Aihe: Keskustelua Pink Floydista
1 2 3 4 5138 139 140 141 142174 175 176 177 178
Vessajono
31.07.2016 18:19:54
velipesonen: En tiedä oliko täällä jo tätä leikkiä harrastettu:

Listaaminen ei ole keskustelua, mutta

1. Animals
2. The Wall
3. Wish You Were Here
4. The Final Cut
5. Dark Side of the Moon
6. Meddle
7. Atom Heart Mother
8. A Saucerful of Secrets
9. Obscured by Clouds
10. Piper at the Gates of Dawn
11. More
12. Division Bell
13. Ummagumma
14. Momentary Lapse of Reason
15. Endless River
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Exhausted
31.07.2016 20:10:31 (muokattu 31.07.2016 20:12:08)

velipesonen: En tiedä oliko täällä jo tätä leikkiä harrastettu

En tiedä muista, mutta olen 100% varma että sun vastaava lista on postattu tänne joskus ~5 vuotta sitten :-D

Ite en pysty kokonaan listaamaan. En ole kuunnellut kunnolla The Wallin jälkeisiä levyjä ja toisaalta kaikki levyt Dark Sidesta The Walliin on mulle yhtä rakkaita. Piperiä en ole koskaan tajunnut, Meddlellä ja Saucerfulilla on hyviä biisejä ja Atom Heart Motherin nimibiisi on kova.
velipesonen
31.07.2016 20:58:46 (muokattu 31.07.2016 21:01:23)

Sitäkin voisi tietysti pohtia, miksi listaaminen ei jonkun mielestä ole keskustelua. Koska jos se ei ole keskustelua niin mitä se sitten on.

Noista alkupään Discovery-remastereista mulle tulee mieleen Hendrixin taannoiset remasterit jotka kuulostavat vähän kuin hukkaisivat jotain olennaista, sellaista hämyä tai mitä lie skeidaa mitä siellä katveessa on, joka ei ole vinyylisoundia vaan jotain muuta. Sellasta tiettyä möhjöä siellä. Nyt vaan tuntuu siltä, en tiä.

EDIT: Ainakin sekalaisten toimittajien kyhäämät listat vaikuttavat monien ihmisten mielipiteisiin koska ne vaikuttavat siihen kuinka asioita hahmotetaan. Itse kunkin oman hahmotuksen esiin tuominen vastaavia listoja kyhäämällä on mielestäni osanottamista keskusteluun.
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
Regalis Apertura
31.07.2016 21:45:18
Muuten tuosta listasta tuli mieleen että Ummagumma on mielestäni vaikeimmin "sisään päästävä" levy koko PF-tuotannosta. Jotenkin mulle tulee sellainen väkisin tekotaiteellisen (tai ainakin sellaisen "oudon") levyn fiilis. Joku hyvä hetki kyllä löytyy sieltä täältä mutta kokonaisuutena menee vähän yli hilseen... Etenkin Sisyfos jäi aikas hämäräksi;). Pitäisi varmaan yrittää jossain välissä pistää tulille pitkästä aikaa.
velipesonen
31.07.2016 22:44:34

Regalis Apertura: Muuten tuosta listasta tuli mieleen että Ummagumma on mielestäni vaikeimmin "sisään päästävä" levy koko PF-tuotannosta. Jotenkin mulle tulee sellainen väkisin tekotaiteellisen (tai ainakin sellaisen "oudon") levyn fiilis. Joku hyvä hetki kyllä löytyy sieltä täältä mutta kokonaisuutena menee vähän yli hilseen... Etenkin Sisyfos jäi aikas hämäräksi;). Pitäisi varmaan yrittää jossain välissä pistää tulille pitkästä aikaa.

Masonin osuus on suorastaan upea. Siinä on paljon yhtymäkohtia johonkin 90-luvun house-juttuihin. Ja se huiluilla soitettu intro-outro on tosi komea.

Onko yksikään Pink Floydin kappale niin huonosti prosessoitu kuin Gilmourin Narrow Way? Sehän on ihan mokellusta periaatteessa, tai siis käytännössä. Laulu on kaunis mutta esitys on kummallista liimaa.
Regalis Apertura
01.08.2016 09:48:10 (muokattu 01.08.2016 09:49:04)
Tarkennetaan vielä että että tuo eka livepuoli kuulostaa ihan ok kamalta jota jaksaa kuunnellakin mutta sitten taas toka studiopuoli on taas vähän sitä sun tätä...
Mahti
01.08.2016 19:04:53
Mulla on ollu Ummagumman studiopuoli kovassa kuuntelussa pitkästä aikaa, kun hommasin sen uuden vinyylipainoksen, joka tossa kesäkuussa julkastiin. En mä sitä ehkä semmoselle soittas, joka haluis bändiä ekan kerran kuunnella, mutta kyllä se mulle ihan ok toimii kauttaaltaan.
Jokainen paistaa omat makkaransa
Dave Dangerous
01.08.2016 20:12:40
Minä olen Pink Floydin ystävä muttakun niiden levy loppuu
olo ei ole tyytyväinen vaan pitää laittaa soimaa jotain groovea jossa
on soittamisen meininkiä niinkuin ACDC, King Crimson, Viikate , Uriah Heep,
, Joe Walsh , Chicago , ABBA , CCR , Dylan .....
cyberiad2001
02.08.2016 12:00:56

Ummagumma on ollut aikanaan melkoisen kova juttu monelle uraansa kokeellimmalle puolelle suunnanneelle. Mm. Tangerine Dreamin Peter Baumann kertoi hiljan haastattelussa (teki muuten hienon comeback-levyn keväällä!), että käydessään Edgar Froesen luona Berliinissä 70-luvun alussa, siellä soi aina Ummagumma :)

Onhan se hieman hajanainen albumikokonaisuutena, mutta se kai oli ideakin, aivan tajuttoman kovaa kamaa oli äijillä livenä silloin ja Live at the Pompeji olikin sitten mun mielestä kovin Floydin live-juttu koskaan ja aika lailla muutenkin uuden, luovan musiikin juhlaa.
www.nemesisem.net
HaloOfFlies
07.08.2016 15:26:48

Roger näemmä lähtee syksyllä kiertueelle, ainakin syyskuun lopulla on Meksikossa kaksi keikkaa ja sitten tuo Desert Trip jossa on Macca, Stones, Neil Young, Bob Dylan ja The Who.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Regalis Apertura
11.08.2016 22:40:55
Mikäs on kiertueen teemana? Tuskin The Wall kuitenkaan;)...
Saunatakki
11.08.2016 23:26:11
Regalis Apertura: Mikäs on kiertueen teemana? Tuskin The Wall kuitenkaan;)...

Veikkaan että The Final Cut.
velipesonen
30.08.2016 09:52:24

Regalis Apertura: Mikäs on kiertueen teemana? Tuskin The Wall kuitenkaan;)...

Synkkyttäkin on olemassa, osa n. Jatkokertomus synkkyydestä.
HaloOfFlies
10.10.2016 19:12:46 (muokattu 10.10.2016 19:40:28)

No nyt kyllä. Pigs livenä Desert Trip-keikalla.

https://www.youtube.com/watch?v=IHznNjpMTXo

Rogerin setti:

Speak To Me
Breathe
Set The Controls To The Heart Of The Sun
One Of These Days
Time
Breathe (Reprise)
The Great Gig In The Sky
Money
Us And Them
Fearless
Shine On You Crazy Diamond
Welcome To The Machine
Have A Cigar
Wish You Were Here
(tauko)
Pigs On The Wing 1
Pigs On The Wing 2
Dogs
Pigs (Three Different Ones)
The Happiest Days Of Our Lives
Another Brick In The Wall part 2
Mother
Run Like Hell
Brain Damage
Eclipse

Encore:
Comfortably Numb

Eivittu, Animals livenä lähes kokonaisuudessaan...
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Regalis Apertura
11.10.2016 10:30:39 (muokattu 11.10.2016 13:32:16)
Vou. Sheep olisi voitu vetää myös;). Fearlessiä ei tainnut edes Floyd vetää kovin usein? Tuleehan tuosta dvd/bluray myöhemmin? Tai edes joltakin keikalta tältä kiertueelta?
HaloOfFlies
13.10.2016 15:53:26

Ilmeisesti nämä nyt soitetut keikat olivat vain pistokeikkoja. Varsinainen maailmankiertue alkaa ensi kesänä, nimeltään "Us And Them".

http://www.rollingstone.com/music/n … ls-spectacular-us-them-tour-w444437
Vessajono
13.10.2016 16:03:11
HaloOfFlies: Ilmeisesti nämä nyt soitetut keikat olivat vain pistokeikkoja. Varsinainen maailmankiertue alkaa ensi kesänä, nimeltään "Us And Them".

http://www.rollingstone.com/music/n … ls-spectacular-us-them-tour-w444437

Jos nyt Pohjois-Amerikkaa pitää maailmana.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
HaloOfFlies
14.10.2016 14:09:15 (muokattu 14.10.2016 14:12:52)

Vessajono: Jos nyt Pohjois-Amerikkaa pitää maailmana.

Kyllä kai tuo Eurooppaankin jossain vaiheessa tulee.

Roger menee marraskuussa studioon jatkamaan uuden levyn äänityksiä yhdessä Nigel Godrichin kanssa. Uuden levyn materiaalia kuullaan myös ensi vuoden kiertueella. Uudesta albumista tulee teemalevy, jonka keskeinen kysymys on että miksi lapsia tapetaan. Alunperin levyllä piti olla mukana myös radiokuunnelma, mutta se jätettiin lopulta pois. Roger aikoo kuitenkin sen jossain vaiheessa julkaista omana teoksenaan.

http://ultimateclassicrock.com/roger-waters-new-solo-album/
Regalis Apertura
14.10.2016 17:35:20
Nyt kyllä Roger on tehnyt aivan uuden aluevaltauksen levyn teeman suhteen;). Miksei enää se isän kuolema (peräti sodassa tapettu) inspiroikaan kuten aina tähän saakka? Mistä tuli tuo "lasten tappaminen" ykskaks?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)