Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkikombo kotisoittoon/pedaalialustaksi
1
a.lahdentausta
10.10.2016 14:42:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veronpalautusten aika lähestyy ja putkikombon hankita tulisi täten ajankohtaiseksi. Siitä on aikaa kun putkivehkeet olen itse omistanut ja haluaisin kokeneempien mielipiteitä ennen kauppoja.
 
Se mitä tarvitsen on:
 
-käytettynä max 450€ kustantava
-karvaisempiakin fuzzeja hyvin nielevä
-clean kanavalla saisi olla headroomia
-crunch kanava olisi pop. Toinen vaihtoehto olisi wattien pudotus jotta voi vedellä päätesäröllä.
-ei liikaa tehoa kotisoittoon, toisaalta kelpaa vaikka 50 w jos wattimäärää saa tarvittaessa pudotettua.
 
Auttakaa hyvät ihmiset!
 
"Hey ho, let's fucking go hey ho, let's get up and rock n' roll" -Mastodon
buttfinger
10.10.2016 15:01:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos perhettä asuu samassa taloudessa. Niin hanki ensiksi omakotitalo ja erillinen eristetty soittohuone niin sitten varmaan menis se 15-30w. Muuten suosittelen katsomaan 1w-5w. Sanomista tulee silti jos muija katsoo vain elämää, tähdet tähdet...jne telkusta.
 
Laulava Kylätohtori
10.10.2016 15:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse keskittyisin ennemmin siihen, miten hyvin master volume toimii, en niinkään watteihin...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
a.lahdentausta
10.10.2016 15:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

buttfinger: Jos perhettä asuu samassa taloudessa. Niin hanki ensiksi omakotitalo ja erillinen eristetty soittohuone niin sitten varmaan menis se 15-30w. Muuten suosittelen katsomaan 1w-5w. Sanomista tulee silti jos muija katsoo vain elämää, tähdet tähdet...jne telkusta.
 
Omakotitalo löytyy jo... eristettyyn soittohuoneeseen ei tällä hetkellä riitä tila. Suunnitelmissa on joskus tulevaisuudessa tehdä tontille erillinen lämmitetty vierasmaja/soittohuone
 
"Hey ho, let's fucking go hey ho, let's get up and rock n' roll" -Mastodon
a.lahdentausta
10.10.2016 15:25:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse keskittyisin ennemmin siihen, miten hyvin master volume toimii, en niinkään watteihin...
 
Olisko heittää äkkiä jotain budjettiin sopivaa, nimenomaan hyvällä mastervolumella pelaavaa styrkkaria?
 
"Hey ho, let's fucking go hey ho, let's get up and rock n' roll" -Mastodon
a.lahdentausta
10.10.2016 15:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko minkälaisia kokemuksia Laney Cub 12R:stä. Soundit kuulemma hyvät mutta syökö pedaaleja?
 
"Hey ho, let's fucking go hey ho, let's get up and rock n' roll" -Mastodon
Guitarfreak
11.10.2016 07:01:20 (muokattu 11.10.2016 07:01:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

a.lahdentausta: Onko minkälaisia kokemuksia Laney Cub 12R:stä. Soundit kuulemma hyvät mutta syökö pedaaleja?
 
Henk.koht en lähtisi noihin halpoihin laneyihin koskemaan jos raha on tiukalla kun oma mielikuva on aika nihkeä noista. Käytetty hughes & kettner statesman (20w, 40w tai 60w) kombo tai switchblade kombo liikkuis suunnilleen noissa kantturoissa ja laadullisesti ovat kovia koneita (myös soundipuoli on kunnossa).
 
Orangen pikkuterroreita saa kaiketi kans tohon hintaan.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
kapa
11.10.2016 08:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi -myynnissä- Mesa Caliber 50+...Cleania, ja säröä löytyy, itse olen buustannut Tubescreamerillapuhtaaseen pientä rosoa..
 
Kapa
Laulava Kylätohtori
11.10.2016 10:01:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

a.lahdentausta: Olisko heittää äkkiä jotain budjettiin sopivaa, nimenomaan hyvällä mastervolumella pelaavaa styrkkaria?
 
