittelee, kun tulee "tarjouksia" että pitää saada 400e, viinat, hotellit yms. Keikkapaikka voi olla jo niin pieni, ettei nuita pystyisi hoitaa vaikka myisi loppuun.
 
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Province
18.10.2016 20:35:30 (muokattu 18.10.2016 20:36:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CharlesB: Kaunis ajatus toki. Hiukan kapeakatseinen vain.
 
Mitä tekemistä noilla Open Stage -iltamilla tän kanssa on? Nehän on mukavia jamisessioita, joissa käydään frendien kanssa vetämässä biisi tahi pari ja saadaan siitä aploodit sekä tuopponen kaupan kylkeen.
 
Kyllä tasokkaat keikkapaikat maksavat edelleen bändin arvon mukaista liksaa. Ei se asia ole juurikaan muuttunut. Miksi ammattilainen kävisi ansaintamielessä minkään muunlaisessa paikassa soittamassa?
 
Elviksen biisejä (tai muita covereita) vetävä harrastelijabändi saanee vieläkin liksansa niistä paikoista, joissa cover-iltamia järjestetään. Ja pikkujoulubileistähän on helppo tienata. ;) Asia on kuitenkin täysin toinen kun tuhannet aloittelevat bändit haluavat kerran viikossa soittaa omaa tuntematonta materiaaliaan. Silloin tuskin minkään paikan kannattaa maksaa kulukorvauksia kummoisempia summia ja ns. lippuriski onkin mainio ratkaisu tällaiseen. Muualla Euroopassa on usein vieläpä niin, että kyseinen bändi joutuisi vuokraamaan esiintymispaikkansa. Nämä tällaiset bändithän ovat kuitenkin se enemmistö.
 
Kannattaa, Province, koittaa buukata pientä rundia toiselle puolelle Suomea tuntemattomalla bändillä, joka vetää omaa tuoretta matskuaan. Ei ole helppoa ja esille on päästävä. Silloin tulee kovin helposti luovuttua jalosta satku per äijä -periaatteesta. :)

 
Meidän bändi on keikkaillut 15v yli 50 ravintolassa, joten ei ihan tuntemattomia olla!
Mutta asiaan - kaikki ilmaiskeikkatarjoukset ja Open Staget on raflojen keksimiä juttuja, jolloin live saa jengiä tulemaan ilman kustannuksia ja myyntiä on!
 
Kai "IceElvis" Jääskeläinen The Hound Dog Man
simohovari
18.10.2016 20:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Meidän bändi on keikkaillut 15v yli 50 ravintolassa, joten ei ihan tuntemattomia olla!
Mutta asiaan - kaikki ilmaiskeikkatarjoukset ja Open Staget on raflojen keksimiä juttuja, jolloin live saa jengiä tulemaan ilman kustannuksia ja myyntiä on!

 
Tiedän bändejä, jotka keikkailevat 50 keikkaa vuodessa. Silti soittelevat muutamia ilmaiskeikkoja, koska promoarvo on kohdallaan.
 
http://www.joosua.fi
CharlesB
18.10.2016 21:11:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Meidän bändi on keikkaillut 15v yli 50 ravintolassa, joten ei ihan tuntemattomia olla!
Mutta asiaan - kaikki ilmaiskeikkatarjoukset ja Open Staget on raflojen keksimiä juttuja, jolloin live saa jengiä tulemaan ilman kustannuksia ja myyntiä on!

 
En mä ainakaan ole kertaakaan sun bändistä kuullut vaikka olen sekä buukkaaja- että soittajapuolella olen toiminut jo kohta parikin vuoskymmentä. Ja on toki itselläkin ollut bändejä, jotka on soittanut tuplasti tuon verran keikkaa mennen & tullen, mutten ole niiden olettanut olevan maantieteellisesti tai genreväen ulkopuolisesti tippaakaan tunnettuja.
 
Sitten on ollut kokoonpanoja, jotka on tunnettuja ollut vaikka on tehnyt vain muutamia esiintymisiä.
 
Mutta tämä nyt on turhaa vääntöä tällainen.
 
Noissa on riskejä myös ravintoloille, ja tiedän, että moni paikka maksaa kyllä mielellään silloin kun luottoa rahan sisääntuloon on.
 
Påskägg
18.10.2016 21:16:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CharlesB:
Noissa on riskejä myös ravintoloille, ja tiedän, että moni paikka maksaa kyllä mielellään silloin kun luottoa rahan sisääntuloon on.

 
Jep. Niin kauan kun jossain klubi/baariympäristössä toimitaan, niin kyse on kuitenkin pohjimmiltaan liiketoiminnasta, eikä mistään hyväntekeväisyydestä.
 
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
Bonham
18.10.2016 21:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Meidän bändi on keikkaillut 15v yli 50 ravintolassa, joten ei ihan tuntemattomia olla!
Mutta asiaan - kaikki ilmaiskeikkatarjoukset ja Open Staget on raflojen keksimiä juttuja, jolloin live saa jengiä tulemaan ilman kustannuksia ja myyntiä on!

 
Höpö höpö! Just aloitettiin Turussa viime sunnuntaina Open Stage illat. Ideana tarjota nuoremmille soittajille omat illat, joissa verkostoitua ja pitää hauskaa musan parissa. Ravintola lähti tukemaan hommaa meidän pyynnöstä. Missä muualla näitä sun mielestä pitäisi pitää, jollei baareissa???
 
Mun mielestä tämä on todella tärkeä lenkki bänditoiminnan pitämiseksi elossa! Varsinkin se, että illat on selkeästi nuoremmille soittajille suunnattu.
 
Dirtyh
18.10.2016 22:04:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Mutta minulla on myös 4-henkinen rautalanka/Rock'n'Roll yhtye!
 
Kyllähän sillekkin liksaa riittäisi mutta kun ei se sun bändisi kiinnosta vittu yhtään ketään. Eikä se ole ilmaiseksi soittavien bändien vika. Se on teidän vika.
 
Priour Pruet
19.10.2016 19:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province:
Mutta asiaan - kaikki ilmaiskeikkatarjoukset ja Open Staget on raflojen keksimiä juttuja, jolloin live saa jengiä tulemaan ilman kustannuksia ja myyntiä on!

 
Tämä on niii-iin, niiiiii-iiiin järjetön väite, että olen nyt hekotellut pari minuuttia ääneen. Kyllä siinä olis porukoilla naurussa pitelemistä jos joku pläjäyttäisi tiskiin rafla-idean: "Hei, perustetaan kuppila, bändit pelkillä ilmaiskeikoilla sekä Open Stageja myös ohjelmistoon. Pian rahaa tulvii ikkunoista."
 
Jos nyt hyvänen aika Open Staget olisi jotain rahantekokoneita, niin miksi niitä sitten raflojen tarjonnassa on ihan promillen murto-osa? Ja sama juttu ilmaiskeikkoihin. Kyllähän niitä bändejä jotka vaikka ilmaiseksi haluaisivat esiintyä riittäisi loputtomiin, niin miksi sitten niitä ei käytetä suuressa määrin enemmän hyödyksi?
 
Ja sitten tiedoksi, että on olemassa myös sellainen diili kuin lipputulodiili. Siinä esiintyjä saa lipputulot tai suuren osan lipputuloista. Että jos nyt ajattelee raflojen tienaavan ilmaiskeikoilla, niin niille rafloille voi tarjota vaihtoehdoksi tätä lipputulodiiliä. Mutta tiedän myös, että raflapuoli ei hirveän mielellään katsele tyhjää tai tyhjähköä salia koko iltaa tai edes suurta osaa illasta. Myös sillä, että vaikka sali olisi täynnä ei heti raflan mieltä täytetä, vaan sen täyden salin pitää myös ostaa siltä raflalta jotain.
 
Olen itse sekä keikkajärjestäjä, että myös esiintyjä. Esiintyjät joita järjestämilläni keikoilla on käynyt, ovat kaikkea suurten ikuisten legendojen ja ikuisesti tuntemattomiksi jääneiden harrastajabändien väliltä. Ja joistain tuntemattomista harrastajabändeistä joita olen buukannut on myös sitten kasvanut jo legendoja jotka eivät pikkurahalla enää keikkaile.
 
Joten kokemusta näistä jutuista on.
 
Province
19.10.2016 22:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Priour Pruet: Tämä on niii-iin, niiiiii-iiiin järjetön väite, että olen nyt hekotellut pari minuuttia ääneen. Kyllä siinä olis porukoilla naurussa pitelemistä jos joku pläjäyttäisi tiskiin rafla-idean: "Hei, perustetaan kuppila, bändit pelkillä ilmaiskeikoilla sekä Open Stageja myös ohjelmistoon. Pian rahaa tulvii ikkunoista."
 
