Reddie 25.05.2004 19:01:16 (muokattu 25.05.2004 19:04:01) | |
---|
|
fridgebuzz 27.05.2004 10:46:04 | |
---|
Ihan turhaan haukutte Ibanezin Soundtank -sarjan (delay-)pedaaleja. Ainakin analogista delayta mallintava Echomachine on loistava, aliarvostettu pedaali, noita Amerikan foorumeita myöten nykyään kehuttu. Kokeilkaapa jos tulee vastaan. Ei aina kannata antaa muovikuoren hämätä. Kestävät kyllä tavallista käyttöä, myös keikkailua. |
päänahka 27.05.2004 13:37:10 | |
---|
Digitech Digidelay. Hyvä ja huokea. Onko tuossa tap-tempo sisäänrakennettu, eli ei tarvi toista pedaalia tempon naputteluun? Boss DD-5:ssä ilmeisesti tarvii, DD-6:ssa ei. Soolot on perseestä. |
Reddie 27.05.2004 13:43:30 | |
---|
DD-5 tarvii tosian oman taptempo pedaalin, mut mun mielestä se on parempi systeemi. DD-6:ssa se oli toteutettu tolleen sisäisesti, mut mun muistaakseni siinä oli joku hankala systeemi.. En muista mikä.. |
päänahka 27.05.2004 14:42:45 | |
---|
Sitä pitää painaa 2 sek, jonka jälkeen painellaan tempo, ja taas 2 sek, niin toimii normaalisti kytkimenä. Musta ainakin oli helppoa. Soolot on perseestä. |
Exhausted 27.05.2004 15:49:05 | |
---|
DD-3 on kyllä loistopeli |
madu 08.06.2004 21:43:33 (muokattu 08.06.2004 21:44:07) | |
---|
Jos nyt jollakin kiinnostaa niin DD-6 tuli kotiin pienen hintaeron johdosta verrattuna dd-3:seen. Hyvä peli, varsinki HOLDilla saa kivoja kikkailuja aikaan. Suosittelen! Kiitoksia avusta vastanneille! |
zepeteus 08.06.2004 23:11:32 | |
---|
Kyllähän nuo Bossin delayt DD-3, DD-5 ja DD-6 ovat ihan asiallisia. Jos hyvään hintaan löytyy, niin tarpeista riippuen mikä tahansa noista lienee kunnollinen vaihtoehto. Itselläni ei ole kokemusta muista jo mainituista, kuten tuo DE-7, joka vaikuttaisi myös olevan ihan OK delay. Mutta niin kuin Fridgebuzz sanoi, kyllä nuo Ibanezin muovitankitkin voivat olla, ainakin soundeiltaan asiallisia. Ei pitäisi kai mainostaa ettei ala hinta kohoamaan, mutta kyllä esim. EM-5 delayta tosiaan hypetetään aika lailla jossain päin maailmaa. Kestävyys ei ole vältämättä paras mahdollinen, mutta jos jostain löydän vaikka rikki poljetun, niin mielelläni ottaisin pieneksi uudelleenkotelointi projektiksi! Eräs hyvä merkki jota olen harvemmin täällä Suomen puolella nähnyt on Guyatone. MD-2 ja MD-3 vaikuttaisivat ainakin kelpo perus-delaylta, mutta miten lienee saatavuus/hinta Suomessa? |
fridgebuzz 08.06.2004 23:36:53 | |
---|
Eräs hyvä merkki jota olen harvemmin täällä Suomen puolella nähnyt on Guyatone. MD-2 ja MD-3 vaikuttaisivat ainakin kelpo perus-delaylta, mutta miten lienee saatavuus/hinta Suomessa? Musamaailma toi aikoinaan, nykyään ei taida saada koko Euroopasta(?), tässäpä vanha ketju aiheesta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=34199 |
zepeteus 08.06.2004 23:52:12 (muokattu 09.06.2004 00:02:55) | |
---|
Kiitti linkistä, Fridgebuzz. Jaahans, olisi sitten varmaan täytynyt harkita tuotakin enemmän kun siihen oli vielä mahdollisuus. |
Jimi Henri 09.06.2004 00:37:27 | |
---|
Sitä pitää painaa 2 sek, jonka jälkeen painellaan tempo, ja taas 2 sek, niin toimii normaalisti kytkimenä. Musta ainakin oli helppoa. Ärsyttävää kun pedaalia ei saa heti Tap-modessa pois päältä lennossa vaan joutuu painamaan sen pari sekuntia moodin pois päältä ja sitten taas kerran pedaalin pois päältä. ennemmin ottasin erillisen pedaalin tuohon taputteluun kun pedaaliin tungetun all in one ratkaisun. En tiedä mitä taas kuvittelen, mutta tuo DD-6 kuulostaa mun korvaan todella metalliselta ja karulta verrattuna esim. danechoon tai jopa bossin lähes samanlaiseen dd-3. ominaisuuksiltaan dd-6 on kyllä parempi kuin edelliset. Talk Less Play More |
zepeteus 09.06.2004 00:59:55 | |
---|
Mahtaako digitaaliväsymys iskeä korvaan? ;) En mene ihan vannomaan, mutta mahtaisiko tuossa DanEchossa olla jonkinsortin yläkaistasuodatusta asennettuna, tehden siitä hieman "lämpimämmän" oloisen? Samanlaisia virityksiä jotkut värkkäilevät kyllä jälkikäteen esim. just näihin uudempiin Bosseihinkin. |
mikasoi 09.06.2004 02:27:26 | |
---|
P2, tuo Iba de 7 ei ole mikään heppoinen rakenteeltaan. Se on alumiinikuorinen. Ihan kelvollinen diley hintaisekseen. Jos nyt en omistaisi kyseistä pedaalia sattaisin kallistua danelectron danechoon. Go Billy, Go and drink some jarruneste. |
Lord of the strings 09.06.2004 03:29:41 | |
---|
Digitech digidelay. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
PoLFus 09.06.2004 06:26:20 (muokattu 09.06.2004 06:26:54) | |
---|
[polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä] - Tianzi |
madu 09.06.2004 08:18:52 (muokattu 09.06.2004 08:19:04) | |
---|
Danelectron WASABI sarjan delay voisi myös olla näpsäkkä. Tap tempo-nappula mukana!! http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … amp;pid=5011&mgid=17&sgid=5 Tuotakin testasin ja on kuulemma paljon kehuttu peli mutta minua nuo pienet napit ei miellyttäneet. Keikalla ei jaksa sihtailla tollaisiin mininappeihin, siksipä Boss tuntui helpolta ja varmalta ratkaisulta. Muuten sain halvemmalla kuin thomannilta tuon DD-6:sen ja päälle vielä BOSSin virtalähde ja haaroituspiuhasarja sekä kielisetti. Eli tinkiä kannattaa. Vieläkään ei ole thomannilta tarvinut tilata vaikka monesti on ollut mielessä. Suomessa osataan kyllä antaa alennusta. |
PeeJii 09.06.2004 08:40:14 | |
---|
En mene ihan vannomaan, mutta mahtaisiko tuossa DanEchossa olla jonkinsortin yläkaistasuodatusta asennettuna, tehden siitä hieman "lämpimämmän" oloisen? Siinä on erillinen namiska, jolla saa yläkaistaa leikattua, tavoitteena nauhakaikumainen lämmin delay. Ja hyvin se siinä onnistuukin. Danecho on varsin hyväsoundinen delay kaikenkaikkiaan. Joissakin ääriasennoissa voi löytyä ylimääräistä "kihinää", mutta oikein säätämällä siitä saa hienon lämpimän nauhakaikumaisen delayn, tai sitten digitaalisen oloisen, kuinka haluaa. Minä olen tykästynyt siihen nauhakaikumaiseen lämpimään viiveeseen. |
JLM 09.06.2004 15:12:45 | |
---|
Ärsyttävää kun pedaalia ei saa heti Tap-modessa pois päältä lennossa vaan joutuu painamaan sen pari sekuntia moodin pois päältä ja sitten taas kerran pedaalin pois päältä. ennemmin ottasin erillisen pedaalin tuohon taputteluun kun pedaaliin tungetun all in one ratkaisun. ...
Totta. Tuosta anna itsekin pedaalille miinusta mutta muuten olen kyllä ollut tyytyväinen ostokseeni. On se vaan eri kiva lelu! |
Ostin sitten tuon DD-3:n käytettynä, kun itsekin tarvitsin jotain perustoimivaa pedaalia. Eikä vähiten sen takia että sitä täällä niin avoimesti kehuttiin. Kun tuo kuitenkin on käytetty verme, eikä manuaalia enää omistajalta löytynyt, pystyisikö joku joka omistaa tuon pedaalin, skaannaamaan mulle manuaalinsa? Olisin kovasti kiittollinen. Pääsisin nopeammin vauhtiin :) |
Exhausted 09.06.2004 17:13:09 | |
---|
hyvän valinnan teit, onneksi olkoon. tuskin se hajoaa vaikka on käytetty, bossit kestää isältä pojalle. manuaalia ei ole kun oma pedaali on myyty pois(koska vaihdoin kaikki pedaalit PODiin), mutta tässä on mun (englanniksi) kirjoittama juttu jossa on kaikki perusjutut ja kikat mitä pedaalin kanssa voi tehdä http://www.nirvana2.com/system/disp … read=5964&forum=4&page=1#m4 |