No, eipä tule mieleen nyt mitään. Bluetonen Dusty Road olisi kyllä just eikä melkein, mutta eipä mene millään budjettiin...
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
aimoo
12.10.2016 09:15:05 (muokattu 12.10.2016 09:16:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Engl screamer tulee mieleen, suht helppo poimia, suht helppo myydä. En tiedä nieleekö vai sylkeekö fuzzeja.
Melkoinen vaatimuslista tolla budjetilla;)
Miksi pitää olla low wattage malli?
mielestäni on paljon fiksumpaa miettiä miten se soi kotisoitossa. mesa mark 5:35 (35w) mallilla et tekisi mitään kotona, vaikka siinä saa watteja tiputettu mutta silti on äänekäs pikku pirulainen, saundi muuttuu ohueksi vaan ja silti liian äänekäs. Mulla on roadster kotikäytössä, 100w, saa tiputettua 50w, mutta headroom ja saundi kärsii, en tiputa. avainsana on toimiva mastervolume. Onnea hakuun.
EDIT: Laulava ganalkaupungin tohtori mainitsikin samasta aiheesta.
 
Tomtom
12.10.2016 09:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskaltanen kehua Koch Studiotonea. Monipuolinen kolmikanavainen "linkkari" josta löytyy hyvien soundien lisäksi kuulokeliitäntää, keinokuormaa, hyvä kaiku, efektilenkki jne. Itsellä nuppiversio, jonka perässä keinokuorma ja 1x12" komero. Paljoa muuta ei osaa kaivata.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Shredator
12.10.2016 09:34:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla budjetilla sanoisin että H&K Statesmania, Engl Thunder/Screamer tai Marsun DSL-sarjaa.
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
jk74
12.10.2016 10:05:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klikkaapa tätä
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1190439
:)
 
Kaulitaan ja käännetään, kaulitaan ja käännetään...
hallu
12.10.2016 11:54:07 (muokattu 12.10.2016 11:55:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen Tomtomin kanssa samaa mieltä, että Koch olisi sulle mitä sopivin laitos, mutta se harmillisesti on romahtaneista hinnoistaan huolimatta ulkona budjetista tai vähintäänkin siellä ylärajoilla. Mulla on itselläni Twintone2 ja se on monipuolinen, mutta myös hämmästyttävän hyvin skaalautuu treenikämpälle keikoille tai vaikka himaan ihan makkariin mykkänä luurien kautta soitettavaksikin jos niin haluaa. Soundaa varsin terveeltä myös hiljaisella volalla, vaikka toki paremmin avautuessaan.
 
Shredatorin ehdottama H&K voisi olla erittäinkin sopiva, mutta ei ole niistä kokemusta, mutta moni kovakin kaveri niistä tykkää ja hinta saattaisi natsata tuossa ehdotetussa mallissa paremmin. Ehkä joku Fender Bluesjunnu voisi olla myös hyvä ja osuisi hinnaltaan käytettynä hyvin budjettiin. Nuo Bugerat, JetCityt etc. menee kokemukseni ulkopuolelle, mutta olisivat ainakin hinnaltaan halpoja ja ei kai niitäkään ole soundeista moitittu (Bugera saanut joskus lunta tupaan kestävyytensä takia).
 