Jos nyt hyvänen aika Open Staget olisi jotain rahantekokoneita, niin miksi niitä sitten raflojen tarjonnassa on ihan promillen murto-osa? Ja sama juttu ilmaiskeikkoihin. Kyllähän niitä bändejä jotka vaikka ilmaiseksi haluaisivat esiintyä riittäisi loputtomiin, niin miksi sitten niitä ei käytetä suuressa määrin enemmän hyödyksi?
 
Ja sitten tiedoksi, että on olemassa myös sellainen diili kuin lipputulodiili. Siinä esiintyjä saa lipputulot tai suuren osan lipputuloista. Että jos nyt ajattelee raflojen tienaavan ilmaiskeikoilla, niin niille rafloille voi tarjota vaihtoehdoksi tätä lipputulodiiliä. Mutta tiedän myös, että raflapuoli ei hirveän mielellään katsele tyhjää tai tyhjähköä salia koko iltaa tai edes suurta osaa illasta. Myös sillä, että vaikka sali olisi täynnä ei heti raflan mieltä täytetä, vaan sen täyden salin pitää myös ostaa siltä raflalta jotain.
 
Olen itse sekä keikkajärjestäjä, että myös esiintyjä. Esiintyjät joita järjestämilläni keikoilla on käynyt, ovat kaikkea suurten ikuisten legendojen ja ikuisesti tuntemattomiksi jääneiden harrastajabändien väliltä. Ja joistain tuntemattomista harrastajabändeistä joita olen buukannut on myös sitten kasvanut jo legendoja jotka eivät pikkurahalla enää keikkaile.
 
Joten kokemusta näistä jutuista on.

 
Ja minulla on kokemusta yrityksen johtamisesta 14v, joten ymmärrän jotain busineksesta. Jos minulla olisi rafla ja haluisin jengiä ryyppäämään enemmän, tottakai minun kannattaa perustaa open stage tai lipputuloilla bändi vs. maksaisin bändille vaikkapa 500EUR!!! Tää on faktaa, turhaa kierrellä!!!
 
Kai "IceElvis" Jääskeläinen The Hound Dog Man
Vessajono
20.10.2016 04:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Ja minulla on kokemusta yrityksen johtamisesta 14v, joten ymmärrän jotain busineksesta. Jos minulla olisi rafla ja haluisin jengiä ryyppäämään enemmän, tottakai minun kannattaa perustaa open stage tai lipputuloilla bändi vs. maksaisin bändille vaikkapa 500EUR!!! Tää on faktaa, turhaa kierrellä!!!
 
Faktaa on myös se, että se 500 euroa pitäis repiä jostain ja kun se The Neverheards tuo mukanaan ne viis kaveriaan niin ne ei kyllä juo sitä kaljaa viiden huntin edestä.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Dirtyh
20.10.2016 09:23:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Province: Ja minulla on kokemusta yrityksen johtamisesta 14v, joten ymmärrän jotain busineksesta. Jos minulla olisi rafla ja haluisin jengiä ryyppäämään enemmän, tottakai minun kannattaa perustaa open stage tai lipputuloilla bändi vs. maksaisin bändille vaikkapa 500EUR!!! Tää on faktaa, turhaa kierrellä!!!
 
Et ole vissiin huomannut mutta nykyisin live-musiikki lähinnä karkoittaa jengiä ravintoloista. Open stageilla käy lähinnä ne jotka siellä sitten myös osallistuu toimintaa.
 
Sä oot jätkä aivan kujalla mitä tulee musiikkibusineksen ruohonjuuritasoon näin 2010 luvulla.
 
simohovari
20.10.2016 13:30:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Et ole vissiin huomannut mutta nykyisin live-musiikki lähinnä karkoittaa jengiä ravintoloista. Open stageilla käy lähinnä ne jotka siellä sitten myös osallistuu toimintaa.
 
Sä oot jätkä aivan kujalla mitä tulee musiikkibusineksen ruohonjuuritasoon näin 2010 luvulla.

 
Just tämä. Sillä hetkellä, kun bändi aloittaa niin jengi pakenee paikalta. Vastapainoksi jengi syöksee sisään, kun bändi lopettaa. Liveskene ei vedä yhtään enää baareissa, kun ketä ihan oikeasti haluaisi kuunnella livemusiikkia jos sillä ei ole mitään annettavaa? Tuhansia bändejä, jotka soittavat sitä samaa suorittaen ja välillä ölisevät jotain mikrofoniin. Nyt taistellaan internettiä ja telkkaria vastaan, että saataisiin ihmiset tuntemaan jotain ja jos neljä tyyppiä veivaa kitararokkia täsmällisesti ei se herätä minkäänlaisia tunteita.
 
http://www.joosua.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «