Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 5105 106 107 108 109277 278 279 280 281
Dirtyh
10.10.2016 13:56:34

Janizio: Tämähän saa todistusaineistoa ensi viikonloppuna mikäli Saara meneekin sitten hienosti jatkoon. Silloin tämä sinun teoriasi saisi todisteet

No, sillä ei ole mitään väliä.

Mitä muuten tulee noihin youtube-katselukertoihin niin ei pidä väheksyä sitä että Saara sai/saa valtavasti tuollaista klikki-näkyvyyttä suomessa. Ei ole mitenkään pois suljettua etteikö tuo video olisi saanut valtavasti klikkauksia Suomesta noiden lehtien nettisivujen kautta.

Ja tämä kaikki on positiivista artistitarinan kannalta.
Janizio
10.10.2016 13:59:24
Dirtyh: No, sillä ei ole mitään väliä.

Mitä muuten tulee noihin youtube-katselukertoihin niin ei pidä väheksyä sitä että Saara sai/saa valtavasti tuollaista klikki-näkyvyyttä suomessa. Ei ole mitenkään pois suljettua etteikö tuo video olisi saanut valtavasti klikkauksia Suomesta noiden lehtien nettisivujen kautta.

Ja tämä kaikki on positiivista artistitarinan kannalta.

On mutta mä oon miettinyt sitäkin skenaariota, että entäs jos hän oikeasti joutusi tulemaan sieltä takaisin sillä kuuluisalla maitojunalla, niin uran rakentaminen ns. pelkästään Suomessa vois mennä todella vaikeaksi ainakaan niinku isommaksi mitä se nyt tällä hetkellä on, koska alistuuko Saara silloinkaan Suomalaisen levy-yhtiön alle ja mitään muuta kasvuvaraa Suomessa ei oikein ole kuin löytää ideat ja palikat radiohittiin
Vessajono
10.10.2016 14:07:25
Funkånaut: Jotenkin mulla on veikkaus, että biisi on just tota osastoa.

Laulukisat ja koulujakin on käyty, eli selvää on että luvassa on nimenomaan jotain kusenpolttaminta konsaläpsyttelyä tyyliin I Wish tai Sir Duke.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Janizio
10.10.2016 14:07:54 (muokattu 10.10.2016 14:31:00)
http://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/x … la-ei-ole-hirveasti-nukuttu/6111594

Hurja on tahti tuossa kisassa ja formaatissa ylipäätänsä

Saara oli ainakin itse puheidensa perusteella varautunut siihen että tänään saattaa tulla lähtö, koska näyttää itsekin tiedostavan, että hyvistä laululahjoistaan huolimatta on aika pahanlainen altavastaaja kun on ulkomaalainen
Lennu
10.10.2016 14:48:11

Vessajono: Laulukisat ja koulujakin on käyty, eli selvää on että luvassa on nimenomaan jotain kusenpolttaminta konsaläpsyttelyä tyyliin I Wish tai Sir Duke.

Ei ole sinänsä aiheeseen lisättävää, mutta "konsaläpsyttely" on ehdottomasti yksi mun lempisanoista.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Dirtyh
10.10.2016 14:55:39

Janizio: On mutta mä oon miettinyt sitäkin skenaariota, että entäs jos hän oikeasti joutusi tulemaan sieltä takaisin sillä kuuluisalla maitojunalla, niin uran rakentaminen ns. pelkästään Suomessa vois mennä todella vaikeaksi ainakaan niinku isommaksi mitä se nyt tällä hetkellä on, koska alistuuko Saara silloinkaan Suomalaisen levy-yhtiön alle ja mitään muuta kasvuvaraa Suomessa ei oikein ole kuin löytää ideat ja palikat radiohittiin

Tämä on sinällään ohi aiheesta mutta menestyneeksi pop-laulajaksi ei ole mitään asiaa. Se on niin saakelin raadollista että siinä hommassa kykyjä enemmän vaikuttaa laulajan ikä. Sen sijaan varttuneemmalle väestölle suunnattu, iskelmävivahteinen ura voisi olla ihan mahdollista. Laulukieli tosin tarvitsee vaihtaa.
Janizio
10.10.2016 14:58:37
Dirtyh: Tämä on sinällään ohi aiheesta mutta menestyneeksi pop-laulajaksi ei ole mitään asiaa. Se on niin saakelin raadollista että siinä hommassa kykyjä enemmän vaikuttaa laulajan ikä. Sen sijaan varttuneemmalle väestölle suunnattu, iskelmävivahteinen ura voisi olla ihan mahdollista. Laulukieli tosin tarvitsee vaihtaa.

Eikä Saaralle mitään popin renkuttajan uraa voi edes haaveilla. Kyl toi iso ääniala ja voimaks ääni pitäisi Suomenkin markkinoille tulevaan musaa saada hyödynnettyä
Janizio
10.10.2016 15:11:02 (muokattu 10.10.2016 15:22:17)
Dirtyh: Juu. Saara ei voi olla "lajinsa ensimmäinen" koska nimi on jo tuttu. Joku aina on se jonkin muotigenren ensimmäinen artisti mutta ne Kurt Cobainit nousevat aina tuntemattomuudesta. Sen sijaan ne vanhemmatkin artistit voivat nousta listaykkösiksi kunhan aika sattuu oikeaksi.

Pitäisi siis lokeroitua jo johonkin valmiiseen muottiin. Kenen kanssa sä hänet pistäisit samaan karsinaan? Tämä siis jos tavoitellaan oikeasti isompaa menestystä. Tätienergiallakaan ei voida vielä pelata kuten vaikka Kaija Koo. Hänkin toki tarvitsi ensin ne helvetin hyvät biisit.

Tosi vaikeaa, koska Saaran ääni on niin voimakas ja puhdikas, että harvalla on Suomessa samanlaista niinku ihan normaalilla iskelmä, pop jne. laulajalla, mutta jos niinku jollain tapaa tunnelmallisesti pitäisi kategorioida niin Johanna Kurkelan musassa ja äänessä on sellaista niinku mystiikkaa ja tavallaan taikaa, jollaista ajatusta Saarakin voisi Suomen markkinoilla tavoitella ehkä jostain vähän eri lähestymiskulmasta, koska ääni on niin erinalinen kuin Kurkelalla, mutta siinä niinku voisi olla rako mihin tunkea, koska Kurkelan fiiliksisitä musaa ei kovin moni Suomessa tee ja Saara pystyisi samankaltaiseen toteutkseen niinku biisien fiiliksen ja tunnelman kanssa

Mut mä en todellakaan halua nähdä sitä tilannetta, että Saara tulisi takaisin sillä maitojunalla tuolta ns. maailmalta. Se olisi kova paikka varmasti Saaralta, että samaan putkeen menee samalle vuotta Euroviisu unelma ohi suun noh sitä voi kokeilla vielä uudestaakin, mutta että siihen saamaan putkeen menisi vielä kansainvälisen uran unelma murskaksi niin kyllä siinä vois olla aika raaka paikka Saarallekin vaikka on kuinka sitkeä ja tavalla kovapäinen likka, mutta vois silti olla ns. vitsit vähissä
Dirtyh
10.10.2016 15:18:51

Janizio: Tosi vaikeaa, koska Saaran ääni on niin voimakas ja puhdikas, että harvalla on Suomessa samanlaista niinku ihan normaalilla iskelmä, pop jne. laulajalla, mutta jos niinku jollain tapaa tunnelmallisesti pitäisi kategorioida niin Johanna Kurkelan musassa ja äänessä on sellaista niinku mystiikkaa ja tavallaan taikaa, jollaista ajatusta Saarakin voisi Suomen markkinoilla tavoitella ehkä jostain vähän eri lähestymiskulmasta, koska ääni on niin erinalinen kuin Kurkelalla, mutta siinä niinku voisi olla rako mihin tunkea, koska Kurkelan fiiliksisitä musaa ei kovin moni Suomessa tee ja Saara pystyisi samankaltaiseen toteutkseen niinku biisien fiiliksen ja tunnelman kanssa

No kyllä, näinhän tuo kyllä on. Samantyylistä ja samantasoista tavaraa sitten pitäisi saada vaan aikaiseksi. Ja laulaa suomeksi. Eli mahdollisuudet varmasti oli, nyt vaan niitä tappobiisejä.
Janizio
10.10.2016 15:27:38
Dirtyh: No kyllä, näinhän tuo kyllä on. Samantyylistä ja samantasoista tavaraa sitten pitäisi saada vaan aikaiseksi. Ja laulaa suomeksi. Eli mahdollisuudet varmasti oli, nyt vaan niitä tappobiisejä.

Mut nämä on vasta sen jälkeisiä asioita jos toi kansainvälisen uran hakeminen vetää vesiperän.

Ja toivotavasti ei vedä, että niinku edellä sanoin, että vaikka Saara on henkisesti kova ja sitkeä likka niin vois siinä olla niinku vitsit ja huumori vähissä kun samalla vuotta menee ensin Euroviisu unelma ohi suun ja sit vielä perään kansaivälisen uran unelma murskaksi niin ei mua ainakaan siinä vaiheessa Saaran pöksyissä ollessa naurattaisi pahemmin. Et toivottavasti ei tarvi näitä alkaa edes miettiä ainakaan ihan lähi tulevaisuudessa. Se että jos joskus tekee ihan kokonaan Suomen markkinoille suomen kielisiä biisejä tai jopa levyn niin sitä mahdollisuuttahan ei voi pois sulkea vaikka kansainvälinen ura urkenisikin
Seba
10.10.2016 15:42:06

Janizio: Uskotko oikeasti, että se olisi ollut käsikirjoitettua ns. lisä draamaa, että Saaran kohdalla draamaksi ei riittänyt että on WildCard vaan vielä lisää tuli tässä?

No ei sitä ainakaan voi poissulkea.
Nuo kisat on aika pieneltä osalta sitä miltä ne laitetaan näyttämään.
mpekkanen
10.10.2016 15:44:22
Eikös kyseinen ihminen juuri muuttanut Lontooseen. Siellä on varmaan monenlaisien musikaalien tekeminen ihan ammatikseenkin helpompaa ja kannattavaa, jos siis vertaa oloja tänne kotimaahan. Siellä asuminen ei myöskään sulje kokonaan pois jonkinlaista keikkailua ja ainahan noita erilaisia äänijuttuja tarvitaan myös elokuvissakin. Olipa kyseessä sitten kielenä suomi tai englanti.

Mikäli Saara Aalto haluaa pärjätä omalla musallaan paremmin, niin silloin olisi saatava parempia biisintekijöitä. Ei Saarasta silti tule uutta poptähteä tyyliin Madonna, Rihanna, Lady Gaga jne.
Myöskin täällä jossain välissä putkahti Björkin nimikin. Ei tule myöskään uutta Björkkiä ja siihenkin on useita syitä. Björk tekee todella monenlaisia uusia musiikillisia kokeiluja ja on todella lahjakas myös säveltäjänä. On hänkin tehnyt yhteistyötä monenlaisien säveltäjien ja soittajien kanssa, mutta on aina uudistunut.
Tällaista ei Saara Aalto tunnu edes haluavan, jos olen oikein ymmärtänyt ja vaikka haluaisikin...niin kovinkaan mahdollinen tuollainen skenaario ei ole.

Musikaalien tekeminen, elokuvien äänijutut ja pienet ja ehkä hieman isommatkin keikat ovat varmaan jatkossa niitä mitä tulee tekemään. Omien juttujen laajuus sitten selviää aikanaan, mutta hyvinhän tämä on hänen kohdallaan mennyt tähän asti.

Toisaalta kun ihmisille tarjotaan viihdettä ja sirkushuveja, niin ei tarvitse ajatella että maailmassa on nytkin yli miljardi ihmistä joilla ei ole puhdasta juomavettä. Vielä suurempi osa on köyhyysrajan alapuolella, kokee nälkää ja jenkkien suurimmat tulon lähteet ovat öljy ja sotateollisuus. Viihdeteollisuus on myös jenkkien yksi aika suurista aloista, mutta ei pärjää näille kahdelle jo mainitulle.
Tämä on se "viihdekolikon" toinen puoli, mutta eihän siihen toki yksittäinen artisti paljoa voi.
Disney prinessasaduilla on siis ihan oikeasti myös sellainenkin puoli, joka ei ole ihan niin kaunis. Se onko tuollainen "unelma" sitten jotain todella hienoa on jokaisen itse mietittävä.
Jonkinlaista kriittisyyttä ainakin itse toivoisin tähän fanittamiseen, vaikka se toki on sallittua ihan kaikille. Kukaan kun meistä ei ole täydellinen, mutta tässä ketjussa tuntuu artisti olevan ainakin yhdelle ihmiselle sellainen ettei hänestä löydy mitään kritisoitavaa tai sellainen ei ole edes aiheesta perusteltua. Toki Saara Aallon jatkoon pääsy on ihan ok juttu varsinkin hänelle itselleen ja hänen uraansa ajatellen, mutta pitäisi fanittamisessakin olla jonkinlainen järki mukana.
Asioissa voi olla hyvinkin monenlaisia puolia ja jos itse tykkää jostain, niin pitäisi silloin myös hyväksyä muidenkin mielipiteet vaikka ne erilaisia olisivatkin.
En myöskään ole ihan varma, että kuinka fanaattinen fanittaminen on jo täysi-ikäiselle ihmiselle ihan ns. normaalia. Ainakin itse kuuntelen hyvinkin monenlaista musiikkia ja niistäkin artisteista, joita joskus teininä kuuntelin ja "fanitin" ei ihan kaikki enää kuulosta niin hienolta kuin silloin.