Sitten tietenkin se musta hevoinen jota aina suosittelen eli katso joku laadukas transistorivahvistin. Ja tarkoitan nimenomaan rehellistä analogista vahvistinta ei mitään digitaalista mallintavaa. Tällä hetkellä tarjonnassa on uutena Tech21 aika kova ja muistaakseni Roland Bluescube on myös analoginen jos en ihan väärin ymmärtänyt. Ne ovat uutena kalliita, mutta käytettynä ainakin Techiä saa sun budjettiin sopivalla hinnalla. Sitten jos sulla käyt hyvä tuuri ja törmäät johonkin vahaan klassikkoon (KG, Session, Polytone, LAB series, tms.) voit saada yllättävän halvalla todella hyvän laitteen. Kun vain itse rohkenet ennakkoluulottomasti lähteä tutkimaan mahdollisuuksia. Nuo vanhat trankut eivät ole mitenkään automaattisesti taivasten valtakunnasta, vaan niissä voi olla omat pulmansa ja erityispiirteensä. Esimerkiksi Sessionissa on aivan upea ja dynaaminen särökanava, mutta varsin kolkko kliinikanava ja esimerkiksi Polytonessa ei vissiin ole särökanavaa välttämättä ollenkaan, etc. . Varsinkin vanhat trankut saattaa kärsiä huollon puutteesta ja voivat pöristä pihistä kihistä ja kohista joten tarkkana sitten jos lähdet sille tielle, mutta onnistuessasi saat maltillisella hinnalla todella hyvän vahvistimen.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Juzpe
12.10.2016 12:08:09 (muokattu 12.10.2016 12:09:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jk74: Klikkaapa tätä
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1190439
:)

 
Klikkasin ja voi iessus... tommonen on ollu tovin hakusessa. Vittuku ois rahhoo niin poistaisin heti. Ny ei oo ku pittää spedulauta uusia....
 
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
noon
12.10.2016 12:26:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse keskittyisin ennemmin siihen, miten hyvin master volume toimii, en niinkään watteihin...
 
Oivalsin tämän saman asian vuosi sitten :)
 
Laulava Kylätohtori
12.10.2016 12:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Shredatorin ehdottama H&K voisi olla erittäinkin sopiva, mutta ei ole niistä kokemusta, mutta moni kovakin kaveri niistä tykkää ja hinta saattaisi natsata tuossa ehdotetussa mallissa paremmin. Ehkä joku Fender Bluesjunnu voisi olla myös hyvä ja osuisi hinnaltaan käytettynä hyvin budjettiin. Nuo Bugerat, JetCityt etc. menee kokemukseni ulkopuolelle, mutta olisivat ainakin hinnaltaan halpoja ja ei kai niitäkään ole soundeista moitittu (Bugera saanut joskus lunta tupaan kestävyytensä takia).
 
Mulla oli joskus H&K:n Statesman (EL84), eikä se mielestäni ollut parhaimmillaan hiljaisemmilla volumeilla.
 
Tuosta tuli mieleen Bugera V22. Se on halpa ja mielestäni soundiltaan ihmeen hyvä. Kaksi kanavaa ja toimii hiljaisemmillakin volilla hienosti. Kestävyydestä on vähän valiteltu, mutta eipä ne kalliitakaan ole. Torilla oli tuollainen just 150 eurolla, joka aivan sikahalpa varsinkin, kun se oli näitä uusia Infinium-malleja. Meinasin ostaa itselle, mutta enpä mä sillä olisi mitään tehnyt.
 
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
jk74
12.10.2016 13:16:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Klikkasin ja voi iessus... tommonen on ollu tovin hakusessa. Vittuku ois rahhoo niin poistaisin heti. Ny ei oo ku pittää spedulauta uusia....
 
Vaihtokamaa väliin vaan... :)
 
Kaulitaan ja käännetään, kaulitaan ja käännetään...
bussoli
12.10.2016 13:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma lehmä ojassa mutta tämä https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1190051 olisi mielestäni aika passeli peli keskustelun aloittajalle. Löytyy hyvä clean joka toimii pedaalien kanssa sekä monenlaista säröä kakkoskanavalta. Tuolla copperheadilla pärjää myös jameissa ja pikkulavoilla. On myös erittäin kompakti.
 
a.lahdentausta
20.10.2016 10:25:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas... muutamaan päivään en ole käynytkään kattomassa ja täällähän on tullut hyviä ehdotuksia, kiitos vaan. Saatan olla vähän liiankin skeptinen mutta jätän trankut kyllä väliin, niitä olen omistanut muutamia. Bugera olis tietty siitä hyvä hankinta että jäis rahaa vielä pedaaliin tai pariin sen kaveriksi :P ja onhan niitä kehuttu soundeistakin.
 
"Hey ho, let's fucking go hey ho, let's get up and rock n' roll" -Mastodon
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «