Aihe: Aku Ankka
1 2 3 4 59 10 11 12 13
rakki
09.06.2004 13:44:12
Ennen Aku tuli maanantaisin, siksi Klaymydiakin laulaa maanantaista.(ainakin käsittääkseni.) Nykyisin minulle Aku tipahtaa ainakin keskiviikkona. Toisaalta, Akua tilaa varmasti niin moni suomalainen että jakoa on varmasti porrastettu jollain tapaa..

Aku Ankkaa on tullut luettua siitä asti kun ensimmäisiä kertoja avasin silmät. Mummolan vintillä oli myös kaikkien aikojen ensimmäinen Aku-lehti, jonka hukkasin löytämisen kunniaksi hetkeä myöhemmin. Vuosien jälkeen vasta kuulin, että siitä olisi voinut saada rahaa. Myös Joulupähkinät muistetaan. Aku on loistava, kaikki kunnia hänelle.
Ääliöt hintit.
hanuristi
09.06.2004 14:31:53
Aku Ankka on huijjausta.Siinä on aina hirmumäärät niitä "toivesarjiksia" mitkä on luettu jo sataan kertaan.
"Vittu mä meen ja vedän ukkosta turpaan!" - humaltunut tuttava ukkosen alettua IHKK #1 , MEKKALA #6
dictatorsh*t
09.06.2004 14:48:41
Aku Ankka on huijjausta.Siinä on aina hirmumäärät niitä "toivesarjiksia" mitkä on luettu jo sataan kertaan.

Johtuisikohan siitä, että niitä koko ajan toivotaan uudestaan lehteen. Toisaalta en ymmärrä sitä, mikseivät lue niitä niistä lehdistä joissa ne ovat olleet aikaisemmin?
Jäärä
09.06.2004 14:52:20
ps: Paras lehti on kyllä Tex Willer!

Aika tasoihin vetää.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
dictatorsh*t
09.06.2004 14:53:58
Aika tasoihin vetää.

Yli Texistä menee kuitenkin 70-80 -lukujen vaihteen Tarzanit. Ne tekevät huonoudesta taiteenlajin.
Ah, kuinka tuota syvällistä kerrontaa niissä harrastetaan.
AP
09.06.2004 15:48:05
No kyllähän nyt akkarin kuuluu kotio tulla.

Musta kyllä Carl Barksin sarjat on kaikista parhaita, niissä on sillä tapaa älykästä juonenkulkua ja paremmin tyypiteltyjä hahmoja. Don Rosaa en pahemmin arvosta, ruudut on täynnä pikkunäppäriä mukahauskuuksia. Se Kalevala-tarina Helsinki-maisemineen päivineen oli toki komeasti toteutettu.
K100 #7
Von Härskiburg
09.06.2004 15:50:35

Onnea Aku! Täällä on ainakin yksi henkilö, jonka elämä olisi ollut paljonköyhempi ilman Akua. Vieläkin luen innolla, vaikka onkin tässä muutaman vuoden aikana taso laskenut. Mikä ei kyllä minusta tee Akkarista edelleenkään huonoa lehteä.

Hesarissa on muuten mainio artikkeli Akkarista. Varsinkin se Ankkalinna-Helsinki-vertailu.
"Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa.
KädetönRumpali
09.06.2004 15:56:35
Aku on pomo.

Lehteä oon lukenut siitä lähtien kun aloin kirjaimista jotain ymmärtämään. Ja sitä ennenkin...