Nyt tässä on jonkinlaisen lobbaamisen maku.
Janizio
10.10.2016 15:53:00
mpekkanen: Eikös kyseinen ihminen juuri muuttanut Lontooseen. Siellä on varmaan monenlaisien musikaalien tekeminen ihan ammatikseenkin helpompaa ja kannattavaa, jos siis vertaa oloja tänne kotimaahan. Siellä asuminen ei myöskään sulje kokonaan pois jonkinlaista keikkailua ja ainahan noita erilaisia äänijuttuja tarvitaan myös elokuvissakin. Olipa kyseessä sitten kielenä suomi tai englanti.

Mikäli Saara Aalto haluaa pärjätä omalla musallaan paremmin, niin silloin olisi saatava parempia biisintekijöitä. Ei Saarasta silti tule uutta poptähteä tyyliin Madonna, Rihanna, Lady Gaga jne.
Myöskin täällä jossain välissä putkahti Björkin nimikin. Ei tule myöskään uutta Björkkiä ja siihenkin on useita syitä. Björk tekee todella monenlaisia uusia musiikillisia kokeiluja ja on todella lahjakas myös säveltäjänä. On hänkin tehnyt yhteistyötä monenlaisien säveltäjien ja soittajien kanssa, mutta on aina uudistunut.
Tällaista ei Saara Aalto tunnu edes haluavan, jos olen oikein ymmärtänyt ja vaikka haluaisikin...niin kovinkaan mahdollinen tuollainen skenaario ei ole.

Musikaalien tekeminen, elokuvien äänijutut ja pienet ja ehkä hieman isommatkin keikat ovat varmaan jatkossa niitä mitä tulee tekemään. Omien juttujen laajuus sitten selviää aikanaan, mutta hyvinhän tämä on hänen kohdallaan mennyt tähän asti.

Toisaalta kun ihmisille tarjotaan viihdettä ja sirkushuveja, niin ei tarvitse ajatella että maailmassa on nytkin yli miljardi ihmistä joilla ei ole puhdasta juomavettä. Vielä suurempi osa on köyhyysrajan alapuolella, kokee nälkää ja jenkkien suurimmat tulon lähteet ovat öljy ja sotateollisuus. Viihdeteollisuus on myös jenkkien yksi aika suurista aloista, mutta ei pärjää näille kahdelle jo mainitulle.
Tämä on se "viihdekolikon" toinen puoli, mutta eihän siihen toki yksittäinen artisti paljoa voi.
Disney prinessasaduilla on siis ihan oikeasti myös sellainenkin puoli, joka ei ole ihan niin kaunis. Se onko tuollainen "unelma" sitten jotain todella hienoa on jokaisen itse mietittävä.
Jonkinlaista kriittisyyttä ainakin itse toivoisin tähän fanittamiseen, vaikka se toki on sallittua ihan kaikille. Kukaan kun meistä ei ole täydellinen, mutta tässä ketjussa tuntuu artisti olevan ainakin yhdelle ihmiselle sellainen ettei hänestä löydy mitään kritisoitavaa tai sellainen ei ole edes aiheesta perusteltua. Toki Saara Aallon jatkoon pääsy on ihan ok juttu varsinkin hänelle itselleen ja hänen uraansa ajatellen, mutta pitäisi fanittamisessakin olla jonkinlainen järki mukana.
Asioissa voi olla hyvinkin monenlaisia puolia ja jos itse tykkää jostain, niin pitäisi silloin myös hyväksyä muidenkin mielipiteet vaikka ne erilaisia olisivatkin.
En myöskään ole ihan varma, että kuinka fanaattinen fanittaminen on jo täysi-ikäiselle ihmiselle ihan ns. normaalia. Ainakin itse kuuntelen hyvinkin monenlaista musiikkia ja niistäkin artisteista, joita joskus teininä kuuntelin ja "fanitin" ei ihan kaikki enää kuulosta niin hienolta kuin silloin.

Nyt tässä on jonkinlaisen lobbaamisen maku.

Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka monipuolista musaa kuuntelen ja sillä kuinka paljon Saarasta pidän. Ne ei liity ainakan mun kohdalla oikeastaan mitenkään tosiinsa tai siis pois sulje toisiaan. Etenkin kotimaista musaa kuuntelel hyvinkin laajalla skaalalla. Et ei pidä ymmärtää niin, että vaikka olen iso Saara fani, että mun musasydämmeen ei muiden musaa mahdu. ei ole asia todellakaan näin
lukethesis
10.10.2016 15:56:57
mpekkanen:

Musikaalien tekeminen, elokuvien äänijutut ja pienet ja ehkä hieman isommatkin keikat ovat varmaan jatkossa niitä mitä tulee tekemään.

Juuri näin, eli Aalto on musikaali-/äänityslaulaja.

Tämä olisi mielestäni jo ihan kiva tapa ansaita elantonsa, etenkin jos pääsee/pääsisi monta pykälää isommalle markkina-alueelle kuten Britteihin sitä tekemään.

Mutta tämä ei kuitenkaan tunnu Aallolle riittävän, vaan hän hakee ja hakee (ja hakee...) sitä jotakin isoa "poptähteyttä" mitä en koskaan näe hänen saavuttavan. Se kun vaatii sitä "jotakin", oli se sitten karismaa tai jotakin muuta - mitä en ole koskaan kokenut hänellä olevan, ainakaan tarpeeksi.
"Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa. -Samu Haber
evo
10.10.2016 16:03:24 (muokattu 10.10.2016 16:06:29)
mpekkanen: Myöskin täällä jossain välissä putkahti Björkin nimikin. Ei tule myöskään uutta Björkkiä ja siihenkin on useita syitä. Björk tekee todella monenlaisia uusia musiikillisia kokeiluja ja on todella lahjakas myös säveltäjänä.

Björk mainittiin siksi, että joku piti suomalaisuuden ja lappalaisuuden esiintuomista typeränä.

Tähän pistin, että hyödyntäähän esimerkiksi Björk islantilaisuuttaan hyvin vahvasti, niin siihen peilaten aika loogista.

Mutta niin. Saara elekielen perusteella selkeästi "heräsi" eilen, että täällä ollaan yleisöä varten, ja siihen pitää sopeutua.

Robbie Williamskin tykkää varmasti räpätä, mutta kukaan ei pitänyt Rudeboxista. Robbie Williams tosin teki Rudeboxin vasta yleisömenestys Escapologyn jälkeen. Visioalbumit pitää ansaita.
I drink and I know things.
Janizio
10.10.2016 16:08:10
evo:Mutta niin. Saara elekielen perusteella selkeästi "heräsi" eilen, että täällä ollaan yleisöä varten, ja siihen pitää sopeutua.

.

Sullahan ollut tarkemmat silmät ja korvat kuin minulla. Ihan pakko kysyä, mistä tälläista eilisessä Saarasta vastosit tai huomasit. Hyvä jos on noin, että syttyi joku ahaa elämyksen lamppu päässä
evo
10.10.2016 16:30:27 (muokattu 10.10.2016 16:34:12)
Janizio: Sullahan ollut tarkemmat silmät ja korvat kuin minulla. Ihan pakko kysyä, mistä tälläista eilisessä Saarasta vastosit tai huomasit. Hyvä jos on noin, että syttyi joku ahaa elämyksen lamppu päässä

Sellainen mutu vain. Eihän se välttämättä tosiasiassa ole niin.

E: OT. Suomeen taloustieteen Nobel!
I drink and I know things.
LiemiKuutio
10.10.2016 16:45:51
ErkkiErakko: https://www.youtube.com/watch?v=LqX … index=6&list=PLE9950089E246C1A6 Saara Aalto & Teemu Roivainen - Con Te Partiro.

Saaralla olisi ollut mainio kumppani, mutta miksi suhde meni karille?
.

Koska Teemulla oli yksi tai useampi salarakas, eikä se ilmeisesti sopinut Saaralle.
LiemiKuutio
10.10.2016 16:47:42
LordWinter: Saaran esityksellä on jo puoli miljoonaa katselukertaa ja muut eivät ole päässeet edes kahteensataantuhanteen. Torivaraus on tosiasia.

Niistä yksistään 100 000 varmaankin tulee Janiziolta :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)