Onnea Aku!
"All I got is time until the end of time"
Jelena
09.06.2004 16:03:06
Mulle on tullut aku suunnilleen siitä asti kun synnyin.. isä ei kuulemma kehdannut tilata lasten lehteä omalla nimellään. :) siitä vanhempiakin akuja löytyy kasapäin, sellasia mitä on äitille tullut kun se oli nuori ja vetreä. harmi vaan kun olen vähän huonosti säilyttänyt akut.. laatikkokaupalla niitä on varastossa, mutta yhtäkään kansiota ei ole.

kyllä noissa nykyakuissakin on hyviä juttuja, mutta valitettavasti sitä kuonaakin on aika paljon. eipä silti, joka viikko mie odotan yhtä innokkaasti keskiviikkoa. :)
Skinwalker
09.06.2004 17:00:32
Yli kymmenen vuotta taisi aku tulla omalla nimellä kotiin ja kyllä niitä luettiinkin. Ruokapöydässä, vessassa, you name it. Mitä noita uusia olen sillointällöin kotona käydessä lueskellut, niin kyllä on taso laskenut. Ehkä siihen omaan kohderyhmään nuo trendien kosiskelut iskevät, mutta multa menee ihan ohi. Vanhat akut ovat ajattomia. Barks ja Rosa ovat tietenkin listan kärjessä, mutta lisäksi nostan esiin yllätysnimen: ... kun vain muistaisi tyypin nimen. Itse lehteen herra ei ole tainnut edes mitään tehdä, mutta taskukirjoihin sitäkin menestyksekkäämmin. Taisi olla joku Anderson tai vastaava. Vai olisiko ollut joku Hemminberg?
Big man, pig man, ha ha, charade you are
Sahanpurija
09.06.2004 18:32:32
Aku on loistava. Taso tosin on laskenut vuosien varrella.

Tänään Akua lukiessani tuli eräästä puhekuplasta eräs m-netin henkilö mieleeni:

"Uivelot tutkikoon perhosia ja pitsejä! Minä tahdon tuntea suolapärskeen kasvoillani ja kuunnella myrskyn ulvontaa."
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
lateq
09.06.2004 18:33:24
Jee, oon syntyny samana päivänä Akun kanssa. Aku is king
Laavassa on ikävä saatanaa.
jussiohman
09.06.2004 18:36:44
Tulipa mieleen kultaisia muistoja kun pienenä äet luki Akuja mulle ja velipojalle. En osannut lukea, mutta kuuntelin aina mielenkiinnolla. Se oli hienoa.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Moratoria
09.06.2004 18:37:54
Joo aku on paras.

Kotoa löytyy kaikki Aku Ankan taskukirjat numero ykkösestä eteenpäin, alkuperäisinä vielä. Ei kovin monelta varmaan löydy.
Lord of the strings
09.06.2004 19:13:42 (muokattu 09.06.2004 19:14:00)
Aku määrää! päälle 14 vuotta on tullut lehti tähän taloon. Itseasiassa opin lukemaankin Aku Ankan avulla.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Ola_90
09.06.2004 20:03:14
Onnea vaan Akulle! Tärkee heppu minulle, lukemaankin opin Akujen avulla. Ja lehtihän tulee tietenkin, ja sitten tulee vielä se extra-lehti, ja sitten Roope-setä tulee ja uusin taskukirja on aina pakko hommata. Mua voisi kai kutsua jonkinlaiseksi Aku-faniksi, pahakseni en pistäisi. Onnea siis vielä hälle!

Piirtäjistä ykkönen on luonnollisesti Barks, Rosa tulee hyvänä kakkosena.
"Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini
TheWickerMan
09.06.2004 20:27:36
Aku Ankka onkin vähän kovempi sälli, hattua nostan.
- Kyllä.
Sacce
09.06.2004 21:19:07
... kun vain muistaisi tyypin nimen. Itse lehteen herra ei ole tainnut edes mitään tehdä, mutta taskukirjoihin sitäkin menestyksekkäämmin. Taisi olla joku Anderson tai vastaava. Vai olisiko ollut joku Hemminberg?

Olisko kyseessä Flemming Andersen? Hän ja Don Rosa ovat omia suosikkejani Akun piirtäjistä.
It's in my head, it's in my soul, the fire burns and my heart is sold to the melody and the music
Alpha
09.06.2004 21:30:35
Juu onnea Akulle ja kyllä niitä täälläkin luetaan aina kun käsiin saadaan. Ja ja...kyllä ne Jippesin ja Rosan tekemät on parhaita...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)